Έκθεση Έκφραση...Δύσκολα τα πράγματα...

Ξένια26766

Νεοφερμένος

Η Ξένια26766 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 5 μηνύματα.
Παιδιά δυσκολεύομαι πάρα πολύ στην έκθεση και στην περίληψη...τι να κάνω..? Οι καθηγητές μου μου λένε οτι εχω πρόβλημα στην έκφραση μου...τι προτείνεται να κάνω...?Έσεισ έχετε τέτοιο πρόβλημα...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

maraki love

Διάσημο μέλος

Η Μαρία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών, Φοιτητής του τμήματος Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Θράκης (Αλεξανδρούπολη) και μας γράφει απο Αλεξανδρούπολη (Έβρος). Έχει γράψει 2,279 μηνύματα.
Η περίληψη είναι καθαρά θέμα εξάσκησης και σωστής τεχνικής! Καλό θα ήταν να διαβάζεις εφημερίδες....Είχα και γω τέτοιο πρόβλημα πέρσυ αλλά φέτος το ξεπέρασα!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ξένια26766

Νεοφερμένος

Η Ξένια26766 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 5 μηνύματα.
Έχεις να μου προτείνεις κατί για να κάνω καλές περιλήψεις??
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

maraki love

Διάσημο μέλος

Η Μαρία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών, Φοιτητής του τμήματος Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Θράκης (Αλεξανδρούπολη) και μας γράφει απο Αλεξανδρούπολη (Έβρος). Έχει γράψει 2,279 μηνύματα.
Βασικά να σου γράψω τα βήματα;;;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ξένια26766

Νεοφερμένος

Η Ξένια26766 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 5 μηνύματα.
Αν μπορείς με σώζεις....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

maraki love

Διάσημο μέλος

Η Μαρία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών, Φοιτητής του τμήματος Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Θράκης (Αλεξανδρούπολη) και μας γράφει απο Αλεξανδρούπολη (Έβρος). Έχει γράψει 2,279 μηνύματα.
Το πρώτο βήμα: η μελέτη του κειμένου συνδέεται άρρηκτα με την ενότητα σημειώσεις. Δεν μπορεί να γραφεί μια καλή περίληψη, αν δεν έχει προηγηθεί μια προσεκτική καταγραφή βασικών ιδεών-θέσεων του κειμένου.
1ο βήμα: Προσεκτική ανάγνωση, εντοπισμός άγνωστων λέξεων και στοιχείων, σύλληψη νοηματικού κέντρου.
2ο βήμα:Άλλη ανάγνωση για παρακολούθηση της σειράς των γεγονότων ή των ιδεών.
3ο βήμα:Εύρεση και γραφή λεπτομερειών, διαμέσου της εργασίας κατά παράγραφο:α)εύρεση θεματικής περιόδου, β)Διάκριση των σημαντικότερων λέπτομερειών της κάθε παραγράφου, γ) Υπογράμμιση σημαντικών λέξεων-κλειδιών της παραγράφου που δηλώνουν το θέμα της και τις βασικότερες λεπτομέρεις. δ)Συνοψισμός: Καταγραφή του πλαγιότιτλου της παραγράφου
4ο βήμα:Τελική ανάγνωση για επιβεβαίωση της καταανόησης του κειμένου και ορθή;ς γραφής των λεπτομερειών. Διαμόρφωση ενός γενικού σχεδιαγράμματος του κειμένου.

Γράφω την περίληψη

1ο βήμα:Ακολουθώ προσεκτικά το σχεδιάγραμμα του κειμένου επιλέγοντας όσους πλαγιότιτλους θεωρώ χρήσιμους για την περίληψη.
2ο βήμα:Θυμάμαι ότι η περίληψη πρέπει να είναι πιο σύντομη(το 1/3 του κειμένου), δεν πρέπει να προδίδει το πνεύμα του συγγραφέα.
3ο βήμα:Αποφεύγω την υπερβολική γενίκευση και αφαίρεση. Ακολουθώ ορισμένες τεχνικές πύκνωσης: π.χ απαλοιφή ονοματικών ή άλλων προσδιορισμών.
4ο βήμα:Δεν προσπαθώ να μιμηθώ το ύφος του συγγραφέα,αλλά υιοθετώ ένα διαφορετικό ύφος με καθαρά πληροφοριακό χαρακτήρα.
5ο βήμα:Χρησημοποιώ την ενεργητική φωνή όταν τονίζεται το υποκείμενο και την παθητική φωνή όταν δίνεται έμφαση στο αποτέλεσμα της ενέργειας του υποκειμένου.
6ο βήμα:Χρησιμοποιώ με φειδώ(περιορισμένα) λέξεις ή φράσεις από το κείμενο, δίνοντάς τες σε εισαγωγικά.
7ο βήμα:Απέχω από κάθε είδους κριτική ή σχολιασμό ή αξιολόγηση του αρχικού κειμένου.
8ο βήμα:Αξιοποιώ ένα κατάλληλο λεξιλόγιο για το συγκεκριμένο ειδος κειμένου όπως: αναφέρεται,τονίζεται,προτείνεται,υποστηρίζεται,υπογραμμίζεται,δηλώνεται,αναλύεται,
επισημαίνεται κλπ, αλλά όχι υπερβολική χρήση!!!
9ο βήμα:Προσέχω τη διάρθρωση του κειμένου μου επιλέγοντας τις κατάλληλες διαρθρωτικές λέξεις ή φράσεις.(το πολύ 2-3,αλλιώς το κείμενο θα είναι πολύ "στημένο")

Ελπίζω να σε βοήθησα!!:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ξένια26766

Νεοφερμένος

Η Ξένια26766 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 5 μηνύματα.
Αχ σ ευχαριστώ πάρα πολύ..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

maraki love

Διάσημο μέλος

Η Μαρία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών, Φοιτητής του τμήματος Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Θράκης (Αλεξανδρούπολη) και μας γράφει απο Αλεξανδρούπολη (Έβρος). Έχει γράψει 2,279 μηνύματα.
Ό,τι άλλο θελήσεις στείλε μου ΠΜ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

antara

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η antara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 52 ετών, Απόφοιτος και μας γράφει απο Καλλιθέα (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 183 μηνύματα.
Δες κι αυτό...Το βρήκα στο www.in.gr

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ «ΠΕΡΙΛΗΨΗ»
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ


Στην αρχή της περίληψης δίνουμε το θεματικό κέντρο του κειμένου και στη συνέχεια είτε συνδέουμε τους πλαγιότιτλους των παραγράφων (συνοπτική περίληψη), είτε καταγράφουμε τους πλαγιότιτλους των παραγράφων και τις σημαντικότερες λεπτομέρειες κάθε παραγράφου (εκτενής περίληψη).​
Πώς γράφω μία περίληψη:
Α. Διαβάζω προσεκτικά ολόκληρο το κείμενο που μου δόθηκε για να εντοπίσω το νοηματικό του κέντρο.
Β. Διακρίνω τις παραγράφους που αντιστοιχούν στα μέρη του κειμένου (πρόλογος, κυρίως θέμα, επίλογος).
Γ. Στη συνέχεια εργάζομαι τμηματικά κατά παράγραφο.
1. Υπογραμμίζω τις λέξεις - κλειδιά.
2. Διακρίνω τις πιο σημαντικές λεπτομέρειες οι οποίες εντοπίζονται εύκολα, αν έχει προηγηθεί η παραπάνω εργασία.
3. Διατυπώνω τον πλαγιότιτλο (κεντρική ιδέα) της παραγράφου, ο οποίος εμπεριέχεται στη θεματική περίοδο ή αν αυτή δεν υπάρχει, τον αναζητάμε στο νοηματικό κέντρο της παραγράφου.
Δ. Προχωρώ στη συγγραφή της περίληψης:*
1. Αρχικά παρουσιάζω το συγγραφέα και τον τίτλο του κειμένου που μου δόθηκε.
2. Καταγράφω το θεματικό κέντρο ολόκληρου του κειμένου.
3. Συνδέω τους πλαγιότιτλους των παραγράφων αν πρόκειται για συνοπτική περίληψη ή καταγράφω τους πλαγιότιτλους καθώς και τις πιο σημαντικές λεπτομέρειες των παραγράφων (εκτενής περίληψη).
* (Πρέπει να δοθεί προσοχή στο ενδεχόμενο να απαιτείται επικοινωνιακό πλαίσιο)
Η περίληψη κειμένου και η αξιολόγησή της
Η περίληψη είναι ένας τρόπος συνοπτικής απόδοσης ενός κειμένου. Με αυτήν επιδιώκεται:
α. Η κατανόηση του κειμένου.
β. Η πληροφόρηση των άλλων με λιτό και σαφή τρόπο για το περιεχόμενό του.
γ. Η διάκριση του αναγκαίου από το περιττό, τόσο στο περιεχόμενο όσο και στη γλώσσα του κειμένου.
δ. Η δόμηση ενός νέου κειμένου με συνοχή και συνεκτικότητα.
Άρα για να αξιολογήσουμε ένα κείμενο περίληψης είναι σκόπιμο να συνεξετάσουμε:

α. το περιεχόμενο (0 - 12 μονάδες) β. τη γλώσσα και το ύφος (0 - 8 μονάδες) γ. τη δομή (0 -5 μονάδες)
> 25 μονάδες
1. Το περιεχόμενο της περίληψης Θετικά στοιχεία θεωρούνται:
Αδυναμίες θεωρούνται:
1. Η σύλληψη του νοηματικού κέντρου του κειμένου.
1. Η αδυναμία κατανόησης, η απόκλιση από το νοηματικό κέντρο του κειμένου.
2. Η επιλογή των σημαντικών ιδεών πληροφοριών του κειμένου.
2. Η επιλογή δευτερευουσών ιδεών/πληροφοριών σε βάρος των κύριων/σημαντικών.
3. Η πληρότητα κατανόησης του κειμένου.
3. Η ατελής (μερική) κατανόηση του κειμένου.
4. Η υπερβολική αφαίρεση.


2. Η γλώσσα και το ύφος της περίληψης (έκφραση) Θετικά στοιχεία θεωρούνται:
Αδυναμίες θεωρούνται:
1. Η χρήση του κατάλληλου ύφους για τη συγκεκριμένη μορφή κειμένου (πληροφοριακό ύφος).
1. Η υφολογική μίμηση (η μίμηση του ύφους του συγγραφέα).
2. Η ικανότητα πύκνωσης του κειμένου με διάφορες τεχνικές (γενίκευση, αναδιατύπωση κ.λ.π.)
2. Οι υπεργενικεύσεις.
3. Η ορθή χρήση της γλώσσας στο επίπεδο της ορθογραφίας, της στίξης, της σύνταξης και του λεξιλογίου.
3. Η στείρα μεταφορά λέξεων και φράσεων του αρχικού κειμένου στην περίληψη. Όταν χρησιμοποιούμε αυτούσιες φράσεις ή λέξεις. του συγγραφέα είναι προτιμότερο να τις δίνουμε σε εισαγωγικά.
4. Η αντικειμενικότητα απέναντι στο συγγραφέα και τις απόψεις του.
4. Οι αποκλίσεις από τους κανόνες της Νεοελληνικής Γραμματικής και του Συντακτικού στην ορθογραφία, στη στίξη, στη σύνταξη και το λεξιλόγιο (επαναλήψεις, έλλειψη ακριβολογίας κ.λ.π.).
5. Η άσκηση άμεσης ή έμμεσης κριτικής - σχολιασμού στις ιδέες / πληροφορίες του κειμένου.

3. Η δομή της περίληψης Θετικά στοιχεία θεωρούνται:
Αδυναμίες θεωρούνται:
1. Η ικανότητα παρακολούθησης ή αναδιοργάνωσης της δομής του αρχικού κειμένου και η παρουσίαση, με λογική ακολουθία, των βασικών ιδεών.
1. Η τυποποιημένη μεταφορά της πορείας του αρχικού κειμένου που οδηγεί σε μακροσκελή περίληψη.
2. Η γραφή ενός κειμένου με ομαλή ροή και συνοχή.
2. Η άτακτη παράθεση των ιδεών - πληροφοριών του κειμένου.
3. Η επιτυχής χρήση των διαρθρωτικών λέξεων ή φράσεων.
3. Η έλλειψη συνοχής και αλληλουχίας μεταξύ των μερών / προτάσεων της περίληψης.
4. Η σύμμετρη έκταση (κανονικά το 1/3 του αρχικού κειμένου).
5. Η σωστή αναλογία μεταξύ γενικών θέσεων και συγκεκριμένων παραδειγμάτων.
* Η περίληψη είναι μια προσωπική δημιουργία, ωστόσο σε καμιά περίπτωση δε θα πρέπει να προδίδει το πνεύμα του συγγραφέα.
Συμπληρωματικές διευκρινίσεις
1. Η έκταση της περίληψης εξαρτάται από το είδος, το μέγεθος και τη δομή του δοθέντος κειμένου. Γι' αυτό καθορίζεται κάθε φορά η έκταση σε λέξεις ώστε να υπάρχει ένα πλαίσιο μέσα στο οποίο θα κινηθεί το κείμενο της περίληψης. Αυτό δε σημαίνει αυστηρή καταμέτρηση των λέξεων από τον βαθμολογητή αλλά αξιολόγηση της ικανότητας του μαθητή να πυκνώσει - περιορίσει το κείμενό του σε συγκεκριμένα πλαίσια (π.χ. 15 - 20 το πολύ λέξεις περισσότερες από όσες ζητούνται).
2. Η περίληψη γράφεται για συγκεκριμένο σκοπό και έχει πάντα αποδέκτη. Γι' αυτό η τυποποιημένη εκφώνηση «Να γράψετε την περίληψη του κειμένου» έχει αντικατασταθεί από πιο αναλυτικές διατυπώσεις ενταγμένες σε επικοινωνιακό πλαίσιο σύμφωνα με τις Οδηγίες διδασκαλίας των φιλολογικών μαθημάτων 2000, (Παράδειγμα: Σε κυριακάτικη εφημερίδα δημοσιεύτηκε το παραπάνω άρθρο. Να ενημερώσετε την τάξη σας για το περιεχόμενο του γράφοντας μια περίληψη 100 λέξεων).
3. Η περίληψη έχει πληροφοριακό χαρακτήρα, οπότε η εισαγωγή της είναι προτιμότερο να ξεκινά με αναφορά στο συγγραφέα ή στο κείμενο. Μια εισαγωγή κατευθείαν από τις ιδέες - πληροφορίες του κειμένου είναι και αυτή αποδεκτή με τη λογική ότι ο γράφων ταυτίζεται με το συγγραφέα του κειμένου, ο οποίος επιχειρεί να πυκνώσει το κείμενό του.

ΟΙ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
ενεργητική παθητική

δημιουργούν διαφορετικές εντυπώσεις στην περίληψη


Η ενεργητική
σύνταξη
Η παθητική
α. εξαίρει το πρόσωπο / πράγμα που δρα
α. εξαίρει το αποτέλεσμα της ενέργειας
β. ταυτίζει το γραμματικό υποκείμενο με το λογικό υποκείμενο
β. υποκειμενοποιεί το αντικείμενο
γ. έτσι προβάλλει ιδιαίτερα το λογικό υποκείμενο
γ. δηλώνει έμμεσα το λογικό υποκείμενο (ως ποιητικό αίτιο) ή το αποσιωπά εντελώς

Η παθητική σύνταξη είναι χρήσιμη για την περίληψη διότι
Εξασφαλίζει πυκνότητα και συντομία λόγου, εφόσον παραλείπονται λέξεις (ποιητ. αίτιο) χωρίς να δημιουργείται ασάφεια.
Προσφέρει ποικιλία στην έκφραση.
Το ύφος της είναι απρόσωπο γι' αυτό και προτιμάται στην περίπτωση κατά την οποία μας ενδιαφέρει το ίδιο το κείμενο και το περιεχόμενό του και όχι ο συγγραφέας. Όταν μάλιστα η περίληψη γίνεται από τον ίδιο το συγγραφέα, τότε εκείνος χρησιμοποιεί την παθητική σύναξη για να αποφύγει την αναφορά στο άτομό του.


:):):)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

adiafthoros

Νεοφερμένος

Ο adiafthoros αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 61 μηνύματα.
τί είναι όλα αυτά ρε παιδιά?Δε χρειάζονται όλα αυτά για να κάνεις μια απλή περίληψη.Μια περίληψη είναι τελος πάντων μη σκοτώνεστε.
:no1:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

antara

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η antara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 52 ετών, Απόφοιτος και μας γράφει απο Καλλιθέα (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 183 μηνύματα.
Αφού δυσκολεύεται στην περίληψη το κορίτσι....να μη βοηθήσουμε?
Ότι μπορεί ο καθένας.......:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

virginia

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η, αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 221 μηνύματα.
εκτός αυτού,πιο δύσκολη θεωρείται η περίληψη, Η ΣΩΣΤΗ περίληψη,παρά η έκθεση ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

adiafthoros

Νεοφερμένος

Ο adiafthoros αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 61 μηνύματα.
Η περίληψη πράγματι κάποιες φορές μπορεί να είναι πιο δύσκολη απο την έκθεση ,αλλά σίγουρα δεν είναι αυτός ο τρόπος εκμάθησης της.:):):)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

antara

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η antara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 52 ετών, Απόφοιτος και μας γράφει απο Καλλιθέα (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 183 μηνύματα.
Η περίληψη πράγματι κάποιες φορές μπορεί να είναι πιο δύσκολη απο την έκθεση ,αλλά σίγουρα δεν είναι αυτός ο τρόπος εκμάθησης της.:):):)

Έχεις κάτι να βοηθήσεις?:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

candygirl

Νεοφερμένος

Η candygirl αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 18 μηνύματα.
πιστεύω πως πρέπει να αρχίσεις να διαβάζεις εφημερίδες. εγώ διαβάζω από πρώτη γυμνασίου και η έκφραση μου είναι αρκετά καλή ( έτσι μου λένε τουλάχιστον). τώρα Γ λυκείου είσαι μην περιμένεις και τρελή βελτίωση...πάντως αν κάνεις αυτό που σου λέω κάτι θα αλλάξει. α και να διαβάζεις συστηματικά! καλή επιτυχία!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

X-FILER

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Χάιδω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,969 μηνύματα.
και ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΗ εξασκηση
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jimmaras

Νεοφερμένος

Ο Δημητρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει απο Άγιος Δημήτριος (Αττική). Έχει γράψει 20 μηνύματα.
H καλυτερη λυση ειναι να διαβασεις ενα λογοτεχνικο βιβλιο!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jimmysvl

Νεοφερμένος

Ο Δημητρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει μόλις ένα μήνυμα.
:D εμενα μου φαινονται πολυ ευκολα :D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Μιχάλης9867

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μιχάλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Νάξος (Κυκλάδες). Έχει γράψει 895 μηνύματα.
τα βηματα που παραθεσετο μαρακι λοβ και η antara ειναι απαραιτητα στην γραφη μιας ΣΩΣΤΗΣ περιληψης,η περιληψη αποτελει δυσκολη ασκηση ,σε συναρτηση παντα με το κειμενο,ωστσο ευτυχως τυποποιειται αρκετα με τα βηματα που αναφερθηκαν


επισης να τονισω και να ξαναπω οτι τα λογοτεχνικα βιβλια δεν βοηθουν στην βελτιωση της εκφρασης ,αναφορικα με τις παννεληνιες,καθως οι εκθεσεις που ζητουν δεν ειναι λογοτεχνικου χαρακτηρα (ητοι 12 σελιδων),αυτο που χρειαζεται περισσοτερο ειναι καλες ιδεες -επιχειρηματα,λιγες επιλεγμενα προσεκτικα-αναλογες με το θεμα- εκφρασεις για τον εμπλουτισμο του κειμενου και φυσικα ορεξη και οργανωση ωστε να παρουσιασεις ολοκληρωμενο τον τροπο σκεψης σου στον διορθωτη!


επανερχομενος στο θεμα της περιληψης να πω οτι ακομα και φροντιστηρια τα οποια βιαζονται να αναρτισουν στο ιντερνετ την περιληψη των πανελληνιων,την κανουν λαθος-και λεγοντας λαθος εννοω οτι δεν προσεγγιζει την τελεια βαθμολογια πανω απο 23%(λογω του οτι την κανουν σε 20 λεπτα),εννοειται οτι οι καθηγητες εχουν περισσοτερη εμπειρια ,αλλα εαν πιστευουμε οτι ''ελα μωρε περιληψη ειναι και αμα χω καταλαβει τι κειμενο θα την βγαλω '' τοτε πιθανοτατα δεν θα τα παμε καλα.Δεν αντιλεγω οτι υπαρχουν παιδια που κανουν περιληψη σε πολλη λιγη ωρα -αριστα-ομως κατα μεσο ορο για να γινει μια σωστη περιληψη χρειαζονται περιπου 30 λεπτα...


προσοχη στα βηματα που δοθηκαν ,ειναι τυφλοσουρτης και ενας καλος τροπος να γραψεις τελεια...



προσωπικα για την βελτιωση του λεξιλογιου θα προτεινα:διαβασμα εφημεριδας,πχ μερικων δοκιμιων που δημοσιευονται στις τελευταιες σελιδες και να σημειωνεις τις λεξεις/εκφρασεις που ακους/διαβαζεις και οι οποιες θεωρεις οτι θα σε βοηθησουν να ομορφηνεις το κειμενο σου,αν αυτες τις σημειωσεις τις διαβαζεις καθε μερα για πεντε λεπτα-οχι παραπανω-τοτε θα τις μαθεις νερο πολυ γρηγορα,φυσικα να τις κατανοεις ωστε να τις χρησιμοποεις οταν πρεπει.

γενικα με διαβασμα των σημειωσεων -ιδεων- του φροντιστηριου ,καλη γνωση της θεωριας και προσωπικο ενδιαφερον η εκθεση γινεται ευκολο μαθημα,και στο λεω εγω αυτο που ο καθηγητης στο φροντιστηριο (εξαιρετικος,σ αυτον οφεικω πολλα) μου ειπε τρεις μηνες πριν τις πανελληνιες ''καμια προοδο δεν εχει γινει απο τον σεπτεμβρη,πολυ δυσκολα θα γραψεις καλα ,αλλα με αλματωδη βελτιωση ισως τα καταφερεις'',αντιμετωπιζα και εγω το ιδιο προβλημα εκφρασης και κυριως δεν μπορουσα να εχω δικες μου ιδεες,καταλοιπο του σχολειου,ωστοσο εγραψα 17,2 εκθεση (απο τεχνολογικη) τον δευτερο βαθμο στο σχολειο και τον τριτο στο φροντιστηριο!
κανοντας αυτα που ανεφερα,χωρις να προσπαθησω καθολου να κανω κατι παραπανω!

ειδικα η εκθεση θεωρω οτι θελει πολλη συστηματικη δουλεια,θα σταθεις τυχερη εαν εχεις τεοιους ανθρωπους διπλα σου

και πληροφοριακα, ειναι το μοναδικο μαθημα που το τελειωσα 7 λεπτα πριν την ληξη του χρονου,γι αυτο λεω οτι ακομα και το διαγωνισμα πρεπει να το κανεις με χρονομετρο!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Σελήνη

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Εύα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 266 μηνύματα.
επισης να τονισω και να ξαναπω οτι τα λογοτεχνικα βιβλια δεν βοηθουν στην βελτιωση της εκφρασης ,αναφορικα με τις παννεληνιες,καθως οι εκθεσεις που ζητουν δεν ειναι λογοτεχνικου χαρακτηρα (ητοι 12 σελιδων),αυτο που χρειαζεται περισσοτερο ειναι καλες ιδεες -επιχειρηματα,λιγες επιλεγμενα προσεκτικα-αναλογες με το θεμα- εκφρασεις για τον εμπλουτισμο του κειμενου και φυσικα ορεξη και οργανωση ωστε να παρουσιασεις ολοκληρωμενο τον τροπο σκεψης σου στον διορθωτη!

Εδώ θα διαφωνήσω μαζί σου. Η ανάγνωση λογοτεχνίας βελτιώνει τόσο το λεξιλογικό πλούτο του μαθητή όσο και την έκφρασή του. Όχι, προφανώς και ο μαθητής θα αποφύγει την ασαφή, λογοτεχνική παράθεση ιδεών. Όμως στα πλαίσια ενός καλού λογοτεχνικού ανακαλύπτουμε ενδιαφέρον λεξιλόγιο, το προσαρμόζουμε στο δικό μας και συναντούμε καινούριους εκφραστικούς τρόπους. Πραγματικά πιστεύω οτι στην Έκθεση με βοήθησε πολύ η ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων από μικρή.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top