SparklingGrey
Διάσημο μέλος
Ιδού και το άρθρο:
«
«Θα ξεχάσουμε τα ελληνικά που ξέραμε»
θα ισχυριστεί ένα ποσοστό του πλήθους. Οι πιο συντηρητικοί θα υποστηρίξουν ότι, «η γλώσσα έχει ξεκινήσει και κατακερματίζεται την... περίοδο όπου σταμάτησε η καθαρεύουσα», άλλοι πάλι, απλά, θα πουν ότι, «η γλώσσα μετατρέπεται και διαμορφώνεται ανάλογα με την εποχή και με την χρήση από τον κόσμο.
Παρόλα αυτά, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας αλλάζουν τα δεδομένα στην ελληνική γλώσσα, καθώς αποφάσισε πως τα φωνήεντα της ελληνικής γλώσσας είναι πέντε και τα σύμφωνα... 18, καταργώντας το «η» και το «ω» και αντικαθιστώντας τα με το «ου».
Σύμφωνα με καταγγελία του συλλόγου δασκάλων Ανατολικής Αττικής, αυτό ακριβώς θα μάθει όποιος διαβάσει το βιβλίο '«Νέα Ελληνική Γραμματική» για την Ε' και ΣΤ' δημοτικού.
Και απ' ότι φαίνεται είναι όντως...νέα η εν λόγω ελληνική γραμματική αφού ο μαθητής ή ο αναγνώστης που θα διαβάσει το βιβλίο θα μάθει ότι τα φωνήεντα της ελληνικής γλώσσας είναι πέντε και είναι τα εξής: α, ε, ι, ο και.. ου. Και μπορεί να συγκατελέγεται στα φωνήεντα ο δίφθογγος «ου», όμως από το βιβλίο απουσιάζουν παντελώς τα φωνήεντα «η» και «υ»!
Αυτά για τα φωνήεντα, γιατί άλλαξαν και τα σύμφωνα, αφού στα... 18 που απαριθμεί το βιβλίο συγκαταλέγονται το «ντ», το «μπ» και το «γκ» και απουσιάζουν το «ξ» και το «ψ».
Κανείς δεν γνωρίζει αν τα παραπάνω τραγελαφικά αποτελούν...νεωτερισμό στην ελληνική γλώσσα ή πρωτοφανή τσαπατσουλιά και επιπολαιότητα από τους αρμόδιους φορείς.
Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει επίσημη αντίδραση από το Υπουργείο Παιδείας, ωστόσο ειδικοί επισημαίνουν ότι με βάση τη Γλωσσολογία έτσι χωρίζονται τα γράμματα οπότε το «η» και το «ω» αποτελούν «ήχους».
Σε κάθε περίπτωση το υπουργείο Παιδείας οφείλει να πάρει θέση και να διευκρινίσει είτε ότι το βιβλίο δεν είναι καλογραμμένο είτε ότι οι δάσκαλοι που έκαναν την καταγγελία δεν ξέρουν να κάνουν καλά τη δουλειά τους...
Εμείς τι άλλο να γράψουμε; Αρκεί να μην θεωρήσουν τα greekenglish ως δομημένη γραφή, γιατί τότε… you Tarzan, me Jane! »
Πηγή
Υ.Γ. Με μόνο τρεις αναγνώστες, το site δε μου φαίνεται και πολύ σόι...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Θάλεια
Διάσημο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nikosgr123
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
NikoTexXx
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Θάλεια
Διάσημο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
DrHouse
Διάσημο μέλος
https://www.inews.gr/0/katargeitai-to-i-kai-to-o-apo-tin-nea-elliniki-grammatiki.htm
Ον δε τοπικ,εμενα δεν με πειραζει αν καταργηθει και η ορθογραφια
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Thetawaves
Νεοφερμένος
"English spelling sucks, because according to linguists one letter can have about 7,000 different sounds. Greek spelling, however, sucks, because they stick one sound with multiple letters. The sound "ee" can be made the following ways: ι, υ, η, ει, οι, υι, ιι, υυ, ηη, ειι, εοι, οει, υει, υειι, ιιιιιιι, οιοιοιοιοιοιοιοιοιοιοιοιοιοι, υοιυοιυοιυοιυοιυοιυοιυιουιυουιοι and so on."
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Mr. Crowley
Διάσημο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
maniavas
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
isida!!!
Πολύ δραστήριο μέλος
θα γραψω αργοτερα εκτενεστερα την αποψη μου..συνοπτικα ειμαι καθετα και οριζοντια αντιθετη!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dias
Επιφανές μέλος
Ελπίζω να μην ισχύει θα καταστραφεί η γλώσσα αν γίνει αυτό
Ηρεμήστε. Για συνηθισμένη παπαριά των bloggs που ...ανακάλυψαν ανθελληνική συνομωσία πρόκειται πάλι.και εγω απο το φεις το εμαθα...ειναι τραγικο...!
Σωστά. Το βιβλίο της γραμματικής αναφέρεται σε φθόγγους (ήχους) της ελληνικήςγλώσσας και όχι σε γράμματα της αλφαβήτου.Σταματήστε να αναπαράγετε μαλακίες που διαβάζετε στο facebook.Σε φθόγγους αναφέρεται το βιβλίο.
Περισσότερα εδώ: https://sarantakos.wordpress.com/2012/07/06/grammatik/
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
katerina16
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Gate4
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Klaou2
Εκκολαπτόμενο μέλος
ΥΓ.: Θυμαστε τα βιβλια μας στην Ε και ΣΤ? κοιταξτε τι ωραια που ειναι με χρωματα, με σχεδια... Εμενα η γραμματικη μου ηταν αχρωμη με κατεβατα...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
jj!
Τιμώμενο Μέλος
Η απάντηση από το υπουργείο.
Απάντηση από τον Μπαμπινιώτη.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dias
Επιφανές μέλος
Kαι η απάντηση 140 γλωσσολόγων .Και στη νέα γραμματική του γυμνασίου συμβαίνει αυτό.
Η απάντηση από το υπουργείο.
Απάντηση από τον Μπαμπινιώτη.
Και η περίληψη της ιστορίας: Μια (ανόητη) δασκάλα δημοσίευσε ένα άρθρο (χωρίς να έχει καταλάβει τι ακριβώς λέει η νέα γραμματική). Τα bloggs νόμισαν ότι ανακάλυψαν ανθελληνική συνομωσία και το αναδημοσίευσαν (με ηλίθιους τίτλους). Τέλος.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
tzwrtzia
Δραστήριο μέλος
Αρχικά να σχολιάσω χάρη στην προσωπική μου εμπειρία πως είναι τραγελαφικό να μαθαίνει κάποιος βασικά κι απλά πράγματα της γραμματικής μέσα στο Πανεπιστήμιο.
Σχετικά με το ζήτημα, τώρα. Οι όροι "φθόγγος" και "γράμμα" σε καμία των περιπτώσεων δεν ταυτίζονται. Ο φθόγγος ή αλλιώς το φωνήεν είναι ο έναρθρος ήχος που παράγεται προφέροντας μία λέξη. Το γράμμα είναι η γραπτή απεικόνιση του προφερόμενου ήχου. Οι ήχοι, λοιπόν, φωνητικά κι όχι γραπτά (!) συμβολίζονται ως [a], [e], , [o] και [ou] (ή , όπως μάθαμε εμείς να το συμβολίζουμε).
Οι άνωθεν φθόγγοι έρχονται σε πλήρη αντιστοιχία με τα 24 γράμματα του αλφαβήτου μας! Δηλαδή, για παράδειγμα το βρίσκεται σε πλήρη αντιστοιχία με τα ι, η, υ. Με άλλα λόγια ο ήχος μπορεί να γραφεί ως ι,η,υ, αλλά και ως ει, οι -τα οποία είναι δίψηφα κι όχι δίφθογγοι, όπως λανθασμένα έχουμε μάθει, αφού ακούγεται ως ένας φθόγγος - ήχος κι όχι ως δύο. Το ίδιο συμβαίνει κατ' αναλογία και με το [ou].
ΔΕΝ καταργείται, λοιπόν, κανένα γράμμα!!! Ωστόσο, καλό είναι να έχουμε κατά νου ότι η ιστορική ορθογραφία είναι μία ΑΥΘΑΙΡΕΤΗ ανθρώπινη σύμβαση!
Ο καθηγητής μου στη γλωσσολογία μάς είπε το εξής απλό πράγμα. Δεν υπάρχει ανώτερη - κατώτερη ή πλουσιότερη - φτωχότερη γλώσσα. Επίσης, μία γλώσσα δε φθείρεται, αλλά εξελίσσεται. Μας είχε φέρει, μάλιστα, το παράδειγμα ανάμεσα στην αρχαία και τη νέα ελληνική και είχε θέσει το εξής ερώτημα: <<Η α.ε. είναι κατώτερη / φτωχότερη από τη ν.ε. επειδή δεν έχει τη λέξη "ηλεκτρονικός υπολογιστής"; >>. Η απάντηση είναι προφανής. Δράττομαι, λοιπόν, της ευκαιρίας κι επεκτείνω τον παραπάνω συλλογισμό ως εξής: <<Η ν.ε. θα φθαρεί, αν κάποτε καταργηθεί π.χ. το "υ"; >>
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
giosx
Δραστήριο μέλος
Με το σπουδαιότερο επίτευγμα του ανθρώπου στη Γη, το οποίο παρέχει αδιάκοπα ιδέες, σύμβολα, εργαλεία λόγου και αξιοπρέπειας.
Αντιπαρέρχομαι, κατά περίπτωση τηλεγραφικά ή αναλυτικά, τα επιχειρήματα περί της θέσης, τότε, των δούλων και των γυναικών. Υπεραπλουστεύοντας: η Αθηναϊκή Δημοκρατία βελτίωσε την κατάσταση που παρέλαβε από την προκλασική εποχή, κι αν διαρκούσε, μάλλον θα τη βελτίωνε συνεχώς, παρά τις αντιστάσεις του κόσμου των γενών.
Θα με άφηναν ίσως αδιάφορο κάποια φαινόμενα φθοράς της ελληνικής γλώσσας, αν δεν φοβόμουν την αποσύνδεση από τις δημοκρατικές ιδέες.
Με ένα παράδειγμα: δεν θα πρόσεχα στη γλώσσα της τηλεόρασης την περιττή εισαγωγή ξένων λέξεων ή τους στομφώδεις νεολογισμούς, αν δεν αναγνώριζα σε αυτά ένα βήμα προς την εγκατάλειψη ενός πολύτιμου οργάνου: του μέσου κατανόησης του πολιτισμού της Αρχαίας Αθήνας.
Οσο βέβαια εξασθενεί η δυνατότητα κατανόησης, εξασθενεί και η αίσθηση οποιασδήποτε συμμετοχής στον πολιτισμό αυτόν.
Η ελληνική γλώσσα φθείρεται μέσα σε βοή μεμψιμοιρίας ή σε σιωπές αδιαφορίας. Στην πραγματικότητα, βέβαια, δεν «φθείρεται» σε τρίτο πρόσωπο, αλλά επειδή εμείς, ως υποκείμενα, την παραμελούμε και την καταστρέφουμε.
Η καλλιέργεια της γλώσσας, ως ενέργημα συλλογικό, προϋποθέτει κοινωνική και πολιτική συμμετοχή. Οποιος διαλέγεται, ουσιαστικά χρειάζεται γλώσσα ικανή να μεταδίδει με ακρίβεια και πυκνότητα τα νοήματα.
Οποιος δημιουργεί το πράγμα, χρειάζεται και δικαιούται επίσης να το ονοματίζει.
Οι Αθηναίοι καλλιέργησαν την παρρησία, την ισηγορία, την επιείκεια, τη φιλοσοφία, γι' αυτό και εφηύραν τις αντίστοιχες λέξεις, που μένουν μέχρι σήμερα παγκοσμίως χωρίς αξιόμαχο λεκτικό ισοδύναμο.
Τίμησαν τον δημόσιο χώρο και λόγο, γι' αυτό αποκαλούσαν δημιουργία μόνον ό,τι έκαναν δημοσίως και όχι τα εν οίκω.
Πώς να μην είναι εν τω μεταξύ αγγλικοί ή γαλλικοί οι σύγχρονοι όροι περί τους υπολογιστές ή το αυτοκίνητο;
Εκείνοι εφηύραν, εκείνοι βάφτισαν.
Οι απεγνωσμένες εκ των υστέρων αποδόσεις στα ελληνικά ελάχιστα σώζουν ή αλλάζουν. Ας παράγουμε έργα και αγαθά, ας συμμετέχουμε σε δημόσιους διαλόγους επιστήμης, κοινωνίας ή πολιτικής, ώστε να παράγουμε και ελληνικά ονόματα.
Στα μαθητικά μου χρόνια κυκλοφορούσαν βιβλία με «διαμάντια» από λάθη μαθητών σε εκθέσεις κι άλλα γραπτά, λάθη που μαρτυρούσαν αφέλεια και «ξύλο απελέκητο». Μου προκαλούσαν όμως αποστροφή τα ίδια τα βιβλία αυτά. Τα θεωρούσα γραμμένα από δασκάλους που αντί να σκύψουν με στοργή και να διορθώσουν, παραμόνευαν για να δοξαστούν ή να κερδίσουν εκθέτοντας και ειρωνευόμενοι τα κατορθώματα των μαθητών τους.
Θα εισφέρω εδώ ένα δείγμα λαθών και άγνοιας γλωσσικής, όχι επειδή άλλαξα ιδέες, αλλά επειδή σήμερα η ανακοίνωση των γλωσσικών λαθών των μαθητών ολοένα και περισσότερο γίνεται χρήσιμη ως αυτογνωσία και αυτοκριτική των δασκάλων: ενός ολόκληρου συστήματος, εκπαιδευτικού και όχι μόνο.
Προ καιρού υπαγορεύτηκε σε πρωτοετείς φοιτητές Νομικής, μοιρασμένους σε έξι αίθουσες, μια άσκηση Ποινικού Δικαίου. Σε κάποιο σημείο η άσκηση αναφερόταν σ' έναν κλέφτη που είχε μπει σε ξένο σπίτι. Ισως κακώς (ιδού η αυτοκριτική) αντί να επιλέξω το ρήμα «μπήκε», σημείωνα «εισέδυσε». Αποτέλεσμα πρώτο: και στα έξι τμήματα οι φοιτητές ρώτησαν τι σημαίνει η λέξη. Διευκρίνησα, «μπήκε» ή «χώθηκε».
Αποτέλεσμα δεύτερο: αμέσως παρακάτω.
Πολλοί προτίμησαν να διαγράψουν την αρχική ακαταλαβίστικη λέξη και να γράψουν «μπήκε» ή «χώθηκε». Από άλλους αποθησαύρισα αντί του «εισέδυσε» τα εξής -και ως εξής- γραμμένα: εισέθεσε, εισέθυσε, εισέβησε, ησέβησε, εισέβυσε, εισέρχησε (αυτό πολλές φορές), εισέρησε, εισέγησε, εισχώρησε (αυτό σωστό) και εισέβει.
Προσθέτω: κάποιος μεμονωμένος, λίγες γραμμές πιο πάνω, αντί «ογκώδη» αντικείμενα άκουσε και έγραψε «gothic» αντικείμενα.
Δυσκολία επικοινωνίας, λοιπόν.
Δεν ξέρω αν τα ανελλήνιστα κείμενα, ιδίως στην τηλεόραση, συνιστούν αίτιο ή σύμπτωμα.
Μάλλον ανακυκλώνονται τα δύο.
Είναι ξεκάθαρο άλλωστε ότι οι εκφωνητές δεν υποψιάζονται ότι κάνουν λάθη, ούτε αξιολογούνται γι' αυτά από τους διευθυντές τους.
Ο αγοραίος πολιτισμός, γενικά, αδιαφορεί για τη γλώσσα ως εργαλείο διαλόγου κοινωνικής και πολιτικής συμμετοχής και ανάλυσης.
Αναμενόμενο να αδιαφορεί και για την ελληνική γλώσσα ως εργαλείο επαφής με τα έργα της δημοκρατίας.
Κι έρχονται οι "γλωσσολόγοι" και μάλιστα "δημοκράτες" να την αποτελειώσουν.....δημοκρατικά.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.