Eustace
Εκκολαπτόμενο μέλος
Η Eustace αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 172 μηνύματα.
17-03-21
14:17
Παιδιά επειδή διαβάζω μόνη μου και δεν εχω κάποιον καθηγητή να τον ρωτήσω κάποια πρακτικά πράγματα μπορείτε να μου πείτε αν χρειάζονται οι αποδείξεις και πού; Δηλαδή ας πούμε αν στο Β θέμα πεσει κεντρικη ελαστικη κρουση θα πρεπει να αποδειξω τους τυπους των ταχυτητων ή μπορω να τους παρω και ετοιμους; Ρωταω γιατι ο χρονος ειναι περιορισμενος και δεν νομιζω καποιος να προλαβαινει και να αποδειξει τον οποιοδηποτε τυπο και να λυσει την ασκηση.
Samael
Τιμώμενο Μέλος
Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,179 μηνύματα.
17-03-21
14:22
Δεν έχω ακούσει ποτέ να ζητάνε αποδείξεις. Εδώ μέχρι και τους τριγωνομετρικούς αριθμούς των 30,45 και 60 μοιρών δίνουν . Καλό θα ήταν όμως να δοκιμάσεις να τους βγάλεις μόνη σου έστω και μια φορά για καλύτερη κατανόηση. Στήσε το πρόβλημα με μάζες m1,m2 ,ταχύτητες v1,v2 πάνω στον ίδιο φορέα και κάνε επίλυση του συστήματος των εξισώσεων που προκύπτει απο την (1)αρχή διατήρησης της ενέργειας και την (2)αρχή διατήρησής της ορμής.Παιδιά επειδή διαβάζω μόνη μου και δεν εχω κάποιον καθηγητή να τον ρωτήσω κάποια πρακτικά πράγματα μπορείτε να μου πείτε αν χρειάζονται οι αποδείξεις και πού; Δηλαδή ας πούμε αν στο Β θέμα πεσει κεντρικη ελαστικη κρουση θα πρεπει να αποδειξω τους τυπους των ταχυτητων ή μπορω να τους παρω και ετοιμους; Ρωταω γιατι ο χρονος ειναι περιορισμενος και δεν νομιζω καποιος να προλαβαινει και να αποδειξει τον οποιοδηποτε τυπο και να λυσει την ασκηση.
Eustace
Εκκολαπτόμενο μέλος
Η Eustace αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 172 μηνύματα.
17-03-21
14:32
Δεν δυσκολευομαι στο να τις μαθω δυσκολευομαι ως προς τον χρονο επιλυσης γενικοτερα της ασκησης. Ειδικα στα β θεματα. Δηλαδη δεν ρωταω το αν πεφτει αποδειξη, ρωταω αν πρεπει να υπαρχει η αποδειξη ως μερος της λυσης.
Επισης εχω κι αλλη μια απορια, αν δεν μας λεει οτι το σωμα εκτελει αατ εμεις Πρέπει να το αποδειξουμε; Ή το αποδεικνυουμε μονο αν μας το ζηταει;
Επισης εχω κι αλλη μια απορια, αν δεν μας λεει οτι το σωμα εκτελει αατ εμεις Πρέπει να το αποδειξουμε; Ή το αποδεικνυουμε μονο αν μας το ζηταει;
γιαννης_00
Επιφανές μέλος
Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, Μαθητής Α' γυμνασίου και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,934 μηνύματα.
17-03-21
14:34
Οτι βγανει απο τον 2ο νομο του νευτωνα δεν νομιζω. Δεν θυμάμαι τι ακριβως καναμε στο λυκειο αλλα στο πανεπιστημιο ξεκινησαμε απο τον 2ο νομο και τα βγαλαμε ολα με απειροστικο λογισμο. Στο λυκειο ομως δεν κανεται φυσικη με απειροστικο.Παιδιά επειδή διαβάζω μόνη μου και δεν εχω κάποιον καθηγητή να τον ρωτήσω κάποια πρακτικά πράγματα μπορείτε να μου πείτε αν χρειάζονται οι αποδείξεις και πού; Δηλαδή ας πούμε αν στο Β θέμα πεσει κεντρικη ελαστικη κρουση θα πρεπει να αποδειξω τους τυπους των ταχυτητων ή μπορω να τους παρω και ετοιμους; Ρωταω γιατι ο χρονος ειναι περιορισμενος και δεν νομιζω καποιος να προλαβαινει και να αποδειξει τον οποιοδηποτε τυπο και να λυσει την ασκηση.
Τωρα στις ταλαντωσεις πχ αν μπορεις να παρεις δεδομενο τον τυπο της ω στην ταλαντωση εκρεμους δεν ξερω.
Για την ελαστικη κρουση η σχεση ταχυτητων και μαζων νομιζω οτι πρεπει να αποδειχθει , εχει παραδοχη μεσα.
Καλυτερα ομως να πει καποιο παιδι που παει φροντ τωρα.
Samael
Τιμώμενο Μέλος
Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,179 μηνύματα.
17-03-21
14:44
Δεν δυσκολευομαι στο να τις μαθω δυσκολευομαι ως προς τον χρονο επιλυσης γενικοτερα της ασκησης. Ειδικα στα β θεματα. Δηλαδη δεν ρωταω το αν πεφτει αποδειξη, ρωταω αν πρεπει να υπαρχει η αποδειξη ως μερος της λυσης.
Επισης εχω κι αλλη μια απορια, αν δεν μας λεει οτι το σωμα εκτελει αατ εμεις Πρέπει να το αποδειξουμε; Ή το αποδεικνυουμε μονο αν μας το ζηταει;
Για Β θέματα θεωρώ πολύ δύσκολο να πρέπει να δώσεις μια μακροσκελή απάντηση, που θα περιέχει και απόδειξη μέσα. Εαν είναι θα σου λένε ρητά, απέδειξε τι ισχύει για τις ταχύτητες συναρτήσει των μαζών, αλλιώς δεν το κάνεις, απλούστατα. Διαφορετικά θα σου λένε ξέρω'γω..."έχεις μια μάζα 5kg με μηδενική ταχύτητα που χτυπιέται απο μια άλλη μάζα 2kg και ταχύτητα 3ms^-1 . Ποια η ταχύτητα της μάζας των 5kg μετά την κρούση ; Κατάλαβες νομίζω.
Εαν δεν σου δίνεται οτι πραγματοποιείται ΑΑΤ τότε πρέπει να το αποδείξεις ναι.Για την ακρίβεια πρέπει να αποδείξεις- με την έννοια του να αιτιολογήσεις- τον οποιοδήποτε τύπο κίνησης εαν είναι να χρησιμοποιήσεις τις αντίστοιχες εξισώσεις κίνησης(Μέσω του 2ου νόμου του Νεύτωνα).Στην περίπτωση που θες να αποδείξεις μια ΑΑΤ πάντως, αρκεί να δείξεις οτι η συνισταμένη όλων των δυνάμεων που δρουν πάνω στο σώμα, είναι ανάλογη και αντίθετη της μιας οποιαδήποτε τυχαίας μετατόπισης,έστω x του σώματος. Κοινώς αρκεί να δείξεις οτι F = -αx , όπου α μια σταθερά αναλογίας. Εαν είχες ελατήριο προφανώς αυτή η σταθερά αναλογίας θα ήταν το k απο τον νόμο του Χουκ. Βέβαια εαν έχεις ένα πρόβλημα που υπάρχει απλά ένα ελατήριο...τότε απλά λες έχω ελατήριο άρα έχω ΑΑΤ,τέλος. Εαν και δεν θα ήταν κακή ιδέα να το πεις πιο αναλυτικά όπως ανέφερα(F=-kx,απο νόμο Χουκ). Εαν τώρα έχεις 2 ελατήρια στο ίδιο σώμα,εκεί δεν είναι προφανές τι συμβαίνει και πρέπει οπωσδήποτε να το αποδείξεις.
Eustace
Εκκολαπτόμενο μέλος
Η Eustace αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 172 μηνύματα.
17-03-21
14:48
Ευχαριστω πολυ και τους δυο σας!
Dias
Επιφανές μέλος
Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,196 μηνύματα.
17-03-21
15:29
1) Είναι δεδομένο ότι οι τύποι (της θεωρίας) του σχολικού βιβλίου μπορούν να χρησιμοποιούνται στις ασκήσεις χωρίς απόδειξη (εκτός αν αυτή ζητείται σαφώς).
2) Θέμα "καθαρής" θεωρίας (απόδειξη, ορισμός, διατύπωση, περιγραφή) έχουν πολλά χρόνια να βάλουν. Όμως, δεν απαγορεύεται, άρα μπορεί κάποια στιγμή να πέσει κάτι τέτοιο (και να κλάψουν μανούλες).
3) Για την ΑΑΤ. Αν πρόκειται για ένα ιδανικό ελατήριο το ότι κάνει ΑΑΤ είναι δεδομένο. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις ή θα πρέπει να αποδεικνύεται ή εκτός αν το λέει σαφώς σα δεδομένο.
2) Θέμα "καθαρής" θεωρίας (απόδειξη, ορισμός, διατύπωση, περιγραφή) έχουν πολλά χρόνια να βάλουν. Όμως, δεν απαγορεύεται, άρα μπορεί κάποια στιγμή να πέσει κάτι τέτοιο (και να κλάψουν μανούλες).
3) Για την ΑΑΤ. Αν πρόκειται για ένα ιδανικό ελατήριο το ότι κάνει ΑΑΤ είναι δεδομένο. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις ή θα πρέπει να αποδεικνύεται ή εκτός αν το λέει σαφώς σα δεδομένο.
Dias
Επιφανές μέλος
Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,196 μηνύματα.
17-03-21
23:43
Ένα σχετικό ενδιαφέρον βιβλίο:
Ο Μάνος, ο Αλέξανδρος και η Αρετή, μαθητές της Α’ Λυκείου, θεωρούν τη Φυσική ως το πιο αδιάφορο, βαρετό και άχρηστο μάθημα στο σχολείο. Ένα διαγώνισμα και μία απρόσμενη καταιγίδα εγκλωβίζουν τα τρία παιδιά στο σπίτι της Αρετής. Με αυτή την ευκαιρία οι γονείς της, ο κύριος Δημήτρης, φυσικός στο πανεπιστήμιο, και η κυρία Μυρτώ θα προσπαθήσουν να τους αλλάξουν γνώμη για τη Φυσική στήνοντας ένα ιδιαίτερο «παιχνίδι». Ένα παιχνίδι που, μέσα από απλά πειράματα και γρίφους, θα τους εκθέσει στους πιο σημαντικούς σταθμούς της εξέλιξης των ιδεών για τη θέση του ανθρώπου στο Σύμπαν.
Όλα ξεκινούν με ένα περίεργο μήνυμα στο κινητό της Αρετής:
«Τα Μεδίκεια άστρα τον κόσμο αλλάξαν,
η πανούκλα και τα μήλα στη γη το φεγγάρι ρίξαν,
στο Πάνθεον η Γη σα σβούρα γυρίζει
και τα νησιά του ουρανού στο άπειρο ξορκίζει,
στο άκουσμα της γέννησης των πάντων
προσφέρονται θυσία λευκά περιστέρια…»
Θα καταφέρουν οι τρεις φίλοι να ανταποκριθούν στις προκλήσεις του παιχνιδιού που εμπλέκει την επιστήμη με την τέχνη; Θα λύσουν τους γρίφους που καλούνται να αντιμετωπίσουν; Θα μπορέσουν να κατακτήσουν το πολύτιμο έπαθλο;
Ο Μάνος, ο Αλέξανδρος και η Αρετή, μαθητές της Α’ Λυκείου, θεωρούν τη Φυσική ως το πιο αδιάφορο, βαρετό και άχρηστο μάθημα στο σχολείο. Ένα διαγώνισμα και μία απρόσμενη καταιγίδα εγκλωβίζουν τα τρία παιδιά στο σπίτι της Αρετής. Με αυτή την ευκαιρία οι γονείς της, ο κύριος Δημήτρης, φυσικός στο πανεπιστήμιο, και η κυρία Μυρτώ θα προσπαθήσουν να τους αλλάξουν γνώμη για τη Φυσική στήνοντας ένα ιδιαίτερο «παιχνίδι». Ένα παιχνίδι που, μέσα από απλά πειράματα και γρίφους, θα τους εκθέσει στους πιο σημαντικούς σταθμούς της εξέλιξης των ιδεών για τη θέση του ανθρώπου στο Σύμπαν.
Όλα ξεκινούν με ένα περίεργο μήνυμα στο κινητό της Αρετής:
«Τα Μεδίκεια άστρα τον κόσμο αλλάξαν,
η πανούκλα και τα μήλα στη γη το φεγγάρι ρίξαν,
στο Πάνθεον η Γη σα σβούρα γυρίζει
και τα νησιά του ουρανού στο άπειρο ξορκίζει,
στο άκουσμα της γέννησης των πάντων
προσφέρονται θυσία λευκά περιστέρια…»
Θα καταφέρουν οι τρεις φίλοι να ανταποκριθούν στις προκλήσεις του παιχνιδιού που εμπλέκει την επιστήμη με την τέχνη; Θα λύσουν τους γρίφους που καλούνται να αντιμετωπίσουν; Θα μπορέσουν να κατακτήσουν το πολύτιμο έπαθλο;
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 45 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...