Ryuzaki
Πολύ δραστήριο μέλος
Δηλαδή αν η πλειοψηφία αποφασίσει να σκοτώσουμε κάποιον, είναι σωστό να δράσουμε ανάλογα? Η κατάληψη εξακολουθεί να είναι παράνομη (με ποιο δικαίωμα κάνεις κατάληψη δημόσιου κτηρίου) και ανήθικη (στερεί το δικαίωμα στην εκπαίδευση), όσο και αν η 'πλειοψηφία' κλαίγεται. Αν θέλετε να διαμαρτυρηθείτε, κάντε αποχή και ζήστε με τις συνέπειες.
Εξαρτάται πώς γίνεται κατάληψη. Εάν έχει πάρει απόφαση ο σύλλογος, τότε καλώς και γίνεται η κατάληψη. Το αν διαφωνείς εσύ προσωπικά ή όχι με αυτό το μέσο πάλης είναι άλλη ιστορία.
Και δεν κατάλαβα, εάν όντως τρώγεται κάποιος να μην γίνει κατάληψη, να έρθει και να ψηφίσει κατά στην συνέλευση. Simple logic.
Επίσης το παράνομο είναι και αυτό σχετικό. Το ότι κάτι μπορεί να είναι νόμιμο (πχ κατάχρηση δημόσιου χρήματος, καταστροφή περιβάλλοντος) δεν σημαίνει αυτόματα πως είναι και ηθικά σωστό.
Το ζήτημα περιπλέκεται ακόμη περισσότερο, όταν ζείς σε ένα κράτος, που έχει την τυπική νομιμοποίηση να κάνει ανήθικα πράγματα προφασιζόμενο τους νόμους. Εκεί πως απαντάς;
Με βάση τους παραπάνω συνειρμούς, μπορείς φαντάζομαι να καταλάβεις χοντρα-χοντρά γιατί ορισμένοι φοιτητές επιλέγουν σαν τρόπο πάλης την κατάληψη. Είναι μια καλή αρχή για να αρχίσεις να βλέπεις τα πράγματα και από την άλλη πλευρά.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Alejandro che 7
Πολύ δραστήριο μέλος
Δηλαδή αν η πλειοψηφία αποφασίσει να σκοτώσουμε κάποιον, είναι σωστό να δράσουμε ανάλογα? Η κατάληψη εξακολουθεί να είναι παράνομη (με ποιο δικαίωμα κάνεις κατάληψη δημόσιου κτηρίου) και ανήθικη (στερεί το δικαίωμα στην εκπαίδευση), όσο και αν η 'πλειοψηφία' κλαίγεται. Αν θέλετε να διαμαρτυρηθείτε, κάντε αποχή και ζήστε με τις συνέπειες.
Ανήθικο είναι να διασπάς την απόφαση του συλλόγου να κατέβει σε μια απεργία.
Η κατάληψη είναι μέσο πάλης που έχει δώσει νίκες στο φοιτιτικό κίνημα
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 209912
Επισκέπτης
Ανήθικο είναι να διασπάς την απόφαση του συλλόγου να κατέβει σε μια απεργία.
Η κατάληψη είναι μέσο πάλης που έχει δώσει νίκες στο φοιτιτικό κίνημα
Απ'τις πολλές νίκες είναι στη σημερινή τους κατάσταση τα πανεπιστήμια μας λοιπόν. Θυμίζει τη ρήση του Πύρρου μετά τη μάχη με τους Ρωμαίους "Άλλη μια τέτοια νίκη και είμαι τελειωμένος".
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Stavri_
Τιμώμενο Μέλος
Είπα εγώ ότι την απορρίπτω σε κάθε περίσταση;; Σαφώς και όχι. Όταν υπάρχει ουσιαστικός λόγος και πρέπει και θέλεις να διεκδικήσεις κάτι με αξιώσεις, και (προσοχή!) ΔΕ σου δίνεται εναλλακτική, τότε ναι, κάνε κατάληψη. Εφόσον βέβαια αυτή η απόφαση προκύψει δημοκρατικά από το σύνολο/πλειοψηφία των φοιτητών. Και οι κινηματικοί σκοποί είναι θεμιτοί, αλλά να έχουν κάποιο νόημα, και να μη γίνονται "εθιμοτυπικά" σε σχεδόν... εβδομαδιαία βάση, έτσι για να πούμε ότι ...κινητοποιηθήκαμε και κατεβήκαμε στην πορεία.Όσον αφορά την κατάληψη την απορρίπτεις σε κάθε περίπτωση; Πολλές φορές εξυπηρετεί κινηματικούς σκοπούς. Για παράδειγμα 12 Νοεμβρη έχουμε γενική απεργία. Είναι δυνατόν να μείνει σχολή ανοιχτή;
Κοίτα να δεις που εγώ δεν έχω δει ούτε ένα μάθημα, ούτε μία ώρα να αναπληρώνεται όταν αυτή χάνεται λόγω Κατάληψης. Εσύ, που το είδες αυτό με την αναπλήρωση;; Μόνο στην ευγενή καλοσύνη κάποιων καθηγητών που σε καλούν στο αμφιθέατρο σε ώρες εκτός προγράμματος παρακολούθησης, για να καλύψουν το "χαμένο έδαφος", έχω δει "αναπλήρωση". Και μάντεψε πόσοι από τις κομματικές παρατάξεις που τάχθηκαν υπέρ της κατάληψης, πατούν το πόδι τους σε αυτές τις ώρες αναπλήρωσης. Σχεδόν κανένας τους! Γιατί πολύ απλά, εκείνη την ώρα στο αμφιθέατρο είναι όλοι αυτοί που πραγματικά θέλουν να μορφωθούν, και όχι αυτοί που "παλεύουν" για την υποτιθέμενη μόρφωσή και παιδεία τους! Και που στην τελική φαίνεται πως αδιαφορούν ουσιαστικά γι αυτήν.Δεν θα χαθεί το μάθημα, θα αναπληρωθεί. Εφόσον ο σύλλογος έχει αποφασίσει πλειοψηφικά να κατέβει στην απεργία καλό είναι να μη χάσουμε τα μαθήματα μας.
Sipmle fuck logic είναι αυτή φίλε μου. Και θες να σου πω γιατί;; Και πες μου μετά, αν πραγματικά έχω άδικο και δε γίνονται τα πράγματα έτσι όπως τα λέω:Εξαρτάται πώς γίνεται κατάληψη. Εάν έχει πάρει απόφαση ο σύλλογος, τότε καλώς και γίνεται η κατάληψη. Το αν διαφωνείς εσύ προσωπικά ή όχι με αυτό το μέσο πάλης είναι άλλη ιστορία.
Και δεν κατάλαβα, εάν όντως τρώγεται κάποιος να μην γίνει κατάληψη, να έρθει και να ψηφίσει κατά στην συνέλευση. Simple logic.
Ανακοινώνεται η έναρξη της Συνέλευσης στη μία (13:00) μ.μ. Αρχίζει στις τρεις. Οι εκπρόσωποι των κομματικών παρατάξεων που είναι και οι στάνταρ ομιλητές , δεν έχουν φανεί ακόμα στο αμφιθέατρο. Αντιθέτως, οι περισσότεροι φοιτητές περιμένουν υπομονετικά στο χώρο πέριξ του αμφιθεάτρου για την "πολυπόθητη" έναρξη... Περνά μισή ώρα, περνά μία ώρα... Ακόμα τίποτα. Χαχανητά μόνο, τσιγάρα, καφέδες, tichu, και τα παρελκόμενα. Κάποιοι φοιτητές (ειδικά πρωτοετείς) βλέποντας αυτή την κατάσταση, σχηματίζουν φυσικά και τη "καλύτερη" εντύπωση και σιγά σιγά αποχωρούν. (κάποιοι, έχουν ακόμα λίγη υπομονή και περισσότερη περιέργεια...) Λίγο πριν την πραγματική ώρα έναρξης της συνέλευσης, στο αμφιθέατρο είναι ΛΙΓΟΤΕΡΑ άτομα από όσα ήταν παρευρισκόμενα στις 13:00. Βέβαια κάπου εδώ, αναρωτιούνται οι περισσότεροι φοιτητές που έμειναν, για ποιο λόγο αναβλήθηκε (πάλι) το εργαστήριο υπολογιστών πχ, που ήταν προγραμματισμένο για την ώρα 13:00-14:00. Αφού η συνέλευση ξεκίνησε στις 15:00... Περίεργα πράγματα...
Και τσουπ, εμφανίζονται οι guest stars ομιλητές, και οι Συντονιστές απαιτούν "ησυχία" για να ξεκινήσει η διαδικασία. Και ξεκινάει με τη συνηθισμένη "ροή": ΚΝΕ, ΕΑΑΚ, ΑΡΕΝ, ΠΑΣΠ (αν υπάρχει), ΔΑΠ... Στο μεταξύ παρεμβάλλονται μερικές βρισιές, μερικά "σεντόνια" ασυνάρτητα με τη βάση των θεμάτων της σχολής, μερικές σύντομες ερωτήσεις φοιτητών που δε βρίσκουν ποτέ ουσιαστική απάντηση, και η προγραμματισμένη "κασέτα" ομιλιών παίζει για άλλη μία φορά σε επανάληψη με τους ίδιους πρωταγωνιστές. Υποτίθεται ότι όλοι έχουν δικαίωμα να πάρουν το λόγο, αλλά δυστυχώς οι συντονιστές δε το επιτρέπουν, γιατί "η ώρα πέρασε, δεν έχει μείνει επαρκής χρόνος, πρέπει να προχωρήσει η διαδικασία και να αρχίσει η ψηφοφορία..." Όχι ότι μας τα κάνανε τσουρέκια οι "ομιλητές" που παραληρούσαν για μιάμιση ώρα, χωρίς φυσικά χρονικό περιορισμό, χωρίς λογική συνάρτηση, αλλά με πάθος και θέρμη για τις θέσεις της παράταξης! Άλλο που ο "διάλογος" είχε μορφή χειρότερη και από αυτή της ζούγκλας των τηλεοπτικών παραθύρων!...
Και αφού έχει γίνει στο αμφιθέατρο ο κακός χαμός, και ο καθένας απλά υπάρχει σωματικά στο χώρο και συζητά με τον εκάστοτε διπλανό του για τα πάντα ΕΚΤΟΣ από αυτά που διαδραματίζονται στο χώρο (κάποιοι μιλάνε για τη γκολάρα του Neymar στο προχθεσινό παιχνίδι της Barca, κάποιοι μιλάνε για τη καινούρια τάση μανικιούρ του φθινοπώρου, κάποιοι αφελείς για το εργαστήριο που χάθηκε, κάποιοι άλλοι παίζουν με το κινητό ή κάνουν check in - μη χάσουμε αυτή τη κρίσιμη στιγμή όπου λαμβάνονται αποφάσεις!- κάποιοι ζωγραφίζουν, κάποιοι τρώνε κοκ...) αποφασίσουμε πως ήρθε η ώρα της ψηφοφορίας. Στο μεταξύ, στο αμφιθέατρο έχουν μείνει σχεδόν ελάχιστοι από τους μη παραταξιακούς (προφανώς γιατί δεν άντεξαν την αηδία του "δημοκρατικού", "ευγενούς", γεμάτου "αλληλοσεβασμό" θεάματος), και οι οποίοι αναμένουν με τα όποια υπολείμματα υπομονής που διαθέτουν, να συμμετέχουν στη διαμόρφωση της απόφασης... Και κάπου εκεί έρχεται το "δίλημμα". Το μοναδικό που μέχρι στιγμής ΔΕΝ είχε αναφερθεί (εσκεμμένως προφανώς):
Κατάληψη ή ανοιχτή σχολή; (τώρα για ποιο ουσιαστικό λόγο δε μας αφορά, αυτά είναι λεπτομέρειες. Η ουσία είναι ότι πρέπει να κλείσει η σχολή για να κατεβούμε στη πορεία.Έτσι για τα εθιμοτυπικό του μήνα...) Και κάπως έτσι, ΟΛΟ το νόημα του προηγούμενου τσίρκου ήταν, όχι αν θα λύσουμε τα θέματα της σχολής, αλλά αν θα το κλείσουμε το "τσαντίρι" μας... Πάντα αυτό είναι το ζητούμενο. Σε κάθε συνέλευση. Αν θα λουκετώσουμε τη σχολή μας.
(να σημειώσουμε εδώ ότι πολλοί παραταξιακοί, κάνουν την εμφάνισή τους σε αυτό εδώ το σημείο. Στο σημείο της ψηφοφορίας. Δεν παρακολούθησαν λεπτό από τη συνέλευση, αλλά ήρθαν να παλέψουν και να συμμετέχουν στη διαμόρφωση του αποτελέσματος(!) Είναι μαχητές τα παλικάρια!)
Και έρχεται η στιγμή των πλαισίων. Και κάπου εκεί έρχεται ο "ντουβρουτζάς": Ανοιχτή σχολή λέει μόνο το πλαίσιο της ΔΑΠ... Guyz ΜΠΡΟΣ ΓΚΡΕΜΟΣ ΚΑΙ ΠΙΣΩ ΡΕΜΑ!!! Σαν να σου λένε, ότι ή θα ψηφίσεις το κατάλοιπο της πολιτικής παθογένειας του δικομματισμού για να μείνει η σχολή ανοιχτή, ή θα ψηφίσεις τους "εναλλακτικούς" -τρομάρα τους-, και θα κλείσεις ΠΑΛΙ για ψύλλου πήδημα το χώρο της Παιδείας σου!!
ΤΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΕ ΤΟ ΒΛΕΠΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ??? Το ότι φάγαμε στη μάπα (όσοι μείναμε στη συνέλευση) όλο τον ανθρώπινο παραλογισμό και το τσιρκολίκι, για να φτάσουμε σε αυτή τη κακόγουστη, δήθεν δημοκρατική ελεύθερη επιλογή ;;
Τελικά, Ryuzaki, αποφάσισε ΌΛΟΣ ο φοιτητικός σύλλογος;; Έγινε δημοκρατικά και ορθά η Συνέλευση;; Το αποτέλεσμα ήταν το αντιπροσωπευτικό της γενικής φοιτητικής επιθυμίας;; Δόθηκε στους φοιτητές σοβαρή και λογική επιλογή;;; Ή επιλογή ακολούθησης ενός απαράλλαχτου (σε όλες τις συνελεύσεις) και ίδιου περιοριστικού "πλαισίου" είναι η Δημοκρατική μας επιλογή;;; Είναι τελικά το νόημα ΟΛΗΣ της Συνέλευσης καθολικό, ή απλά περιορίζεται στο διπολικού χαρακτήρα δίλημμα "Ναι ή Όχι στη γ@αμηένη κατάληψη;;;;"
Όχι λοιπόν, το "πως" γίνεται η κατάληψη και το πως παίρνεται κάθε φορά η απόφαση είναι γνωστό τοις πάσι. Και δε "τρωγόμαστε" να μη γίνει κατάληψη. Δεν είναι ζήτημα αγκυλωμένης άποψης για τα μέσα πάλης. Τρωγόμαστε να ΣΠΟΥΔΑΣΟΥΜΕ.
Η Κατάληψη είναι ένα σπουδαίο μέσο πάλης, που τις τελευταίες ωστόσο δεκαετίες με τον τρόπο που γίνεται συνήθως η χρήση του στη Τριτοβάθμια, έχει δώσει ΗΤΤΕΣ στο συνειδητοποιημένο φοιτητή που έχει στόχους για τη μόρφωσή του!Ανήθικο είναι να διασπάς την απόφαση του συλλόγου να κατέβει σε μια απεργία.
Η κατάληψη είναι μέσο πάλης που έχει δώσει νίκες στο φοιτιτικό κίνημα
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Alejandro che 7
Πολύ δραστήριο μέλος
Επίσης αυτό το μπαίνω μόνο για να ψηφίσω το βλέπω περισσότερο στους αντι-κατάληψη παρα στους υπόλοιπους
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
vassilis498
Διακεκριμένο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
gregory nub
Διάσημο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
PeterTheGreat
Πολύ δραστήριο μέλος
Εξαρτάται πώς γίνεται κατάληψη. Εάν έχει πάρει απόφαση ο σύλλογος, τότε καλώς και γίνεται η κατάληψη. Το αν διαφωνείς εσύ προσωπικά ή όχι με αυτό το μέσο πάλης είναι άλλη ιστορία.
Και δεν κατάλαβα, εάν όντως τρώγεται κάποιος να μην γίνει κατάληψη, να έρθει και να ψηφίσει κατά στην συνέλευση. Simple logic.
Ξανά. Αδιαφορώ για την απόφαση του συλλόγου. Κάτι παράλογο (η κατάληψη δημοσίου χώρου) δεν γίνεται λογικό αν συμφωνεί η πλειοψηφία. Αν ο σύλλογος ψηφίσει ότι η γη είναι επίπεδη, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι στην πραγματικότητα σφαιρική. Ακόμα και αν ΌΛΟΙ οι φοιτητές μιας σχολής ψηφίσουν ότι η γη είναι επίπεδη, αυτή θα είναι στρογγυλή, όσο και αν τσιρίζουν. Αντίστοιχα, το να αποφασίσουν στην πλειοψηφία (ή και ομόφωνα) οι φοιτητές ότι έχουν δικαίωμα να καταλαμβάνουν έναν δημόσιο χώρο, δεν το καθιστά νόμιμο.
Επίσης το παράνομο είναι και αυτό σχετικό. Το ότι κάτι μπορεί να είναι νόμιμο (πχ κατάχρηση δημόσιου χρήματος, καταστροφή περιβάλλοντος) δεν σημαίνει αυτόματα πως είναι και ηθικά σωστό.
Το ζήτημα περιπλέκεται ακόμη περισσότερο, όταν ζείς σε ένα κράτος, που έχει την τυπική νομιμοποίηση να κάνει ανήθικα πράγματα προφασιζόμενο τους νόμους. Εκεί πως απαντάς;
Με βάση τους παραπάνω συνειρμούς, μπορείς φαντάζομαι να καταλάβεις χοντρα-χοντρά γιατί ορισμένοι φοιτητές επιλέγουν σαν τρόπο πάλης την κατάληψη. Είναι μια καλή αρχή για να αρχίσεις να βλέπεις τα πράγματα και από την άλλη πλευρά.
Από κάθε μεριά, η κατάληψη ενός δημόσιου χώρου, πόσο μάλλον ενός Πανεπιστημίου (ή σχολείου), δεν είναι θεμιτό.
α) Νομικά προφανώς δεν έχει υπόσταση, δεν νομίζω ότι διαφωνεί κανείς εδώ.
β) Η κατάληψη δημόσιου χώρου είναι από την φύση της παράλογη. Αφού ο χώρος είναι δημόσιος και κοινόχρηστος, τότε όλοι έχουν δικαίωμα να βρίσκονται σε αυτόν, άρα με ποια λογική παρεμποδίζεται η παρουσία των φοιτητών και του προσωπικού?
γ) Ηθικά, αφού όλοι συμφωνούν ότι η εκπαίδευση είναι δικαίωμα (σύμφωνα με το ηθικό πλαίσιο της κοινωνίας μας), είναι ανήθικο να παρακωλύεται η εκπαίδευση έστω και ενός φοιτητή που διαφωνεί με την κατάληψη.
Δεν συμφωνώ με την κατάληψη ως τρόπο πάλης, με τον ίδιο τρόπο που δεν συμφωνώ με την κλοπή, τον φόνο και τους ξυλοδαρμούς ως τρόπους πάλης. Η λογική είναι ακριβώς η ίδια.
Ανήθικο είναι να διασπάς την απόφαση του συλλόγου να κατέβει σε μια απεργία.
Καθόλου. Ως ελεύθερος άνθρωπος, οι σκέψεις μου και οι πράξεις μου δεν ελέγχονται από κανέναν σύλλογο. Ακόμα και αν όλοι οι φοιτητές της σχολής αποφασίσουν να κατέβουν σε μία απεργία, εγώ διαφωνώ με την απόφαση αυτή (ελευθερία της σκέψης), αρνούμαι να την υποστηρίξω (ελευθερία βούλησης και πράξεων), ενώ δεν ασκώ βία σε αυτούς (δεν τους απαγορεύω να πάνε στην απεργία, απλά απαιτώ να μην μου απαγορέψουν να συμμετέχω στην εκπαιδευτική διαδικασία).
Για την διαφωνία μου γενικότερα με την κατάληψη ως μέσο πάλης μίλησα ήδη. Το αν έχει δώσει νίκες μου είναι αδιάφορο: και η χρήση χημικών όπλων έχει δώσει νίκες (στον πόλεμο), αλλά δεν βλέπω κανέναν να υποστηρίζει τα δικαιώματα των κρατών να χρησιμοποιούν πχ. Sarin.Η κατάληψη είναι μέσο πάλης που έχει δώσει νίκες στο φοιτιτικό κίνημα
Η διαμαρτυρία και η πάλη μπορεί να γίνει και χωρίς την άσκηση βίας στους συνανθρώπους μας.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 209912
Επισκέπτης
Ακόμα και αν ΌΛΟΙ οι φοιτητές μιας σχολής ψηφίσουν ότι η γη είναι επίπεδη, αυτή θα είναι στρογγυλή, όσο και αν τσιρίζουν.
Νομίζεις https://www.youtube.com/watch?v=kFjG4jpUhQI
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Alejandro che 7
Πολύ δραστήριο μέλος
Ξανά. Αδιαφορώ για την απόφαση του συλλόγου. Κάτι παράλογο (η κατάληψη δημοσίου χώρου) δεν γίνεται λογικό αν συμφωνεί η πλειοψηφία. Αν ο σύλλογος ψηφίσει ότι η γη είναι επίπεδη, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι στην πραγματικότητα σφαιρική. Ακόμα και αν ΌΛΟΙ οι φοιτητές μιας σχολής ψηφίσουν ότι η γη είναι επίπεδη, αυτή θα είναι στρογγυλή, όσο και αν τσιρίζουν. Αντίστοιχα, το να αποφασίσουν στην πλειοψηφία (ή και ομόφωνα) οι φοιτητές ότι έχουν δικαίωμα να καταλαμβάνουν έναν δημόσιο χώρο, δεν το καθιστά νόμιμο.
Από κάθε μεριά, η κατάληψη ενός δημόσιου χώρου, πόσο μάλλον ενός Πανεπιστημίου (ή σχολείου), δεν είναι θεμιτό.
α) Νομικά προφανώς δεν έχει υπόσταση, δεν νομίζω ότι διαφωνεί κανείς εδώ.
β) Η κατάληψη δημόσιου χώρου είναι από την φύση της παράλογη. Αφού ο χώρος είναι δημόσιος και κοινόχρηστος, τότε όλοι έχουν δικαίωμα να βρίσκονται σε αυτόν, άρα με ποια λογική παρεμποδίζεται η παρουσία των φοιτητών και του προσωπικού?
γ) Ηθικά, αφού όλοι συμφωνούν ότι η εκπαίδευση είναι δικαίωμα (σύμφωνα με το ηθικό πλαίσιο της κοινωνίας μας), είναι ανήθικο να παρακωλύεται η εκπαίδευση έστω και ενός φοιτητή που διαφωνεί με την κατάληψη.
Δεν συμφωνώ με την κατάληψη ως τρόπο πάλης, με τον ίδιο τρόπο που δεν συμφωνώ με την κλοπή, τον φόνο και τους ξυλοδαρμούς ως τρόπους πάλης. Η λογική είναι ακριβώς η ίδια.
Καθόλου. Ως ελεύθερος άνθρωπος, οι σκέψεις μου και οι πράξεις μου δεν ελέγχονται από κανέναν σύλλογο. Ακόμα και αν όλοι οι φοιτητές της σχολής αποφασίσουν να κατέβουν σε μία απεργία, εγώ διαφωνώ με την απόφαση αυτή (ελευθερία της σκέψης), αρνούμαι να την υποστηρίξω (ελευθερία βούλησης και πράξεων), ενώ δεν ασκώ βία σε αυτούς (δεν τους απαγορεύω να πάνε στην απεργία, απλά απαιτώ να μην μου απαγορέψουν να συμμετέχω στην εκπαιδευτική διαδικασία).
Για την διαφωνία μου γενικότερα με την κατάληψη ως μέσο πάλης μίλησα ήδη. Το αν έχει δώσει νίκες μου είναι αδιάφορο: και η χρήση χημικών όπλων έχει δώσει νίκες (στον πόλεμο), αλλά δεν βλέπω κανέναν να υποστηρίζει τα δικαιώματα των κρατών να χρησιμοποιούν πχ. Sarin.
Η διαμαρτυρία και η πάλη μπορεί να γίνει και χωρίς την άσκηση βίας στους συνανθρώπους μας.
Και τότε τα ίδια θα έλεγες
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Giorgos216
Πολύ δραστήριο μέλος
Και τότε τα ίδια θα έλεγες
Αυτή η απαξίωση της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, αυτή δίνει βήμα στα ακραία στοιχεία εκατέρωθεν να βιοπραγούν στο όνομα της "άποψής" τους. Σου λέει ο άλλος "αφού δεν έχουμε δημοκρατία, γιατί δε με αφήνεις να κάνω κουμάντο εγώ που την ξέρω τη δουλειά στο φασισμό;".
Αυτό πάει στην προσπάθειά σου να παρομοιάσεις το δημοκρατικό πολίτευμα της Ελλάδας, όπου οι πολίτες επιλέγουν τους εκπροσώπους τους, με τη δικτατορία που κυριάρχησε μέσω πραξικοπήματος.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
PeterTheGreat
Πολύ δραστήριο μέλος
Και τότε τα ίδια θα έλεγες
Ξανά, δεν κοιτάω το αποτέλεσμα. Εδώ όμως μιλάμε για διαφορετικά πράγματα.
Σήμερα μιλάμε για μία δημοκρατική κοινωνία, στην οποία έχουμε επιλογή των αντιπροσώπων από τους πολίτες. Η κυβέρνηση αυτή έχει επιλεχθεί, όσο και αν μπορεί σε εμένα, σε εσένα και στην κυρία Σούλα από το χωριό να μην αρέσει, από την πλειοψηφία (όχι ακριβώς, και είμαι αντίθετος με την ενισχυμένη αναλογική, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα). Η κατάληψη σήμερα είναι στην ουσία μία βίαια πράξη εναντίων της πλειοψηφίας του πληθυσμού. Μάλιστα, τα αιτήματα των καταλήψεων περιλαμβάνουν στην συντριπτική πλειοψηφία τους την μείωση της προσωπικής ελευθερίας (άμεσα ή έμμεσα), και έτσι είναι εξορισμού για εμένα κατακριτέα.
Διαφωνώ με τον τρόπο με τον οποίο έγινε η κατάληψη του Πολυτεχνείου σε κάθε περίπτωση (δεν δικαιολογώ την κατάληψη δημόσιου χώρου), αλλά αναγνωρίζω ότι είχε ηθικό πάτημα, καθώς αφορούσε αντίδραση σε ένα καθεστώς που δεν απολάμβανε την έγκριση των πολιτών, και είχε επιβάλει την εξουσία του με την βία. Θεωρώ δηλαδή την κατάληψη αυτή ως ένα μέτρο αυτοάμυνας εναντίων της βίας μίας μικρής πλειοψηφίας (στρατιωτική ηγεσία). Μάλιστα, το κύριο αίτημα ήταν η αποκατάσταση της ελευθερίας.
Σε κάθε περίπτωση θεωρώ ότι κινήματα που χρησιμοποιούν την βία (κατάληψη) για να επιβάλουν την βία (κομμουνισμός, αύξηση κρατικών παροχών εις βάρος των ιδιωτικών πρωτοβουλιών, κλπ.) είναι παράνομα, παράλογα και ανήθικα.
Αντίθετα, αναγνωρίζω ότι τα κινήματα που χρησιμοποιούν την βία (κατάληψη) για να αποκαταστήσουν την ελευθερία (πχ. εναντίων μίας δικτατορίας, ενός καταπιεστικού κράτους, υπέρ της ελευθερίας σκέψης, βούλησης, δράσης), αν και παράνομα, είναι σε κάποιο βαθμό λογικά (μικρό, προσωρινό κόστος ελευθερίας (πχ. των φοιτητών που δεν μπορούν να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία), αλλά μακρόχρονο και τεράστιο κέρδος ελευθερίας) και έχουν ηθική βάση (η ελευθερία είναι αυτονόητο και αναφαίρετο δικαίωμα του ανθρώπου). Και πάλι είμαι κατά, και προτιμώ να κινούμαι μέσα στα πλαίσια του νόμου στο κυνήγι της ελευθερίας, αλλά καταλαβαίνω το επιχείρημα υπέρ αυτών.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
vassilis498
Διακεκριμένο μέλος
Καταδικάζουμε τη βία απ' όπου κι αν προέρχεται κατά τα άλλα. Ναι αυτό ακούστηκε λίιιιιιιγο biased.Σε κάθε περίπτωση θεωρώ ότι κινήματα που χρησιμοποιούν την βία (κατάληψη) για να επιβάλουν την βία (κομμουνισμός, αύξηση κρατικών παροχών εις βάρος των ιδιωτικών πρωτοβουλιών, κλπ.) είναι παράνομα, παράλογα και ανήθικα.
Οι αποφάσεις που παίρνει η πλειοψηφία καταπιέζουν την ελευθερία της μειοψηφίας έτσι δουλεύει η δημοκρατία τι να κάνουμε. Από τη βουλή μέχρι το ψήφισμα ενός πρωτοβάθμιου σωματείου. Και σε περίπτωση που δε γίνεται αντιληπτό αυτό είναι αντίφαση εκ μέρους αυτού που είπες.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
PeterTheGreat
Πολύ δραστήριο μέλος
Καταδικάζουμε τη βία απ' όπου κι αν προέρχεται κατά τα άλλα. Ναι αυτό ακούστηκε λίιιιιιιγο biased.
Οι αποφάσεις που παίρνει η πλειοψηφία καταπιέζουν την ελευθερία της μειοψηφίας έτσι δουλεύει η δημοκρατία τι να κάνουμε. Από τη βουλή μέχρι το ψήφισμα ενός πρωτοβάθμιου σωματίου. Και σε περίπτωση που δε γίνεται αντιληπτό αυτό είναι αντίφαση εκ μέρους αυτού που είπες.
Είπα ότι σε κάθε περίπτωση καταδικάζω την βία οποιασδήποτε μορφής εκτός της αυτοάμυνας ενάντια στην βία. Πολλές φορές. Η καταπίεση της ελευθερίας αποτελεί επιβολή βίας από μόνη της, και ο άνθρωπος μόνο να αμυνθεί μπορεί ενάντια αυτού. Δεν συμφωνώ με τις μεθόδους της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, αλλά συμφωνώ με τον σκοπό.
Και ποτέ δεν είπα ότι η δημοκρατία είναι το ιδανικό πολίτευμα. Το ιδανικό πολίτευμα για εμένα είναι το κανένα, αλλά δεν τσουβαλιάζω όλα τα άλλα πολιτεύματα μαζί. Μπορώ να επικροτώ πολλές κατακτήσεις της δημοκρατίας (μεγάλος βαθμός ελευθερίας σε πολιτισμένες χώρες) και ταυτόχρονα να την θεωρώ ένα βίαιο σύστημα (σε λιγότερο βαθμό από τον κομμουνισμό), και να πιστεύω ότι μπορούμε και καλύτερα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
vassilis498
Διακεκριμένο μέλος
Η κυβέρνηση που εγώ δεν ψήφισα με καταπιέζει εφαρμόζοντας μέτρα στα οποία εγώ διαφωνώ.
ο ΦΣ της σχολής μου με απόφαση της ΓΣ που εγώ δεν ψήφισα με καταπιέζει κάνοντας κατάληψη στη σχολή.
Και τα 2 λήφθηκαν δημοκρατικά. Ποια η διαφορά;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
PeterTheGreat
Πολύ δραστήριο μέλος
Δε ζήτησα τη γνώμη σου για τη δημοκρατία.
Η κυβέρνηση που εγώ δεν ψήφισα με καταπιέζει εφαρμόζοντας μέτρα στα οποία εγώ διαφωνώ.
ο ΦΣ της σχολής μου με απόφαση της ΓΣ που εγώ δεν ψήφισα με καταπιέζει κάνοντας κατάληψη στη σχολή.
Και τα 2 λήφθηκαν δημοκρατικά. Ποια η διαφορά;
Στην βάση τους καμία, θεωρώ και τα δύο εξίσου ανήθικα. Η διαφορά είναι νομική κατά βάση. Όντως η κυβέρνηση ασκεί βία, μέσω της φορολογίας για παράδειγμα, και για αυτό είμαι υπέρ της συρρίκνωσης και της σταδιακής εξάλειψης του κράτους. Αλλά μπορώ να αναγνωρίσω ότι η βία έρχεται σε διαφορετικούς βαθμούς, και να επικροτήσω την μείωση αυτών: το τωρινό κοινοβουλευτικό σύστημα προσφέρει πολύ περισσότερες ελευθερίες απ ότι, για παράδειγμα, μία δικτατορία, και αυτό είναι πρόοδος.
Το ότι αναγνωρίζω τις κατακτήσεις της δημοκρατικής οργάνωσης της κοινωνίας δεν σημαίνει ότι δεν μπορώ να κρίνω τόσο αυτή, όσο και οποιαδήποτε άλλη μορφή άσκησης βίας, ειδικά όταν αυτή αποσκοπεί στην θεσμοθέτηση περισσότερης βίας.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Stavri_
Τιμώμενο Μέλος
Φίλτατε Βασίλη, δεν έχω λόγο να πω κάτι που δεν ισχύει, κάτι που είναι "ψέματα" όπως εμμέσως αφήνεις να εννοηθεί. Μου έχει συμβεί αρκετές φορές και όσο ήμουν στο Φυσικό της Πάτρας, και το διαπίστωσα και στη δεύτερη συνέλευση φέτος που είμαι στο Χημικό της Αθήνας. Αυτά που έγραψα ακριβώς ως λόγια των Συντονιστών, αυτά ακριβώς μου ειπώθηκαν. (Χώρια οι ψίθυροι, τα χαμογελάκια, και οι χλευασμοί που ξέρεις πολύ καλά ότι ακολουθούν τους "διαφωνούντες") Στο φυσικό της Πάτρας μου συνέβη τρεις φορές. Και φυσικά όλες μετά από τη πρώτη φορά/πρώτη συνέλευση στην οποία μίλησα. Ε, είναι γνωστό, πως άμα αυτά που λες δεν αρέσουν, θα βρεθούν πολλές δικαιολογίες για να σε 'εμποδίσουν' να πεις αυτά που θες. Ερωτήσεις ήθελα να θέσω και να πάρω συγκεκριμένες απαντήσεις. Δεν είχα σκοπό να αρχίσω τα "σεντόνια-ομιλίες" για να δηλώσω το όνομά μου στην αρχή. Όταν όμως ύστερα από μία τοποθέτηση, σηκώνονται ταυτόχρονα 5/10 χέρια για ερωτήσεις/διευκρινήσεις και ΠΑΝΤΑ ο πρώτος λόγος δίνεται στους εκπροσώπους των έτερων παρατάξεων, και άντε να δοθεί και ένας ...δεύτερος λόγος σε κάποιο μη παραταξιακό φοιτητή, μη μου λες μετά ότι υπάρχει ισότιμη δυνατότητα για διάλογο! Εκνευρίζομαι όταν με θεωρούν μαλάκα γιατί σαφώς δεν είμαι.Αυτό που λες ότι δεν σε αφήνουν να μιλήσεις και καλά λόγω πίεσης χρόνου αποκλείεται να ισχύει. Δηλαδή αν πας στο προεδρείο στην αρχή της συνέλευσης και ζητήσεις να έχεις το λόγο τι θα σου πουν; σε εμάς τουλάχιστον αυτή είναι η διαδικασία. Συνήθως τραβάει το πράμα όταν σκάει κάποιος ( δαπίτης ή "ανεξάρτητος" ) και κατεβάζει πλαίσιο ανοιχτής σχολής όπου τότε πλέον σκάνε όλα τα ΕΑΑΚ και η ΚΝΕ και αρχίζουν. Οπότε για να μη μπει κανείς σε αυτή τη διαδικασία αφήνουν όλοι τη ΔΑΠ να κάνει τη βρώμικη δουλειά.
Επίσης αν έχεις τη καλοσύνη, εξήγησέ μου τις εννοείς εκεί που λες "...σκάνε όλα τα ΕΑΑΚ, ΚΝΕ και αρχίζουν" (αυτά που έβαλα σε μοβ), γιατί μάλλον μιλάς μεταφορικά (ή argo, whatever) και δεν καταλαβαίνω. Από αυτά που κατάλαβα, δε μου άρεσαν αρχικά τα εισαγωγικά στο ανεξάρτητος, γιατί σαφώς δεν είναι ειρωνεία και υπάρχουμε και εμείς που όντως δεν υποστηρίζουμε τις κομματικές παρατάξεις ή τα πλαίσια που κατεβαίνουν στο σύνολό ή μέρος τους. Ακόμη, σχετικά με το "πλαίσιο ανοιχτής σχολής", επειδή συνέβη μία φορά στη Πάτρα από τρία παιδιά, να σου πω ότι ενώ είναι σπουδαία επιλογή, δεν είναι ουσιαστικά "βιώσιμη" καθότι φαντάζομαι ξέρεις τι ακολουθεί μετά από μία τέτοια δήλωση/συμμετοχή... Συγκεκριμένα, τα τρία αυτά αγόρια, μόνο που δε τα λιντσάρανε οι παραταξιακοί! Όταν πήραν το λόγο, όχι απλά τους έγραψαν στα ...αμελέτητά τους, αλλά και μετά το πέρας της τοποθέτησής τους, άρχισαν τις ειρωνείες, ενώ κάποιοι δίπλα μου άρχισαν να γελούν υποτιμητικά λέγοντας: "Κοίτα τα μαλακισμένα με τα ζιβάγκο του 80, που θέλουν και να τους πάρουμε στα σοβαρά!" ... Άκουσον άκουσον! Το επιχείρημά τους ήταν η στυλιστική επιλογή ένδυσης των παιδιών! Και φυσικά, σε περιπτώσεις τέτοιες, που όπως τις θέτεις αφορούν "πλαίσια ανοικτής σχολής (συνήθως) ανεξάρτητων", συναντάμε και το άλλο "κουλό": Ξαφνικά όλες οι παρατάξεις συμφωνούνε για πρώτη φορά μεταξύ τους για την "ηλίθια" κίνηση των ατόμων που κατέβασαν δικό τους πλαίσιο! Και ξαφνικά, όλοι ενώνονται τρόπον τινά για την καταστολή του!
Οπότε, ρε παιδιά, τι συζητάμε;; Γιατί δεν ανοίγετε τα μάτια σας να δείτε τι πραγματικά συμβαίνει στις συνελεύσεις;; Σταματήστε λίγο να τα βλέπετε όλα υπό το πρίσμα της παράταξής σας, και δείτε καθαρά. Που είναι η ισοτιμία του λόγου, που η δημοκρατική συμμετοχή, που ο σεβασμός, που η ευγένεια και η κατανόηση της έτερης άποψης;; Τα βλέπετε δηλαδή όλα αγγελικά πλασμένα εσείς και ηθικά ορθά στις συνελεύσεις και στα δρώμενα του Φ.Σ;;
Δεν έχω πρόβλημα να φάω άκυρο κάποιες φορές. Έχω πρόβλημα να μην τρώνε ΠΟΤΕ άκυρο οι "γνωστοί" που ανέφερα παραπάνω και να τοποθετείται το δικαίωμα λόγου τους πάνω από των υπολοίπων.Και αυτό να συμβαίνει ΠΑΝΤΑ...Αν θες να μιλήσεις 100%, ζήτα να μπεις στον κατάλογο ομιλητών στις αρχές της συνέλευσης. Τώρα άμα μιλήσει κάποιος και θέλουν να σχολιάσουν 10 άτομα λογικό είναι να φας άκυρο, δεν γίνεται να κρατάει μέχρι τα μεσάνυχτα η συνέλευση.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
vassilis498
Διακεκριμένο μέλος
Οι "ανεξάρτητοι" είναι σε εισαγωγικά γιατί έχει γίνει ανέκδοτο το όλο θέμα. Μιλάμε για αυτοπροσδιορισμό. Ο πρώτος που θα βγει να πει κάτι κοιτά να προλάβει να ξεκαθαρίσει πως πρόκειται για "ανεξάρτητο" μη βγουν οι αριστεροί και του κολλήσουν ταμπέλες. Γιατί ρε φίλε σύφιλη θα κολλήσεις αν σε πουν πχ ΔΑΠίτη; Εσύ δεν ξέρεις τι είσαι και τι πιστεύεις απ' τους άλλους περιμένεις να πάρεις το χρήσμα; Καταλήξαμε το "ανεξάρτητος" να ναι κοπλιμέντο και το "παραταξιακός" να είναι βρισιά.
Το έχω ξανά πει και θα το ξανά πω. Όσοι δήθεν δηλωμένοι ανεξάρτητοι έχω δει να περνούν στη σχολή μου στα πολιτικά και στις αντιλήψεις τους είναι αλλού για αλλού. Και είναι απόλυτα λογικό, τέτοια ηλίθια κόμπλεξ δε θα είχε κανένας σοβαρος συνειδητοποιημένος ανθρωπος είτε σε παράταξη είτε όχι.
edit: Και επειδή ούτε εμένα μου αρέσει να με περνάνε για ηλίθιο ο πληθυντικός νομίζω περισσεύει.
Στην βάση τους καμία, θεωρώ και τα δύο εξίσου ανήθικα. Η διαφορά είναι νομική κατά βάση. Όντως η κυβέρνηση ασκεί βία, μέσω της φορολογίας για παράδειγμα, και για αυτό είμαι υπέρ της συρρίκνωσης και της σταδιακής εξάλειψης του κράτους. Αλλά μπορώ να αναγνωρίσω ότι η βία έρχεται σε διαφορετικούς βαθμούς, και να επικροτήσω την μείωση αυτών: το τωρινό κοινοβουλευτικό σύστημα προσφέρει πολύ περισσότερες ελευθερίες απ ότι, για παράδειγμα, μία δικτατορία, και αυτό είναι πρόοδος.
Το ότι αναγνωρίζω τις κατακτήσεις της δημοκρατικής οργάνωσης της κοινωνίας δεν σημαίνει ότι δεν μπορώ να κρίνω τόσο αυτή, όσο και οποιαδήποτε άλλη μορφή άσκησης βίας, ειδικά όταν αυτή αποσκοπεί στην θεσμοθέτηση περισσότερης βίας.
Αφού θεωρείς και τα 2 λοιπόν ανήθικα τότε θα πρεπε να δικαιλογείς απόλυτα των όποια ευθεία αμφισβήτηςη εκφράζεται εκ μέρους αυτής της μειοψηφείας ως προς τις αποφάσεις της κυβέρνησης είτε με τη μορφή απεργιών είτε με τη μορφή καταλήψεων, όπως και η οποιαδήποτε άλλη μορφή ανυπακοής που θα επιστρατεύει μη νόμιμα μέσα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Alejandro che 7
Πολύ δραστήριο μέλος
Αυτή η απαξίωση της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, αυτή δίνει βήμα στα ακραία στοιχεία εκατέρωθεν να βιοπραγούν στο όνομα της "άποψής" τους. Σου λέει ο άλλος "αφού δεν έχουμε δημοκρατία, γιατί δε με αφήνεις να κάνω κουμάντο εγώ που την ξέρω τη δουλειά στο φασισμό;".
Αυτό πάει στην προσπάθειά σου να παρομοιάσεις το δημοκρατικό πολίτευμα της Ελλάδας, όπου οι πολίτες επιλέγουν τους εκπροσώπους τους, με τη δικτατορία που κυριάρχησε μέσω πραξικοπήματος.
Εγώ δεν είπα ότι είναι τα ίδια. Είπα ότι η λογική του Peter οδηγεί στην απόρριψη της κατάληψης και ανάλογων βίαιων μέσων πάλης ακόμη και σε τέτοια περίπτωση. Και πράγματι είχα δίκιο όπως είδες. Από την άλλη αντιφάσκει γιατί λέει ότι δέχεται την αμυντική βία ως αυτοάμυνα. Αυτό καταργεί όλο τον συλλογισμό του.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 699855
Επισκέπτης
Ανακοινώνεται η έναρξη της Συνέλευσης στη μία (13:00) μ.μ. Αρχίζει στις τρεις. Οι εκπρόσωποι των κομματικών παρατάξεων που είναι και οι στάνταρ ομιλητές , δεν έχουν φανεί ακόμα στο αμφιθέατρο. Αντιθέτως, οι περισσότεροι φοιτητές περιμένουν υπομονετικά στο χώρο πέριξ του αμφιθεάτρου για την "πολυπόθητη" έναρξη... Περνά μισή ώρα, περνά μία ώρα... Ακόμα τίποτα. Χαχανητά μόνο, τσιγάρα, καφέδες, tichu, και τα παρελκόμενα. Κάποιοι φοιτητές (ειδικά πρωτοετείς) βλέποντας αυτή την κατάσταση, σχηματίζουν φυσικά και τη "καλύτερη" εντύπωση και σιγά σιγά αποχωρούν. (κάποιοι, έχουν ακόμα λίγη υπομονή και περισσότερη περιέργεια...) Λίγο πριν την πραγματική ώρα έναρξης της συνέλευσης, στο αμφιθέατρο είναι ΛΙΓΟΤΕΡΑ άτομα από όσα ήταν παρευρισκόμενα στις 13:00. Βέβαια κάπου εδώ, αναρωτιούνται οι περισσότεροι φοιτητές που έμειναν, για ποιο λόγο αναβλήθηκε (πάλι) το εργαστήριο υπολογιστών πχ, που ήταν προγραμματισμένο για την ώρα 13:00-14:00. Αφού η συνέλευση ξεκίνησε στις 15:00... Περίεργα πράγματα...
Και τσουπ, εμφανίζονται οι guest stars ομιλητές, και οι Συντονιστές απαιτούν "ησυχία" για να ξεκινήσει η διαδικασία. Και ξεκινάει με τη συνηθισμένη "ροή": ΚΝΕ, ΕΑΑΚ, ΑΡΕΝ, ΠΑΣΠ (αν υπάρχει), ΔΑΠ... Στο μεταξύ παρεμβάλλονται μερικές βρισιές, μερικά "σεντόνια" ασυνάρτητα με τη βάση των θεμάτων της σχολής, μερικές σύντομες ερωτήσεις φοιτητών που δε βρίσκουν ποτέ ουσιαστική απάντηση, και η προγραμματισμένη "κασέτα" ομιλιών παίζει για άλλη μία φορά σε επανάληψη με τους ίδιους πρωταγωνιστές. Υποτίθεται ότι όλοι έχουν δικαίωμα να πάρουν το λόγο, αλλά δυστυχώς οι συντονιστές δε το επιτρέπουν, γιατί "η ώρα πέρασε, δεν έχει μείνει επαρκής χρόνος, πρέπει να προχωρήσει η διαδικασία και να αρχίσει η ψηφοφορία..." Όχι ότι μας τα κάνανε τσουρέκια οι "ομιλητές" που παραληρούσαν για μιάμιση ώρα, χωρίς φυσικά χρονικό περιορισμό, χωρίς λογική συνάρτηση, αλλά με πάθος και θέρμη για τις θέσεις της παράταξης! Άλλο που ο "διάλογος" είχε μορφή χειρότερη και από αυτή της ζούγκλας των τηλεοπτικών παραθύρων!...
Και αφού έχει γίνει στο αμφιθέατρο ο κακός χαμός, και ο καθένας απλά υπάρχει σωματικά στο χώρο και συζητά με τον εκάστοτε διπλανό του για τα πάντα ΕΚΤΟΣ από αυτά που διαδραματίζονται στο χώρο (κάποιοι μιλάνε για τη γκολάρα του Neymar στο προχθεσινό παιχνίδι της Barca, κάποιοι μιλάνε για τη καινούρια τάση μανικιούρ του φθινοπώρου, κάποιοι αφελείς για το εργαστήριο που χάθηκε, κάποιοι άλλοι παίζουν με το κινητό ή κάνουν check in - μη χάσουμε αυτή τη κρίσιμη στιγμή όπου λαμβάνονται αποφάσεις!- κάποιοι ζωγραφίζουν, κάποιοι τρώνε κοκ...) αποφασίσουμε πως ήρθε η ώρα της ψηφοφορίας. Στο μεταξύ, στο αμφιθέατρο έχουν μείνει σχεδόν ελάχιστοι από τους μη παραταξιακούς (προφανώς γιατί δεν άντεξαν την αηδία του "δημοκρατικού", "ευγενούς", γεμάτου "αλληλοσεβασμό" θεάματος), και οι οποίοι αναμένουν με τα όποια υπολείμματα υπομονής που διαθέτουν, να συμμετέχουν στη διαμόρφωση της απόφασης... Και κάπου εκεί έρχεται το "δίλημμα". Το μοναδικό που μέχρι στιγμής ΔΕΝ είχε αναφερθεί (εσκεμμένως προφανώς):
Κατάληψη ή ανοιχτή σχολή; (τώρα για ποιο ουσιαστικό λόγο δε μας αφορά, αυτά είναι λεπτομέρειες. Η ουσία είναι ότι πρέπει να κλείσει η σχολή για να κατεβούμε στη πορεία.Έτσι για τα εθιμοτυπικό του μήνα...) Και κάπως έτσι, ΟΛΟ το νόημα του προηγούμενου τσίρκου ήταν, όχι αν θα λύσουμε τα θέματα της σχολής, αλλά αν θα το κλείσουμε το "τσαντίρι" μας... Πάντα αυτό είναι το ζητούμενο. Σε κάθε συνέλευση. Αν θα λουκετώσουμε τη σχολή μας.
(να σημειώσουμε εδώ ότι πολλοί παραταξιακοί, κάνουν την εμφάνισή τους σε αυτό εδώ το σημείο. Στο σημείο της ψηφοφορίας. Δεν παρακολούθησαν λεπτό από τη συνέλευση, αλλά ήρθαν να παλέψουν και να συμμετέχουν στη διαμόρφωση του αποτελέσματος(!) Είναι μαχητές τα παλικάρια!)
Και έρχεται η στιγμή των πλαισίων. Και κάπου εκεί έρχεται ο "ντουβρουτζάς": Ανοιχτή σχολή λέει μόνο το πλαίσιο της ΔΑΠ... Guyz ΜΠΡΟΣ ΓΚΡΕΜΟΣ ΚΑΙ ΠΙΣΩ ΡΕΜΑ!!! Σαν να σου λένε, ότι ή θα ψηφίσεις το κατάλοιπο της πολιτικής παθογένειας του δικομματισμού για να μείνει η σχολή ανοιχτή, ή θα ψηφίσεις τους "εναλλακτικούς" -τρομάρα τους-, και θα κλείσεις ΠΑΛΙ για ψύλλου πήδημα το χώρο της Παιδείας σου!!
ΤΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΕ ΤΟ ΒΛΕΠΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ??? Το ότι φάγαμε στη μάπα (όσοι μείναμε στη συνέλευση) όλο τον ανθρώπινο παραλογισμό και το τσιρκολίκι, για να φτάσουμε σε αυτή τη κακόγουστη, δήθεν δημοκρατική ελεύθερη επιλογή ;;
ΛΑΤΡΕΜΕΝΗ STAVRI!!! Μα ποιος μπορεί να αμφισβητήσει την αλήθεια όσων γράφεις;;; Σε όλες τις σχολές εδώ και χρόνια συμβαίνουν ακριβώς τα ίδια! Ακόμα και αυτοί που αντιδρούν, δεν μπορούν να μην παραδεχτούν πως έτσι ακριβώς λειτουργεί "το σύστημα". Το έχουμε βιώσει όλοι!!! Το άσχημο είναι ότι αξιόλογοι άνθρωποι με συγκροτημένη σκέψη και όραμα (σαν εσένα) πολύ γρήγορα αποχωρούν αηδιασμένοι από τις διαδικασίες αφήνοντας τις γνωστές μειοψηφίες να βγάζουν τα μάτια τους. Μόνο πίκρα αισθάνεται κάποιος όταν σκέφτεται την εικόνα που είχε στο μυαλό του σαν πρωτοετής φοιτητής! Αυτή την όρεξη και την ανυπομονησία, όπως λες, για να συμμετάσχει ενεργά, να προτείνει, να ακούσει, να συμφωνήσει, να διαφωνήσει, να συνδιαλεχθεί! Δε βαριέσαι, εμείς θα καλύψουμε αυτή την ανάγκη επικοινωνώντας με άλλους ανθρώπους που έχουν τον ίδιο τρόπο σκέψης με εμάς.΄Ετσι όμως ο μεγάλος χαμένος θα είναι ο πανεπιστημιακός χώρος που κλεισμένος ερμητικά μέσα στα μικροκομματικά συμφέροντα δεν επιτρέπει να φυσήξουν ανεξάρτητες πνοές ανανέωσης.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 14 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.