Eileen
Τιμώμενο Μέλος
Μήπως μπορεί κάποιος-α σας παρακαλώ να με βοηθήσει με την παρακάτω πράταση ( μετατροπη παθητικής σε ενεργητική φωνή) ..ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ δεν ξερω πως να την αντιμετωπίσω ...
<< ... για να αρθούν οι περιορισμοί στην ελευθερία της συνείδησης και του λόγου , για να τεθεί τέρμα στις γενοκτονίες και στα εγκλήματα πολέμου , για να προστατευθούν τα μικρά παιδιά και οι μητέρες τους ... >>
Φίλε Γιώργο όλες αυτές οι προτάσεις είναι δευτερεύουσες οπότε θα βοηθούσε - νοηματικά/συντακτικά να μας παραθέσεις την κύρια πρόταση - ή τουλάχιστο το υποκείμενό της.
Θεωρητικά, είναι ως εξής:
<<.. για να άρουν τους περιορισμούς στην ελευθερία της έκφρασης και του λόγου, για να θέσουν τέρμα στις γενοκτονίες και στα εγκλήματα πολέμου, για να προστατεύσουν τα μικρά παιδιά και τις μητέρες τους...>>
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
renia_1995
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
drosos
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Eileen
Τιμώμενο Μέλος
Θέμα : θετικά και αρνητικά της τεχνολογίας! Ρίξτε ιδέες!
Για τη συγκεκριμένη έκθεση θα επέλεγα να ξεκινήσω με ένα πρόλογο που να αναπτύσσεται ως μία σύντομη ιστορική αναδρομή. Είναι πρακτικό, εύκολο και σε εισαγάγει ομαλά στο θέμα σου. Σου τα λέω πολύ επιγραμματικά, απλά για να πάρεις ιδέες!
Θετικά:
1) Διευκόλυνση και διεύρυνση της επικοινωνίας και της ενημέρωσης (τηλεπικοινωνίες, υπολογιστές, ΜΜΕ)
2) Απλοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας. Με τη χρήση της τεχνολογίας στο τομέα της παραγωγής η ποιότητα του προϊόντος βελτιώνεται σημαντικά αφού αποφεύγεται η πιθανότητα ανθρωπίνου σφάλματος.
3) Από το παραπάνω προκύπτει ότι και μέσω του αυτοματισμού εξασφαλίζεται περισσότερος ελεύθερος χρόνος για τον άνθρωπο.
4) Περισσότερες δυνατότητες σε σημαντικούς τομείς όπως η υγεία.
Αρνητικά:
1) Η ρύπανση και η μόλυνση του περιβάλλοντος
2) Η αλλοτροίωση
3) το άγχος - στρες του σύγχρονου ανθρώπου
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
*Serena*
Τιμώμενο Μέλος
θα συμμετασχετε σε μια τηλεοπτικη εκπομπη με θεμα : ''η πληροφορια σημερα''. στο κειμενο σας να αναφερθειτυε στην αναγκαιοτητα της πληροφορησης σημερα και στα μεσα που χρησιμοποιουν σημερα οι ανθρωποι για να πληροφορηθουν.
επισης πρεπει να το γραψω ως ομιλια, σωστα??
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
renia_1995
Πολύ δραστήριο μέλος
θελω λιγο brainstorming για το εξης θεμα :
θα συμμετασχετε σε μια τηλεοπτικη εκπομπη με θεμα : ''η πληροφορια σημερα''. στο κειμενο σας να αναφερθειτυε στην αναγκαιοτητα της πληροφορησης σημερα και στα μεσα που χρησιμοποιουν σημερα οι ανθρωποι για να πληροφορηθουν.
επισης πρεπει να το γραψω ως ομιλια, σωστα??
Ναι ομιλία πρέπει να είναι. Ξεκινά με τα μέσα πληροφόρησης της σύγχρονης εποχής και δώσε θετικά και αρνητικά.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
santwno
Εκκολαπτόμενο μέλος
Να πεις ότι υπάρχει μεγάλο πλήθος πηγών πληροφόρησης και γι' αυτό υπάρχει ανάγκη ο κόσμος να είναι κριτικός απέναντι σε όσα ακούει η διαβάζει.
Οι διάφορες πηγές στις οποίες μπορείς να αναφερθείς είναι: εφημερίδα, ραδιόφωνο (λιγότεροι πλέον), τηλεόραση (είδη ενημερωτικών εκπομπών: ειδήσεις, documentaries, talk shows...), διαδίκτυο (ιστοσελίδες εφημερίδων/τηλεοπτικών καναλιών, ιστολόγια (blogs)). Αν θες, μπορείς να εστιάσεις στις ιδιαιτερότητες που έχει η ενημέρωση μέσω του διαδικτύου και να πεις για τα ζητήματα αξιοπιστίας που εγείρονται στα blogs (ο καθένας μπορεί να γράφει και ό,τι θέλει) αλλά και την ανεξάρτητη, αντικειμενική, μη λογοκριμένη ενημέρωσης που δίνουν τα blogs.
Και μιας και πρόκειται για ομιλία και θες το ακροατήριό σου να σε προσέξει...προσωπικά θα προτιμούσα να εστίασω στα ιστολόγια, μιας και είναι ένα πιο Hot ζήτημα : )
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Revekka
Τιμώμενο Μέλος
https://mathisi20.gr/resources/articles/i127
https://mathisi20.gr/resources/articles/i217
Σχετικά με τα blogs, μπορείς να εστιάσεις αλλά δεν μπορείς νομίζω να πεις ότι είναι μη αξιόπιστα και ταυτόχρονα να πεις ότι είναι αντικειμενικά...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
quickiller
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Εχέμυθη
Περιβόητο μέλος
Παιδιά, ξέρει κανείς μια πρόταση με την λέξη Κοινωνική αντίληψη;
Σε πολλες χωρες της ανατολης υπαρχει η κοινωνικη αντιληψη οτι οι γυναικες ειναι πολυ κατωτερες απο τους ανδρες (αν δεν ειναι σωστο ας με διορωσει καποιος)
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
santwno
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
*Serena*
Τιμώμενο Μέλος
''στα πλαισια μιας διαφημιστικης καμπανιας που γινεται στη γειτονια σας σχετικα με την προστασια του φυσικου περιβαλλοντος να παρουσιασετε τα θετικα που απορρεουν απο τις διαφημισεις προς το φυσικο περιβαλλον και στις συνεπειες που εχουν γενικοτερα οι κοινωνικες διαφημισεις.''
και κατι αλλο, ποιο ειναι το επικοινωνιακο πλαισιο?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
*Serena*
Τιμώμενο Μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Revekka
Τιμώμενο Μέλος
ψαχνω εδω και ωρα τις απαντησεις του οεφε για την εκθεση του 2002 και δεν τις βρισκω πουθενα... μηπως μπορει καποιος να βοηθησει με ενα λινκ?
Πω πω...όταν έδωσα εγώ...Αν δεν κάνω λάθος για την τηλεργασία ήταν...;; (ή αυτό το έδωσα στην Β΄Λυκείου...;;)
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
*Serena*
Τιμώμενο Μέλος
χαχαχα οχι ειναι για την κακοποιηση της γλωσσας. το κειμενο ειναι του Μπαμπινιωτη. εχεις καμια ιδεα που θα βρω τις απαντησεις?Πω πω...όταν έδωσα εγώ...Αν δεν κάνω λάθος για την τηλεργασία ήταν...;; (ή αυτό το έδωσα στην Β΄Λυκείου...;;)
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Revekka
Τιμώμενο Μέλος
χαχαχα οχι ειναι για την κακοποιηση της γλωσσας. το κειμενο ειναι του Μπαμπινιωτη. εχεις καμια ιδεα που θα βρω τις απαντησεις?
Ούτε καν θυμάμαι...Ολικό reset...!!! χαχαχαχαχα
Δεν έχω ιδέα πάντως, δεν τα έψαχνα ποτέ αυτά!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
*Serena*
Τιμώμενο Μέλος
οοοκ δεν πειραζει!!Ούτε καν θυμάμαι...Ολικό reset...!!! χαχαχαχαχα
Δεν έχω ιδέα πάντως, δεν τα έψαχνα ποτέ αυτά!
κανεις που να ξερει??
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Έκθεση Β΄ Λυκείου. ΜΜΕ και κίτρινος τύπος
Υπάρχουν πολλές απόψεις για τη δηµοσιογραφία. Οι µεν την αποκαλούν «λειτούργηµα» εφόσον χωρίς ενηµερωµέ-νους πολίτες δεν υπάρχει σωστή δηµοκρατία. Άλλοι ακούνε τη λέξη και γελάνε. Πάντως ο όρος περιλαµβάνει µιαν υπερβολή: ο Τύπος είναι και επιχείρηση και ο δηµοσιογράφος είναι και εργαζόµενος – όπως όλοι οι άλλοι. Ενώ ορισµένοι δηµοσιογρά-φοι, εκδότες ή ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών ΜΜΕ ό,τι κι αν λένε επισήµως, ενδιαφέρονται για τη δηµοσιογραφία όπως θα ενδιαφέ-ρονταν για την παραγωγή παπουτσιών. Το ζητούµενο είναι γι’ αυτούς το κέρδος µόνον – το άµεσο που αποδίδει µια καλή επιχείρηση ή το έµµεσο που απορρέει από την επιρροή που ορισµένοι παράγοντες αποκτούν. Το αποστοµωτικό επιχείρηµα ενός ιδιαίτερα ειδεχθούς ραδιοτηλεοπτικού «αστέρα» πρωταγωνιστή αθλιοτήτων ήταν ότι κέρδιζε τρία εκατομμύρια τον χρόνο. Βεβαίως, δεν έχουν χαθεί το πάθος, το µεράκι, η θέληση συµµετοχής στα κοινά. Υπάρχουν. Τα συναντώ.
Οι Αµερικανοί είναι άνθρωποι ντόµπροι. Ο Ρόι Χόουαρντ, ένας από τους ιστορικούς µεγιστάνες του Τύπου, είχε δη-λώσει ευθέως στους συνεργάτες του εγκαινιάζοντας στο Ντιτρόιτ µια από τις εφηµερίδες του: «Βρισκόµαστε εδώ αποκλειστι-κά σαν έµποροι ειδήσεων. Για να πουλάµε διαφήµιση και να την πουλάµε σε τιµή ενδιαφέρουσα για τους επενδυτές. Αλλά πρέπει πρώτα να παράγουµε µια εφηµερίδα µε ελκυστική ενηµέρωση για να έχει καλή κυκλοφορία, ώστε να επιτρέψει στη διαφήµιση να είναι πιο αποτελεσµατική». Συµπέρασµα: τα του «λειτουργήµατος» πρέπει να αναζητηθούν αλλού. Και ποια η διαφορά µε τις εµπορικές τηλεοράσεις µας;
Υπάρχουν όµως και άλλες αµερικανικές εφηµερίδες όπου κυριάρχησε ο σεβασµός στην είδηση και στην έρευνα. Κα-θώς και στην ευπρέπεια. Η εφηµερίδα «New York Times» έχει την αρχή να δηµοσιεύσει «όλες τις ειδήσεις που πρέπει να τυ-πώνονται» (σηµειώστε το «πρέπει») µε την προσθήκη ότι οι τίτλοι της εφηµερίδας «δεν πρέπει να λερώνουν το τραπεζοµά-ντιλο όπου οι αναγνώστες της δοκιµάζουν το πρωινό τους». [ … ]
Δεν είναι διαφορετικοί οι προβληµατισµοί σε µια χώρα όπου η δηµοσιογραφία είναι παραδοσιακά πιο «λογοτεχνι-κή» και πιο «προσωπική», δηλαδή στη Γαλλία. Όπου συνυπάρχει η κυρίαρχη «Le Monde», και όχι µόνο, µε κάθε λογής «σκουπίδια». Παντού ο Τύπος και τα ΜΜΕ προσφέρουν και την εφηµερίδα – χώρο διαφήµισης (ή το ραδιόφωνο και την τηλε-όραση) αλλά και το λειτούργηµα. Όπως και στις ΗΠΑ όµως και όπως στις περισσότερες χώρες, όπου οι τεχνολογικές εξελίξεις έγιναν πιο νωρίς αλλά µε βραδύτερους από εδώ ρυθµούς, ορισµένοι κανόνες επιζούν και ενίοτε, σε δύσκολες στιγµές, επικρατούν. Μερικές φορές και µε τη σύµπραξη της ποινικής δικαιοσύνης.
Ποιοι είναι αυτοί οι απλοί κανόνες; Η διασταύρωση των ειδήσεων. Η συνείδηση της ευθύνης απέναντι στο κοινό και την κοινωνία. Η περίσκεψη. Η µη δηµοσίευση ακόµη και διασταυρωµένων πληροφοριών για πρόσωπα χωρίς και τη δική τους άποψη. Η αποφυγή κάθε υπερβολής. Η πεποίθηση ότι η συκοφαντία είναι θανάσιµο δηµοσιογραφικό αµάρτηµα. Η αντίληψη ότι ο δηµοσιογράφος δεν πρέπει να συγχέει τον ρόλο του µε εκείνον του αστυνοµικού και του δικαστή. Η δηµόσια αναγνώριση του λάθους και η αποκατάσταση κάθε αδικηµένου. Η άρνηση δηµοσίευσης δοτών πληροφοριών και η υπακοή σε εξωδηµοσιογραφικά κέντρα και προσταγές. Το ασυµβίβαστο του δηµοσιογραφικού επαγγέλµατος µε τα επαγγέλµατα του διαφηµιστή, του δηµοσιοσχεσίτη και του υπαλλήλου γραφείων Τύπου. Πολλά από αυτά περιλαµβάνονται και στα δικά µας κείµενα δεοντολογίας. Προβλέπονται και κυρώσεις. Όµως οι παρεκτροπές είναι πολλές, καθηµερινές, προκλητικές. Και επι-κίνδυνες. Παλαιότερα µπορεί οι εφηµερίδες να ήταν πιο «κοµµατικές», όµως οι δηµοσιογράφοι, χωρίς τα σηµερινά «λούσα» των ολίγων, είχαν μεγαλύτερη αξιοπρέπεια. Μεσολάβησε όµως µε τη χιονοστιβάδα των ηλεκτρονικών µέσων µια γενικευµένη απορρύθµιση.
Τι µπορεί να γίνει τώρα; Ασφαλώς όχι µερικές εξωφρενικές (και επικίνδυνες) απαγορεύσεις, νόµοι πιο κατασταλτικοί που συνήθως δεν θίγουν τους αθλίους ή δεοντολογίες υπουργικής έµπνευσης. Αλλά κάτι το πιο απλό: να αναγκαστούν όλα τα «αφεντικά» να σέβονται µια ουσιαστική δεοντολογία προσαρµοσµένη και στα της τηλεόρασης. Και να µάθουν οι συνάδελφοι ποια είναι η δεοντολογία αυτή. Πριν από λίγα χρόνια είχα διαπιστώσει, σε δύο πανεπιστήµια, ότι το «είδος» δεν περιλαµβανόταν σε κανένα από τα προγράµµατα. Για τώρα δεν ξέρω … Ελπίζω! Ρ. Σωµερίτης, «Το Βήµα» 10/02/2002
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Α. Στο πλαίσιο µιας συζήτησης που γίνεται στην τάξη σας για τον Τύπο, να παρουσιάσετε στους συµµαθητές σας το περιεχόµενο του παραπάνω άρθρου σε 100 περίπου λέξεις. Μονάδες 25
Β.1. Αφού διαβάσετε προσεκτικά το κείµενο που σας δόθηκε, να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις που ακολουθούν µε την ένδειξη «Σωστό» ή «Λάθος». Μονάδες 6
Ο συντάκτης του άρθρου υποστηρίζει ότι:
α. Η δηµοσιογραφία στη σηµερινή εποχή δεν παύει να αποτελεί «λειτούργηµα».
β. Οι ιδιοκτήτες των ΜΜΕ και οι τοπιογράφοι ενδιαφέρονται αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση των οικονοµικών τους
συµφερόντων.
γ. Ορισµένες εφηµερίδες τηρούν τον κώδικα δεοντολογίας.
δ. Ενίοτε, σε κρίσιµες περιόδους, το κράτος παρεµβαίνει, για να εξασφαλίσει την τήρηση των κανόνων της δεοντολογίας.
ε. Οι παρεκτροπές στην Ελλάδα οφείλονται στην έλλειψη κανόνων δεοντολογίας.
στ. Η λύση στο πρόβληµα µπορεί να δοθεί αποκλειστικά από τους ιδιοκτήτες των µέσων ενηµέρωσης.
Β.2. i. Στις παρακάτω φράσεις να εντοπίσετε τη σηµασία µε την οποία χρησιµοποιούνται οι υπογραµµισµένες λέξεις (δηλωτική, συνυποδηλωτική) και να σχηµατίσετε µια περίοδο για την καθεµία µε την αντίθετη σηµασία: Μονάδες 10
α. εγκαινιάζοντας … µια από τις εφηµερίδες του, β. δοκιµάζουν το πρωινό τους, γ. θανάσιµο αµάρτηµα, δ. διασταύρωση ειδήσεων, ε. χιονοστιβάδα των ηλεκτρονικών µέσων. Μονάδες 5
Β.2. ii. Να αντικαταστήσετε τις λέξεις που σας δίνονται µε άλλες συνώνυµες και αντώνυµες: ειδεχθής, πεποίθηση, κύρωση, κατασταλτικός.
Β.3. Να επισηµάνετε τα δοµικά στοιχεία της τρίτης παραγράφου. Με ποιον τρόπο αναπτύσσεται η παράγραφος αυτή και τι επιτυγχάνει ο συγγραφέας; Μονάδες 4
Β.4. Τα εισαγωγικά ως σηµείο στίξης κατέχουν κυρίαρχη θέση στο άρθρο, η λειτουργικότητά τους όµως διαφέρει. Να επισηµάνετε κάποιες από τις λειτουργίες τους χρησιµοποιώντας παραδείγµατα από το κείµενο. Μονάδες 10
Γ. Υποθέστε ότι είστε ένας από τους µαθητές που εκπροσωπεί το νοµό σας στη Βουλή των εφήβων και η «κοινοβουλευτική οµάδα», στην οποία συµµετέχετε, εξετάζει το ρόλο του Τύπου και τις επιδράσεις του στην κοινή γνώµη. Λαµβάνοντας υπόψη τις απόψεις των µελών της οµάδας σας αλλά και τα πρόσφατα φαινόµενα σκανδαλοθηρίας και κιτρινισµού, να συντάξετε µια εισήγηση µε θέµα: «Παράγοντες που τροφοδοτούν και συντηρούν το φαινόµενο της παραπληροφόρησης και του κιτρινισµού του Τύπου και συµβολή του σχολείου στην άµβλυνσή του». Το κείµενό σας θα εκφωνηθεί στη Βουλή των Εφήβων και δε θα πρέπει να ξεπερνά τις 300 λέξεις. Μονάδες 40
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.