Βοήθεια/Απορίες/Ιδέες στην Έκθεση

κων/νος 1997

Νεοφερμένος

Ο κων/νος 1997 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών. Έχει γράψει 8 μηνύματα.
Γιατι ειναι σημαντικο να μην χανονται γλωσσες και διαλεκτοι και να μην κυριαρχησει μονο μια γλωσσα στον πλανητη?
Ακουω ιδεες :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jj!

Τιμώμενο Μέλος

Ο jj! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 13,492 μηνύματα.
Γιατι ειναι σημαντικο να μην χανονται γλωσσες και διαλεκτοι και να μην κυριαρχησει μονο μια γλωσσα στον πλανητη?
Ακουω ιδεες :)
Η γλώσσα είναι αλληλένδετη με τον πολιτισμό. Αν χαθεί μια γλώσσα, χάνεται και ο πολιτισμός της.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

κων/νος 1997

Νεοφερμένος

Ο κων/νος 1997 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών. Έχει γράψει 8 μηνύματα.
και γω αυτο σκεφτηκα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

φρι

Διάσημο μέλος

Η φρι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 2,022 μηνύματα.
:)γεια σας ηθελα να με βοηθησει καποιος παρακαλω να βρω ομοριζες της λεξης πρόσφορος.. μηπως εχει κανενας καμια ιδεα?

αν δεν κανω λαθος βγαινει απο το ρημα φέρω.άρα
προσφορά,επιφερω,καταφερνω
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

VIPleo

Νεοφερμένος

Ο VIPleo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 30 μηνύματα.
Γεια σας εχω 4 συνωνυμα. Για να δω ποιος θα τα βρει;
1. αλάρδωτος
2. ιθύδικος
3. νωχελής
4. ραγιαδισμός
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Polymnia

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Polymnia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 1,253 μηνύματα.
Γεια σας εχω 4 συνωνυμα. Για να δω ποιος θα τα βρει;
1. αλάρδωτος
2. ιθύδικος
3. νωχελής
4. ραγιαδισμός

Γεια σου φίλτατε !
1.άσιτος,νηστικός,άφαγος
2.ενάρετος (αυτό μου 'ρθε)
3.ακαμάτης,τεμπέλης .
4. υποτακτικότητα

Βέβαια,αν ηταν σε κείμενο, ανάλογα με το τί ρολο διαδραματίζει η καθε λεξη,βρίσκεις και το συνωνυμο.
πχ το ''αλαρδωτος ''πιθανον να εχει μεταφορική έννοια .
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

cha0s

Περιβόητο μέλος

Ο cha0s αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,550 μηνύματα.
αλάρδωτος;?wtf? δεν πέφτουν τέτοιες λέξεις ρε στις πανελλαδικές, χαλαρώστε.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

VIPleo

Νεοφερμένος

Ο VIPleo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 30 μηνύματα.
Παιδια (αν θελετε απαντατε φυσικα) ερμηνευστε με απλά λογια την παρακατω φραση:
Μεσα απο τη γλωσσα αντλουμε προτυπα αυτοκριτικης, με αποτελεσμα να προκόβουμε και να αποφευγουμε ρατσιστικες τασεις. (μον.15)
Περιπου 6 - 10 σειρες.:hmm: :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 278211

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
αλάρδωτος;?wtf? δεν πέφτουν τέτοιες λέξεις ρε στις πανελλαδικές, χαλαρώστε.

αλάρδωτος= αυτός που δεν έχει λαρδί;;; :hehe:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Polymnia

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Polymnia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 1,253 μηνύματα.
Παιδια (αν θελετε απαντατε φυσικα) ερμηνευστε με απλά λογια την παρακατω φραση:
Μεσα απο τη γλωσσα αντλουμε προτυπα αυτοκριτικης, με αποτελεσμα να προκόβουμε και να αποφευγουμε ρατσιστικες τασεις. (μον.15)
Περιπου 6 - 10 σειρες.:hmm: :)
Στην εκφώνηση λέει ''Να αναπτύξετε '' ή ''Να σχολιάσετε'' ;
Ρωτώ διοτι έχει σημασία με ποια τακτική θα πας να απαντήσεις .
Τεσπα ,θα σου παραθέσω μερικές ιδέες: χαρη στην εκμάθησή της,το άτομο έχει τη δυνατότητα να προβληματιστεί σε ποικίλα θέματα,να τα επεξεργαστεί,και αυτό έχει ως φυσικό επακόλουθο να διευρύνει τους πνευματικούς του ορίζοντες.Διαποτίζεται με γονιμη αμφισβήτηση των γεγονότων που τον περιτριγυρίζουν και έτσι εξυψώνεται πνευματικά,ηθικά και ψυχικά.Οπότε,αποκτά αίσθημα κοινωνικής ευθύνης και αποδεσμεύεται απο ρατσιστικές αντιλήψεις και δεισιδαιμονίες,οι οποίες ,αντιθέτως,εξαθλιώνουν την ανθρώπινη υπόσταση .
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

istudent

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο istudent αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 135 μηνύματα.
Παιδια (αν θελετε απαντατε φυσικα) ερμηνευστε με απλά λογια την παρακατω φραση:
Μεσα απο τη γλωσσα αντλουμε προτυπα αυτοκριτικης, με αποτελεσμα να προκόβουμε και να αποφευγουμε ρατσιστικες τασεις. (μον.15)
Περιπου 6 - 10 σειρες.:hmm: :)


Η γλώσσα θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς πως αποτελεί τημέγιστη πηγή εκπολιτισμού και καλλιέργειας. Μέσα από τη γλώσσα και ιδίως μέσα απόμια τόσο πλούσια γλώσσα που πέρασε αλώβητη μέσα στο πέρασμα των αιώνων και πουεδώ και αιώνες μιλιέται ακατάπαυστα, μπορεί κανείς να αντλήσει άπειραπολύπλευρα, πολυδιάστατα και ολοκληρωμένα πρότυπα . Πρότυπα γεμάτα αξίες καινοήματα. Πρότυπα γεμάτα ανθρωπιά και αγγίγματα τελειότητας. Σε αυτή την γλώσσαη Αντιγόνη γεμάτη στόμφο και θάρρος πριν από αιώνες αναφώνησε: "Ου συνέχθειναλλά συμφιλείν έφυν". Ο άνθρωπος δεν γεννιέται για να μισά, γεννιέται γιανα δέχεται να γίνεται ανεκτικός, να εκτιμά και να αγαπά τον συνάνθρωπό του. Στη ίδια γλώσσα ο Σωκράτης τόνισεευθαρσώς την ύψιστη ηθική αρχή του δικαίου: «ουδαμού δε αδικείν. Ουδαδικούμενον ανταδικείν». Στα ελληνικά, την γλώσσα των αγγέλων όπως κάπου μας λέεικαι ο Γιάννης Ρίτσος μπορεί να κανείς να βρει την ισορροπία, την ισότητα, τηνηρεμία και το νόημα, μπορεί καθείς μας να γενεί (ζω)ων ήμεροn, δεκτικός και πρώτιστα να κοιτάξει καιπάλι ψηλά, να δει πάνω στον ουρανό να στρέψει το βλέμμα που προς τον Θεό, νακαταστεί και πάλι άνθρωπος όπως του αρμόζει και όπως του ορίζεται

Ελπίζω να βοήθησα :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

VIPleo

Νεοφερμένος

Ο VIPleo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 30 μηνύματα.

Η γλώσσα θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς πως αποτελεί τημέγιστη πηγή εκπολιτισμού και καλλιέργειας. Μέσα από τη γλώσσα και ιδίως μέσα απόμια τόσο πλούσια γλώσσα που πέρασε αλώβητη μέσα στο πέρασμα των αιώνων και πουεδώ και αιώνες μιλιέται ακατάπαυστα, μπορεί κανείς να αντλήσει άπειραπολύπλευρα, πολυδιάστατα και ολοκληρωμένα πρότυπα . Πρότυπα γεμάτα αξίες καινοήματα. Πρότυπα γεμάτα ανθρωπιά και αγγίγματα τελειότητας. Σε αυτή την γλώσσαη Αντιγόνη γεμάτη στόμφο και θάρρος πριν από αιώνες αναφώνησε: "Ου συνέχθειναλλά συμφιλείν έφυν". Ο άνθρωπος δεν γεννιέται για να μισά, γεννιέται γιανα δέχεται να γίνεται ανεκτικός, να εκτιμά και να αγαπά τον συνάνθρωπό του. Στη ίδια γλώσσα ο Σωκράτης τόνισεευθαρσώς την ύψιστη ηθική αρχή του δικαίου: «ουδαμού δε αδικείν. Ουδαδικούμενον ανταδικείν». Στα ελληνικά, την γλώσσα των αγγέλων όπως κάπου μας λέεικαι ο Γιάννης Ρίτσος μπορεί να κανείς να βρει την ισορροπία, την ισότητα, τηνηρεμία και το νόημα, μπορεί καθείς μας να γενεί (ζω)ων ήμεροn, δεκτικός και πρώτιστα να κοιτάξει καιπάλι ψηλά, να δει πάνω στον ουρανό να στρέψει τ
το βλέμμα που προς τον Θεό, νακαταστεί και πάλι άνθρωπος όπως του αρμόζει και όπως του ορίζεται


Ελπίζω να βοήθησα :)

Ο λογος σου ειναι εξαιρετικος. Η αναλυση της προτασης εγινε με ισχυρα επιχειρηματα
που οδηγουν τον αναγνωστη στο συμπερασμα αυτο.
Ο προσωπικος μου βαθμος ειναι: 15 / 15. Αριστα! :clapup:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

cha0s

Περιβόητο μέλος

Ο cha0s αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,550 μηνύματα.

Η γλώσσα θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς πως αποτελεί τημέγιστη πηγή εκπολιτισμού και καλλιέργειας. Μέσα από τη γλώσσα και ιδίως μέσα απόμια τόσο πλούσια γλώσσα που πέρασε αλώβητη μέσα στο πέρασμα των αιώνων και πουεδώ και αιώνες μιλιέται ακατάπαυστα, μπορεί κανείς να αντλήσει άπειραπολύπλευρα, πολυδιάστατα και ολοκληρωμένα πρότυπα . Πρότυπα γεμάτα αξίες καινοήματα. Πρότυπα γεμάτα ανθρωπιά και αγγίγματα τελειότητας. Σε αυτή την γλώσσαη Αντιγόνη γεμάτη στόμφο και θάρρος πριν από αιώνες αναφώνησε: "Ου συνέχθειναλλά συμφιλείν έφυν". Ο άνθρωπος δεν γεννιέται για να μισά, γεννιέται γιανα δέχεται να γίνεται ανεκτικός, να εκτιμά και να αγαπά τον συνάνθρωπό του. Στη ίδια γλώσσα ο Σωκράτης τόνισεευθαρσώς την ύψιστη ηθική αρχή του δικαίου: «ουδαμού δε αδικείν. Ουδαδικούμενον ανταδικείν». Στα ελληνικά, την γλώσσα των αγγέλων όπως κάπου μας λέεικαι ο Γιάννης Ρίτσος μπορεί να κανείς να βρει την ισορροπία, την ισότητα, τηνηρεμία και το νόημα, μπορεί καθείς μας να γενεί (ζω)ων ήμεροn, δεκτικός και πρώτιστα να κοιτάξει καιπάλι ψηλά, να δει πάνω στον ουρανό να στρέψει το βλέμμα που προς τον Θεό, νακαταστεί και πάλι άνθρωπος όπως του αρμόζει και όπως του ορίζεται

Ελπίζω να βοήθησα :)

Ο λογος σου ειναι εξαιρετικος. Η αναλυση της προτασης εγινε με ισχυρα επιχειρηματα
που οδηγουν τον αναγνωστη στο συμπερασμα αυτο.
Ο προσωπικος μου βαθμος ειναι: 15 / 15. Αριστα! :clapup:

Να σε πω εσένα, βαθμολογητής την έχεις δει;
-2 μονάδες πρέπει να πάρει σίγουρα!. Εχει κατακλείδα; Οχι! Στην Β1 η κατακλείδα είναι υποχρεωτική!
Γι' αυτό μην πετάς άκυρους βαθμούς!
Επίσης, στην Β1 μας ενδιαφέρει η άποψη του μαθητή, όχι του Ρίτσου, του Σωκράτη και της Αντιγόνης!
Ελεος! Μην επιδιώκετε να εντυπωσιάσετε και τελικά γράφετε μπούρδες.!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

istudent

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο istudent αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 135 μηνύματα.
Να σε πω εσένα, βαθμολογητής την έχεις δει;
-2 μονάδες πρέπει να πάρει σίγουρα!. Εχει κατακλείδα; Οχι! Στην Β1 η κατακλείδα είναι υποχρεωτική!
Γι' αυτό μην πετάς άκυρους βαθμούς!
Επίσης, στην Β1 μας ενδιαφέρει η άποψη του μαθητή, όχι του Ρίτσου, του Σωκράτη και της Αντιγόνης!
Ελεος! Μην επιδιώκετε να εντυπωσιάσετε και τελικά γράφετε μπούρδες.!!!

Κατ' αρχήν μόλις τώρα είδα πως το θέμα αφορά έκθεση α λυκείου. Το πείρα λίγο πιο γενικά και πιο τρίτη λυκείου για αυτό ανέπτυξα τόσο αφηρημένα.


Βρίσκω το σχολιασμό σουάκυρο έως προσβλητικό. Με την ιδιότητα ποιανού μπορείς να κρίνεις ; τουφιλολόγου μήπως; (ευελπιστώ πως όχι, διότι ένας τέτοιος χαρακτηρισμός απόφιλόλογο, τον κάνει τουλάχιστον γελοίο)

Δυστυχώς το μάθημα των Νέων Ελληνικών τυγχάνει τόσης περιφρόνησης από τους μαθητές διότι αντιμετωπίζεται ως ένα τυποποιημένομάθημα γεμάτο κανόνες. Η ουσία του μαθήματος των νέων είναι ηέκφραση εσωτερικών γνώσεων βιωμάτωνγνώσεων και έκφρασης ... ουσιαστικά χαρακτηρίζεται απο «έλλειψη κανόνων» ( δεν μιλάω για την ελληνική γλώσσα γενικότερα αλλά για το γράψιμο) . Η έκθεση δεν είναι παρα ένα απείκασμα σκέψεων. Προσωπικά ποτέ στο λύκειο δεν ακολούθησα αυτές τις παπαρίες για το πώς πρέπει να γράφει ο καθένας. Το γράψιμο είναι ένας τρόπος έκφρασης, κανείςδεν μπορεί να σου πει πώς να εκφράζεσαι. Και για την ιστορία ποτέ δεν έπεσα κάτω από το





 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

DrHouse

Διάσημο μέλος

Ο intelligentsia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο ΗΠΑ (Αμερική). Έχει γράψει 3,560 μηνύματα.

Η γλώσσα θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς πως αποτελεί τημέγιστη πηγή εκπολιτισμού και καλλιέργειας. Μέσα από τη γλώσσα και ιδίως μέσα απόμια τόσο πλούσια γλώσσα που πέρασε αλώβητη μέσα στο πέρασμα των αιώνων και πουεδώ και αιώνες μιλιέται ακατάπαυστα, μπορεί κανείς να αντλήσει άπειραπολύπλευρα, πολυδιάστατα και ολοκληρωμένα πρότυπα . Πρότυπα γεμάτα αξίες καινοήματα. Πρότυπα γεμάτα ανθρωπιά και αγγίγματα τελειότητας. Σε αυτή την γλώσσαη Αντιγόνη γεμάτη στόμφο και θάρρος πριν από αιώνες αναφώνησε: "Ου συνέχθειναλλά συμφιλείν έφυν". Ο άνθρωπος δεν γεννιέται για να μισά, γεννιέται γιανα δέχεται να γίνεται ανεκτικός, να εκτιμά και να αγαπά τον συνάνθρωπό του. Στη ίδια γλώσσα ο Σωκράτης τόνισεευθαρσώς την ύψιστη ηθική αρχή του δικαίου: «ουδαμού δε αδικείν. Ουδαδικούμενον ανταδικείν». Στα ελληνικά, την γλώσσα των αγγέλων όπως κάπου μας λέεικαι ο Γιάννης Ρίτσος μπορεί να κανείς να βρει την ισορροπία, την ισότητα, τηνηρεμία και το νόημα, μπορεί καθείς μας να γενεί (ζω)ων ήμεροn, δεκτικός και πρώτιστα να κοιτάξει καιπάλι ψηλά, να δει πάνω στον ουρανό να στρέψει το βλέμμα που προς τον Θεό, νακαταστεί και πάλι άνθρωπος όπως του αρμόζει και όπως του ορίζεται

Ελπίζω να βοήθησα :)

Καταρχην στην αναπτυξη παραγραφου,χρησιμοποιουμε ως προκειμενη την αρχικη προταση για σχολιασμο που μας δινεται,και με εκεινη επρεπε να εχεις αρχισει.
Καταχρηση εκφρασεων,σε επιπεδο γλωσσικου βερμπαλισμου.
Καμια λογικη συναφεια δεν διεπει το γραπτο σου,παρα μονο μια αμεση επικληση σε αυθεντιες.Χρησιμοποιουμε λογικα επιχειρηματα με αποδεικτεα βαση,και οχι αερολογιες.Η αναπτυξη παραγραφου θελει να αποτυπωσει την εκφρασηξ και την αποψη του μαθητη,και οχι του Ριτσου.

Κατ' αρχήν μόλις τώρα είδα πως το θέμα αφορά έκθεση α λυκείου. Το πείρα λίγο πιο γενικά και πιο τρίτη λυκείου για αυτό ανέπτυξα τόσο αφηρημένα.

Ελα ρε φιλαρακι,που θες να γραψεις και εκθεση.Μαθε πρωτα ορθογραφια...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Go_for_it!

Δραστήριο μέλος

Ο Go_for_it! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 639 μηνύματα.
Στην έκθεση, τουλάχιστον σε επίπεδο λυκείου, αλλά και πανελλαδικών, η κατάχρηση "μεγαλοπρεπούς" και ηχηρού λεξιλογίου, που αρκετές φορές στόχο έχει τον εντυπωσιασμό, μόνο αρνητικά μπορεί να αξιολογηθεί. Οι διορθωτές θέλουν να δουν γραπτά 17χρονων και όχι ακαδημαϊκών. Ο λιτός (αλλά όχι υπεραπλουστευμένος) και γοργός λόγος, η "φρεσκάδα" της έκφρασης με έξυπνα επιχειρήματα, βαθμολογικά αποδίδουν περισσότερο από το πομπώδες και λογοτεχνικό ύφος. Εξάλλου, δεν είναι λίγες οι φορές που η θεωρητική στην έκθεση γενικά γράφει λιγότερο από τις άλλες κατευθύνσεις... (είχα δει πέρυσι μια στατιστική του υπουργείου παιδείας. Τώρα δεν τη βρίσκω, πάντως έδειχνε ότι οι αριστούχοι -18 εως 20 - της θεωρητικής στην έκθεση είχαν ποσοστό γύρω στο 1%, ενώ της θετικής στο ίδιο μάθημα περίπου 3%!)
Έκθεση= εκθέτω τις ιδέες μου, δεν τις κρύβω! :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Θεμιστοπόλος

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Θεμιστοπόλος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,083 μηνύματα.
Στην έκθεση, τουλάχιστον σε επίπεδο λυκείου, αλλά και πανελλαδικών, η κατάχρηση "μεγαλοπρεπούς" και ηχηρού λεξιλογίου, που αρκετές φορές στόχο έχει τον εντυπωσιασμό, μόνο αρνητικά μπορεί να αξιολογηθεί. Οι διορθωτές θέλουν να δουν γραπτά 17χρονων και όχι ακαδημαϊκών. Ο λιτός (αλλά όχι υπεραπλουστευμένος) και γοργός λόγος, η "φρεσκάδα" της έκφρασης με έξυπνα επιχειρήματα, βαθμολογικά αποδίδουν περισσότερο από το πομπώδες και λογοτεχνικό ύφος. Εξάλλου, δεν είναι λίγες οι φορές που η θεωρητική στην έκθεση γενικά γράφει λιγότερο από τις άλλες κατευθύνσεις... (είχα δει πέρυσι μια στατιστική του υπουργείου παιδείας. Τώρα δεν τη βρίσκω, πάντως έδειχνε ότι οι αριστούχοι -18 εως 20 - της θεωρητικής στην έκθεση είχαν ποσοστό γύρω στο 1%, ενώ της θετικής στο ίδιο μάθημα περίπου 3%!)
Έκθεση= εκθέτω τις ιδέες μου, δεν τις κρύβω! :)
Τι καλύτερο, όμως, από ένα κείμενο κατανοητά πυκνό, με εύηχο (όχι βαρύγδουπο) και όμορφο λόγο, άποψη-επιχειρήματα, δομή, προσωπικό στίγμα και καλαισθησία; :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Go_for_it!

Δραστήριο μέλος

Ο Go_for_it! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 639 μηνύματα.
Τι καλύτερο, όμως, από ένα κείμενο κατανοητά πυκνό, με εύηχο (όχι βαρύγδουπο) και όμορφο λόγο, άποψη-επιχειρήματα, δομή, προσωπικό στίγμα και καλαισθησία; :)

Συμφωνώ απόλυτα! Αλλά να μη φτάσουμε και στα άκρα. Όσο "ελκυστικό" και "φαγώσιμο" μπορεί να γίνει ένα γραπτό τέτοιο, όπως το περιγράφεις, άλλο τόσο αποκρουστικό καθίσταται ένα διαφορετικό, όπου η επικοινωνία πομπού -δέκτη καταπνίγεται μέσα στα λογοτεχνικά σχήματα, όπου δηλαδή το περιεχόμενο "χάνεται" μέσα στην πληθώρα βαθύτερων νοημάτων, που ωστόσο δεν έρχονται στην επιφάνεια.
Στην έκθεση ουσιαστικά εξετάζεται ο βαθμός στον οποίο ο υποψήφιος είναι στη θέση να προσλάβει/κατανοήσει αυτά που του δίνονται προς επεξεργασία και να παράγει έναν λόγο ικανό να περάσει/διαδώσει/μεταλαμπαδεύσει το μήνυμά του.
Αν πιστεύεις ότι κάνω κάπου λάθος, μπορούμε να το συζητήσουμε/αναπτύξουμε περαιτέρω :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Θεμιστοπόλος

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Θεμιστοπόλος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,083 μηνύματα.
Στην έκθεση ουσιαστικά εξετάζεται ο βαθμός στον οποίο ο υποψήφιος είναι στη θέση να προσλάβει/κατανοήσει αυτά που του δίνονται προς επεξεργασία και να παράγει έναν λόγο ικανό να περάσει/διαδώσει/μεταλαμπαδεύσει το μήνυμά του.
Αν πιστεύεις ότι κάνω κάπου λάθος, μπορούμε να το συζητήσουμε/αναπτύξουμε περαιτέρω :)

Αν και τίθεται πολύ γενικά η ανωτέρω άποψη, δε διαφωνώ. Ωστόσο, απαιτεί κι άλλων ειδών ικανότητες.
Μέσες άκρες, η έκθεση είναι λογική. Ο ίδιος ο λόγος (με τη μορφή της γλώσσας) είναι η λογική. Όποιος χειρίζεται σωστά τη λογική του, κι έχει μία συγκεκριμένη προπαιδεία, είναι απόλυτα ικανός ώστε να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις του γραπτώς εξεταζόμενου/ζητούμενου λόγου. :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Polymnia

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Polymnia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 1,253 μηνύματα.
Στις ασκήσεις τύπου Β1 ο κυριότερος στόχος μας είναι η αποσαφήνιση της δοσμένης φράσης,περιόδου κλπ. .
Με μια ροή λόγου που να χαρακτηρίζεται απο συνοχή και διχως λογικά κενά.
Μερικές φορές,μια παραγραφος,δομημένη σωστά,εύληπτη κυρίως ,με μια εντυπωσιακή έκφραση(χωρις να ειναι απαραίτητη η χρήση σπανιων όρων ή πομπώδους ύφους ),μπορεί να κεντρίσει περισσότερο την προσοχή και να αποσπάσει μεγαλύτερο βαθμό(αν λαβουμε υπ'οψιν αντικειμενικούς βαθμολογητές, κάτι που είναι σπάνιο).
Οι πολλές επικλήσεις στην αυθεντία,ειδικά σε ερωτηση αναπτυξης,ενδέχεται να οδηγήσουν τον βαθμολογητή στην υποψία ''Βρε μήπως δεν εχει επιχειρηματα και προσπαθεί κάπως να τα μπαλώσει ;''
3 αυθεντίες σε μια Β1,κατά την ταπεινή μου γνώμη,είναι κάπως στομφώδες.
Μια απλούστερη διατύπωση των σκέψεων θα μπορούσε να εκτιμηθεί περισσότερο.
Αφήστε που το μάθημα της Έκθεσης,όπως διδάσκεται και εξετάζεται προς το παρόν,δε δίνει περιθώρια στους μαθητές να αυτοσχεδιάσουν και να προσεγγίσουν τα ...στοχαστικά δοκίμια.
Κάποια πράγματα είναι τυποποιημένα και είναι εύλογο ο μαθητής που εξετάζεται,για το καλό του πάντα,να τα ακολουθεί(αυτό κυρίως σε ασκήσεις στο μερος Β).Τώρα στην παραγωγή λόγου,καλό θα ήταν να συνδυαστεί η γνωστή και παρωχημένη μεθοδολογία με την προσωπική ''πρωτοτυπία'' του καθενός.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top