
23-10-11

14:24
Δεν μπορώ να καταλάβω από που έχει βγει αυτό το πράγμα με την παπαγαλία. Έχει βγει δηλαδή κάποιος διορθωτής και έχει δηλώσει: "θέλω παπαγαλία, θέλω να τα δω γραμμένα όπως ακριβώς τα έχει στο βιβλίο... να μην λείπει ούτε "και" ούτε κόμμα"Ρε παιδια εχω ερωτηση για το γνωστο-εισαγωγή : Ξέρω ότι πρέπει να μάθουμε παπαγαλία την εισαγωγή, αλλά δεν μπορώ να τη μάθω όπως τα λέει γτ είναι πολυ κακογραμμένο (όπως σίγουρα ξέρετε).Όποτε έγραψα σ' ένα φύλλο με μικρές παραλλαγές την εισαγωγή σε δικά μου λόγια φροντίζοντας να μην αλλοιωθεί το νόημα και να μην το αλλάξω. Πχ την εισαγωγή με τον σωκράτη σελ. 34-35 την έγραψα ως εξής:
α. Γιατί ο Σωκράτης έγινε αντιπαθής και μισήθηκε από πολλούς συμπολίτες του;
"Ο Ο Σωκράτης διακήρυττε ότι δεν είναι σοφός και ότι ξέρει μόνο ένα πράγμα, ότι δεν ξέρει τίποτα ("έν οιδα, ότι ουδέν οιδα"). Μάλιστα, κάποιους Αθηναίους που φαίνονταν και νόμιζαν και οι ίδιοι ότι ήταν σοφοί, αφού τους εξέταζε, αποδυκνείονταν ότι δεν είναι σοφοί. Ο Σωκράτης προσπαθούσε να τους το δείξει, κι έτσι αυτοί τον μίσησαν, αφού με αυτόν τον τρόπο αποκάλυπτε την άγνοια των σπουδαίων που περνιούνταν για σοφοί. Ένας τέτοιος άνθρωπος αποτελούσε απειλή. Η διαφορά του Σωκράτη από αυτούς είναι ότι αυτός είχε επίγνωση της άγνοιάς του.
β. Γιατί κατηγορήθηκε ο Σωκράτης ότι ήταν άθεος;
Η ειρωνία του Σωκράτη είχε στόχο ακόμα και τον χρησμό του Απόλλωνα, που τον είχε χαρακτηρίσει ως σοφότατο. Ήταν εύκολο, λοιπόν, να κατηγορηθεί ως άθεος, αφού ειρωνεύεται, αμφισβητεί και προσπαθεί να 'ελέγξει' από μόνος του τον χρησμό των Δελφών και, κατά συνέπεια, την ίδια τη θεϊκή εκτίμηση.
Τι λέτε, θα το πάρουν για λάθος αν πέσει στις Πανελλήνιες; τα θέλουν όλα πια ακριβώς όπως στο βιβλίο;;;

Ή η άλλη "βλακεία" που ακούγεται πολύ : "οι διορθωτές έχουν το βιβλίο δίπλα και ελέγχουν"
Αν είναι δυνατόν ρε παιδιά!! Αν ισχύει αυτό τότε μπορεί και ο κάθε άσχετος να διορθώσει!! Τα ίδια λένε και για την ιστορία... Συγγνώμη αλλά καθηγητής που έχει το βιβλίο δίπλα και κοιτάζει μία μία τις λέξεις για εμένα σημαίνει ότι δεν ξέρει ιστορία!! Ότι είναι άσχετος...
Θεωρώ ότι αυτό έχει βγει από αδαείς φιλολόγους (είτε στα σχολεία είτε στα ιδιαίτερα) που αναζητούν την εύκολη λύση!!
Το θέμα στις πανελλήνιες δεν είναι να κάτσεις και να γράψεις κατεβατά ολόκληρα μέσα από το βιβλίο. Αυτό άλλωστε αποδείχτηκε και φέτος.. οι καθαρά "παπαγάλοι" πάτωσαν!!
Σημασία έχει να έχεις καταλάβει τι λέει στο βιβλίο και να το αποδώσεις με δικά σου λόγια δεν πειράζει... ίσα ίσα αυτό χρειάζεται!! Αρκεί φυσικά να έχεις καταλάβει τι λέει στο βιβλίο και να μην παραλείψεις να αναφέρεις κάτι.
Ο λόγος λοιπόν που θα σου έκοβαν δεν είναι το ότι τα έχεις γράψει με δικά σου λόγια αλλά το ότι έχεις παραλείψει βασικά σημεία.
Για παράδειγμα στην ερώτηση 1 θα έπρεπε να αναφέρεις περισσότερα πράγματα σχετικά το "εν οίδα ότι ουδέν οίδα". Επίσης δεν έκανες αναφορά στα αντιφατικά αισθήματα που ενέπνευσε ούτε στο ότι είχε ως σκοπό ζωής το να αποδεικνύει την άγνοια όλων αυτών οι οποίοι είχαν και τους οπαδούς τους. Συνεπώς άρχισε να γίνεται ανεπιθύμητος καθώς αποτελούσε απειλή για τους θιγόμενους και τους οπαδούς κτλ κτλ.
Εκεί είναι το θέμα. Όλοι αυτοί οι "σπουδαίοι που περνιούνταν για σοφοί" είχαν τους οπαδούς τους, είχαν άτομα δίπλα τους και ο Σωκράτης με τον τρόπο του, προσπαθώντας δλδ να τους ξεσκεπάσει, τους δημιουργούσε προβλήματα και έτσι θα έπρεπε με κάποιον τρόπο να βγει από την μέση.
Όλα αυτά δεν φαίνονται ξεκάθαρα από την απάντησή σου.
Δεν σου λέω να τα γράψεις τόσο απλά... απλώς για αρχή πρέπει να καταλάβεις τι γίνεται και τι πρέπει να συμπεριλάβεις στην απαντησή σου για να θεωρηθεί ολοκληρωμένη.
Και μετά θα πρέπει να αναφέρεις αυτά με τον χρησμό του Απόλλωνα το οποίο το ξέχασες τελείως.
Αυτός που τα μαθαίνει παπαγαλία και μένει εκεί δεν αξίζει το 10!! Το αξίζει αυτός που θα δείξει μέσα από την απάντησή του ότι έχει καταλάβει τι παίζει!!

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.