Για μένα, όλα αυτά τα σενάρια που κυκλοφορούν, είναι απλά ένα δείγμα του πώς γίνεται η πολιτική στην χώρα μας. Δεν είναι η πρώτη φορά, που σε μια επικείμενη αλλαγή, πετιούνται αριστερά και δεξιά "φήμες" και "διαρροές", προκειμένου να τσεκαριστούν οι αντιδράσεις από όλους τους εμπλεκόμενους, μέχρι να βγει αυτό που στην πραγματικότητα θα γίνει, λαμβάνοντας φυσικά υπόψη τις αντιδράσεις.
Έτσι, είτε οι μαθητές του χρόνου δώσουν σε 6, ή σε 4, ή σε 4+1 μαθήματα, τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πολλά.
Σενάριο 1: Το ισχύον, φετινό σύστημα: 6 μαθήματα, 3 κατευθύνσεις.
Ερωτήματα: Τί ακριβώς θα γίνει με την ύλη στα Λατινικά της Θεωρητικής και στην Χημεία της Θετικής κατεύθυνσης; Και τα 2 αυτά μαθήματα δεν περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα σπουδών της φετινής Β' Λυκείου, και ακούγονται φωνές από τους διδάσκοντες ότι περιέχουν ύλη που είναι αναγκαία για τις εξετάσεις της Γ'. Με μια τροποποίηση της ύλης ίσως αυτό να λυνόταν.
Σενάριο 2: 4 μαθήματα, 6 Επιστημονικά Πεδία Εξειδίκευσης (Σύστημα Λοβέρδου).
Ερωτήματα: Με τι ύλη και πάνω σε ποια βιβλία; Ο Λοβέρδος 2-3 μέρες πριν τις εκλογές δημοσίευσε καινούργια αναλυτικά προγράμματα σπουδών για όλα τα μαθήματα (ΠΡΟΣΟΧΗ: ΑΠΣ δεν σημαίνει ύλη), που υποστήριζαν τις αυξημένες ώρες του ωρολόγιου προγράμματος. Επίσης, τα μικρά σχολεία, που προφανώς δεν έχουν την πολυτέλεια να σχηματίσουν τμήματα και για τα 6 ΕΠΕ, τι θα κάνουν; Και πάει λέγοντας.
Σενάριο 3: 4+1 μαθήματα.
Αυτό είναι το σενάριο που φαντάζει ως επικρατέστερο, αν πιστέψουμε τα ΜΜΕ. Τα ερωτήματα βέβαια εδώ είναι ακόμη περισσότερα, και αυτό ακριβώς είναι που με κάνει να χαμογελάω ειρωνικά όταν διαβάζω τίτλους όπως "Όλο το Σχέδιο για τις Πανελλαδικές το 2016".
Πάμε:
1) Αν λάβουμε δεδομένο ότι το Υπουργείο δεν προλαβαίνει να τυπώσει νέα βιβλία, αυτό πάει να πει ότι η ύλη δεν μπορεί να είναι σημαντικά αλλαγμένη. Είναι αλήθεια αυτό όμως; Τι έγιναν αλήθεια τα 6 ΕΠΕ του Λοβέρδου; Γιατί διαβάζω μόνο για 3 Κατευθύνσεις/Δέσμες/Ομάδες Μαθημάτων; Τι θα γίνει τελικά με τα παιδαγωγικά, τα ΤΕΦΑΑ, τις στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές;
2) Εφόσον τα μαθήματα θα είναι 4, το σύνολο τους θα είναι 26 ώρες την εβδομάδα; Και αν κάποιος μαθητής διαλέξει και 5ο μάθημα, θα ξεπεράσει τις 30;
3) Η ύλη για όλα τα μαθήματα ποια θα είναι; Διαβάζω π.χ. για Λατινικά. Ποια κείμενα; Πρέπει να καλυφθούν μέσα σε μια χρονιά, μην το ξεχνάμε!
4) Ποια θα είναι τα μαθήματα μπαλαντέρ; Θα έχουν την ίδια ύλη με την κατεύθυνση στην οποία βρίσκονται ως βασικά; Και κυρίως, θα έχουν την ίδια βαθμολογική βαρύτητα;;; Διαβάζω για μάθημα "μπαλαντέρ" την Βιολογία (Γενικής Παιδείας; Κατεύθυνσης; Ποιος ξέρει!), που όμως ως μάθημα δεν υπάρχει σε κύριο κορμό μαθημάτων!!! Σε άλλο άρθρο, που ανέφερε στην τετράδα των μαθημάτων τα "Μαθηματικά και στοιχεία Στατιστικής", ανέφερε στην ίδια κατεύθυνση ως μάθημα μπαλαντέρ τα "Μαθηματικά Γ.Π."!!! ΕΛΕΟΣ!!!
Αν το συνεχίσουμε θα βγάλουμε όλοι μαζί δεκάδες ερωτήματα. Για αυτό, μην μασάτε τις παπαριές του κάθε δημοσιογραφίσκου. Μόνο ένας από αυτούς -το πολύ- θα αποδειχτεί ότι λέει αλήθεια. Οι υπόλοιποι παίζουν το παιχνιδάκι του Υπουργείου, κυριολεκτικά πάνω στα κεφάλια σας.