Ανορθογραφία

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 49 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,365 μηνύματα.
@ Εφημερίδα "Καθημερινή", 16/4/09

Ανορθόγραφη «τροχοπαίδι» στα Πανεπιστήμια

Είναι τουλάχιστον παράδοξο για έναν καθηγητή πανεπιστημίου, που πλέον έχει ξεφύγει από τη διόρθωση των ορθογραφικών λαθών –τυπικά αυτό το κάνει ο δάσκαλος του σχολείου–, να διαβάζει σε γραπτό φοιτητή του για το... «τροχοπαίδι». Και όμως συνέβη στη Φιλοσοφική Αθηνών: ο φοιτητής στις εξετάσεις ήθελε να μιλήσει για την «τροχοπέδη», αλλά οι γραμματικές του ελλείψεις τον... φρέναραν οδηγώντας τον στο «παιδί του τροχού», δηλαδή το «τροχοπαίδι»!

Ολο και συχνότερα απασχολεί τους πανεπιστημιακούς το φαινόμενο των ακραίων ορθογραφικών λαθών από φοιτητές. Και είναι τόσο οικτρή η κατάσταση, που διδάσκοντες αναγκάζονται να απορρίπτουν γραπτά εξαιτίας των ορθογραφικών τους λαθών.

Το φαινόμενο αποτυπώνει το πρόβλημα της ελληνικής υποχρεωτικής εκπαίδευσης, όπου οι μαθητές προβιβάζονται στις τάξεις από... ανία, με σημαντικές ελλείψεις και ουδείς ενδιαφέρεται για τις ουσιαστικές βάσεις που έχει κάθε παιδί. Ετσι, είναι πια αργά όταν φτάνουν στο πανεπιστήμιο, μέσα από το σύστημα εισαγωγής το οποίο επιτρέπει ένας υποψήφιος να ξεκινήσει για τη Νομική και να βρεθεί στην Κοινωνική Θεολογία.

Δραστική αντιμετώπιση

«Τα ορθογραφικά λάθη είναι πολύ συχνά. Υπάρχουν γραπτά ανορθόγραφα σε βαθμό κακουργήματος. Οι φοιτητές, επίσης, δεν ξέρουν να χρησιμοποιούν τα σημεία στίξεως, δεν βάζουν τελείες, η άνω τελεία έχει καταργηθεί», λέει στην «Κ» ο καθηγητής της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών Νάσος Βαγενάς.

«Αυτό το λάθος με την τροχοπέδη που μου αναφέρετε είναι μια ενδεικτική λεπτομέρεια της κατάστασης στην οποία βρίσκεται η ελληνική παιδεία. Δεν είμαι οπαδός της θεωρίας της “παλιάς καλής εποχής”, αλλά πιστεύω ότι η κατάσταση σήμερα χρειάζεται δραστική αντιμετώπιση», παρατηρεί ο ίδιος.

Ο έγκριτος πανεπιστημιακός είναι μεταξύ εκείνων που δεν προάγουν τους φοιτητές τους (ακόμη κι αν έχουν απαντήσεις επαρκείς, για τουλάχιστον τη βαθμολογική βάση) εάν το γραπτό έχει εξόφθαλμα ορθογραφικά λάθη. «Τους ζητώ να έλθουν στην επόμενη εξέταση στο γραφείο μου, όπου τους υπαγορεύω ένα κείμενο μιας σελίδας. Εάν δεν κάνουν ορθογραφικά λάθη, τότε τους βαθμολογώ με τον βαθμό που άξιζε το γραπτό της πρώτης εξέτασης», εξηγεί.

Στο σχολείο το πρόβλημα


Το πρόβλημα φυσικά εστιάζεται στην υποχρεωτική εκπαίδευση. «Απαιτείται ριζική αναμόρφωση του ελληνικού σχολείου», λέει ο καθηγητής κ. Βαγενάς. «Δυστυχώς, όσο και εάν αυτό θεωρείται αυτονόητο, τίποτε δεν γίνεται. Ολες οι κυβερνητικές διακηρύξεις περί προτεραιότητας της εκπαίδευσης αποδεικνύονται κενές περιεχομένου.

Οι 18χρονοι αποφοιτούν από το λύκειο με ελλιπέστατες εγκύκλιες γνώσεις και πολλοί από αυτούς εισάγονται σε σχολές που τους είναι αδιάφορες. Δυστυχώς, η αύξηση των θέσεων στα ΑΕΙ δεν είναι ουσιαστική όταν η εισαγωγή των υποψηφίων γίνεται με τρόπο ανορθολογικό, τη στιγμή μάλιστα που τα ιδρύματα δεν έχουν το προσωπικό και τις υποδομές να δεχθούν τόσο πολλούς φοιτητές», καταλήγει ο κ. Βαγενάς.

Τα greeklish τα έχουν καταστρέψει όλα


«Εισάγονται στο πανεπιστήμιο έχοντας μία φωτογραφική εικόνα της ύλης, την οποία παπαγαλίζουν για τις εξετάσεις», αναφέρει στην «Κ» η αναπληρώτρια καθηγήτρια της Νομικής Αθηνών, και γραμματέας της ομοσπονδίας των πανεπιστημιακών κ. Ευγενία Μπουρνόβα. «Ελάχιστοι πλέον ενδιαφέρονται για την ορθογραφία και τους γραμματικούς κανόνες. Τα greeklish τα έχουν καταστρέψει όλα αυτά», συνεχίζει. Μάλιστα, θυμάται ότι είχε προβληματιστεί ιδιαίτερα με ένα γραπτό φοιτητή της, ο οποίος αναφερόταν στην ... ‹«Εβια». Πρόκειται φυσικά για το δεύτερο μεγαλύτερο νησί της χώρας, την Εύβοια. «Στις θετικές σχολές το πρόβλημα είναι πολύ πιο έντονο. Είχα κάποτε μία συνεργάτιδα, η οποία μάλιστα είχε εισαχθεί από τους πρώτους σε υψηλόβαθμη σχολή πληροφορικής και σε mail της με ρωτούσε : ”Τί ώρα να έλθο;”»



Σχόλιο του VouDou: Και στο ischool forum πιστεύω επικρατεί κάτι ανάλογο, αφού δεν είναι λίγες οι φορές που "μου έχουν πεταχτεί τα μάτια" με τα ορθογραφικά λάθη που βλέπω...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

e-vela

Νεοφερμένος

Η e-vela αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 34 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Βύρωνας (Αττική). Έχει γράψει 57 μηνύματα.
«Στις θετικές σχολές το πρόβλημα είναι πολύ πιο έντονο. Είχα κάποτε μία συνεργάτιδα, η οποία μάλιστα είχε εισαχθεί από τους πρώτους σε υψηλόβαθμη σχολή πληροφορικής και σε mail της με ρωτούσε : ”Τί ώρα να έλθο;”»
Δεν πιστεύω οτι αυτό ισχύει.Ίσα ίσα που αν σκεφτεί κανείς οτι στην πλειονότητα τους οι μαθητές οι οποίοι επιλέγουν θετική κατεύθυνση και αργότερα εισάγονται σε θετικές σχολές,είναι πιο συνειδητοποιημένοι και βρίσκονται σε καλύτερο επίπεδο ακόμα και στα φιλολογικά, απο τους περισσότερους που δηλώνουν Θεωρητική επειδή δεν παλεύουν τα μαθηματικά,αυτό φτάνει.
Εγώ ήμουν Θετική Β και Γ Λυκείου,και θυμάμαι οτι ήμουν πολύ καλύτερη στα Αρχαία και στη Νεοελληνική Γλώσσα απ' ότι τα θεωρητικά "αστέρια" της τάξης.
Και είμαι σε Θετική Σχολή και ναι ξέρω να γράφω!Όπως και η πλειονότητα των συμφοιτητών μου αν πάρω ως βάση κάποια γραπτά τους που έχω δεί.
Απλά πάντοτε υπήρχε μια άτυπη κόντρα μετάξυ Θετικών και Θεωρητικών και συνήθως το αρνητικό που προσάπτεται στους πρώτους είναι οτι δεν ξέρουν να γράφουν.
Κατα τ' άλλα συμφωνώ με το άρθρο!:D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

qwertyuiop

Διάσημο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Φιλοθέη (Αττική). Έχει γράψει 2,880 μηνύματα.
Θα διαψεύσω αμέσως τα λεγόμενά σου περί καλύτερης κατάστασης των θετικάριων από τους θεωρητικούς λέγοντάς σου μια λέξη.

ribo
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

e-vela

Νεοφερμένος

Η e-vela αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 34 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Βύρωνας (Αττική). Έχει γράψει 57 μηνύματα.
Για εξήγησε το καλύτερα αυτό με το ribo:hmm:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

qwertyuiop

Διάσημο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Φιλοθέη (Αττική). Έχει γράψει 2,880 μηνύματα.
Θετικός με χάλια ορθογραφία. Τσέκαρε τους αποκλεισμένους χρήστες. Έχω δει κι άλλους θετικούς που βρίζουν τις θεωρητικές επιστήμες σε άλλα φόρουμς και είναι πλήρως ανορθόγραφοι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

e-vela

Νεοφερμένος

Η e-vela αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 34 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Βύρωνας (Αττική). Έχει γράψει 57 μηνύματα.
α μάλιστα,αυτό εστί ribo,είπα κι εγώ!είμαι καινούρια και δεν τον πρόλαβα απ' ότι φαίνεται.
Όπως και να 'χει,δεν αποτελεί τον κανόνα για τους θετικούς,μάλλον την εξαίρεση!Δεν είπα τα παραπάνω για να θίξω τους θεωρητικούς,ίσα ίσα που με εκνευρίζει η κόντρα που υπάρχει...απλά δεν ήταν σωστό οτι ντε και καλά στις θετικές σχολές η κατάσταση είναι χάλια απο ορθογραφία.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

qwertyuiop

Διάσημο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Φιλοθέη (Αττική). Έχει γράψει 2,880 μηνύματα.
E, όχι, αλλά αυτοί της θετικής δε γίνεται να βρίσκονται σε καλύτερη φιλολογική κατάσταση από τους θεωρητικούς. ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Krou

Περιβόητο μέλος

Η Krou αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 5,463 μηνύματα.
Οχι αλλη κοντρα Θετικοι VS Τεχνολογικοι εχει καταντησει κουραστικο. Συν τοις αλλοις χανεται και η ουσια του θεματος.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 292010

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
H ορθογραφια δεν μαθαίνεται στο Λύκειο άρα το αν είσαι Θετική-Τεχνολογική-Θεωρητική δεν έχει σημασία.Σημασία έχει εκείνος ο δάσκαλος στο Δημοτικό και κατα πόσο ασχολήθηκαν μαζί σου από την μικρή ηλικία για να μάθεις ορθογραφία.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Boom

Επιφανές μέλος

Ο Boom αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 12,249 μηνύματα.
θα συμφωνησω και εγω με την Σοφια..
οσο για την κοντρα θεωρητικων-θετικων εχει καταντησει βλακεια..:(
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

qwertyuiop

Διάσημο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Φιλοθέη (Αττική). Έχει γράψει 2,880 μηνύματα.
H ορθογραφια δεν μαθαίνεται στο Λύκειο άρα το αν είσαι Θετική-Τεχνολογική-Θεωρητική δεν έχει σημασία.Σημασία έχει εκείνος ο δάσκαλος στο Δημοτικό και κατα πόσο ασχολήθηκαν μαζί σου από την μικρή ηλικία για να μάθεις ορθογραφία.

Είναι θέμα κεφαλής. Αν τα παίρνεις εύκολα. Ξέρω άτομα που χωρίς να έχουν κάποιο σύνδρομο ή κάτι τέτοιο δεν παίρνουν με τίποτα το σωστό και συνεχίζουν να κάνουν το ίδιο ορθογραφικό λάθος ξανά και ξανά. :crazy:

Eπίσης παίζει ρόλο σε ποια ηλικία ξεκινά ο καθείς την πρώτη του ξένη γλώσσα. Έχω συμμαθήτρια που ξεκίνησε αγγλικά στα 6 της, μαζί με το σχολείο, και αυγνά πυκνά βάζει t αντί και τ και l αντί για λ. Ή μπερδεύει τις περιπτώσεις που μπαίνει -ε ή -αι στην κατάληξη.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

razorbladeDream

Πολύ δραστήριο μέλος

Η razorbladeDream αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 1,023 μηνύματα.
Είναι θέμα κεφαλής. Αν τα παίρνεις εύκολα. Ξέρω άτομα που χωρίς να έχουν κάποιο σύνδρομο ή κάτι τέτοιο δεν παίρνουν με τίποτα το σωστό και συνεχίζουν να κάνουν το ίδιο ορθογραφικό λάθος ξανά και ξανά. :crazy:

Eπίσης παίζει ρόλο σε ποια ηλικία ξεκινά ο καθείς την πρώτη του ξένη γλώσσα. Έχω συμμαθήτρια που ξεκίνησε αγγλικά στα 6 της, μαζί με το σχολείο, και αυγνά πυκνά βάζει t αντί και τ και l αντί για λ. Ή μπερδεύει τις περιπτώσεις που μπαίνει -ε ή -αι στην κατάληξη.
αα οκ μολις καταλαβα δλδ τι εχω...δεν τα παιρνω ευκολα:PΤο θεμα καποιος να ειναι απλα απροσεκτος δεν το εξεταζουμε καθολου?Το οτι μεσα στην βιασυνη του να γραψει κανει και καποια λαθη δεν το εξεταζουμε ουτε αυτο,πρεπει οπωσδηποτε να χεις κατι δλδ?Αυτο με την ξενη γλωσσα ισχυει και ειναι νομιζω λογικο να συμβαινει σε καποιες περιπτωσεις.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Kotatsuneko

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Kotatsuneko αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 1,494 μηνύματα.
Δεν υπάρχει κανένας λόγος βιασύνης.
Υποτίθεται ότι οπουδήποτε θες να γράψεις καλά προσέχεις και ορθογραφία και από όλα.:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

explorer

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο explorer αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 267 μηνύματα.
@ Εφημερίδα "Καθημερινή", 16/4/09

Ανορθόγραφη «τροχοπαίδι» στα Πανεπιστήμια

Είναι τουλάχιστον παράδοξο για έναν καθηγητή πανεπιστημίου, που πλέον έχει ξεφύγει από τη διόρθωση των ορθογραφικών λαθών –τυπικά αυτό το κάνει ο δάσκαλος του σχολείου–, να διαβάζει σε γραπτό φοιτητή του για το... «τροχοπαίδι». Και όμως συνέβη στη Φιλοσοφική Αθηνών: ο φοιτητής στις εξετάσεις ήθελε να μιλήσει για την «τροχοπέδη», αλλά οι γραμματικές του ελλείψεις τον... φρέναραν οδηγώντας τον στο «παιδί του τροχού», δηλαδή το «τροχοπαίδι»!

Ολο και συχνότερα απασχολεί τους πανεπιστημιακούς το φαινόμενο των ακραίων ορθογραφικών λαθών από φοιτητές. Και είναι τόσο οικτρή η κατάσταση, που διδάσκοντες αναγκάζονται να απορρίπτουν γραπτά εξαιτίας των ορθογραφικών τους λαθών.

Το φαινόμενο αποτυπώνει το πρόβλημα της ελληνικής υποχρεωτικής εκπαίδευσης, όπου οι μαθητές προβιβάζονται στις τάξεις από... ανία, με σημαντικές ελλείψεις και ουδείς ενδιαφέρεται για τις ουσιαστικές βάσεις που έχει κάθε παιδί. Ετσι, είναι πια αργά όταν φτάνουν στο πανεπιστήμιο, μέσα από το σύστημα εισαγωγής το οποίο επιτρέπει ένας υποψήφιος να ξεκινήσει για τη Νομική και να βρεθεί στην Κοινωνική Θεολογία.

Δραστική αντιμετώπιση

«Τα ορθογραφικά λάθη είναι πολύ συχνά. Υπάρχουν γραπτά ανορθόγραφα σε βαθμό κακουργήματος. Οι φοιτητές, επίσης, δεν ξέρουν να χρησιμοποιούν τα σημεία στίξεως, δεν βάζουν τελείες, η άνω τελεία έχει καταργηθεί», λέει στην «Κ» ο καθηγητής της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών Νάσος Βαγενάς.

«Αυτό το λάθος με την τροχοπέδη που μου αναφέρετε είναι μια ενδεικτική λεπτομέρεια της κατάστασης στην οποία βρίσκεται η ελληνική παιδεία. Δεν είμαι οπαδός της θεωρίας της “παλιάς καλής εποχής”, αλλά πιστεύω ότι η κατάσταση σήμερα χρειάζεται δραστική αντιμετώπιση», παρατηρεί ο ίδιος.

Ο έγκριτος πανεπιστημιακός είναι μεταξύ εκείνων που δεν προάγουν τους φοιτητές τους (ακόμη κι αν έχουν απαντήσεις επαρκείς, για τουλάχιστον τη βαθμολογική βάση) εάν το γραπτό έχει εξόφθαλμα ορθογραφικά λάθη. «Τους ζητώ να έλθουν στην επόμενη εξέταση στο γραφείο μου, όπου τους υπαγορεύω ένα κείμενο μιας σελίδας. Εάν δεν κάνουν ορθογραφικά λάθη, τότε τους βαθμολογώ με τον βαθμό που άξιζε το γραπτό της πρώτης εξέτασης», εξηγεί.

Στο σχολείο το πρόβλημα


Το πρόβλημα φυσικά εστιάζεται στην υποχρεωτική εκπαίδευση. «Απαιτείται ριζική αναμόρφωση του ελληνικού σχολείου», λέει ο καθηγητής κ. Βαγενάς. «Δυστυχώς, όσο και εάν αυτό θεωρείται αυτονόητο, τίποτε δεν γίνεται. Ολες οι κυβερνητικές διακηρύξεις περί προτεραιότητας της εκπαίδευσης αποδεικνύονται κενές περιεχομένου.

Οι 18χρονοι αποφοιτούν από το λύκειο με ελλιπέστατες εγκύκλιες γνώσεις και πολλοί από αυτούς εισάγονται σε σχολές που τους είναι αδιάφορες. Δυστυχώς, η αύξηση των θέσεων στα ΑΕΙ δεν είναι ουσιαστική όταν η εισαγωγή των υποψηφίων γίνεται με τρόπο ανορθολογικό, τη στιγμή μάλιστα που τα ιδρύματα δεν έχουν το προσωπικό και τις υποδομές να δεχθούν τόσο πολλούς φοιτητές», καταλήγει ο κ. Βαγενάς.

Τα greeklish τα έχουν καταστρέψει όλα


«Εισάγονται στο πανεπιστήμιο έχοντας μία φωτογραφική εικόνα της ύλης, την οποία παπαγαλίζουν για τις εξετάσεις», αναφέρει στην «Κ» η αναπληρώτρια καθηγήτρια της Νομικής Αθηνών, και γραμματέας της ομοσπονδίας των πανεπιστημιακών κ. Ευγενία Μπουρνόβα. «Ελάχιστοι πλέον ενδιαφέρονται για την ορθογραφία και τους γραμματικούς κανόνες. Τα greeklish τα έχουν καταστρέψει όλα αυτά», συνεχίζει. Μάλιστα, θυμάται ότι είχε προβληματιστεί ιδιαίτερα με ένα γραπτό φοιτητή της, ο οποίος αναφερόταν στην ... ‹«Εβια». Πρόκειται φυσικά για το δεύτερο μεγαλύτερο νησί της χώρας, την Εύβοια. «Στις θετικές σχολές το πρόβλημα είναι πολύ πιο έντονο. Είχα κάποτε μία συνεργάτιδα, η οποία μάλιστα είχε εισαχθεί από τους πρώτους σε υψηλόβαθμη σχολή πληροφορικής και σε mail της με ρωτούσε : ”Τί ώρα να έλθο;”»



Σχόλιο του VouDou: Και στο ischool forum πιστεύω επικρατεί κάτι ανάλογο, αφού δεν είναι λίγες οι φορές που "μου έχουν πεταχτεί τα μάτια" με τα ορθογραφικά λάθη που βλέπω...
Δυστυχώς ό,τι λέει ισχύει.

Κυριολεκτικά κάθε μέρα μου βγαίνουν και εμένα τα μάτια έξω, με αυτά που βλέπω.Το γελοίο είναι ότι και όταν στέλνουν χαρτάκια σε κάποιον μερικοί για να βρίσουν γράφουν λάθος.Συμφωνώ ότι τα greeklish φταίνε σε μεγάλο βαθμό,αλλά διαφωνώ ότι οι θετικοί είναι πιο ανορθόγραφοι από τους θεωρητικούς.Περάστε κι από δω για να δείτε...Θα φρίξετε!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Eruyomo

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 39 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Χανιά (Χανιά). Έχει γράψει 1,505 μηνύματα.
Να ταν μόνο τα ορθογραφικά.
Εδώ πάμε να καταργήσουμε τα φωνήεντα τελείως, τα κεφαλαία γράμματα και βρίσκουμε συνεχώς καινούργια σημεία στίξης. Κάντε μια βόλτα απο το hi5/myspace ή δείτε κατα καιρούς και στο ischool που συμβαίνει το ίδιο πράγμα (αν και σε μικρότερο βαθμό)

Και κάτι τραγικό, είδα τις προάλλες μια διαφήμιση που πέταξε με μεγάλα όμορφα ελληνικά γράμματα μια ερώτηση την οποία τέλειωνε με αγγλικό ερωτηματικό. Αγκρ.

Πάντως, μιας και θίχτηκε το θέμα. Η άνω τελεία πότε χρησιμοποιείται; :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chris_90

Διάσημο μέλος

Ο Χρήστος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,598 μηνύματα.
Θεωρω τον εαυτο μου ορθογραφημενο, ομως δεν διαβασα ΠΟΤΕ στη ζωη μου ορθογραφια (δηλαδη να μαθω παπαγαλια την ορθογραφια του εξεταζομενου κειμενου, οπως λ.χ. κανει τωρα η μικρη μου αδερφη). Παντα το πηγαινα με την "ακουστικη" της λεξης και εβαζα το αναλογο φωνηεν η διφθογγο (εκει παιζουν συνηθως τα ορθογραφικα). Ακομα και σημερα αν εχω αμφιβολια για την ορθογραφια μιας λεξης το παω ετσι, και κατα 99% πεφτω μεσα. Επισης, αν προκειται για συνθετη λεξη, κοιταω να θυμηθω την ορθογραφια των λεξεων απο τις οποιες προερχεται.

Παρ' ολα αυτα, οταν γραφω υπο συνθηκες πιεσης η αγχωμενος, μου ξεφευγουν τραγικα ορθογραφικα καποιες φορες που τα συνειδητοποιω την αμεσως επομενη στιγμη. :P Α, κι αυτο με τους θετικους/τεχνολογικους/θεωρητικους και την ορθογραφια τους το βρισκω τελειως ατοπο. Η σωστη ορθογραφια εχει θεμελια απο μικροτερες ηλικιες κατα τη γνωμη μου...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Kotatsuneko

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Kotatsuneko αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 1,494 μηνύματα.
Πάντως, μιας και θίχτηκε το θέμα. Η άνω τελεία πότε χρησιμοποιείται; :P

Η άνω τελεία δηλώνει αρκετά στενό νοηματικό σύνδεσμο με τα προηγούμενα και χρησιμεύει για να σημειώνουμε μικρότερη διακοπή παρά με την τελεία και μεγαλύτερη παρά με το κόμμα.
Ειδικότερα η άνω τελεία:1)Μέσα στην περίοδο χωρίζει ομάδες από προτάσεις. Οι προτάσεις αυτές χωρίζονται μεταξύ τους με κόμματα.
2)Στο εσωτερικό μιας φράσης χωρίζει δυο μέρη της που σχετίζονται μεταξύ τους, αλλά και που έχουν διαφορές, ιδίως όταν το δεύτερο επεξηγεί ή έρχεται σε αντίθεση με το πρώτο.
:D

Πηγή:

https://www.teicrete.gr/users/kutrulis/Glosika/Stixi.htm
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Zed

Διάσημο μέλος

Ο Zed αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Στέλεχος Φροντιστηρίου και μας γράφει απο Ηλιούπολη (Αττική). Έχει γράψει 2,488 μηνύματα.
Εντάξει, βλακεία μου, θα διαβάζω όλο το άρθρο άλλη φορά :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chris_90

Διάσημο μέλος

Ο Χρήστος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,598 μηνύματα.
Τροχοπέδη ίσως? Αι καλά... Και γράφει και άρθρο για την ορθογραφία... Ήμαρτον...
Ρε συ, το βαζει εντος εισαγωγικων με τον τροπο που το εγραψε ο φοιτητης. :P Και καλα για εμφαση...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Zed

Διάσημο μέλος

Ο Zed αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Στέλεχος Φροντιστηρίου και μας γράφει απο Ηλιούπολη (Αττική). Έχει γράψει 2,488 μηνύματα.
Έχεις δίκιο chris, βλακεία μου. Έπρεπε να το υποψιαστώ από τα εισαγωγικά αφού δεν το διάβασα όλο.

Θα διαψεύσω αμέσως τα λεγόμενά σου περί καλύτερης κατάστασης των θετικάριων από τους θεωρητικούς λέγοντάς σου μια λέξη.

ribo

Ένα παιδί της θεωρητικής αν γράψει μαθηματικά καλύτερα απ'ό,τι ένα της θετικής, σημαίνει ότι οι της θεωρητικής ξέρουν καλύτερα μαθηματικά?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top