Αξιζει το μαθηματικό;

anna05

Νεοφερμένος

Η anna05 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθήτρια Γ' λυκείου. Έχει γράψει 16 μηνύματα.
Γειααα είμαι καινούργια στο φόρουμ, το Σεπτέμβριο αρχίζω τη Τρίτη λυκειου και είμαι 2ο πεδιο. Η αλήθεια είναι ότι κατά τη διάρκεια της 2ας λυκειου άρχισαν να μου αρέσουν πάρα πολύ τα μαθηματικά, ειδικότερα η άλγεβρα. Αρχίζει να γίνεται το όνειρο μου να το σπουδασω, ιδανικά στο απθ. Ομως δεν ειμαι καθόλου ενημερωμένη σχετικά με τις επαγγελματικές προοπτικές που θα είχα με ενα πτυχίο μαθηματικών εκτός από το να γινω καθηγήτρια. Εχω ρωτήσει και δεν έχω βγάλει άκρη. Έχει επαγγελματική αποκατάσταση; Σε ποιους τομείς θα μπορούσα να εργαστω; Θα μπορουσα να συνδυάσω πτυχίο μαθηματικών με πληροφορικη ή δεν αξιζει;
 

fairyelly

Νεοφερμένος

Η fairyelly αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Στατιστικής ΟΠΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 20 μηνύματα.
Βασικά με ένα πτυχίο μαθηματικών μπορείς να κάνεις πολλά περισσότερα πράγματα πέρα από το να διδάσκεις. Με ένα καλό μεταπτυχιακό, μπορείς να ανοίξεις πολλούς τομείς:))
 

anna05

Νεοφερμένος

Η anna05 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθήτρια Γ' λυκείου. Έχει γράψει 16 μηνύματα.
Βασικά με ένα πτυχίο μαθηματικών μπορείς να κάνεις πολλά περισσότερα πράγματα πέρα από το να διδάσκεις. Με ένα καλό μεταπτυχιακό, μπορείς να ανοίξεις πολλούς τομείς:))
Αρχικά ευχαριστώ για την απαντηση σου!! Μήπως θα μπορούσες να μου δώσεις ένα παράδειγμα για τους τομείς που θα μπορούσα να ανοίξω με μεταπτυχιακό; :)
 

fairyelly

Νεοφερμένος

Η fairyelly αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Στατιστικής ΟΠΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 20 μηνύματα.
Αρχικά ευχαριστώ για την απαντηση σου!! Μήπως θα μπορούσες να μου δώσεις ένα παράδειγμα για τους τομείς που θα μπορούσα να ανοίξω με μεταπτυχιακό; :)
Μπορείς να εργαστείς στην δευτεροβαθμια, σε διάφορες εταιρείες είτε ως αναλογιστης ή στατικολογος. Υποθέτω σίγουρα μπορείς να κάνεις μεταπτυχιακό πάνω στην πληροφορική, βιοστατιστικη κα. Η ΣΕΜΦΕ πρέπει να είναι μια αρκετά καλή σχολή, check it out :'
 

atlantida

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η atlantida αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 236 μηνύματα.
Μπορείς να εργαστείς στην δευτεροβαθμια, σε διάφορες εταιρείες είτε ως αναλογιστης ή στατικολογος. Υποθέτω σίγουρα μπορείς να κάνεις μεταπτυχιακό πάνω στην πληροφορική, βιοστατιστικη κα. Η ΣΕΜΦΕ πρέπει να είναι μια αρκετά καλή σχολή, check it out :'
η ΣΕΜΦΕ ίσως είναι μια αρκετά καλή σχολή, αλλά ακούγεται γενικά πως είναι επίσης μια πολύ δύσκολη σχολή –ίσως η δυσκολότερη του 2ου πεδίου–, αφενός λόγω του φόρτου εργασίας κι αφετέρου λόγω της δυσκολίας των μαθημάτων. Γνώμη μου, αλλά αν κάποιος ξέρει ότι θέλει να ασχοληθεί καθαρά με μαθηματικά, καλύτερα να μπει μαθηματικό, παρά να μπλέξει με ΣΕΜΦΕ.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,984 μηνύματα.
Αρχικά ευχαριστώ για την απαντηση σου!! Μήπως θα μπορούσες να μου δώσεις ένα παράδειγμα για τους τομείς που θα μπορούσα να ανοίξω με μεταπτυχιακό; :)

Αρχικά συγχαρητήρια για την επιλογή σου. Θα σου πρότεινα να ρίξεις μια ματιά στο Θέμα ΗΜΜΥ ή Μαθηματικό του φόρουμ και εκεί θα βρεις κάποιες εκτενείς απαντήσεις μου για το τι είναι Μαθηματικά. :)
Εν συντομία, θα σου έλεγα αρχικά να χτίσεις με ένα σοβαρό διάβασμα την μαθηματική σου παιδεία. Ξέχνα τι έμαθες και πως το έμαθες στο σχολείο και προσπάθησε να αποκτήσεις σιγά σιγά πρόσβαση σε αγγλόφωνες πηγές μαθηματικών από ξένα Πανεπιστήμια ώστε να ανοίξει το μυαλό σου από την εγχώρια συστημική προπαγάνδα ενάντια στα Μαθηματικά.

Ως προς την ερώτησή σου θα σου έλεγα ότι εκτός από τον κόσμο της Πληροφορικής και Στατιστικής σε τομείς της ανάλυσης δεδομένων και όλα τα σχετικά, που ενδεχόμενα έχεις ακούσει, υπάρχουν και ενδιαφέρουσες προοπτικές στον κόσμο της Φυσικής Μοντελοποίησης που πιάνει τομείς πάνω στη Μετεωρολογία, ή πιο μαθηματικούς τομείς όπως Μηχανική Υλικών, Μαθηματική Βιολογία, Δυναμικά Συστήματα και Έλεγχος με διάφορες τεχνολογικές εφαρμογές πάνω στην επιστήμη μηχανικού, χημεία, βιολογία κτλ. Τα Μαθηματικά συνδέονται με τον κόσμο της Φυσικής περισσότερο από την Στατιστική, καθώς πολλές θεμελειακές έννοιες από τη Στατιστική είναι δανεισμένες από τη Φυσική Φαινομένων Μεταφοράς Μάζας.

Τα Μαθηματικά συνδέονται με τον κόσμο της Φυσικής μέσω της Θεωρητικής Μηχανικής (η μαθηματική ανάλυση της Νευτώνειας Μηχανικής) και με αυτή τη Μηχανική θα είσαι σε θέση με περαιτέρω σπουδές να κατανοείς πολύπλοκες Φυσικές θεωρίες στον κόσμο των θετικών επιστημών (π.χ. η δυναμική αίματος) ή πιο τεχνολογικά θέματα (π.χ. στατιστική ανάλυση σεισμικού σήματος). Πολλά θέματα αυτής της κατεύθυνσης απαιτούν φυσικά γραφική απεικόνιση των αποτελέσματων γι' αυτό και η χρήση προγραμματισμού είναι απαραίτητη ανάλογα την δουλειά σου. Μπορεί να χρειάζονται και γνώσεις ειδικών κεφαλαίων Στατιστικής και Πιθανοτήτων αν το φυσικό φαινόμενο μπλέκει τυχαίες κατανομές σωματιδίων και η δυναμική εξέλιξης της κίνησής τους είναι μη ελέγξιμη.

Μερικά παραδείγματα για τα Μαθηματικά πέρα από τον κόσμο της Οικονομίας και Στατιστικής ή της διδασκαλίας στη μέση εκπαίδευση, είναι:

1659302636730.png


Mε αυτό το παράδειγμα θέλω να πω ότι μπορεί το συγκεκριμένο βιβλίο να είναι ερευνητικής ιατρικής αλλά ανήκει σε σειρά Μαθηματικών επιστημών και εξετάζει διαδικασίες διακλάδωσης (προχωρημένες πιθανότητες) για στοχαστικά μοντέλα Καρκινικής δυναμικής.

η ΣΕΜΦΕ ίσως είναι μια αρκετά καλή σχολή, αλλά ακούγεται γενικά πως είναι επίσης μια πολύ δύσκολη σχολή –ίσως η δυσκολότερη του 2ου πεδίου–, αφενός λόγω του φόρτου εργασίας κι αφετέρου λόγω της δυσκολίας των μαθημάτων. Γνώμη μου, αλλά αν κάποιος ξέρει ότι θέλει να ασχοληθεί καθαρά με μαθηματικά, καλύτερα να μπει μαθηματικό, παρά να μπλέξει με ΣΕΜΦΕ.

Πότε θα τελειώσει αυτή η προπαγάνδα ότι στο Μαθηματικό κάνουν μόνο καθαρά Μαθηματικά; :shifty: Έκανα μόνο προπτυχιακά κάπου 15-20 εξαμηνιαία μαθήματα Θεωρητικής Μηχανικής και Διαφορικών Εξισώσεων σε διάφορα φυσικά προβλήματα σε όλο το φάσμα της βασικής σύγχρονης φυσικής. Είναι και αυτά καθαρά Μαθηματικά; Ήρεμα ρωτάω. :) Ποιοτικά στο πέρασμα των χρόνων αποφοίτησης δεν υπάρχει καμία διαφορά, γιατί και ένας Μαθηματικός μπορεί να εξειδικευτεί πολύ καλά σε πολύ εφαρμοσμένες περιοχές της μοντελοποίησης π.χ. Μαθηματική Θεωρία Πληροφορίας. Για να είμαστε ειλικρινείς, δεν υπάρχει κανένας επιστήμονας που τα ξέρει όλα και έχει εξειδίκευση σε όλα τα αντικείμενα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

atlantida

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η atlantida αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 236 μηνύματα.
Πότε θα τελειώσει αυτή η προπαγάνδα ότι στο Μαθηματικό κάνουν μόνο καθαρά Μαθηματικά; :shifty: Έκανα κάπου 15-20 εξαμηνιαία μαθήματα Θεωρητικής Μηχανικής και Διαφορικών Εξισώσεων σε διάφορα φυσικά προβλήματα. Είναι και αυτά καθαρά Μαθηματικά; Ήρεμα ρωτάω.
δεν ανέφερα κάπου ότι στο μαθηματικό κάνουν μόνο καθαρά μαθηματικά –και συγγνώμη αν φάνηκε ότι αυτό άφησα να εννοηθεί. έγραψα ότι καλύτερα να πας μαθηματικό αν θες να ασχοληθείς καθαρά με μαθηματικά, εννοώντας ότι στο μαθηματικό ασχολείσαι μόνο (ή τουλάχιστον κυρίως) με μαθηματικά –όχι μόνο με καθαρά ή μόνο με εφαρμοσμένα μαθηματικά.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,984 μηνύματα.
δεν ανέφερα κάπου ότι στο μαθηματικό κάνουν μόνο καθαρά μαθηματικά –και συγγνώμη αν φάνηκε ότι αυτό άφησα να εννοηθεί. έγραψα ότι καλύτερα να πας μαθηματικό αν θες να ασχοληθείς καθαρά με μαθηματικά, εννοώντας ότι στο μαθηματικό ασχολείσαι μόνο (ή τουλάχιστον κυρίως) με μαθηματικά –όχι μόνο με καθαρά ή μόνο με εφαρμοσμένα μαθηματικά.

Εδώ και δεκαετία σε αυτό το φόρουμ έχει εμπεδωθεί μια άποψη ότι η ΣΕΜΦΕ είναι μια υπερσχολή που τα κάνει όλα και όλοι οι άλλοι κάνουν ότι ξεμένει από Μαθηματικά. Έτσι οι νέοι μαθητές και φοιτητές ακούνε Μαθηματικό και τρομάζουν, θεωρώντας ότι στο Μαθηματικό διδάσκουν φιλοσοφίες για αγρίους.

Το Μαθηματικό είναι μια πιο μαθηματική αντιμετώπιση της επιστήμης από ότι η ΣΕΜΦΕ επειδή η ΣΕΜΦΕ ανήκει στο ΕΜΠ και ιστορικά έπαιξε άλλο ρόλο άσχετα αν παρέχει πρόγραμμα για ειδικότητες Μαθηματικών ή Φυσικής και από μια χρονική περίοδο, άρχισε να παράγει πτυχιούχους. Αλλά και πάλι, είναι ειδικό πρόγραμμα με έμφαση στο ΕΜΠ με ό,τι αυτό σημαίνει. Αυτό δεν σημαίνει ότι υπάρχει η έννοια της σύγκρισης ή ότι κάποιο Τμήμα μειονεκτεί. Είναι δυο Τμήματα εξίσου δύσκολα και απαιτητικά και φυσικά οδηγούν στην ίδια πορεία ανάλογα με τις επιλογές μετά τις σπουδές που θα κάνει ο κάθε πτυχιούχος. Για παράδειγμα, ας ρίξουμε μια ματιά στο Μαθηματικό Τμήμα του Παν.Ιωαννίνων να δούμε πόσο θεωρητικό είναι:


Προτείνω στην κοπέλα @anna05 να διαβάσει τις πολύ ωραίες πληροφορίες που παρέχει αυτή η σελίδα σχετικά με έναν τομέα των Μαθηματικών που οδηγεί με κατάλληλες σπουδές ενδεικτικά στον επαγγελματικό κλάδο με τίτλους:
  • Computational Scientist
  • Modeling-Simulation, Analyst
  • Applied Mathematician
  • Computational Mathematician
  • Scientific Computing Analyst
 

anna05

Νεοφερμένος

Η anna05 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθήτρια Γ' λυκείου. Έχει γράψει 16 μηνύματα.
Εδώ και δεκαετία σε αυτό το φόρουμ έχει εμπεδωθεί μια άποψη ότι η ΣΕΜΦΕ είναι μια υπερσχολή που τα κάνει όλα και όλοι οι άλλοι κάνουν ότι ξεμένει από Μαθηματικά. Έτσι οι νέοι μαθητές και φοιτητές ακούνε Μαθηματικό και τρομάζουν, θεωρώντας ότι στο Μαθηματικό διδάσκουν φιλοσοφίες για αγρίους.

Το Μαθηματικό είναι μια πιο μαθηματική αντιμετώπιση της επιστήμης από ότι η ΣΕΜΦΕ επειδή η ΣΕΜΦΕ ανήκει στο ΕΜΠ και ιστορικά έπαιξε άλλο ρόλο άσχετα αν παρέχει πρόγραμμα για ειδικότητες Μαθηματικών ή Φυσικής και από μια χρονική περίοδο, άρχισε να παράγει πτυχιούχους. Αλλά και πάλι, είναι ειδικό πρόγραμμα με έμφαση στο ΕΜΠ με ό,τι αυτό σημαίνει. Αυτό δεν σημαίνει ότι υπάρχει η έννοια της σύγκρισης ή ότι κάποιο Τμήμα μειονεκτεί. Είναι δυο Τμήματα εξίσου δύσκολα και απαιτητικά και φυσικά οδηγούν στην ίδια πορεία ανάλογα με τις επιλογές μετά τις σπουδές που θα κάνει ο κάθε πτυχιούχος. Για παράδειγμα, ας ρίξουμε μια ματιά στο Μαθηματικό Τμήμα του Παν.Ιωαννίνων να δούμε πόσο θεωρητικό είναι:


Προτείνω στην κοπέλα @anna05 να διαβάσει τις πολύ ωραίες πληροφορίες που παρέχει αυτή η σελίδα σχετικά με έναν τομέα των Μαθηματικών που οδηγεί με κατάλληλες σπουδές ενδεικτικά στον επαγγελματικό κλάδο με τίτλους:
  • Computational Scientist
  • Modeling-Simulation, Analyst
  • Applied Mathematician
  • Computational Mathematician
  • Scientific Computing Analyst
Ευχαριστώ πάρα πολύ για την αναλυτική απαντηση σου!! Θα μελετήσω τις σελίδες που μου πρότεινες :)
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,984 μηνύματα.
Οι επαγγελματικές ειδικότητες που αναφέρω ενδεικτικά δεν υπάρχουν στην Ελλάδα γι' αυτό και η ασαφής εικόνα για τα Μαθηματικά οπότε η πλειονότητα των πτυχιούχων είτε στρέφεται σε κάτι εύκολο όπως είναι η μέση εκπαίδευση είτε σε μεταπτυχιακά πάνω σε αντικείμενα Πληροφορικής ή Στατιστικής ως εναλλακτική χωρίς απαραίτητα να κάνουν αξιόλογη καριέρα ή να αλλάζουν γνώμη στην πορεία. Έτσι με τα χρόνια δημιουργείται μια εικόνα ότι τα Μαθηματικά είναι μια κορεσμένη επιστήμη χωρίς ευέλικτες επιλογές και ολίγον ανιαρή με αποτέλεσμα ακόμη και καθηγητές-φροντιστές να παροτρύνουν νέους μαθητές να αποφύγουν Τμήματα σαν το Μαθηματικό αλλά χωρίς να εξηγούν όλη την αλήθεια. Αν για παράδειγμα ένας καθηγητής μέσης εκπαίδευσης μεταφέρει το προσωπικό του βίωμα που δεν κατάφερε να δει μέσα από τα μαθηματικά ως αλήθεια σε έναν καλό μαθητή κάνοντας τον να μισήσει τα μαθηματικά και να αναζητήσει αλλού επαγγελματικές λύσεις, όπως στην Ιατρική ως κάτι πιο πιασάρικο και μοδάτο ή στο Πολυτεχνείο ως μια πιο εφαρμοσμένη έκδοση των μαθηματικών, το πρόβλημα είναι του καθηγητή και όχι των μαθηματικών.

Στο δυτικό κόσμο σε μεγάλες εταιρίες όπως Siemens, Toshiba, Airbus, British Petroleum... είναι πολύ συνηθισμένο να εργάζονται και μαθηματικοί ως εφαρμοσμένοι μαθηματικοί με εξειδικεύσεις σε όχι και τόσο διαφημισμένα μαθηματικά αντικείμενα κυρίως διότι απαιτούν χρόνια ενασχόληση, καλό προγραμματισμό και καλή μαθηματική σκέψη. Τα εφαρμοσμένα μαθηματικά πολλές φορές αναφέρονται και ως υπολογιστικά μαθηματικά ξεχωρίζοντας σε κάποιες περιπτώσεις από την στατιστική επειδή ασχολούνται με φαινόμενα της φυσικής και των θετικών επιστημών, όπως γεωφυσική, βιολογία πληθυσμών, χημεία πολυμερών, φυσική χημικών διεργασιών, κτλ. Ο κλάδος των υπολογιστικών μαθηματικών είναι τεράστιος και καλύπτει μέχρι και την τεχνητή νοημοσύνη, υπολογιστική μηχανική, κτλ.
 
Τελευταία επεξεργασία:

anna05

Νεοφερμένος

Η anna05 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθήτρια Γ' λυκείου. Έχει γράψει 16 μηνύματα.
Οι επαγγελματικές ειδικότητες που αναφέρω ενδεικτικά δεν υπάρχουν στην Ελλάδα γι' αυτό και η ασαφής εικόνα για τα Μαθηματικά οπότε η πλειονότητα των πτυχιούχων είτε στρέφεται σε κάτι εύκολο όπως είναι η μέση εκπαίδευση είτε σε μεταπτυχιακά πάνω σε αντικείμενα Πληροφορικής ή Στατιστικής ως εναλλακτική χωρίς απαραίτητα να κάνουν αξιόλογη καριέρα ή να αλλάζουν γνώμη στην πορεία. Έτσι με τα χρόνια δημιουργείται μια εικόνα ότι τα Μαθηματικά είναι μια κορεσμένη επιστήμη χωρίς ευέλικτες επιλογές και ολίγον ανιαρή με αποτέλεσμα ακόμη και καθηγητές-φροντιστές να παροτρύνουν νέους μαθητές να αποφύγουν Τμήματα σαν το Μαθηματικό αλλά χωρίς να εξηγούν όλη την αλήθεια. Αν για παράδειγμα ένας καθηγητής μέσης εκπαίδευσης μεταφέρει το προσωπικό του βίωμα που δεν κατάφερε να δει μέσα από τα μαθηματικά ως αλήθεια σε έναν καλό μαθητή κάνοντας τον να μισήσει τα μαθηματικά και να αναζητήσει αλλού επαγγελματικές λύσεις, όπως στην Ιατρική ή στο Πολυτεχνείο ως μια πιο εφαρμοσμένη έκδοση των μαθηματικών, το πρόβλημα είναι του καθηγητή.

Στο δυτικό κόσμο σε μεγάλες εταιρίες όπως Siemens, Toshiba, Airbus, British Petroleum... είναι πολύ συνηθισμένο να εργάζονται και μαθηματικοί ως εφαρμοσμένοι μαθηματικοί με εξειδικεύσεις σε όχι και τόσο διαφημισμένα μαθηματικά αντικείμενα κυρίως διότι απαιτούν χρόνια ενασχόληση, καλό προγραμματισμό και καλή μαθηματική σκέψη. Τα εφαρμοσμένα μαθηματικά πολλές φορές αναφέρονται και ως υπολογιστικά μαθηματικά ξεχωρίζοντας σε κάποιες περιπτώσεις από την στατιστική επειδή ασχολούνται με φαινόμενα της φυσικής και των θετικών επιστημών, όπως γεωφυσική, βιολογία πληθυσμών, φυσική χημικών διεργασιών κτλ. Ο κλάδος των υπολογιστικών μαθηματικών είναι τεράστιος και καλύπτει μέχρι και την τεχνητή νοημοσύνη, υπολογιστική μηχανική, κτλ.
Επειδή βλέπω πως γράφεις από Γερμανία...και τυχαίνει να σκέφτομαι να μετακομίσω εκεί στο μέλλον μετα τις σπουδές λόγο οικογένειάς..Εκεί πως είναι η επαγγελματική αποκατάσταση; Υπάρχει αγορά εργασίας σχετικά με τους τομείς που ανέφερες;
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,984 μηνύματα.
Επειδή βλέπω πως γράφεις από Γερμανία...και τυχαίνει να σκέφτομαι να μετακομίσω εκεί στο μέλλον μετα τις σπουδές λόγο οικογένειάς..Εκεί πως είναι η επαγγελματική αποκατάσταση; Υπάρχει αγορά εργασίας σχετικά με τους τομείς που ανέφερες;

Εννοείται. Σε όλο το δυτικό κόσμο. Τα Μαθηματικά είναι αναπόσπαστο κομμάτι της βιομηχανίας και της τεχνολογίας απλά για να σταθείς επαγγελματικά χρειάζεται να μπορείς να γράφεις κώδικα σε κάποια γλώσσα προγραμματισμού και να μπορείς να εξάγεις μαθηματικά γραφικά αποτελέσματα, να μπορείς να αναλύεις το φυσικό μοντέλο γνωρίζοντας την μαθηματική θεωρία που κρύβεται από πίσω αποφεύγοντας λεπτομέρειες. Αυτά θα τα μάθεις με τα χρόνια δουλειάς. Σου αρέσει η Φυσική γενικά;
 

anna05

Νεοφερμένος

Η anna05 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθήτρια Γ' λυκείου. Έχει γράψει 16 μηνύματα.
Εννοείται. Σε όλο το δυτικό κόσμο. Τα Μαθηματικά είναι αναπόσπαστο κομμάτι της βιομηχανίας και της τεχνολογίας απλά για να σταθείς επαγγελματικά χρειάζεται να μπορείς να γράφεις κώδικα σε κάποια γλώσσα προγραμματισμού και να μπορείς να εξάγεις μαθηματικά γραφικά αποτελέσματα, να μπορείς να αναλύεις το φυσικό μοντέλο γνωρίζοντας την μαθηματική θεωρία που κρύβεται από πίσω αποφεύγοντας λεπτομέρειες. Αυτά θα τα μάθεις με τα χρόνια δουλειάς. Σου αρέσει η Φυσική γενικά;
Να σου πω την αλήθεια με τη φυσική έχω ένα love-hate relationship εδώ και αρκετό καιρό. Αν μου είναι κατανοητή σε γενικές γραμμές μου αρέσει αλλά κάποιες φορές απελπιζομαι και μου φαίνεται "βουνο". Κυρίως οφείλεται και στο γεγονός ότι στο σχολειο δεν στάθηκα τυχερή όσον αφορά τους φυσικούς, όλοι ήταν αρκετά κοιμισμένοι, λες και διδάσκουν με το ζόρι. Αλλά από ντοκιμαντέρ που έχω παρακολουθήσει σαν επιστήμη είναι αρκετά ενδιαφέρουσα.
 

VFD59

Νεοφερμένος

Ο VFD59 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών, Φοιτητής του τμήματος Ψυχολογίας Κρήτης και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 74 μηνύματα.
Οι επαγγελματικές ειδικότητες που αναφέρω ενδεικτικά δεν υπάρχουν στην Ελλάδα γι' αυτό και η ασαφής εικόνα για τα Μαθηματικά οπότε η πλειονότητα των πτυχιούχων είτε στρέφεται σε κάτι εύκολο όπως είναι η μέση εκπαίδευση είτε σε μεταπτυχιακά πάνω σε αντικείμενα Πληροφορικής ή Στατιστικής ως εναλλακτική χωρίς απαραίτητα να κάνουν αξιόλογη καριέρα ή να αλλάζουν γνώμη στην πορεία. Έτσι με τα χρόνια δημιουργείται μια εικόνα ότι τα Μαθηματικά είναι μια κορεσμένη επιστήμη χωρίς ευέλικτες επιλογές και ολίγον ανιαρή με αποτέλεσμα ακόμη και καθηγητές-φροντιστές να παροτρύνουν νέους μαθητές να αποφύγουν Τμήματα σαν το Μαθηματικό αλλά χωρίς να εξηγούν όλη την αλήθεια. Αν για παράδειγμα ένας καθηγητής μέσης εκπαίδευσης μεταφέρει το προσωπικό του βίωμα που δεν κατάφερε να δει μέσα από τα μαθηματικά ως αλήθεια σε έναν καλό μαθητή κάνοντας τον να μισήσει τα μαθηματικά και να αναζητήσει αλλού επαγγελματικές λύσεις, όπως στην Ιατρική ως κάτι πιο πιασάρικο και μοδάτο ή στο Πολυτεχνείο ως μια πιο εφαρμοσμένη έκδοση των μαθηματικών, το πρόβλημα είναι του καθηγητή και όχι των μαθηματικών.

Στο δυτικό κόσμο σε μεγάλες εταιρίες όπως Siemens, Toshiba, Airbus, British Petroleum... είναι πολύ συνηθισμένο να εργάζονται και μαθηματικοί ως εφαρμοσμένοι μαθηματικοί με εξειδικεύσεις σε όχι και τόσο διαφημισμένα μαθηματικά αντικείμενα κυρίως διότι απαιτούν χρόνια ενασχόληση, καλό προγραμματισμό και καλή μαθηματική σκέψη. Τα εφαρμοσμένα μαθηματικά πολλές φορές αναφέρονται και ως υπολογιστικά μαθηματικά ξεχωρίζοντας σε κάποιες περιπτώσεις από την στατιστική επειδή ασχολούνται με φαινόμενα της φυσικής και των θετικών επιστημών, όπως γεωφυσική, βιολογία πληθυσμών, χημεία πολυμερών, φυσική χημικών διεργασιών, κτλ. Ο κλάδος των υπολογιστικών μαθηματικών είναι τεράστιος και καλύπτει μέχρι και την τεχνητή νοημοσύνη, υπολογιστική μηχανική, κτλ.
Εμάς στο Γυμνάσιο μας έλεγαν ότι η πληροφορική είναι κορεσμένη και το πίστεψα μέχρι την Τρίτη Λυκείου που έμαθα την τρελή αποκατάσταση που έχει. Άμα το ήξερα θα είχα καθίσει παραπάνω στην Α Λυκείου που είχα προσπαθήσει να μάθω το python.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,984 μηνύματα.
Προσπάθησε να βελτιώσεις τα αγγλικά σου ή/και τα γερμανικά σου, και να έχεις πρόσβαση σε ξένη βιβλιογραφία. Τα αγγλικά ή γερμανικά βιβλία και οι πανεπιστημιακές σημειώσεις μαθηματικών και φυσικής είναι πολύ καλογραμμένα. :) Χαίρεσαι να τα διαβάζεις και ειδικά οι γερμανοί έχουν αυτή τη νοοτροπία της σχολικής διδασκαλίας με αποτέλεσμα να το αναλύουν σε μεγάλο βάθος, ξεκινάνε πάντα με τη σειρά:

Κίνητρο
Παράδειγμα
Ορισμός
Εφαρμογή Ορισμού / Λύση με βήματα
Γενικό Σχόλιο / Αντιπαράδειγμα
Σημείωση
Διευκρίνιση της Σημείωσης
Διευκρίνιση του Ορισμού
Γενίκευση
Θεώρημα (ως αξιωματική παρουσίαση του ορισμού)
Απόδειξη
Σχόλιο για την Απόδειξη
Γενική Ιδέα για την Απόδειξη και που αλλού εφαρμόζει
Υπολογιστική Λύση / Γράφημα*

*Ακόμη και τον αλγόριθμο πριν την γραφή του κώδικα, εξηγούν την μαθηματική ιδέα, αλλά και τον αλγόριθμο σε φυσική γλώσσα (βήμα 1, βήμα 2,...) δίνοντας έμφαση στο βήμα επανάληψης ή στην εντολή ελέγχου συνθήκης. Στο τέλος παραθέτουν τι θα κάνει ο αλγόριθμος μετά από κ βήματα στη μαθηματική λύση, τι θα συμβεί στη μνήμη του υπολογιστή με τεχνικές λεπτομέριες και στο τέλος δίνουν το γράφημα της λύσης σχολιάζοντας και τη γεωμετρία αλλά και τη φυσική ερμηνεία της λύσης. Αυτό είναι τυπικό παράδειγμα μαθηματικού προβλήματος που επιλύεται με τη χρήση μαθηματικών και αλγορίθμων.
 

anna05

Νεοφερμένος

Η anna05 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθήτρια Γ' λυκείου. Έχει γράψει 16 μηνύματα.
Προσπάθησε να βελτιώσεις τα αγγλικά σου ή/και τα γερμανικά σου, και να έχεις πρόσβαση σε ξένη βιβλιογραφία. Τα αγγλικά ή γερμανικά βιβλία και οι πανεπιστημιακές σημειώσεις μαθηματικών και φυσικής είναι πολύ καλογραμμένα. :) Χαίρεσαι να τα διαβάζεις και ειδικά οι γερμανοί έχουν αυτή τη νοοτροπία της σχολικής διδασκαλίας με αποτέλεσμα να το αναλύουν σε μεγάλο βάθος, ξεκινάνε πάντα με τη σειρά:

Κίνητρο
Παράδειγμα
Ορισμός
Εφαρμογή Ορισμού / Λύση με βήματα
Γενικό Σχόλιο / Αντιπαράδειγμα
Σημείωση
Διευκρίνιση της Σημείωσης
Διευκρίνιση του Ορισμού
Γενίκευση
Θεώρημα (ως αξιωματική παρουσίαση του ορισμού)
Απόδειξη
Σχόλιο για την Απόδειξη
Γενική Ιδέα για την Απόδειξη και που αλλού εφαρμόζει
Υπολογιστική Λύση / Γράφημα*

*Ακόμη και τον αλγόριθμο πριν την γραφή του κώδικα, εξηγούν την μαθηματική ιδέα, αλλά και τον αλγόριθμο σε φυσική γλώσσα (βήμα 1, βήμα 2,...) δίνοντας έμφαση στο βήμα επανάληψης ή στην εντολή ελέγχου συνθήκης. Στο τέλος παραθέτουν τι θα κάνει ο αλγόριθμος μετά από κ βήματα στη μαθηματική λύση, τι θα συμβεί στη μνήμη του υπολογιστή με τεχνικές λεπτομέριες και στο τέλος δίνουν το γράφημα της λύσης σχολιάζοντας και τη γεωμετρία αλλά και τη φυσική ερμηνεία της λύσης. Αυτό είναι τυπικό παράδειγμα μαθηματικού προβλήματος που επιλύεται με τη χρήση μαθηματικών και αλγορίθμων.
Πραγματι πολύ οργανωμένοι και μεθοδικοι οι Γερμανοί!!
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,984 μηνύματα.
Εμάς στο Γυμνάσιο μας έλεγαν ότι η πληροφορική είναι κορεσμένη και το πίστεψα μέχρι την Τρίτη Λυκείου που έμαθα την τρελή αποκατάσταση που έχει. Άμα το ήξερα θα είχα καθίσει παραπάνω στην Α Λυκείου που είχα προσπαθήσει να μάθω το python.

Δεν πάμε καλά μου φαίνεται. Είναι δυνατόν; Εδώ ήδη το 90% των επαγγελμάτων υπηρεσιών την επόμενη 5ετία θα είναι μέσω εφαρμογών κινητών τηλεφώνων που σημαίνει ότι εργαζόμενοι θα απασχολούνται στην εξυπηρέτηση τέτοιων υπηρεσιών. Η πληροφορική τόσο από τον απλό υπολογιστή γραφείου πλέον αποτελεί βασικό στοιχείο της μαγνητικής τομογραφίας, των τεχνολογιών σάρωσης πυθμένα με βιολογικές εφαρμογές για τη θαλάσσια ζωή κτλ. Επειδή και εγώ είμαι απόφοιτος του Ελληνικού σχολείου επαρχίας, τελείως συνοικιακού, με πανελλήνιες σε δυο τάξεις και σε 9 μαθήματα! (όλα τα γενικής παιδείας) αναγκάστηκα να ψαχτώ μόνος μου από ξένες ιστοσελίδες επειδή κάπως ένιωθα ότι δεν μου ταιριάζει η ποιότητα εκπαίδευσης που λαμβάνω. Δεν καταλάβαινα αυτά που διάβαζα στα βιβλία και σημειώσεις, ούτε αυτά που έκανα στο φροντιστήριο με αποτέλεσμα, να αφιερώσω πολύ από τη ζωή μου να βρω λύσεις έξω από το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας. Όταν κάτι δεν λειτουργεί, απλά το αλλάζεις, ψάχνοντας λύσεις αλλού. Η παθητική αποδοχή οδηγεί στην καταστροφή γενικά.

Πραγματι πολύ οργανωμένοι και μεθοδικοι οι Γερμανοί!!

Ναι και σε ότι διδάσκουν είτε στον πίνακα είτε στο βιβλίο, πάντα γράφουν τίτλο σε ότι πρόκειται να ακολουθήσει, για παράδειγμα

Ορισμός:
...

Σημείωση Ορισμού:
...

Απόδειξη:
...
σημάδι τέλους απόδειξης
 

VFD59

Νεοφερμένος

Ο VFD59 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών, Φοιτητής του τμήματος Ψυχολογίας Κρήτης και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 74 μηνύματα.
Δεν πάμε καλά μου φαίνεται. Είναι δυνατόν; Εδώ ήδη το 90% των επαγγελμάτων υπηρεσιών την επόμενη 5ετία θα είναι μέσω εφαρμογών κινητών τηλεφώνων που σημαίνει ότι εργαζόμενοι θα απασχολούνται στην εξυπηρέτηση τέτοιων υπηρεσιών. Η πληροφορική τόσο από τον απλό υπολογιστή γραφείου πλέον αποτελεί βασικό στοιχείο της μαγνητικής τομογραφίας, των τεχνολογιών σάρωσης πυθμένα με βιολογικές εφαρμογές για τη θαλάσσια ζωή κτλ.
Έχω την αίσθηση ότι απλά το κάνουν για να σταματήσουν όσα παιδιά γίνεται, για να μην έχουν μετά ανταγωνισμό στην αγορά εργασίας.
Δ Επειδή και εγώ είμαι απόφοιτος του Ελληνικού σχολείου επαρχίας, τελείως συνοικιακού, με πανελλήνιες σε δυο τάξεις και σε 9 μαθήματα! (όλα τα γενικής παιδείας) αναγκάστηκα να ψαχτώ μόνος μου από ξένες ιστοσελίδες επειδή κάπως ένιωθα ότι δεν μου ταιριάζει η ποιότητα εκπαίδευσης που λαμβάνω.
Είσαι από αυτό το σύστημα ε; Όταν μου είπαν για αυτό το σύστημα φρίκαρα. 9 μαθήματα;;;;; Τι λέτε ρε. Νομίζω ότι ήταν από το 2002 με 2004, κάπου εκεί.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,984 μηνύματα.
Έχω την αίσθηση ότι απλά το κάνουν για να σταματήσουν όσα παιδιά γίνεται, για να μην έχουν μετά ανταγωνισμό στην αγορά εργασίας.

Εννοείται. Γελάνε και τα τσιμέντα ...για την αγορά εργασίας. Απλά δεν θέλουν να υπάρχει νέα γενιά. Όλα αντιμετωπίζονται ως αντικίνητρο στην μάθηση γιατί η μάθηση απλά δημιουργεί αμφισβήτηση και συζήτηση κάτι που δεν το επιθυμούν. Θέλουν μια παθητική κοινωνία ανθρώπων που μόνιμα θα ψάχνουν για νέα πτυχία γιατί δεν μπορούν να βρουν δουλειά με το κύριο πτυχίο. Με αυτό το σύστημα όμως κάπου χιλιάδες εκπαιδευτικοί ζουν από την ιδιωτική παιδεία. Ο κάθε Έλληνας βιοπορίζεται με την εκπαιδευτική ανεπάρκεια του συμπολίτη του.

Είσαι από αυτό το σύστημα ε; Όταν μου είπαν για αυτό το σύστημα φρίκαρα. 9 μαθήματα;;;;; Τι λέτε ρε. Νομίζω ότι ήταν από το 2002 με 2004, κάπου εκεί.

Ναι είμαι με το σύστημα Ευθυμίου. :) Το σύστημα αυτό διήρκησε μέχρι το 2007 αν δεν κάνω λάθος όπου μετά τα μαθήματα μειώθηκαν, ξεκινώντας με την κατάργηση των πανελλαδικών της β' λυκείου για καθαρά ψηφοθηρικούς λόγους και αύξησης των φροντιστηρίων (αφού μεγάλωσε το άγχος για εισαγωγή στα Πανεπιστήμια).
 
Top