Αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

EliasKr

Νεοφερμένος

Ο Ηλίας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Τεχνολογίας Υπολογιστών Πατρών. Έχει γράψει 46 μηνύματα.

Θεσμοθετείται ελάχιστη βάση εισαγωγής από κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα ως ποσοστό του μέσου όρου των μέσων επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων (Μ1, Μ2, Μ3, Μ4) του επιστημονικού πεδίου στο οποίο αντιστοιχεί το Τμήμα.

Οι αλλαγές που παρουσίασε η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στη σημερινή έκτακτη Σύνοδο Πρυτάνεων,και θα προωθηθούν σύντομα , προς ψήφιση, στη Βουλή, προβλέπουν δύο Μηχανογραφικά και ελάχιστη βάση εισαγωγής:

Α.
Το πρώτο Μηχανογραφικό θα το συμπληρώνουν όλοι οι υποψήφιοι,χωρίς να εξαιρείται κανείς, αλλά σε περιορισμένο αριθμό τμημάτων επιλογής, 10 έως 15 από το ίδιο Επιστημονικό Πεδίο.

Β. Παράλληλα θεσμοθετείται ελάχιστη βάση εισαγωγής από κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα ως ποσοστό του μέσου όρου των μέσων επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων (Μ1, Μ2, Μ3, Μ4) του επιστημονικού πεδίου στο οποίο αντιστοιχεί το Τμήμα.

Για παράδειγμα το τμήμα Φιλοσοφικής θα βάλει ως βάση εισαγωγής ένα ποσοστό επί του μέσου όρου των επιδόσεων των υποψηφίων στο πεδίο των Ανθρωπιστικών Σπουδών.

Γ. Όταν βγουν τα αποτελέσματα , αμέσως θα κληθούν να συμπληρώσουν δεύτερο μηχανογραφικό για τις θέσεις που έχουν μείνει κενές , μόνο οι υποψήφιοι που δεν πέρασαν σε καμία Σχολή.


1. Πότε θα εφαρμοστούν οι αλλαγές στο σύστημα Πανελλαδικών Εξετάσεων; Θα υπάρξει μείωση του αριθμού εισακτέων;

Τις αλλαγές θα “εγκαινιάσουν” , οι σημερινοί μαθητές της Γ Λυκείου, δηλαδή οι υποψήφιοι που θα διαγωνιστούν στις επόμενες Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Οσον αφορά τον αριθμό εισακτέων, θεωρείται βέβαιο ότι οι νέες ρυθμίσεις θα αφήσουν πολλές κενές θέσεις στα Πανεπιστήμια, που σημαίνει ταυτόχρονη μείωση εισακτέων. Εκτιμήσεις για τον αριθμό μείωσης εισακτέων δεν υπάρχουν ακόμη, αν και μετα βεβαιότητος μπορούμε να πούμε ότι τις κενές θέσεις , μετά και τα αποτελέσματα του Β' Μηχανογραφικού, θα τις μετράμε σε χιλιάδες και όχι σε εκατοντάδες.

3. Πότε θα μάθουν οι υποψήφιοι τις βάσεις, ανά τμήμα.

Το σίγουρο είναι ότι οι βάσεις θα γίνουν γνωστές πριν οι υποψήφιοι συμπληρώσουν το Μηχανογραφικό με τις Σχολές προτίμησης τους.

Οι βάσεις θα διαμορφωθούν και θα ανακοινωθούν μετά την ανακοίνωση των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων των Πανελλαδικών εξετάσεων.
 

Guest 454371

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Να σου πω και κατι? Καιρος ηταν να αλλαξει κατι


Ειχαν ξεφτιλιστει σχολες με τις βασεις
 

tsiobieman

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών και Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 826 μηνύματα.
Αυτό με τις βάσεις στα μαθήματα το θεωρώ καλό , δεν γίνεται να υπάρχει μαθηματικό τμήμα με 3000 μόρια μην τρελαθούμε εντελώς. Τα 2 μηχανογραφικά βέβαια δεν το θεωρώ πολύ δίκαιο μέτρο αλλά θα δείξει :| .
 

jimis2001

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η jimis2001 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Βιολογίας ΑΠΘ και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 226 μηνύματα.
Καλή κίνηση η δημιουργία δύο φάσεων αλλά το πιο δίκαιο θα ήταν να μπορεί να συμμετέχει στην Β Φάση όχι μόνο αυτός που δεν πέρασε, αλλά και αυτός που δεν πέρασε σε σχολή που ήθελε. Επίσης με βάση το πώς το υπουργείο διαχειρίστηκε φέτος τους υποψήφιους που έκαναν μετεγγραφές και 5% φοβάμαι πολύ ότι η Β φάση θα έρθει πολύ πιο καθυστερημένα από όσο θα έπρεπε.
 

thecrazycretan

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο thecrazycretan αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών, Φοιτητής του τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών Κρήτης και μας γράφει απο Ηράκλειο (Κρήτη). Έχει γράψει 200 μηνύματα.
Είναι σίγουρο ότι θα αλλάξει το σύστημα; Ή είναι νομοσχέδιο; Αν είναι νομοσχέδιο πρέπει να περάσει από την βουλή
 

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, Μαθητής Α' γυμνασίου και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,934 μηνύματα.
Αυτό με τις βάσεις στα μαθήματα το θεωρώ καλό , δεν γίνεται να υπάρχει μαθηματικό τμήμα με 3000 μόρια μην τρελαθούμε εντελώς. Τα 2 μηχανογραφικά βέβαια δεν το θεωρώ πολύ δίκαιο μέτρο αλλά θα δείξει :| .
Προς airtrelomike13 και tsiobieman

Θεωρειτε οτι αυτος που συγκεντρωνει 3000 μορια στις πανελληνιες ειναι μη ικανος να ανταπεξελθει σε μαθηση πανεπιστημιου και πρεπει να αποβαλεται απο την διαδικασια?
 

Guest 454371

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Προς airtrelomike13 και tsiobieman

Θεωρειτε οτι αυτος που συγκεντρωνει 3000 μορια στις πανελληνιες ειναι μη ικανος να ανταπεξελθει σε μαθηση πανεπιστημιου και πρεπει να αποβαλεται απο την διαδικασια?
OXI δεν το θεωρω αυτό, απλά Γιάννη τα τελευταία χρόνια είχε παρα-ξευτιλιστεί το συστημα. Δεν γινοταν ο αλλος να περασει μαθηματικο, και να εγραφε μαθηματικα 3 στις πανελληνιες. Δηλαδή περνούσαν ΟΛΟΙ σε σχολές και ΔΕΝ άξιζαν.

Επισης ΔΕΝ γίνεται να σπουδάσουν όλοι. Είναι σκληρό αυτό που λέω, αλλά δυστυχώς είναι που είναι ο ανταγωνισμός στα ύψη, κάθε χρόνο και διογκώνεται και η ανεργία χτυπάει κόκκινα.

Πολύ απλά το καινούριο νομοσχέδιο σου λέει: " Αν εισαι καλός περνάς, αν δεν είσαι καλός, αποβαλλεσαι απο τη διαδικασία και εχεις 3 επιλογές. ή την κανεις εξωτερικό ή πας σε κολλέγιο ή δεν σπουδάζεις
 

Memetchi

Διάσημο μέλος

Ο Memetchi αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 27 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 2,000 μηνύματα.
Πρέπει κάποια στιγμή να καταλάβουμε ότι οι πανελλήνιες όπως είναι τώρα δεν έχουν σκοπό να ελέγξουν γνώσεις, έχουμε σύστημα ελεύθερης πρόσβασης. Υπάρχουν μόνο και μόνο επειδή δεν υπάρχουν αρκετές θέσεις για όλους. Σε κάτι ξεχασμένα τμήματα όπου οι θέσεις είναι παραπάνω από τους υποψηφίους που τα δήλωσαν, η βάση πέφτει σε αυτόν με τα λιγότερα. Όπως π.χ 3000, ακόμα και αν ο προτελευταίος έγραψε π.χ 12χιλ, πολύ απλά γιατί οι θέσεις είναι ΚΕΝΕΣ και κανείς δεν διαγωνίζεται για αυτές. Δεν είναι ξεφτίλα των παιδιών, το κράτος αποφάσισε να τα κρατήσει ενώ βλέπει ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον, για να βοηθήσει την τοπική κοινωνία.

Οπότε θεωρώ πως κακώς το ζήτημα πέφτει στις βάσεις αυτές καθ' αυτές. Αν μπει βάση, αλλάζει εντελώς το σύστημα και γίνεται πλέον αξιολογικό. Προσωπικά θεωρώ πως αν πρέπει να υπάρχει βάση, αυτή να είναι σε κάποιο συγκεκριμένο μάθημα που είναι απαραίτητο για να κατανοήσουν οι μελλοντικοί φοιτητές τα μαθήματα χωρίς μεγάλες δυσκολίες. Δηλαδή βάση π.χ το 10 στα μαθηματικά για το μαθηματικό. Όχι σε όλα. Όπως γίνεται τώρα με τις ξένες γλώσσες στα ξενόγλωσσα (αν και πάλι πιστέψτε με δεν θα λύσει και πολλά, το λέω εκ πείρας).

Το συγκεκριμένο που προτείνει η Κεραμέως μου φαίνεται ότι δεν θα λύσει κάτι. Μια κίνηση για να μην λένε ότι μπαίνουν γράφοντας το όνομα τους, λες και το μεγαλύτερο μας πρόβλημα είναι αυτό. Αν θα μπει ο Κωστάκης και η Μαιρούλα γράφοντας 2 στο τμήμα δασολογίας σε ένα ξεχασμένο τμήμα στο Αιγαίο. Και μόνο που υπάρχει αυτή η "δεύτερη ευκαιρία" για αυτούς που δεν πέρασαν πουθενά και όχι γενικά για αυτούς που δεν πέρασαν εκεί που ήθελαν δείχνει ότι για ακόμα μια φορά θα γεμίσουν οι σχολές με φοιτητές που δεν νοιάζονται ιδιαίτερα απλά αυτή την φορά θα μπήκαν με ελαφρώς υψηλότερους βαθμούς. Εκτός αν δεν κατάλαβα καλά το νέο νομοσχέδιο.
 

Giii

Δραστήριο μέλος

Ο Giii αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών και Φοιτητής του τμήματος Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής ΟΠΑ. Έχει γράψει 751 μηνύματα.
Πρέπει κάποια στιγμή να καταλάβουμε ότι οι πανελλήνιες όπως είναι τώρα δεν έχουν σκοπό να ελέγξουν γνώσεις, έχουμε σύστημα ελεύθερης πρόσβασης. Υπάρχουν μόνο και μόνο επειδή δεν υπάρχουν αρκετές θέσεις για όλους. Σε κάτι ξεχασμένα τμήματα όπου οι θέσεις είναι παραπάνω από τους υποψηφίους που τα δήλωσαν, η βάση πέφτει σε αυτόν με τα λιγότερα. Όπως π.χ 3000, ακόμα και αν ο προτελευταίος έγραψε π.χ 12χιλ, πολύ απλά γιατί οι θέσεις είναι ΚΕΝΕΣ και κανείς δεν διαγωνίζεται για αυτές. Δεν είναι ξεφτίλα των παιδιών, το κράτος αποφάσισε να τα κρατήσει ενώ βλέπει ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον, για να βοηθήσει την τοπική κοινωνία.

Οπότε θεωρώ πως κακώς το ζήτημα πέφτει στις βάσεις αυτές καθ' αυτές. Αν μπει βάση, αλλάζει εντελώς το σύστημα και γίνεται πλέον αξιολογικό. Προσωπικά θεωρώ πως αν πρέπει να υπάρχει βάση, αυτή να είναι σε κάποιο συγκεκριμένο μάθημα που είναι απαραίτητο για να κατανοήσουν οι μελλοντικοί φοιτητές τα μαθήματα χωρίς μεγάλες δυσκολίες. Δηλαδή βάση π.χ το 10 στα μαθηματικά για το μαθηματικό. Όχι σε όλα. Όπως γίνεται τώρα με τις ξένες γλώσσες στα ξενόγλωσσα (αν και πάλι πιστέψτε με δεν θα λύσει και πολλά, το λέω εκ πείρας).

Το συγκεκριμένο που προτείνει η Κεραμέως μου φαίνεται ότι δεν θα λύσει κάτι. Μια κίνηση για να μην λένε ότι μπαίνουν γράφοντας το όνομα τους, λες και το μεγαλύτερο μας πρόβλημα είναι αυτό. Αν θα μπει ο Κωστάκης και η Μαιρούλα γράφοντας 2 στο τμήμα δασολογίας σε ένα ξεχασμένο τμήμα στο Αιγαίο. Και μόνο που υπάρχει αυτή η "δεύτερη ευκαιρία" για αυτούς που δεν πέρασαν πουθενά και όχι γενικά για αυτούς που δεν πέρασαν εκεί που ήθελαν δείχνει ότι για ακόμα μια φορά θα γεμίσουν οι σχολές με φοιτητές που δεν νοιάζονται ιδιαίτερα απλά αυτή την φορά θα μπήκαν με ελαφρώς υψηλότερους βαθμούς. Εκτός αν δεν κατάλαβα καλά το νέο νομοσχέδιο.
εχει τα θετικα του το νομοσχεδιο και τα αρνητικα του...απο την μια καταργει κατι ξεχασμενα τμηματα που εστω η στοιχειωδης συντηρηση που γινεται κοστιζει καποια χρηματα..Επισης για μενα εκτος απο οτι πρεπει να καταργηθουν μερικα τμηματα πρεπει να μειωθουν και οι μεταγγραφες στο ελαχιστο...δεν γινεται φοιητητς τωρα να μπαινει σε σχολη ξερω γω με βαση 14 και να εχει γραψει 11 κατι(υπαρχει οριο πλεον)διοτι αυτη την σχολη την θελουν και παιδια που εγραψαν 14 παρα 1!Εγω πιστευω οτι καθε τμημα πρεπει να θετει απλα μερικα κριτηρια(δλδ βαθμους και αν τα παιδια δεν τους πιανουν ας μενουν εξω οσο ασχημο και αν ακουγεται!)δεν ειναι οι σπουδες για ολους ουτε ειναι μικρο πραγμα...δεν πρεπει να απαξιωνονται ετσι!
 

tsiobieman

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών και Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 826 μηνύματα.
Προς airtrelomike13 και tsiobieman

Θεωρειτε οτι αυτος που συγκεντρωνει 3000 μορια στις πανελληνιες ειναι μη ικανος να ανταπεξελθει σε μαθηση πανεπιστημιου και πρεπει να αποβαλεται απο την διαδικασια?

Καλημέρα Γιάννη , Ικανός να ανταπεξέλθει γενικά σε σπουδές ίσως να είναι , τώρα να σπουδάσει ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ενώ έχει γράψει 3 στα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ όχι. Όπως είπε και ο Mike κάποιοι άνθρωποι απλά ΔΕΝ είναι ικανοί για να συνεχίσουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
 

MarcoReus

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο MarcoReus αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 377 μηνύματα.
Προς airtrelomike13 και tsiobieman

Θεωρειτε οτι αυτος που συγκεντρωνει 3000 μορια στις πανελληνιες ειναι μη ικανος να ανταπεξελθει σε μαθηση πανεπιστημιου και πρεπει να αποβαλεται απο την διαδικασια?
Για ενα τμημα σαν το Μαθηματικο φυσικα και δεν ειναι ικανος. Γνωμη μου παντα εννοείται.
Μακαρι να υπαρξει και δραστικη μειωση εισακτεων στις περισσοτερες σχολες περα απο το κλεισιμο καποιων σχολων. Ειναι αδιανοητο εν ετει 2020 να βγαζουμε κοντα στους 4.000 φιλολογους το χρονο.
 

Athens2002

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Athens2002 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΑΠΘ. Έχει γράψει 325 μηνύματα.
Προς airtrelomike13 και tsiobieman

Θεωρειτε οτι αυτος που συγκεντρωνει 3000 μορια στις πανελληνιες ειναι μη ικανος να ανταπεξελθει σε μαθηση πανεπιστημιου και πρεπει να αποβαλεται απο την διαδικασια?
Την ικανότητα ενδεχομένως και κατά κύριο λόγο την έχει. Δηλαδή δεν έχει κάποιο θέμα η αντιληπτική του ικανότητα ομως είναι αδιάβαστος και
Έχει πολλά κενά. Οταν η προϋπόθεση για να σπουδάσει κάνεις είναι απλά να διαβάσει και ενας μαθητης δεν διαβάσει σημαίνει ότι δεν θέλει τουλάχιστον στην προκειμένη στιγμη να σπουδάσει.
Οπως είχα ακούσει πολύ εύστοχα το παιδί που γράφει 3.000 και 4000 είναι σα να φωνάζει στους γονείς του ΔΕΝ ΘΈΛΩ ΝΑ ΣΠΟΥΔΆΣΩ.
 

iminspain

Δραστήριο μέλος

Ο iminspain αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Χημείας Πατρών (Πάτρα). Έχει γράψει 619 μηνύματα.
Πρέπει κάποια στιγμή να καταλάβουμε ότι οι πανελλήνιες όπως είναι τώρα δεν έχουν σκοπό να ελέγξουν γνώσεις, έχουμε σύστημα ελεύθερης πρόσβασης. Υπάρχουν μόνο και μόνο επειδή δεν υπάρχουν αρκετές θέσεις για όλους. Σε κάτι ξεχασμένα τμήματα όπου οι θέσεις είναι παραπάνω από τους υποψηφίους που τα δήλωσαν, η βάση πέφτει σε αυτόν με τα λιγότερα. Όπως π.χ 3000, ακόμα και αν ο προτελευταίος έγραψε π.χ 12χιλ, πολύ απλά γιατί οι θέσεις είναι ΚΕΝΕΣ και κανείς δεν διαγωνίζεται για αυτές. Δεν είναι ξεφτίλα των παιδιών, το κράτος αποφάσισε να τα κρατήσει ενώ βλέπει ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον, για να βοηθήσει την τοπική κοινωνία.

Οπότε θεωρώ πως κακώς το ζήτημα πέφτει στις βάσεις αυτές καθ' αυτές. Αν μπει βάση, αλλάζει εντελώς το σύστημα και γίνεται πλέον αξιολογικό. Προσωπικά θεωρώ πως αν πρέπει να υπάρχει βάση, αυτή να είναι σε κάποιο συγκεκριμένο μάθημα που είναι απαραίτητο για να κατανοήσουν οι μελλοντικοί φοιτητές τα μαθήματα χωρίς μεγάλες δυσκολίες. Δηλαδή βάση π.χ το 10 στα μαθηματικά για το μαθηματικό. Όχι σε όλα. Όπως γίνεται τώρα με τις ξένες γλώσσες στα ξενόγλωσσα (αν και πάλι πιστέψτε με δεν θα λύσει και πολλά, το λέω εκ πείρας).

Το συγκεκριμένο που προτείνει η Κεραμέως μου φαίνεται ότι δεν θα λύσει κάτι. Μια κίνηση για να μην λένε ότι μπαίνουν γράφοντας το όνομα τους, λες και το μεγαλύτερο μας πρόβλημα είναι αυτό. Αν θα μπει ο Κωστάκης και η Μαιρούλα γράφοντας 2 στο τμήμα δασολογίας σε ένα ξεχασμένο τμήμα στο Αιγαίο. Και μόνο που υπάρχει αυτή η "δεύτερη ευκαιρία" για αυτούς που δεν πέρασαν πουθενά και όχι γενικά για αυτούς που δεν πέρασαν εκεί που ήθελαν δείχνει ότι για ακόμα μια φορά θα γεμίσουν οι σχολές με φοιτητές που δεν νοιάζονται ιδιαίτερα απλά αυτή την φορά θα μπήκαν με ελαφρώς υψηλότερους βαθμούς. Εκτός αν δεν κατάλαβα καλά το νέο νομοσχέδιο.
Αυτό με την Β Φάση υπάρχει επειδή πχ κάποιος στην Α Φάση μπορεί να δηλώσει όλες τις Ιατρικές, Οδοντιατρικές και ΣΣΑΣ και να μην περάσει σε καμία σχολή. Για να μην μεινει εκεινος εκτος, θα του δινεται και δευτερη ευκαιρια.

Εγω παντως πιστευω οτι αυτο με το Μηχανογραφικο ειναι λαθος μετρο για τον παραπανω λογο. Γιατι ετσι μπορει να μπει καποιος με 14000 μορια σε Χημικο επειδη απλα δεν ειχε ζητηση στο Μηχανογραφικο και καποιος που μπορει να εγραψε 17500 να μεινει εκτος επειδη στοχευε αποκλειστικα Ιατρικες σχολες, ενω αν ειχε την ικανοτητα απεριοριστων επιλογων θα περνουσε σε μια σχολη, οπως η Φαρμακευτικη.

Η λυση που θα προτεινα εγω θα ηταν να γινονται τα Μηχανογραφικα απο τον Δεκεμβριο με 10-15 επιλογες, ωστε ,το αργοτερο, τον Φεβρουαριο να γνωριζει το Υπουργειο την καθε σχολη ποσοι υποψηφιοι την διεκδικουν. Έτσι, τον Ιούνιο, θα ανταγωνίζονται πχ 2000 άτομα για τις θέσεις της Ιατρικής Αθηνών, 500 για την Φυσιοθεραπεια κλπ. Οι σχολες επισης θα εχουν μια κατωτατη βαση η καθεμια, έτσι ώστε σε τμήματα που υπάρχουν λιγότεροι υποψήφιοι από τις προσφερόμενες θέσεις να μην μπορούν να εισαχθούν με ''λευκή'' κόλλα.

Όσοι δεν εισαχθούν σε κανένα τμήμα από τις επιλογές τους, τότε θα συμπληρώνουν το δεύτερο μηχανογραφικό (ιδανικά η διαδικασία για το πρώτο μηχανογραφικό πρέπει να ολοκληρωθεί τέλη Ιουλίου), έτσι ώστε στα τέλη Αυγούστου να ολοκληρωθεί η δεύτερη φάση του Μηχανογραφικού για να συμπληρωθούν και οι υπόλοιπες θέσεις. Αυτό θα είναι πιο αξιοκρατικό, μιας και οι επιλογές στο Μηχανογραφικό θα γίνονται συνειδητά.
 

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 49 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,365 μηνύματα.
Μήπως @larry18 λες το ίδιο με άλλα λόγια;

Φέτος στις πανελλήνιες από την κατηγορία ΓΕΛ 90% (βασικά 80%) είχαμε κενές θέσεις! Επίσης, στατιστικά, οι περισσότεροι εισακτέοι (3/4 περίπου) σε κάθε Τμήμα συγκεντρώνονται με βαθμούς λίγο πάνω από τη βάση του (βαθμός τελευταίου).

Τα πάντα όλα με τους αλγορίθμους ορισμού βάσης όλων των ΑΕΙ του κάθε πεδίου θα "έφτιαχνε" αυτόματα αν περιοριζόταν δραστικά ο συνολικός αριθμός εισακτέων! Αλλά το ΥΠΕΠΘ δεν θέλει να αναλάβει το σχετικό πολιτικό κόστος... και όταν βλέπει ο καθένας βάσεις 1-2-3, γιατί να κουραστεί στο διάβασμα;

Αν βλέπει κάποιος διαχειριστής, ας ενώσει αυτό το νήμα με ένα ίδιο: https://www.ischool.gr/threads/Πανελλαδικές-Εξετάσεις-Βαθμολογικό-όριο-για-την-εισαγωγή-στα-πανεπιστήμια.184096/#post-4589525

Αν βάλετε τους βαθμούς του 2020 (ΓΕΛ 90%) και εφαρμόσετε στο περίπου τους αλγορίθμους του ΥΠΕΠΘ, η βάση επιτυχίας στα ΑΕΙ (και με το ακραίο σενάριο του 80%)... θα ήταν στο 1-2-3 πεδία γύρω στο 9-9,5 και στο 4ο Πεδίο γύρω στο 8...
 
Τελευταία επεξεργασία:

Alexandros36k

Νεοφερμένος

Ο Alexandros36k αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 59 μηνύματα.
Γειά σας! Διάβασα τα παραπάνω μηνύματα, συμπέρασμα; ότι απλά έγιναν αλλαγές για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια/σχολές έτσι ώστε να μπαίνουν αυτοί που αξίζουν και όχι αυτοί που πέρασαν με χαμηλούς βαθμούς;
 

JohnGreek

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο JohnGreek αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 122 μηνύματα.
Ειχαν ξεφτιλιστει σχολες με τις βασεις
Συμφωνώ απόλυτα με το γεγονός ότι είναι τραγικό να υπάρχουν σχολές με τόσα λίγα μόρια (θυμάμαι μια είδηση μαθητή ΕΠΑΛ που μπήκε πολιτικών μηχανικών με 4.000 μόρια, lol)

Αλλά από την άλλη δεν νομίζω ότι θα έπρεπε να μας νοιάζει ιδιαίτερα. Δηλαδή στο παράδειγμα που αναφέρθηκες του μαθηματικού, το να μπει κάποιος με τόσο λίγα μόρια σημαίνει (αν δεν κάνω λάθος) ότι η θέση έμεινε κενή και έτσι την πήρε αυτός.
Άρα από το να μείνει μια θέση κενή ας πάει αυτός που για κάποιο λόγο την δήλωσε και ας προσπαθήσει (όχι ότι υπάρχει περίπτωση να βγάλει τέτοια σχολή ενώ μαθηματικά πρακτικά έδωσε λευκή κόλλα).
 

Guest 120461

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Συμφωνώ απόλυτα με το γεγονός ότι είναι τραγικό να υπάρχουν σχολές με τόσα λίγα μόρια (θυμάμαι μια είδηση μαθητή ΕΠΑΛ που μπήκε πολιτικών μηχανικών με 4.000 μόρια, lol)

Αλλά από την άλλη δεν νομίζω ότι θα έπρεπε να μας νοιάζει ιδιαίτερα. Δηλαδή στο παράδειγμα που αναφέρθηκες του μαθηματικού, το να μπει κάποιος με τόσο λίγα μόρια σημαίνει (αν δεν κάνω λάθος) ότι η θέση έμεινε κενή και έτσι την πήρε αυτός.
Άρα από το να μείνει μια θέση κενή ας πάει αυτός που για κάποιο λόγο την δήλωσε και ας προσπαθήσει (όχι ότι υπάρχει περίπτωση να βγάλει τέτοια σχολή ενώ μαθηματικά πρακτικά έδωσε λευκή κόλλα).
Εσύ θεωρείς ότι το πρόβλημα είναι στο ΕΠΑΛ και αναφέρεσαι σε χαμηλές βάσεις; Σε ΓΕΛ έχεις δει βάσεις του 2020; Πάρε μία γεύση από ΓΕΛ, με μηχανικούς στα 2.650 και δασολογίας 625 μόρια (lol) και άλλα πολλά. Το πρόβλημα είναι γενικό και άνθρωποι που δεν ενδιαφέρονται για σπουδές, εισέρχονται στον χώρο. Στις συνειδητές επιλογές πρέπει να "χτυπήσει" το Υπουργείο Παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες.

https://aeitei.gr/index.php?sist=&s...o=2&aeitei=&city=&likio_type=gh&cat=1&order=1
 

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 49 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,365 μηνύματα.
Για μισό, γιατί στην ειδησεογραφία και σήμερα γίνεται "χαμός" με τις τροπολογίες από το ΥΠΕΠΘ στη βουλή!

(και 0.0000 μόρια να είχε κάποιος και είχε δηλώσει το τμήμα με τις κενές θέσεις, η βάση του θα ήταν 0! Βλέπουμε βάσεις 0,625 και 2.650 κ.λπ. γιατί εκεί ΕΤΥΧΕ να το δηλώσει κάποιος, ο οποίος ουσιαστικά δεν ενδιαφέρεται ή δεν "πάλεψε-διάβασε" σοβαρά να κερδίσει μια θέση στα ΑΕΙ).
 

DumeNuke

Τιμώμενο Μέλος

Ο DumeNuke αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,125 μηνύματα.
Προς airtrelomike13 και tsiobieman

Θεωρειτε οτι αυτος που συγκεντρωνει 3000 μορια στις πανελληνιες ειναι μη ικανος να ανταπεξελθει σε μαθηση πανεπιστημιου και πρεπει να αποβαλεται απο την διαδικασια?
Η άποψη "όλοι έχουν δικαίωμα να σπουδάσουνε" και "όλοι πρέπει να σπουδάσουνε" ακούγεται ωραία, λαϊκή και δημοκρατική, αλλά δεν είναι τίποτα περισσότερο από μία μπαρούφα.
Σπουδάζεις προκειμένου να μάθεις ένα επάγγελμα, να έχεις ένα θεωρητικό υπόβαθρο και να μπορείς να κάνει καλύτερα, από κάποιον που δεν σπούδασε, μια δουλειά. Ο σκοπός του Πανεπιστημίου είναι να σου μάθει μια επιστήμη και ο λόγος που επενδύεις χρόνο και χρήμα για να μάθεις αυτήν την επιστήμη είναι για να βγάλεις στο μέλλον λεφτά.

Άρα, το πόσοι σπουδάζουνε έχει άμεση σχέση με το πόσοι εργάζονται και, πιο συγκεκριμένα, πόσοι χρειάζεται να εργάζονται. Αυτό φαίνεται καλύτερα στις στρατιωτικές σχολές, ανακοίνωσε η κυβέρνηση ότι θα προσλάβει περισσότερα στελέχη και, για αυτό, αυξήθηκαν οι θέσεις σε στρατιωτικές σχολές. Ο στρατός παίρνει "φοιτητές" όσους χρειάζεται και έχει και δικλίδες, εάν πας και στα μισά φύγεις, πληρώνεις για τα χρόνια που έχασαν να σε σπουδάσουν.

Εάν η αγορά χρειάζεται 100 μηχανικούς το χρόνο, τόσους θα πρέπει να εκπαιδεύουμε, όχι παραπάνω, ούτε παρακάτω. Το να εκπαιδεύουμε 1000 μηχανικούς, γιατί θεωρούμε δικαίωμα να έχουν όλοι ένα πτυχίο, συγγνώμη, αλλά εθελοτυφλούμε.

Οπότε, ναι, κάποιος ο οποίος δεν μπορεί να γράψει βάση στις Πανελλήνιες, δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στο Πανεπιστήμιο. Ή, για την ακρίβεια, δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στο επίπεδο που θα έπρεπε να έχει το Πανεπιστήμιο. Μην θεωρείς ούτε για ένα λεπτό ότι το επίπεδο του Μαθηματικού στη Σάμο είναι το ίδιο με του ΑΠΘ ή του ΕΚΠΑ. Το σύστημα έχει βρει τρόπους, ο φοιτητής που μπαίνει στη σχολή κάποτε να την τελειώνει. Ο πιο εύκολος τρόπος είναι να ρίξει ο καθηγητής το επίπεδο του μαθήματος και των εξετάσεων.

Με το να στέλνεις ένα μαθητή του 3 να σπουδάσει μαθηματικά, όταν αυτός θα βγει να βρει δουλειά θα έχει δύο διεξόδους: είτε θα πάει στον ιδιωτικό τομέα, όπου λόγω της υπερπληθώρας δεν θα τον πάρουνε, είτε θα πάει στο δημόσιο, το οποίο δημιουργεί τα προβλήματα του δημόσιο που έχουμε μάθει να παραβλέπουμε και να ζούμε μαζί τους.

Καθόλη τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση υπάρχει ένας ωραίος βασικός κανόνας: Γράφεις βάση στα μαθήματα που έκανες φέτος για να πας στην επόμενη τάξη. Στη Γ' Λύκειου, θεωρούμε ότι δεν πειράζει να αγνοούμε τον κανόνα και να στέλνουμε παρακάτω μαθητές του 2-3-4-5. Γιατί;
 

Guest 120461

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Για μισό, γιατί στην ειδησεογραφία και σήμερα γίνεται "χαμός" με τις τροπολογίες από το ΥΠΕΠΘ στη βουλή!

(και 0.0000 μόρια να είχε κάποιος και είχε δηλώσει το τμήμα με τις κενές θέσεις, η βάση του θα ήταν 0! Βλέπουμε βάσεις 0,625 και 2.650 κ.λπ. γιατί εκεί ΕΤΥΧΕ να το δηλώσει κάποιος, ο οποίος ουσιαστικά δεν ενδιαφέρεται ή δεν "πάλεψε-διάβασε" σοβαρά να κερδίσει μια θέση στα ΑΕΙ).
Αντίστοιχα, κι ένας από ΕΠΑΛ με 4000 μόρια δεν "πάλεψε-διάβασε" γιατί δεν ήθελε, προφανώς. ΈΤΥΧΕ και δήλωσε τμήματα, όπως αναφέρετε κύριε @VouDou και για τον μαθητή του ΓΕΛ. Νομίζω είναι γνωστός ο μηχανισμός των μορίων και πως λειτουργούν οι βάσεις. Δεν ξέρω γιατί μπήκατε στην διαδικασία να εξηγήσετε τα γνωστά, αλλά ακόμη δεν έχω καταλάβει τι προσπαθείτε να πείτε με το παραπάνω, αφού φαίνεται σας καλύπτω ήδη με τα όσα προανέφερα. Έχετε καταλάβει σε ποιον απευθύνομαι, και τι θίγω;
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top