Subject to change
e-steki.gr Founder
Αρχική Δημοσίευση από pathfinder Tech:Σε 30 χρόνια από τώρα, οι δάσκαλοι θα μπουν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας για να κάνουν "παρέα" σε άλλα επαγγέλματα του παρελθόντος. Τουλάχιστον αυτό υπόσχεται μια νέα τεχνολογία που θα επιτρέπει στα παιδιά να κατεβάζουν όσες πληροφορίες θέλουν κατευθείαν στους εγκεφάλους τους!
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τους Times, ο επικεφαλής του οργανισμού Independent Schools Council [που απαρτίζεται από τα κορυφαία ιδιωτικά σχολεία της Βρετανίας], Chris Parry δήλωσε ;ότι σύντομα θα είναι κοντά μας μια φουτουριστική τεχνολογία εκμάθησης αυτού του τύπου [Matrix Style].
Και... δυστυχώς δεν τα βγάζει από το κεφάλι του, καθώς στο παρελθόν ήταν στρατιωτικός και τώρα έχει ηγετικό ρόλο στο Υπουργείο Άμυνας της Βρετανίας. O Parry δήλωσε συγκεκριμένα ότι μέσα σε 30 χρόνια, η εκπαίδευση μέσω της ανάγνωσης/προφορικής παράδοσης θα είναι παρελθόν.
"Νομίζω ότι οι άνθρωποι θα μπορούν να έχουν άμεση πρόσβαση σε οποιοδήποτε λεξικό, οποιασδήποτε γλώσσας, όπως περίπου είδαμε στο Matrix.
Το μόνο που θα πρέπει να κάνουν οι ίδιοι, είναι να συντάξουν τις προτάσεις με σωστή γραμματική".
Πώς φαντάζεστε τις θετικές και αρνητικές επιπτώσεις ενός τέτοιου μέλλοντος;
Το θεωρείτε αρνητική (όπως ο αρθογράφος) ή θετική εξέλιξη;
Προσωπικά, το φαντάζομαι ως εξής:
- Θα μειωθεί η αξία της προσπάθειας, μιας και πλέον δεν θα χρειάζεται η παραμικρή προσπάθεια για να αποκτηθεί μια γνώση. Ουσιαστικά πλέον θα μετράει πολύ περισσότερο η νοημοσύνη και η εμπειρία, μιας και γνώσεις θα έχουν όλοι.
- Πιθανόν να ενταθούν οι διαφορές μεταξύ των οικονομικών τάξεων, αν για κάποιο διάστημα συνυπάρχουν και οι δύο τρόποι μάθησης, και ο matrix-τύπος είναι πιο ακριβός. Τα βιβλία είναι αρκετά οικονομικά, οπότε σήμερα κάποιος μέσου ή και σχετικά χαμηλού εισοδήματος μπορεί να αγοράσει βιβλία, να αναπτύξει ικανότητες και να ανταγωνιστεί κάποιον ανώτερου εισοδήματος αλλά κατώτερων ικανοτήτων. Αυτό ίσως να γίνει ιδιαίτερα δύσκολο.
- Η επιστήμη θα προχωρήσει αλματωδώς, μιας και πλέον θα μπορεί ένας επιστήμονας να έχει εκτενείς γνώσεις από πολλές επιστήμες και να τις συνδυάζει.
- Θα αυξηθεί ο ορθολογισμός, μιας και δεν θα "πιάνουν" πλέον ιστορικά επιχειρήματα σε διάφορες διαφωνίες (μιας και όλοι θα έχουν πλήρεις ιστορικές γνώσεις), οπότε θα είναι αναγκασμένοι να βελτιώσουν τη λογική τους.
- Θα αλλάξει ριζικά ο ρόλος του σχολείου και του Πανεπιστημίου και θα προσανατολίζεται προς την απόκτηση εμπειρίας και όχι γνώσεων.
- Θα βελτιωθούν τα περιβαλλοντολογικά προβλήματα, μιας και δεν θα ξοδεύεται πλέον τόσο χαρτί.
- Θα μειωθεί το πρόβλημα της "Βαβέλ" μιας και όλοι θα γνωρίζουμε αρκετές γλώσσες.
Εσείς;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Scandal
Διαχειριστής
Οι δάσκαλοι δεν υπάρχουν μόνο για να προσφέρουν πληροφορίες/γνώσεις στα παιδιά.Αρχική Δημοσίευση από pathfinder Tech:Σε 30 χρόνια από τώρα, οι δάσκαλοι θα μπουν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας για να κάνουν "παρέα" σε άλλα επαγγέλματα του παρελθόντος.
Άρα το επάγγελμα δεν παίζει να καταργηθεί ποτέ.
Όσο για την ανακάλυψη, μήπως μπορεί να αποδειχθεί και επικίνδυνη;
Πόσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για τον ανθρώπινο εγκέφαλο ώστε να επεμβαίνουμε σε αυτόν και μέσω τεχνολογικών προϊόντων να του εισάγουμε πληροφορίες χωρίς τη χρήση των ανθρώπινων αισθήσεων;
Γενικά, τέτοιου είδους επεμβάσεις στον εγκέφαλο μου προκαλούν ανησυχία
Απέχουμε πολύ ακόμα βέβαια...
-petros
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Subject to change
e-steki.gr Founder
Πόσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για τον ανθρώπινο εγκέφαλο ώστε να επεμβαίνουμε σε αυτόν και μέσω τεχνολογικών προϊόντων να του εισάγουμε πληροφορίες χωρίς τη χρήση των ανθρώπινων αισθήσεων;
E σε 30 χρόνια είπε, όχι σήμερα.
Δεν απάντησες πάντως στο θέμα: Πώς φαντάζεσαι εσύ ένα τέτοιο μέλλον;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Vkey
Επιφανές μέλος
Γιατί η παιδεία...η εκπαίδευση δεν είναι μόνο γνώσεις...μόνο γλώσσες...μόνο τα μαθήματα....
Παιδεία είναι η συνύπαρξη διαφορετικών ατόμων σε μια τάξη... Παιδεία είναι ένα μικρό κοινωνικό σύνολο που καλείται να δουλέψει μαζί....
Παιδεία είναι οι γκρίνιες, τα παράπονα, τα "μαλώματα", οι αγκαλιές και τα φιλιά...είτε μεταξύ παιδιών είτε μεταξύ εμού και των παιδιών...
Παιδεία είναι η οριοθέτηση συμπεριφορών και τα "στραβά" μάτια και το πονηρό χαμόγελο...σε είδα αλλά δεν σε μαλώνω ...
Παιδεία είναι η τάξη, το σχολείο, το προαύλιο...το παιχνίδι...οι εκδρομές... Μικρά και μεγάλα ανθρωπάκια να συνυπάρχουν με τα καλά και με τα κακά τους... για να γίνουν κάποτε μεγάλα ανθρωπάκια για να μαλώνουν τα μικρά για τους ίδιους ακριβώς λόγους που κάποτε τους μαλώναμε εμείς...
Σόρρυ αν είμαι οφφ τόπικ πάντως....
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Βασικά δεν ξέρω αν θέλω να το φανταστώ...
Γιατί η παιδεία...η εκπαίδευση δεν είναι μόνο γνώσεις...μόνο γλώσσες...μόνο τα μαθήματα....
Παιδεία είναι η συνύπαρξη διαφορετικών ατόμων σε μια τάξη... Παιδεία είναι ένα μικρό κοινωνικό σύνολο που καλείται να δουλέψει μαζί....
ακριβώς αυτό.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Resident Evil
Διακεκριμένο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
iJohnnyCash
e-steki.gr Founder
Η γνώση δεν έχει καμία σχέση με την απομνημόνευση, ποία η χρησιμότητα ενός μαθητή που ξέρει απέξω τα γεγονότα του 1821 αλλά δεν ξέρει να σχολιάσει ή να κρίνει τα γεγονότα αυτά έτσι ώστε να μπορεί να τα χρησιμοποιήσει και σε κάτι διαφορετικό από επιδείξεις ιστορικών γνώσεων;
Δεν θα ήταν πιο χρήσιμος ένας μαθητής όπου θα είχε αποκτήσει μια τέτοια εμπειρία όπου θα μπορούσε να σχολιάσει και να αντλεί πληροφορίες από Ιστορικά γεγονότα ασχέτως αν δεν θυμόνταν τι έγινε το 1821;
O εγκέφαλος είναι "συσκευή" επεξεργασίας και όχι αποθήκευσης.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Resident Evil
Διακεκριμένο μέλος
αλλά δεν ξέρει να σχολιάσει ή να κρίνει τα γεγονότα αυτά έτσι ώστε να μπορεί να τα χρησιμοποιήσει και σε κάτι διαφορετικό από επιδείξεις ιστορικών γνώσεων;
.
Επειδή δεν κατάλαβα μάλλον. Πώς θα μπορούσε μια συσκευή "εμφύτευσης" πληροφοριών να μας κάνει να ...χρησιμοποιούμε αυτά που ξέρουμε?
Εκτός κι αν εννοείς ότι το μάθημα "Ιστορία" πχ. θα είναι μισή ώρα [μία, δύο όση τέσπα] στη... συσκευή και το υπόλοιπο της χρονιάς συζήτηση πάνω σε αυτά που μας έμαθε η συσκευή...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
iJohnnyCash
e-steki.gr Founder
Αν και διαφωνώ το "υπόλοιπο της χρονιάς" (βασικά διαφωνώ με το να χωρίζουμε τα επίπεδα ανάλογα με το ημερολόγιο. Οκ το ξέρω λεπτομέρεια ) κατά τα άλλα αυτό εννοούσα περίπου.Εκτός κι αν εννοείς ότι το μάθημα "Ιστορία" πχ. θα είναι μισή ώρα [μία, δύο όση τέσπα] στη... συσκευή και το υπόλοιπο της χρονιάς συζήτηση πάνω σε αυτά που μας έμαθε η συσκευή...
Βασικά γιατί να το δούμε από την άποψη της συσκευής και όχι με ποίον τρόπο εκπαίδευσης. Δηλαδή γιατί,τουλάχιστον το Ελληνικό (δευτεροβάθμιο), εκπαιδευτικό σύστημα είναι τόσο προσκολλημένο στην αποστήθιση;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Neraida
Επιφανές μέλος
Δηλαδή γιατί,τουλάχιστον το Ελληνικό (δευτεροβάθμιο), εκπαιδευτικό σύστημα είναι τόσο προσκολλημένο στην αποστήθιση;
Σε αυτο εχεις απολυτο δικιο...
Αλλα ειναι καλυτερη λυση αυτου του ειδους "εμφυτευσης πληροφοριων"?
Τι θα γινουμε δλδ ρομποτακια..?!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
ale3andros
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 990498
Επισκέπτης
Γνώση χωρίς μόχθο; ΧΕΛ ΓΙΕΑ, εγώ θα πάρω.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Resident Evil
Διακεκριμένο μέλος
Όσον αφορά την απομνημόνευση που λέτε, ΥΠΟΘΕΤΩ, χωρίς να είμαι...επι του προγράμματος σπουδών στο ΥΠΕΠΘ, ότι έχει να κάνει με το ότι για να επιχειρηματολογήσει κάποιος (πχ. στο παράδειγμα της ιστορίας) ε.. πρέπει να ξέρει τα γεγονότα και με ποιά σειρά έγιναν... Αλλιώς οι συνθήκες, οι μάχες, οι συμφωνίες, είναι ξέρά γεγονότα χωρίς νόημα.
Πχ. γεγονός 1: μικρασιατική καταστροφή
γεγονός 2: δυσαρέσκεια λαού από τους συνεχιζόμενους πολέμους στο μικρασιατικό μέτωπο.
γεγονός 3: ήττα Βενιζέλου στις εκλογές
ε δεν πρεπει να ... απομνημονεύσει κανείς ότι η ...σωστή σειρά είναι 2-3-1 πχ? αλλιώς δεν έχει νόημα το γεγονός!
και η μικρασιατική καταστροφή είναι κάτι ... άκυρο που συνέβη χωρίς λόγο και αιτία... u see my point i think...
edit: ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ότι αυτή είναι σκέψη που μου ήρθε αφού τελείωσα το σχολείο
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Vkey
Επιφανές μέλος
Bασικά δεν καταλαβαίνω πως θα την βοηθήσει;Πως θα μειωθεί η κοινωνικοποίηση που προσφέρει το σχολείο με μια τέτοια τεχνολογία; δεν θα αχρηστεύσει το σχολείο αλλά αντιθέτως.
Η κοινωνικοποίηση προέρχεται από την αλληλεπίδραση των ατόμων....
Άρα το τεχνολογικό σύστημα μας είναι άχρηστο αφού μόνο γνώσεις μας εμφυτεύειΗ γνώση δεν έχει καμία σχέση με την απομνημόνευση, ποία η χρησιμότητα ενός μαθητή που ξέρει απέξω τα γεγονότα του 1821 αλλά δεν ξέρει να σχολιάσει ή να κρίνει τα γεγονότα αυτά έτσι ώστε να μπορεί να τα χρησιμοποιήσει και σε κάτι διαφορετικό από επιδείξεις ιστορικών γνώσεων;
Το θέμα της παιδείας δεν είναι μόνο γνώση αλλά και η απόκτηση της αντίληψης και της κρίσης
Σόρρυ αλλά εδώ σε έχασα....Δεν θα ήταν πιο χρήσιμος ένας μαθητής όπου θα είχε αποκτήσει μια τέτοια εμπειρία όπου θα μπορούσε να σχολιάσει και να αντλεί πληροφορίες από Ιστορικά γεγονότα ασχέτως αν δεν θυμόνταν τι έγινε το 1821;
Η εμπειρία είναι η εμφύτευση γνώσεων ή η συμμετοχή στο πρόγραμμα;
Το θέμα δεν είναι απλά η γνώση αλλά και πως την χρησιμοποιείς....
Το να γνωρίζω απλά τι έγινε το 1821 δεν μου προσφέρει κάτι αν δεν βοηθάει την κρίση μου, την αντιληψή μου και την διαμόρφωσή τους....
Ο εγκέφαλος είναι και συσκευή αποθήκευσης...O εγκέφαλος είναι "συσκευή" επεξεργασίας και όχι αποθήκευσης.
Έχει βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη μνήμη
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
iJohnnyCash
e-steki.gr Founder
Δηλαδή το πρόβλημα είναι να μην αποκτήσουμε την ταμπέλα ρομποτάκια; Αν δεν υπάρχουν προβλήματα υγείας κτλ πολύ ευχάριστως να με λέγανε ρομποτάκι.Σε αυτο εχεις απολυτο δικιο...
Αλλα ειναι καλυτερη λυση αυτου του ειδους "εμφυτευσης πληροφοριων"?
Τι θα γινουμε δλδ ρομποτακια..?!
Πάντως εγώ δεν μπορώ να καταλάβω γιατί επι εποχής Internet συζητάμε για ένα τέτοιο Project, για εμένα μοιάζει το ίδιο κάποιος να συνδέετε σε κάποια βάση δεδομένων με το να είναι ο ίδιος βάση δεδομένων
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 990498
Επισκέπτης
Άλλο να είσαι 32 και πλήρης γνώσεων και να ξεκινάς να δημιουργείς και άλλο 16 με ίδιες γνώσεις και να ξεκινάς να δημιουργείς.
Στο κάτω - κάτω δε νομίζω πως στη μόρφωση ισχύει το κατά τα άλλα ορθότατο Καβαφικό μοτό: Το ταξίδι μετράει και όχι ο προορισμός.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
iJohnnyCash
e-steki.gr Founder
@Vkey
Αυτό που θέλω να πω ότι δεν την μειώνει, δεν σχολίασα αν την βοηθάει ή όχι.Bασικά δεν καταλαβαίνω πως θα την βοηθήσει;
Για εμένα είναι άχρηστο επειδή με γλυτώνει μόνο από τον χρόνο να διαβάζω βιβλία έτσι ώστε να ξέρω τι περιέχει έτσι ώστε να αποφασίσω αν θα το συμπεριλάβω στις πηγές μου ή όχι. Πλέον έχω πάψει να αποστηθίζω.Άρα το τεχνολογικό σύστημα μας είναι άχρηστο αφού μόνο γνώσεις μας εμφυτεύει
Το θέμα της παιδείας δεν είναι μόνο γνώση αλλά και η απόκτηση της αντίληψης και της κρίσης
Όντως με έχασες. Ακριβώς το ίδιο είπαμε.Η εμπειρία είναι η εμφύτευση γνώσεων ή η συμμετοχή στο πρόγραμμα;
Το θέμα δεν είναι απλά η γνώση αλλά και πως την χρησιμοποιείς....
Το να γνωρίζω απλά τι έγινε το 1821 δεν μου προσφέρει κάτι αν δεν βοηθάει την κρίση μου, την αντιληψή μου και την διαμόρφωσή τους....
Σαφώς επειδή είναι όμως "πεπερασμένος" ο χώρος προτιμώ να αποθηκεύω εκεί πληροφορίες τις όποιες τις παρήγαγα εγώ ή πληροφορίες που τις χρειάζομαι άμεσα παρά πληροφορίες τις όποιες βρίσκω και σε ένα "καθημερινό" βιβλίο.Ο εγκέφαλος είναι και συσκευή αποθήκευσης...
Έχει βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη μνήμη
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Subject to change
e-steki.gr Founder
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Resident Evil
Διακεκριμένο μέλος
@Resident, γιατί κάποιος να ξέρει απέξω ότι η σειρά είναι 2-3-1 και να μην ξέρει που θα βρει την σωστή σειρά; Προσωπικά θα προτιμούσα να ήξερα το feeling της εποχής του 1821 παρά τα γεγονότα.
να μη σου πω το κλισέ "όποιος δεν ξέρει την ιστορία του είναι υποχρεωμένος να την ξαναζήσει" ε?
Γιατί το σχολείο μας μαθαίνει.. αυτό είναι το νόημα. Η υποχρεωτική εκπαίδευση (δλδ μέχρι το γυμνάσιο) έχει το νόημα να μάθεις. Το να μάθεις να βρίσκεις θεωρητικά είναι κάτι που το συνειδητοποιείς μέσα από τη διαδικασία της μάθησης.
Όσον αφορά το παράδειγμα που έφερα προσωπικά θεωρώ αμόρφωτο κάποιον, όσα πτυχία και να έχει, το να μην ξέρει το πως και το γιατί και το πότε έφτασε η χώρα στην οποία ζει/γεννήθηκε/ανήκει να έχει τα συνορα που έχει, πως και γιατί διαμορφώθηκαν οι σχέσεις τις με τους γείτονες κοκ.
Αλλά αυτό είναι καθαρά προσωπική άποψη
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 990498
Επισκέπτης
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.