Νομίζω ότι κάπου φάσκεις και αντιφάσκεις. Από τη μια λες ότι το σχολείο δεν κάνει καλά τη δουλειά του όμως: (α). οι πανελλήνιες είναι αρκετά καλό σύστημα και (β). όσοι διαβάζουν γράφουν. Πώς γίνεται να συμβαίνει καλά το (α). και το (β). ενώ το σχολείο δεν κάνει καλά τη δουλειά του; Είναι όντως απαρχαιωμένο σύστημα εισαγωγής διότι αντί να εστιάζει σε πολύπλευρες γνώσεις και δεξιότητες των μαθητών τους ταξινομεί για το υπόλοιπο της ζωής τους σε συγκεκριμένες επιστήμες-πλαίσια. Κατά κάποιο τρόπο "τιμωρεί" όποιον έχει όνειρα και δεν έχει άποψη στα 18 του χρόνια. Το Ελληνικό κράτος και εν γένει "σύστημα" δεν αφήνει περιθώρια σε έναν νέο να διαμορφώσει όπως εκείνος θέλει το μέλλον του σε διάφορους τομείς (όχι μόνο στο θέμα των σπουδών) ενώ τα περισσότερα κρίνονται επί εξετάσεων σε άσχετα θέματα. Στο τέλος της παραγράφου, αναφέρεις ότι εν δυνάμει κάποιοι θα γράφουν παραπάνω από τους υπολοίπους πράγμα που σημαίνει ότι εκ φύσεως κάποιοι κρίνονται λιγότερο ικανοί στη ζωή τους βάση κάποιων εξετάσεων που μετά από 1 μήνα κανείς δεν θυμάται την ύλη εξέτασης.
Ακόμη δεν έχω βρει εμπεριστατωμένη απάντηση με ποιον τρόπο κρίνεται κάποιος επαρκής και ικανός να σπουδάσει Γιατρός και όχι κάτι άλλο; Η εξέταση των συγκεκριμένων μαθημάτων δεν έχει καμία σχέση με το ακαδημαϊκό προφίλ του εκάστοτε Τμήματος.
Ας βγούμε λίγο από το τριπάκι του οτι οι πανελλήνιες είναι ένας γολγοθάς που θα καθορίσει όλη την υπόλοιπη ζωή μας. Ούτε γολγοθάς είναι, ούτε έχει κάποιο σοβαρό αντίκτυπο στην μετέπειτα ζωή μας. Είναι καθαρά ΜΙΑ χρονιά που απαιτεί συγκέντρωση και διάβασμα σε κάποια συγκεκριμένη, ΟΧΙ αδύνατη να διαβαστεί, ύλη. Οι σχολές τουλάχιστον στο δικό μου πεδίο κυμαίνονται από 18000 έως και 13000 μόρια και μιλάμε για Πολυτεχνεία.
Δεν καταλαβαίνω πως κάποιος που θέλει να συνεχίσει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για να βγάλει ένα καλό Πανεπιστήμιο θεωρεί βουνό το διάβασμα ενός έτους, μόνο το πρώτο έτος είναι πιο δύσκολο από πέρυσι. Το σύστημα των πανελληνίων επιβραβεύει ΚΑΙ εξωσχολικές δραστηριότητες, όπως διακρίσεις σε διαγωνισμούς/ολυμπιάδες, αθλήματα κλπ με επιπλέον μόρια.
Το σύστημα έχει έναν απλό σκοπό: Να σε βάλει με κάποιο τρόπο σε ένα πανεπιστήμιο. Δεν μπορεί να δεί αν εσύ ζωγραφίζεις/χορεύεις/μαγειρεύεις και δε ξέρω και εγώ τι άλλο και να το συγκρίνει με κάποιον άλλο που προγραμματίζει/παίζει σκάκι ή κάνει κάτι τελείως διαφορετικό. Είναι δίκαιο και βασίζεται στην ισότητα. Επιλέγει το ένα πράγμα που έχουν κοινό όλα τα παιδιά στην ελλάδα, την σχολική ύλη.
Ναι είναι δύσκολο, αλλά μη μου λές οτι δεν σε αφήνει να διαμορφώσεις το μέλλον σου. Υπάρχουν άπειρες σχολές, άπειρα μεταπτυχιακά, και όλα θέλουν κόπο, αν δεν μπορείς να τον καταβάλλεις για ένα χρόνο τότε πως θα μπορέσεις για 3,4,5?
Και στην τελική, δεν σε απέτρεψε κανείς από το να κάνεις τα όνειρά σου και να δώσεις πανελλήνιες αργότερα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.