venividivici43946
Διάσημο μέλος
Γι' αυτό έγραψε άριστα. Η εξάσκηση είναι ο καλύτερος φίλος του υποψηφιου.10 άγνωστα για την επόμενη φορά;;;
Εμάς μόνο 2 μας έβαζαν
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Αγνωστο
Δραστήριο μέλος
Σε ορισμένες λέξεις και φράσεις (π.χ. ούτω, άνευ+γεν. κτλ.) λανθάνει υποθετικός λόγος. Πώς τον αναλύουμε;
Γίνε λίγο πιο συγκεκριμένος αν μπορείς.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Go_for_it!
Δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
SparklingGrey
Διάσημο μέλος
Δεν ξέρω αν υπάρχει κάποιος ασφαλής τρόπος. Το πιο standard που μπορώ να σκεφτώ είναι η διατήρηση του επιρρ. οὕτω, π.χ., και η προσθήκη του υποθετικού συνδέσμου (ἐὰν, ἄν, ἤν, εἰ), αναλόγως το είδος του υ.λ.Σε συγκεκριμένες λέξεις (π.χ. ουτω) και φράσεις (π.χ. ο εμπρόθετος ανευ+γενική) μπορεί να λανθάνει/κρύβεται υποθετικός λόγος. Προφανώς, αυτές εμπεριέχουν/συμπυκνώνουν την υπόθεση του υποθετικού, ενώ το υπόλοιπο της πρότασης αποτελεί την απόδοσή του. Έχοντας τα παραπάνω υπόψη, γνωρίζουμε κανέναν ασφαλή τρόπο να αναλύσουμε τον Υ.Λ.;
Ορίστε κι ένα παράδειγμα με τον εμπρόθετο ἄνευ + γεν. :
Λανθάνων υποθετικός λόγος
Ἄνευ δὲ σεισμοῦ οὐκ ἄν μοι δοκεῖ τὸ τοιοῦτο ξυμβῆναι γενέσθαι.
Κανονικός υποθετικός λόγος
Εἰ μὴ σεισμὸς ἐγένετο, οὐκ ἄν ξυνέβη γενέσθαι τὸ τοιοῦτον.
Μιας και μας προβλημάτισες, όμως, κάποιος που να ξέρει ας απαντήσει.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Go_for_it!
Δραστήριο μέλος
Θα ρωτήσω βέβαια και τους καθηγητές του σχολείου. Σε ευχαριστώ για την προσπάθειά σου
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
SparklingGrey
Διάσημο μέλος
Ομοιοπαθείς είμαστε. Η προσπάθεια οφελεί κι εμένα.Αυτό σκέφτηκα κι εγώ. Απλά ρώτησα αν υπάρχει ενδεικτικός τρόπος ανάπτυξής τους, όπως έχουμε με την ανάλυση μετοχών σε προτάσεις.
Θα ρωτήσω βέβαια και τους καθηγητές του σχολείου. Σε ευχαριστώ για την προσπάθειά σου
Πάντως, θα ρωτήσω κι εγώ και θα παραθέσω την όποια απάντηση πάρω.
Vale.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nick18
Εκκολαπτόμενο μέλος
την θυμαμαι αυτη την παρατηρηση με το ανευνομιζω οτι ισως να ειχε πεσει σε κειμενο πανελληνιων.στο κειμενο δεν τους ζητηθηκε το φαινομενο.δυσκολα πραγματακια εχουν τα αρχαια.αλλα πολυ νωρις δνε ειναι για να ψαχνετε λανθανοντες υποθετικους.μην βιαζεστεΣε συγκεκριμένες λέξεις (π.χ. ουτω) και φράσεις (π.χ. ο εμπρόθετος ανευ+γενική) μπορεί να λανθάνει/κρύβεται υποθετικός λόγος. Προφανώς, αυτές εμπεριέχουν/συμπυκνώνουν την υπόθεση του υποθετικού, ενώ το υπόλοιπο της πρότασης αποτελεί την απόδοσή του. Έχοντας τα παραπάνω υπόψη, γνωρίζουμε κανέναν ασφαλή τρόπο να αναλύσουμε τον Υ.Λ.;
Αφορμή στάθηκε το συντακτικό του Πασχαλίδη, σελ. 181, παρατήρηση 10
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
SparklingGrey
Διάσημο μέλος
Τουλάχιστον ακούγεται καθησυχαστικό αυτό.αλλα πολυ νωρις δνε ειναι για να ψαχνετε λανθανοντες υποθετικους.μην βιαζεστε
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Go_for_it!
Δραστήριο μέλος
Όσα περισσότερα μαθαίνω, τόσο πιο "ολοκληρωμένος" νοιώθω. Όπως με τα μαθηματικά προβλήματα και τις σπαζοκεφαλιές, έτσι και με τα αρχαία (και όχι μόνο) θέλω να δώ μέχρι που μπορώ να φτάσω. Μη μου στερείς (μέσω της καθησυχαστικής σου συμπεριφοράς, η οποία φαίνεται ιδιαίτερα προσφιλής) αυτό το μοναδικό, ανεξήγητο αίσθημα. Μερικές φορές ο πόνος σε προάγει και τον ευχαριστιέσαι.αλλα πολυ νωρις δνε ειναι για να ψαχνετε λανθανοντες υποθετικους.μην βιαζεστε
Απορία #2: Όταν μετατρέπουμε έναν Υ.Λ. σε όλα τα είδη, με ποια κριτήρια κάνουμε την επιλογή των χρόνων (τις εγκλίσεις τις γνωρίζουμε εκ των προτέρων);
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
SparklingGrey
Διάσημο μέλος
Συνήθως, βαδίζουμε με μπούσουλα τα εξής ζευγάρια: ΕΝΣ-ΠΡΤ / ΜΕΛΛ-ΑΟΡ / ΠΡΚ-ΥΠΡ. Αν εννοείς αυτό.Απορία #2: Όταν μετατρέπουμε έναν Υ.Λ. σε όλα τα είδη, με ποια κριτήρια κάνουμε την επιλογή των χρόνων (τις εγκλίσεις τις γνωρίζουμε εκ των προτέρων);
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Go_for_it!
Δραστήριο μέλος
Μπορείς να τα παραλληλίσεις με τους αντίστοιχους υποθετικούς σε ευθύ λόγο;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
SparklingGrey
Διάσημο μέλος
Παράθεσε ένα παράδειγμα, και θα σου πω.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Go_for_it!
Δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
SparklingGrey
Διάσημο μέλος
Μετατροπή σε:Και αν ταυτα ποιητε, εγω αποθανουμαι (προσδοκώμενο)
Πραγματικό
Καὶ εἰ ταῦτα ποιεῖτε, ἐγὼ ἀποθανοῦμαι.
Μη Πραγματικό
Καὶ εἰ ταῦτα ἐποιεῖτε, ἐγὼ ἄν ἀπέθανον. (Εδώ, άλλαξα τον μέλλοντα, ίσως από αυθαιρεσία. Γίνεται να συνοδεύεται ο μέλλοντας από δυνητικό ἄν; )
Επαναλαμβανόμενο στο παρόν ή μέλλον
Καὶ ἄν ταῦτα ποιῆτε, ἐγὼ ἀπέθανον (γνωμικός).
Απλή σκέψη του λέγοντος προσώπου
Καὶ εἰ ταῦτα ποιοῖτε, ἐγὼ ἄν ἀποθανοίμην.
Επαναλαμβανόμενο στο παρελθόν
Καὶ εἰ ταῦτα ποιοῖτε, ἐγὼ (ἄν) ἀπέθανον.
Γενικά, δηλαδή, καλό είναι να μένεις πιστός σε αυτά τα ζευγάρια.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Go_for_it!
Δραστήριο μέλος
μέλλοντας με δυνητικό αν; όχι, το δυνατό στο παρόν-μέλλον το δηλώνει η δυνητική ευκτική, η οποία είναι και μελλοντική έκφραση (εύχρηστη, δηλαδή, στην απόδοση του προσδοκωμένου, αλλά και του πραγματικού)
Χίλια ευχαριστώ!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
SparklingGrey
Διάσημο μέλος
Παρακαλώ! Βοήθησες στο ξεσκόνισμα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Go_for_it!
Δραστήριο μέλος
Δυνητική ευκτική. Damn it. Τα αρνητικά της νυκτός.
Παρακαλώ! Βοήθησες στο ξεσκόνισμα.
Εγώ, δεν κάνω διάκριση μεταξύ ημέρας-νύχτας. 24/7 κάνω χαζομάρες λάθηηη. (πίστεψέ με, δε θέλεις να ακούσεις. Αλήθεια.)
Παρακαλώ, θέλω κι εγώ να υποβάλω αίτηση για το πρόγραμμα ξεσκονίσματος.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Αγνωστο
Δραστήριο μέλος
Κάνεις ό,τι και με τους λανθάνοντες. Εξετάζεις την απόδοση και σχηματοποιείς την υπόθεση βάσει συγκεκριμένων κανόνων (π.χ. προσδοκώμενο) ή και νοήματος (πραγματικό - αόριστη επανάληψη σε παρόν-μέλλον).
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nikosxdxd
Διάσημο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Go_for_it!
Δραστήριο μέλος
Άγνωστο, δεν αναφέρομαι στις εγκλίσεις, αλλά στους χρόνους.Κάνεις ό,τι και με τους λανθάνοντες. Εξετάζεις την απόδοση και σχηματοποιείς την υπόθεση βάσει συγκεκριμένων κανόνων (π.χ. προσδοκώμενο) ή και νοήματος (πραγματικό - αόριστη επανάληψη σε παρόν-μέλλον).
π.χ. πραγματικό: ει βλακευω (οριστική ενεστώτα -> οριστική κάθε χρόνου), διδασκων πιπτει (απόδοση: οριστική ενεστώτα-> κάθε έγκλιση)
προσδοκώμενο: εαν/αν/ην βλακευσω (υποτακτική, συχνά αορίστου), διδασκων πεσειται (απόδοση: οριστική μέλλοντα, ως μελλοντική έκφραση)
Στο παράδειγμα που μου απάντησε ο SparklingGrey, οι αποδόσεις πραγματικού-προσδοκωμένου ταυτίζονται.
Στην περίπτωση που μας ζητηθεί να μετατρέψουμε π.χ. τον υποθετικό λόγο του προσδοκωμένου σε Υ.Λ. του πραγματικού, υπάρχει κανένας χρόνος που θα προτιμήσουμε ή θα στηριχτούμε στο νόημα (με ό,τι συνέπειες μπορεί αυτό να έχει) ;;;
Αν εχετε κατανοησει τους λανθανοντες πιστευω δεν υπαρχει κατι δυσκολοτερο σε σχεση με τους υποθετικους.Παντως οι λανθανοντες γενικα(εκτος αν κανει μπαμ) θεωρουνται παρα πολυ δυσκολοι για πανελληνιες.
Άνετα μπορεί να πέσει π.χ. αναφορική-υποθετική μετοχή με άρνηση μή, που να πρέπει, αφενός, να αναλυθεί στην αντίστοιχη πρόταση και, αφετέρου, να αναγνωριστεί το είδος του υποθετικού που σχηματίζει. (θα ήταν και ωραία άσκηση συντακτικού για τις Πανελλήνιες)
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 34 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.