Jack of Spades
Περιβόητο μέλος
Πολύ λογικό επιχείρημα. Φαίνεται κόντεψαν να μου βγουν τα μάτια όταν είδα πως βάζεις τους περισσότερους συναδέλφους Μηχ.Μηχ ΠΕ "κάτω".
Στο profile μου υπάρχει η εταιρία που εργάζομαι, το μικρό μου όνομα φαίνεται οπότε με λίγη έρευνα στο linkedin μπορείς να βρεις το profile μου να το διαβάσεις και να μου πεις αν κάποιος από τα φιλαράκια σου βγαίνοντας απ' τη σχολή του μπορεί να με ανταγωνιστεί ή όχι!
Εγώ απλώς λέω ότι όταν κάποιος σαν εσένα μπαίνει σε μια online συζήτηση στην οποία δεν συμμετείχε εξαρχής και η οποία ούτως ή άλλως ως "Π.Ε." δεν τον αφορά για να πει ότι "εγώ δεν αναγνωρίζω τους Τ.Ε. ως συναδέλφους" είναι αστείο μετά να το παίζει "ανώτερος" και να ισχυρίζεται ότι στα πολυτεχνεία δεν μιλάνε για τους Τ.Ε.!
Ειδικά τώρα που οι διακρίσεις στο Δημόσιο μεταξύ Π.Ε. και Τ.Ε. έχουν σχεδόν εξαφανιστεί, το ΤΣΜΕΔΕ φαλίρισε και γενικά τα όποια "ατού" υπήρχαν για τους Π.Ε. έναντι των Τ.Ε. τα προηγούμενα χρόνια τείνουν προς εξαφάνιση, επέτρεψε μου να πω ότι όχι απλά "μιλάτε" για τους Τ.Ε. αλλά παρακαλάτε να ψοφήσουν!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
dean32
Νεοφερμένος
ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΤΕ-Πρόγραμμα Σπουδών 2013Λυπάμαι, αλλά αρνούμαι να θεωρήσω συνάδελφο απόφοιτο ΤΕΙ Ηλεκτρολογίας που ουδεμία επαφή έχει με Πεδίο, Διάδοση και Ηλεκτρονικές. Δε θα μιλήσω καν για μεταβατικά φαινόμενα, Υψηλές Τάσεις και Ανάλυση κυκλωμάτων. Δεν έχω θέμα να πάρουν δικαιώματα για τη μελέτη σπιτιών/πολυκατοικιών (που προφανώς τα αξίζουν), αλλά μη λες οτι παίρνουν και Δίπλωμα Ηλεκτρολόγου Μηχανικού. Αν κάτι έμαθα στη σχολή, είναι πως ο μηχανικός χρειάζεται βαθιά θεωρητική θεμελιώση για να είναι καλός στη δουλειά του, κάτι που δεν υπάρχει στα ΤΕΙ.
Όσο για τα δικαιώματα Μηχανικών Αυτοματισμού, ρίξε μια ματιά στο πρόγραμμα της σχολής μου. Θα δεις μαθήματα από ΣΑΕ μέχρι και ρομποτικές.
Για τα δικαιώματα Μηχανολόγων γνωρίζω πως υπάρχουν για τους αποφοίτους ΗλεκτροΜηχανολόγων (σχολή που έχει διασπαστεί σε 2). Σίγουρα υπάρχουν κοινά επαγγελματικά δικαιώματα, αλλά δε νομίζω πως αν είναι κάτι τόσο εξειδικευμένο να προτιμήσουν Ηλεκτρολόγο.
Ηλεκτρονικά Ι, Ηλεκτρονικά ΙΙ, Βιομηχανικά Ηλεκτρονικά, Ηλεκτρονικά Ισχύος, Μικροϋπολογιστές, Συστήματα Αυτομάτου Ελέγχου Ι, Συστήματα Αυτομάτου Ελέγχου ΙΙ, PLC-Αυτοματισμοί, Τεχνολογία Υψηλών Τάσεων
https://dionysos.teilar.gr/unistude...D=program;submnu1&level=1&depID=300&prID=4142
Μπες μέσα και πήγαινε στο 1930 να ξεγεννήσετε καμιά κατσίκα με τον γιατρό του χωριού.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
gregory nub
Διάσημο μέλος
Άποψή μου, -πειτε με μεροληπτικό λόγω σχολής ( )- είναι πως οι θεωρητικές γνώσεις του πολυτεχνείου είναι προτιμότερες, όχι γιατί είναι θεωρητικό επάγγελμα, απλά τα πρακτικά μαθαίνονται γρήγορα αν έχεις το σωστό υπόβαθρο. Το θέμα είναι που θα βρούμε κάποιον να μας προσλάβει έτσι μαθηματικοκαυλοι που βγαίνουμε στην αρχή!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 875331
Επισκέπτης
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
antis
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 209912
Επισκέπτης
Τώρα υπάρχει και μια άλλη πολύ σημαντική παράμετρος όσον αφορά το κύρος και το επίπεδο σπουδών ενός ιδρύματος και αυτό είναι το επίπεδο των εισερχόμενων φοιτητών. Εδώ ακριβώς είναι το πρόβλημα στην Ελλάδα. Η τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει λόγω φύσεως ένα συγκεκριμένο βαθμό δυσκολίας που δεν γίνεται να πέσει κάτω από κάποιο όριο δίχως να υποβαθμιστεί η ποιότητα της γνώσης. Θα φέρω ως παράδειγμα το τμήμα Πληροφορικής στο Αριστοτέλειο με το Τμήμα Πληροφορικής στο ΤΕΙ Θεσσαλίας καθώς έχω προσωπική εμπειρία και από τα δύο τμήματα.
Στο Αριστοτέλειο η βάση είναι γύρω στα 17000 μόρια, ενώ στο ΤΕΙ Θεσσαλίας 9000. Ένας μαθητής τώρα που έχει βγάλει 9000 μόρια αντικειμενικά δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις ενός batchelor στο computer science (μιλάω πάντα για μέσους όρους μαθητών). Ένας τέτοιος μαθητής λοιπόν δεν θα έπρεπε να μπορεί να μπαίνει σε ένα τμήμα Πληροφορικής, αλλά να κάνει κάποιο άλλο επάγγελμα, ή να μην μπορεί να μπει στο τμήμα μέχρι να βελτιώσει τη βαθμολογία του, καλύπτοντας τα κενά του κτλ. Επειδή όμως στην Ελλάδα το να έχεις πτυχίο είναι ένα κοινωνικό must πλέον άσχετα αν γίνεις σουβλατζής ή ανοίξεις μαγαζί με παπούτσια μετά και επειδή έχουμε υπερβολικά πολλά ιδρύματα για να μπορεί το κράτος να τάζει, φτάνουμε στο φαινόμενο οι μαθητές του 17 να πηγαίνουν στα Πανεπιστήμια ενώ οι μαθητές του 9 στα ΤΕΙ. Επειδή τώρα οι 17ριδες πάνε στο Αριστοτέλειο αυτομάτως ανεβάζουν και το επίπεδο του ιδρύματος καθώς κακά τα ψέματα αλλά διαφορετικό μάθημα κάνεις σε ένα μαθητή του 17 και σε έναν του 9. Έτσι δημιουργείτε αυτή η πόλωση επιπέδου μεταξύ των δύο ιδρυμάτων. Όταν στο ΤΕΙ τώρα ο μέσος μαθητής σου έχει βαθμό 10 τότε αντικειμενικά ή δεν πρέπει να περάσεις κανέναν μαθητή στην εξεταστική με αποτέλεσμα τεράστια προβλήματα λειτουργίας ή πρέπει να ρίξεις το επίπεδο των εξετάσεων και κατά συνέπεια του μαθήματος έτσι ώστε ο μαθητής του 10 να μπορεί να περάσει.
Κάνοντας το δεύτερο όμως αναγκαστικά υποβαθμίζεις και την συνολική ποιότητα του ιδρύματος, το οποίο με τη σειρά του δημιουργεί κακή φήμη για το ίδρυμα και διώχνει τους καλούς υποψήφιους, το οποίο οδηγεί κυκλικά σε μεγαλύτερη υποβάθμιση. Το πρόβλημα λοιπόν δεν έγκειται στην φύση των ΤΕΙ καθώς έχουν όλα τα προσόντα να ανταγωνιστούν τα Πανεπιστήμια, αλλά στο Ελληνικό σύστημα εισαγωγής που επιτρέπει σε μαθητές του 7 και του 9 να μπαίνουν σε τμήματα Πληροφορικής, Μαθηματικών, Μηχανικών κτλ στα οποία αντικειμενικά οι μαθητές κάτω του 15 έχουν προβλήματα. Η βάση του 10 ήταν ένα πολύ καλό μέτρο που φυσικά κι αυτό καταργήθηκε στη συνέχεια για πελατειακούς λόγους. Μάλιστα θα ήταν πολύ καλό τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ να μπορούν να θέσουν μόνα τους τη δική του βάση στους υποψηφίους, πράγμα που όμως δυστυχώς δεν πρόκειται ποτέ να συμβεί όσο τα ΑΕΙ είναι υπό τον έλεγχο του κράτους, που τα χρησιμοποιεί ως άλλο ένα μέσο πελατειακής τακτικής για να αλιεύει ψήφους.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Cody
Πολύ δραστήριο μέλος
Στην πραγματικότητα όμως ο ένας δεν έχει φοιτήσει στο τμήμα του άλλου για να ξέρει, οπότε με θεωρίες και λόγια που ακούμε δεν μπορούμε να κρίνουμε την δουλειά που κάνει ο άλλος.
Εννοείται και είναι λογικό ο καθένας να υποστηρίζει αυτό που σπούδασε και αυτό που έμαθε και συνεχίζει να μαθαίνει, οπότε αυτή η κουβέντα δεν στέκει και τόσο.
Επίσης η βάση δεν κάνει την σχολή και το επίπεδο των σπουδών. Υπάρχουν για παράδειγμα χαμηλά ΤΕΙ που μέσα βρίσκονται αστέρια, απλά επειδή είναι σε ΤΕΙ τους θεωρούν μερικοί "άχρηστους".
Τελικά θα αλλάξουν όνομα τα ΤΕΙ ή όχι?! -.-
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 209912
Επισκέπτης
Ότι και να λέμε, το ίδιο θα ισχύει, οι μεν θα κράξουν τους δε. Οι Αειτζήδες θα κράζουν τους Τειτζήδες και ανάποδα.
Στην πραγματικότητα όμως ο ένας δεν έχει φοιτήσει στο τμήμα του άλλου για να ξέρει, οπότε με θεωρίες και λόγια που ακούμε δεν μπορούμε να κρίνουμε την δουλειά που κάνει ο άλλος.
Εννοείται και είναι λογικό ο καθένας να υποστηρίζει αυτό που σπούδασε και αυτό που έμαθε και συνεχίζει να μαθαίνει, οπότε αυτή η κουβέντα δεν στέκει και τόσο.
Έχω φοιτήσει και στα δύο σε ΑΕΙ και ΤΕΙ και μάλιστα στο ίδιο τμήμα οπότε έχω προσωπική εμπειρία και από τα δύο.
Επίσης η βάση δεν κάνει την σχολή και το επίπεδο των σπουδών. Υπάρχουν για παράδειγμα χαμηλά ΤΕΙ που μέσα βρίσκονται αστέρια, απλά επειδή είναι σε ΤΕΙ τους θεωρούν μερικοί "άχρηστους".
Φυσικά και η βάση κάνει το ίδρυμα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
dean32
Νεοφερμένος
Έχω φοιτήσει και στα δύο σε ΑΕΙ και ΤΕΙ και μάλιστα στο ίδιο τμήμα.
.
Μάλιστα, δηλαδή αν γίνει μετονομασία στην ουσία χάνεις 4 χρόνια σπουδών...
Ερώτηση ένας μαθητής που είναι κακός στο γυμνάσιο μπορεί να γίνει καλός στο Λύκειο;
Για ποιο λόγο ήταν κακός στο γυμνάσιο; είχε προβλήματα στο σπίτι (καυγάδες γονέων κτλ);
μικρά αδέρφια που δεν τον άφηναν να διαβάσει; έχει κάποιο πρόβλημα υγείας (πχ δυσλεξία) ή απλώς δεν του αρέσει το διάβασμα;
Αυτά τα ερωτήματα θα είχαν κάποια βάση αν στο γυμνάσιο και στο λύκειο μπορούσες να είσαι καλός χωρίς φροντιστήριο.
Οι περισσότεροι που δεν γουστάρουν το διάβασμα πηγαίνουν στα τεχνικά λύκεια, στα ενιαία μένουν αυτοί που πιστεύουν στον εαυτό τους και που τους αρέσει το διάβασμα.
Τώρα στα ΑΕΙ δεν χρειάζεσαι φροντιστήριο και μένεις μόνος σου.
Οπότε όλα τα παραπάνω προβλήματα αλλά και boosters (πχ φροντιστήριο, ιδιωτικά σχολεία, ιδιαίτερα, η βοήθεια του γονέα που είναι καθηγητής στο σχολείο κτλ) εξαφανίζονται.
Οπότε αν σου αρέσει η σχολή σου και στρωθείς στη δουλειά θα γίνεις και καλός στη δουλεία και αργότερα... Αν βέβαια καταφέρεις να βρεις μια...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 209912
Επισκέπτης
Τώρα στα ΑΕΙ δεν χρειάζεσαι φροντιστήριο και μένεις μόνος σου.
Οπότε όλα τα παραπάνω προβλήματα αλλά και boosters (πχ φροντιστήριο, ιδιωτικά σχολεία, ιδιαίτερα, η βοήθεια του γονέα που είναι καθηγητής στο σχολείο κτλ) εξαφανίζονται.
Οπότε αν σου αρέσει η σχολή σου και στρωθείς στη δουλειά θα γίνεις και καλός στη δουλεία και αργότερα... Αν βέβαια καταφέρεις να βρεις μια...
Σίγουρα θα γίνεις καλός αν στρωθείς στο διάβασμα, αλλά τι σχέση έχει αυτό με το επίπεδο των μαθητών όταν μπαίνουν? Και η πραγματικότητα απλά σε διαψεύδει καθώς τα παιδιά που μπαίνουν στο ΤΕΙ σε πολύ μεγάλη πλειοψηφία, ούτε στρώνονται στο διάβασμα, ούτε προσπαθούν να καλύψουν τα κενά τους, παρότι τα υποθετικά προβλήματα του σπιτιού δεν υπάρχουν πλέον.
Χαρακτηριστικά στο ΤΕΙ Θεσσαλίας είχαν 1200 άτομα κομμένα στη Φυσική Ι και τα Μαθηματικά Ι και τους πέρασαν όλους με χαριστικό 5 γιατί πήρε σύνταξη ο καθηγητής και γιατί δεν άντεχε το ίδρυμα τόσα κομμένα άτομα σε 2 μαθήματα. Μείωση επιπέδου? Σίγουρα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
dean32
Νεοφερμένος
Χαρακτηριστικά στο ΤΕΙ Θεσσαλίας είχαν 1200 άτομα κομμένα στη Φυσική Ι και τα Μαθηματικά Ι και τους πέρασαν όλους με χαριστικό 5 γιατί πήρε σύνταξη ο καθηγητής και γιατί δεν άντεχε το ίδρυμα τόσα κομμένα άτομα σε 2 μαθήματα. Μείωση επιπέδου? Σίγουρα.
Το ότι κρατούσε 1200 άτομα "εγκλωβισμένα" για καμία πενταετία (μπαίνουν 100 το χρόνο πάνω κάτω)και με την σκούπα κατάφεραν να περάσουν καμιά τριακοσαριά (και μαζί και εσύ) το βλέπεις σαν "μείωση επιπέδου"...
Να σου πω ότι δεν είναι ο μόνος, σε μας φώναζαν "ΤΩΡΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΕΙ και αν δεν στρωθείτε στο διάβασμα δεν θα πάρετε ΠΤΥΧΙΟ ΠΟΤΕ!!!" και άλλα τέτοια και ότι μόλις το 10% από αυτούς που μπαίναν κατάφερναν να πάρουν πτυχίο να φανταστείς για μια περίοδο είχαμε 2 χρόνια να κάνουμε ορκωμοσία γιατί δεν μπορούσαν να μαζέψουν κόσμο.
Κοίτα τι είναι η χαριστική στο ΕΜΠ.
https://www.e-polytexneio.gr/viewtopic.php?f=38&t=4743
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 209912
Επισκέπτης
Το ότι κρατούσε 1200 άτομα "εγκλωβισμένα" για καμία πενταετία (μπαίνουν 100 το χρόνο πάνω κάτω)και με την σκούπα κατάφεραν να περάσουν καμιά τριακοσαριά (και μαζί και εσύ) το βλέπεις σαν "μείωση επιπέδου"...
Πρώτων δεν πέρασα καν εκείνο το μάθημα γιατί πήγα στο ΑΠΘ και δεύτερων δεν καταλαβαίνω πως ακριβώς δεν είναι μείωση του επιπέδου όταν στην φυσική έμπαινε θέμα η απλή ολοκλήρωση της επιτάχυνσης στην ευθύγραμμα ομαλά επιταχυνόμενη κίνηση ή στα μαθηματικά μια άσκηση με παραγώγους πολυωνύμων και οι φοιτητές δεν μπορούσαν να γράψουν καν αυτά τα θέματα... Δηλαδή τι έπρεπε να κάνουν να τους δώσουν τα θέματα λυμένα?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
dean32
Νεοφερμένος
Πρώτων δεν πέρασα καν εκείνο το μάθημα γιατί πήγα στο ΑΠΘ και δεύτερων δεν καταλαβαίνω πως ακριβώς δεν είναι μείωση του επιπέδου όταν στην φυσική έμπαινε θέμα η απλή ολοκλήρωση της επιτάχυνσης στην ευθύγραμμα ομαλά επιταχυνόμενη κίνηση ή στα μαθηματικά μια άσκηση με παραγώγους πολυωνύμων και οι φοιτητές δεν μπορούσαν να γράψουν καν αυτά τα θέματα... Δηλαδή τι έπρεπε να κάνουν να τους δώσουν τα θέματα λυμένα?
Αφού ήταν τόσο εύκολα τα μαθήματα του 1ου εξαμήνου γιατί δεν τα πέρασες;
Όπως σου είπα και στην αρχή όποιος δεν διαβάζει-παρακολουθεί (υποχρεωτική παρακολούθηση) δεν τελειώνει.
Στα πρώτα εξάμηνα εγκλωβίζονται όσοι πέρασαν με το σύστημα προπογκολ (Πανελλήνιες) κατα τύχη
Να σου πω ότι τα τμήματα πληροφορικής ξεκίνησαν από τα ΤΕΙ, που τα τότε Πανεπιστήμια τα σνόμπαραν, όπως και της νοσηλευτικής.
Τώρα έχουμε τις λογοθεραπεία και φυσικοθεραπεία, που αν δεν τους προλάβαινε η κρίση θα τα είχαν αντιγράψει και αυτά.
Να σου πω επίσης ότι σε πολλά μαθήματα ειδικότητας συνεργάζονται οι καθηγητές των ΤΕΙ με των Πανεπιστημίων και βάζουν παρόμοια θέματα.
Το πρόβλημα που μου περιγράφεις θα μπορούσε να λυθεί σε ένα με δύο χρόνια από την μετονομασία που η βάση θα έχει ανέβει...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Jack of Spades
Περιβόητο μέλος
Προφανώς ένας φοιτητής που ασχολείται με το αντικείμενο που σπουδάζει θα γίνει καλός επαγγελματίας, δεν έχει σημασία αν είναι ΑΕΙ ή ΤΕΙ. Απλά στο δεύτερο επειδή μπαίνουν πιο πολλοί γιολο/σουαγκ τύποι, -οι οποίοι πρέπει να πάρουν κι αυτοί πτυχίο για να μην σκαλώσει το σύστημα- είναι πιο εύκολο να πάρεις πτυχίο νύχτα (και στο πολυτεχνείο γίνεται, αλλά μου φαίνεται πολύ δύσκολο). Με κουβέντα πάντως με πτυχιούχο ΤΕΙ πληροφορικής, μου είπε πως από τη φουρνιά του 2-3 έπιασαν δουλειά σε εταιρίες λογισμικού, τα τζιμάνια του έτους καλή ώρα σα τον τζακ, και οι υπόλοιποι ό,τι κάτσει.
Από τη στιγμή που στην Ελλάδα μπορείς να είσαι φοιτητής όλη σου τη ζωή χωρίς χρονικούς περιορισμούς, είτε σε πολυτεχνείο σπουδάζεις είτε σε Τ.Ε.Ι. πτυχίο μπορείς να πάρεις "νύχτα" και από τα δύο!
Αυτοί στους οποίους αναφέρεσαι είτε εγκαταλείπουν τις σπουδές στα πρώτα εξάμηνα είτε παίρνουν πτυχίο στα διπλάσια και παραπάνω εξάμηνα οπότε έτσι κι αλλιώς σ' αυτές τις ηλικίες χωρίς κανένα άλλο προσόν ή προϋπηρεσία το "τρένο" για σοβαρή καριέρα έχει ήδη χαθεί...
Πάντα είχα την εντύπωση ότι όταν μιλάμε για πτυχιούχους εδώ μέσα ΔΕΝ αναφερόμαστε σε αυτά τα άτομα, γιατί προφανώς αυτά τα άτομα ποτέ δεν θα έκαναν λογαριασμό στο ischool για να συζητήσουν τέτοια θέματα!
Τα Τ.Ε.Ι. έχουν το πιο σημαντικό απ' όλα, την υποχρεωτική εξάμηνη Πρακτική Άσκηση, όλο το "ζουμί" εκεί πέρα είναι...από αυτά που έκανες είτε στα εργαστήρια είτε στα αμφιθέατρα συνολικά μετά από ένα χρονικό διάστημα ούτε στοιχειώδη πράγματα δεν θα θυμάσαι!Άποψή μου, -πειτε με μεροληπτικό λόγω σχολής ( )- είναι πως οι θεωρητικές γνώσεις του πολυτεχνείου είναι προτιμότερες, όχι γιατί είναι θεωρητικό επάγγελμα, απλά τα πρακτικά μαθαίνονται γρήγορα αν έχεις το σωστό υπόβαθρο. Το θέμα είναι που θα βρούμε κάποιον να μας προσλάβει έτσι μαθηματικοκαυλοι που βγαίνουμε στην αρχή!
Αυτό που "μένει" είναι η ευκαιρία κάποιου να εισχωρήσει στην αγορά εργασίας και να καθιερωθεί σ' έναν τομέα αξιοποιώντας και ξεκαθαρίζοντας τις όποιες γνώσεις του άμεσα προς το σκοπό αυτό, όσο τις έχει ακόμη "φρέσκιες"...
Προσωπική μου άποψη πως οι αισιόδοξοι και πολύ εργατικοί φοιτητές δεν θα 'πρεπε σε καμιά περίπτωση να βρίσκονται σε ΤΕΙ, για πολλαπλούς πρακτικούς λόγους όπως η δυνατότητα διεκπεραίωσης καλού/πολύ καλού/κορυφαίου μεταπτυχιακού ύστερα, αλλά και διαφόρους θεωρητικούς λόγους που όποιος έχει φοιτήσει σε καλό ΑΕΙ γνωρίζει.
Κανείς δε μπορεί να ξέρει τους λόγους για τους οποίους κάποιος βρέθηκε σε κάποια σχολή ούτε μπορεί να πει σε κάποιον "επειδή είσαι καλός πρέπει να πας εκεί και όχι εκεί γιατί π.χ. θα χαντακωθείς" κ.λπ.
Να σου πω για παράδειγμα τι έγινε μ' εμένα...στην αρχή η επιλογή έγινε καθαρά με γεωγραφικά κριτήρια για να είμαι κοντά στην οικογενειακή επιχείρηση π.χ. δεν αρίστευσα στις πανελλήνιες για να περάσω στους μηχανολόγους του Α.Π.Θ. που ήταν στην πόλη μου (περνούσα όμως σε όποιο επαρχιακό πολυτεχνικό τμήμα ήθελα) και από εκεί και πέρα διάλεξα το κοντινότερο τμήμα μηχανολόγων μηχανικών που ήταν στις Σέρρες...έπειτα όμως η ζωή μου τα έφερε ανάποδα, έχασα τον πατέρα μου εν μέσω σπουδών κι έπρεπε να τρέξω την επιχείρηση εγώ με τον μικρό μου αδερφό για να τα φέρουμε βόλτα!
Αντιλαμβάνεσαι λοιπόν ότι αν ήμουν π.χ. σε κάποιο πανεπιστήμιο του εξωτερικού θα το είχα εγκαταλείψει χωρίς πτυχίο και με ανυπολόγιστο κόστος οικονομικό χρόνου κ.λπ. ενώ αν ήμουν σε κάποιο πολυτεχνείο της επαρχίας ή στη Θεσσαλονίκη μπορεί ακόμη και σήμερα να ήμουν φοιτητής και να είχα χάσει το "τρένο" για καριέρα πάνω στο αντικείμενο!
Τελικά αποφοίτησα χωρίς προβλήματα με λίαν καλώς κ.λπ. και στη συνέχεια βρήκα τον δικό μου δρόμο, οπότε εκ του αποτελέσματος για μένα ήταν η καλύτερη δυνατή επιλογή...
Ένας φοιτητής ας πούμε που θέλει να ακολουθήσει ακαδημαϊκή καριέρα το βέλτιστο θα ήταν να πάει σε Πανεπιστήμιο, ενώ κάποιος που απλά θέλει το πτυχίο και τις γνώσεις του ως εφόδιο για την αγορά εργασίας θα έπρεπε να πάει σε ΤΕΙ.
Γι' αυτόν ακριβώς το λόγο έλεγα πάντα ότι τα πολυτεχνεία στην Ελλάδα έπρεπε να είναι το πολύ 4 (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Κρήτη) με 30 το πολύ εισακτέους ανά τμήμα και ΟΛΕΣ οι υπόλοιπες σχολές μηχανικών να είναι σε Τ.Ε.Ι. ανά την Ελλάδα με θέσεις εισακτέων ανάλογες με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας της χώρας, αυτό είναι το λογικό και όχι αυτό που συμβαίνει σήμερα να στοιβάζονται οι άνεργοι απ' τα πολυτεχνεία στην ουρά για να πιάσουν δουλειά ως μηχανικοί σε εταιρίες ενώ την ίδια στιγμή οι εταιρίες να ψάχνουν μηχανικό Τ.Ε. με το δίκανο γιατί οι περισσότεροι είτε μετανάστευσαν σε κράτη που τους συμπεριφέρονται ως ισότιμους πολίτες, είτε έγιναν σουβλατζήδες καφετεριάδες κ.α. για τους λόγους που προανέφερα...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 209912
Επισκέπτης
Γι' αυτόν ακριβώς το λόγο έλεγα πάντα ότι τα πολυτεχνεία στην Ελλάδα έπρεπε να είναι το πολύ 4 (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Κρήτη) με 30 το πολύ εισακτέους ανά τμήμα και ΟΛΕΣ οι υπόλοιπες σχολές μηχανικών να είναι σε Τ.Ε.Ι. ανά την Ελλάδα με θέσεις εισακτέων ανάλογες με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας της χώρας, αυτό είναι το λογικό και όχι αυτό που συμβαίνει σήμερα να στοιβάζονται οι άνεργοι απ' τα πολυτεχνεία στην ουρά για να πιάσουν δουλειά ως μηχανικοί σε εταιρίες ενώ την ίδια στιγμή οι εταιρίες να ψάχνουν μηχανικό Τ.Ε. με το δίκανο γιατί οι περισσότεροι είτε μετανάστευσαν σε κράτη που τους συμπεριφέρονται ως ισότιμους πολίτες, είτε έγιναν σουβλατζήδες καφετεριάδες κ.α. για τους λόγους που προανέφερα...
Άκου να δεις δεν γίνεται να σπουδάζει μόνο η ελίτ στα πολυτεχνία, αυτά με τους 30 εισακτέους είναι τελείως ρατσιστικά. Και τι είναι τα ΤΕΙ για να κοιτάνε της ανάγκες της αγοράς και να αυξομειώνουν τις θέσεις τους, τίποτα ιδιωτικά ιδρύματα που κοιτάνε να κάνουν αρπαχτές? Εγώ λέω να καταργήσουμε και τις εξετάσεις εισαγωγής γιατί η γνώση είναι δικαίωμα και πρέπει να είναι ελεύθερη. Δοκίμασες να σουβλίσεις οβελία δίχως μεταπτυχιακό στο σκυρόδεμα να δεις τη γλύκα?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Jack of Spades
Περιβόητο μέλος
Φυσικά και η βάση κάνει το ίδρυμα.
Να έχεις υπόψη σου ότι όσον αφορά τα Τ.Ε.Ι. εμφυλοχωρούν και πολλά άλλα ζητήματα τα οποία τα οδήγησαν στα χαμηλά βαθμολογικά διαζώματα με πρώτο και καλύτερο τη μη επαγγελματική κατοχύρωση των πτυχιούχων και το ασαφές ή ανύπαρκτο νομικό πλαίσιο άσκησης επαγγέλματος ή ακόμη και την ίδια τους την ονομασία!
Ακόμη και σε τηλεοπτικές σειρές π.χ. θυμάμαι την εποχή εκείνη να γίνεται προπαγάνδα κατά των Τ.Ε.Ι. σε διάφορα σημεία!
Έστω ότι αύριο π.χ. οι σχολές μηχανικών Τ.Ε. αποκτούν σαφές νομικό πλαίσιο και πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα, χωρίς υποχρεωτικό "μάντρωμα" σε Τ.Ε.Ε. και ΤΣΜΕΔΕ (ένας απ' τους λόγους που το Τ.Ε.Ε. φρέναρε ανέκαθεν την έκδοση σχετικών Π.Δ. ήταν και αυτός)...πιστεύεις ότι θα συνεχίσουν οι βάσεις εισαγωγής σε επαρχιακά τμήματα μηχανικών να είναι στον πάτο;
Εγώ νομίζω ότι σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο το "ένας χρόνος λιγότερο", η πρακτική άσκηση κ.λπ. αυτομάτως θα μετατραπούν σε "δέλεαρ" και αρκετοί θα στραφούν προς τα εκεί κι έτσι και η βάση εισαγωγής του τελευταίου θα ανεβαίνει σιγά σιγά μέχρι να φτάσει στα ίδια επίπεδα + ή - με τα αντίστοιχα επαρχιακά πολυτεχνεία...αλλά αυτό δεν πρόκειται να γίνει ποτέ όσο το κράτος είναι στη μέση, όπως πολύ σωστά είπες!
Και τι είναι τα ΤΕΙ για να κοιτάνε της ανάγκες της αγοράς και να αυξομειώνουν τις θέσεις τους, τίποτα ιδιωτικά ιδρύματα που κοιτάνε να κάνουν αρπαχτές? Εγώ λέω να καταργήσουμε και τις εξετάσεις εισαγωγής γιατί η γνώση είναι δικαίωμα και πρέπει να είναι ελεύθερη. Δοκίμασες να σουβλίσεις οβελία δίχως μεταπτυχιακό στο σκυρόδεμα να δεις τη γλύκα?
Πάντως πέρα από την πλάκα στην πραγματικότητα που περιγράφεις (δηλαδή οι του πολυτεχνείου να κυνηγάνε θέσεις σε πανεπιστήμια κ.λπ. ερευνητικά κέντρα και οι των Τ.Ε.Ι. οπουδήποτε αλλού) δεν "χωράνε" περισσότεροι απόφοιτοι πολυτεχνείων απ' όσους προτείνω γιατί το 95%+ των θέσεων απασχόλησης στην Ελλάδα για τους μηχανικούς έχει να κάνει με εφαρμογή!Άκου να δεις δεν γίνεται να σπουδάζει μόνο η ελίτ στα πολυτεχνία, αυτά με τους 30 εισακτέους είναι τελείως ρατσιστικά.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
antis
Πολύ δραστήριο μέλος
Και ναι πρώτη φορά υπουργός παιδείας ''μαλώνει'' τους δημοσιογράφους έμμεσα που θεωρούν κατώτερα τα τει και δεν τα αποκαλούν όπως πρέπει...... Αυτά για τους κομπλεξικούς που έχουν μείνει πίσω στην ιστορία....... Και πιστέψτε με οι κομπλεξικοί έναντι των τει μόνο στην Ελλάδα υπάρχουν σαν είδος, τέτοια πράγματα στην Ευρώπη δεν υπάρχουν και όλα τα παραμύθια που λέτε για μη αναγνώριση κτλ ούτε για γέλια δεν αξίζουν.
Και όπως είπε η υπουργός ήδη τα τει κάνουν άτυπα διδακτορικά, γιαυτούς που είχαν αμφιβολίες ....
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Jack of Spades
Περιβόητο μέλος
Και όπως είπε η υπουργός ήδη τα τει κάνουν άτυπα διδακτορικά, γιαυτούς που είχαν αμφιβολίες ....
Προφανώς και κάνουν εδώ και χρόνια, απλώς δεν έχουν το δικαίωμα να εκδώσουν το "χαρτί" (PhD)...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 699855
Επισκέπτης
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Chris1993
Περιβόητο μέλος
Μιλάτε για ΣΑΕ και δεν ξέρετε που παν τα 4 και ας έχετε,υποτίθεται, κάνει . ΤΕΙ Αυτοματισμού Χαλκίδας 4 ΣΑΕ και όλοι το περνάνε με λίστα ΔΑ ΠΑΡΑ όλε όλε.
ΤΕΙ Διοίκησης Χαλκίδας, α έτος μαθηματικά Ι, ανοίξτε τα βιβλία και τις σημειώσεις γράψτε ότι θέλετε και περάσατε.
Είστε θρασυδειλοι και επαφιεστε άρδην στη σφαίρα της φαντασίας.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.