1)να σκέφτεσαι τον στόχο σου. εμένα τουλάχιστον με βοήθουσε και με ενέπνεε να διαβάσω, σκεπτόμενη ότι το κάνω για να μπορέσω να βρεθώ σε 1 χρόνο στη σχολή που ονειρεύομαι όπου θα περνάω καλά.
2)ειδικα το ινστα, αλλά φανταζομαι αντιστοιχα και το τικ τοκ, είναι εφαρμογή που σε τραβάει στο να περάσεις πολλήηηηη ώρα με αυτήν, χωρίς στην ουσία να κερδίζεις τίποτα-είναι κυριολεκτικά time killer. ακριβώς, λοιπόν, επειδή δεν σου προσφέρουν τίποτα, θα πρότεινα να τις κλείσεις-μπορεί να σου φανεί δύσκολο στην αρχή γιατί είναι αρκετά εθιστικές, αλλά μετά από λίγες μέρες θα δεις ότι δεν τις χρειάζεσαι. άλλωστε υπάρχει και το μεσσεντζερ για επικοινωνία με τους φίλους σου. αν δεν μπορείς, πες στον εαυτό σου ότι πρώτα θα διαβάσεις και μετά θα ανοίξεις κινητό. μέχρι τότε κλειστό, γιατί οι ειδοποιήσεις αποσυντονίζουν. στη β λυκείου είχα πάρει και κινητό με κουμπάκια αντί για smartphone, και είχα δει ότι με είχε βοηθήσει σε πολλούς τομείς της ζωής μου (παρότι ήταν λίγο παράξενο αρχικά).
3)βρες πρότυπο. εγώ είχα έναν καθηγητή μου, εσύ μπορεί να έχεις έναν γνωστό σου, έναν φίλο σου, δεν ξέρω ποιον. παίζει πραγματικά πολύ μεγάλο ρόλο γιατί σκέφτεσαι ότι αν απλά διαβάσεις λίγο τώρα, θα γίνεις εξίσου γαμάτος με αυτόν που θαυμάζεις, θα τον πλησιάσεις λίγο παραπάνω, ή θα πάρεις την προσοχή/σεβασμό/επιβράβευσή του.
4)κάλυψε τα κενά που έχεις και ζήτησε την βοήθεια των καθηγητών σου για το πώς να το κάνεις αυτό. έτσι θα κλείσεις τις εκκρεμότητές σου και θα έχεις να ασχοληθείς αποκλειστικά με τα καινούργια που σας βάζουνε κάθε φορά, αλλά και θα φύγει το άγχος σου και θα αποκλείσεις την πιθανότητα να βρεθείς κάποια στιγμή σε μία χαοτική κατάσταση που δεν θα ξέρεις τι να πρωτοδιαβάσεις-αφού συνήθως η νέα γνώση πατάει (λιγότερο ή περισσότερο) στην παλιά, οπότε τα κενά πιθανόν να δημιουργήσουν κι άλλα κενά και μια γενικότερη απαισιοδοξία
5)πρόσεχε στην παράδοση. ήμουν θετική και ίσως έχει κάποιες διαφορές, αλλά προσωπικά σπάνια διάβαζα θεωρία (στην οποία αντιμετώπιζα προβλήματα συγκέντρωσης). συνήθως είχα καταλάβει την θεωρία από το μάθημα και δεν χρειαζόταν ιδιαίτερο παραπάνω διάβασμα.
6)προσπάθησε να διαβάζεις αυτά που σας βάζουν ακριβώς μετά το μάθημα. μην τα αφήνεις για μία μέρα ή και 1 ώρα πριν το επόμενο μάθημα. έτσι τα έχεις φρέσκα από την παράδοση και η κατανόηση της θεωρίας, και του κεφαλαίου γενικότερα, γίνεται ακόμα βαθύτερη/καλύτερη μέσα από τις ασκήσεις που λύνεις. αν τα αφήσεις για αργότερα ίσως να έχεις ξεχάσει την θεωρία και να πρέπει να την ξαναδιαβάσεις ή ίσως να μην προλάβεις να κάνεις κάποιες ασκήσεις οι οποίες μπορεί να είναι σημαντικές.
7)περιέβαλλε τον εαυτό σου με συμμαθητές σου που έχουν στόχους και εργατικότητα. το να βλέπεις συμμαθητές σου να αποδίδουν είναι πολύ πιθανό να σε παρακινήσει ώστε να γίνεις εξίσου καλός ή ακόμα καλύτερος από αυτούς. άλλωστε ιδανικά αυτό κάνουμε όλοι μας στις πανελλήνιες-καταβάλλουμε ισχυρές προσπάθειες ώστε να επιτύχουμε έναν στόχο μας, να πραγματοποιήσουμε ένα όνειρό μας.