nikos kaladas
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
jims
Πολύ δραστήριο μέλος
δηλαδη ειναι δικαιο καποιος να δωσει 4 μαθηματα και να ανταγωνιστει καποιον που θα θελησει να κουραστει και να δωσει 5 μαθηματα???
Δεν είναι άδικο, καθώς αυτός που θα επιλέξει να εξεταστεί και σε 5ο μάθημα ανοίγει σχολές και από άλλο πεδίο. Δεν πρόκειται κάποιος που θα εξεταστεί σε 4 μαθήματα να του πάρει τη θέση από κάποια σχολή που είναι στο άλλο πεδίο.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Γατόπαρδος.
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nikos kaladas
Εκκολαπτόμενο μέλος
Δηλαδη για επιστημες υγειας δεν δινεις μαθηματικα?
χααχαχ το φανταστηκα οτι θα το ρωταγατε οι καψουρηδες.δυστυχως δε δινεις και αυτο ειναι αλλη μια στρεβλωση
Δεν είναι άδικο, καθώς αυτός που θα επιλέξει να εξεταστεί και σε 5ο μάθημα ανοίγει σχολές και από άλλο πεδίο. Δεν πρόκειται κάποιος που θα εξεταστεί σε 4 μαθήματα να του πάρει τη θέση από κάποια σχολή που είναι στο άλλο πεδίο.
ναι αλλα φιλε λεω αν πατωσει σε αυτο το πεμπτο θα του επηρεασει προφανως το συνολο μοριων με το οποιο θα ανταγωνιστει καποιον που θα παει για ενα πεδιο.το δικαιο θα ειναι η βαθμολογια αυτου του μαθηματος να μην επηρεαζει το πεδιο που θα ανταγωνιζεται με τον υποψηφιο με τα 4 μαθηματα.ειναι κατι το οποιο για λογους ισονομιας πρεπει να προβλεφθει κατα τη γνωμη μου.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
jims
Πολύ δραστήριο μέλος
χααχαχ το φανταστηκα οτι θα το ρωταγατε οι καψουρηδες.δυστυχως δε δινεις και αυτο ειναι αλλη μια στρεβλωση
ναι αλλα φιλε λεω αν πατωσει σε αυτο το πεμπτο θα του επηρεασει προφανως το συνολο μοριων με το οποιο θα ανταγωνιστει καποιον που θα παει για ενα πεδιο.
Το πέμπτο μάθημα επιλογής επηρεάζει μόνο τα μόρια για το άλλο πεδίο (και όχι το πεδίο που σου ανοίγει η κατεύθυνση). Δεν είναι σαν το τωρινό 6ο κατ' επιλογήν υποχρεωτικό μάθημα το οποίο επηρεάζει και το πεδίο της κατεύθυνσης.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Soleado Febrero ~
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Soleado Febrero ~
Πολύ δραστήριο μέλος
Τα Επιστημονικά πεδία ορίζονται ως εξής:
1ο Επιστημονικό Πεδίο (Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Σπουδές)
2ο Επιστημονικό Πεδίο (Τεχνολογικές και Θετικές Σπουδές)
3ο Επιστημονικό Πεδίο (Σπουδές Υγείας και Ζωής)
4ο Επιστημονικό Πεδίο (Παιδαγωγικές Σπουδές)
5ο Επιστημονικό Πεδίο (Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής) ''
Ο υποψήφιος δεν μπορεί να συνδιάζει το 2ο με το 5ο πεδίο;
Από ότι φαίνεται όχι(ήταν ρητορική η ερώτηση )όμως δεν είναι λίγο άτοπο αυτό;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
vanity
Νεοφερμένος
Απ'όσο καταλαβαίνω, δεν επιτρέπεται πλέον η εισαγωγή μαθητή "θεωρητικής κατεύθυνσης" (ανθρωπιστικών σπουδών) στο πεδίο των οικονομικών. Ενδιαφέρον. Θα μπορούσαν να διακρίνουν μεταξύ οικονομικής επιστήμης και διοίκησης επιχειρήσεων, marketing κλπ. αν πίστευαν ότι ορισμένα τμήματα έχουν ποσοτικά προαπαιτούμενα. Επιπλέον, με ποια λογική τα τμήματα πληροφορικής είναι σε πεδίο με οικονομικά και όχι με τεχνολογικές σπουδές, δηλαδή τους μηχανικούς;
Για όνομα του Θεού, αν έχουμε καταλάβει σωστά, είναι παλαβοί. Παλαβοί. Υπάρχουν αμέτρητοι απόφοιτοι θεωρητικής κατεύθυνσης που έχουν καταφερει να ολοκληρώσουν οικονομικές σπουδές με επιτυχία. Αυτό είναι ελεεινό. Από πού κι ως πού αναγνωρίζεται το δικαίωμα εισαγωγής (με μειωμένα μόρια) στις Επιστήμες Υγείας αντι για τις οικονομικές στις οποίες με το παλιό σύστημα είχαν δικαίωμα εισαγωγής όλοι; Δηλάδη, ένας θεωρητικός μπορεί να ανταπεξέλθει καλυτερα στις απαιτήσεις της Φαρμακευτικής αντί της Λογιστικής;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
vanity
Νεοφερμένος
"8. Μπορώ να εισαχθώ σε τμήματα των Επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής από τη Θεωρητική ή τη Θετική;
Με όσα έχουν ανακοινωθεί προκύπτει ότι οι μαθητές της Θεωρητικής και της Θετικής δε μπορούν να δηλώσουν τμήματα που εντάσσονται στο 5ο Επιστημονικό Πεδίο (Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής)."
https://www.newsbeast.gr/greece/ekpa...s-kai-apadiseis-gia-to-neo-sustima-eisagogis/
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Sourotiri
Πολύ δραστήριο μέλος
1. Και μεγάλο πλήθος επιλογών για τους υποψηφίους,
2. Και λίγα μαθήματα,
3. Και μικρή ύλη,
4. Και μεγάλη εξειδίκευση στις κατευθύνσεις,
5. Και αντιστοιχία των μαθημάτων της κάθε κατεύθυνσης με τις αντίστοιχες σχολές,
6. Και το σωστό ωρολόγιο πρόγραμμα στα σχολεία,
και πάει λέγοντας.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
jims
Πολύ δραστήριο μέλος
Επίσης ποιο ο λόγος ένας μαθητής από την θετική να μην μπορεί να επιλέξει το α.ε.π.π (έστω και ως 5ο μάθημα αφού πρέπει να εξεταστεί στα μαθηματικά) και να ανοίξει και σχολές πληροφορικής. Εξ’ όσων γνωρίζω το α.ε.π.π είναι διδασκόμενο μάθημα στη θετική.
Τέλος με ποια λογική αφαιρέθηκε το μάθημα στοιχεία κοινωνικών και πολιτικών επιστημών; Και φυσικά δεν αποτελεί δικαιολογία ότι για το νεοεισαχθέν μάθημα δεν υπήρχε βιβλίο. Μπορούσαν κάλλιστα να έβαζαν την ιστορία κοινωνικών επιστημών της β΄λυκείου που με το παλιό σύστημα ήταν επιλογής. Είναι στην παρακάτω ιστοσελίδα:
https://www.biblioasi.gr/product_info.php?products_id=13528
Βέβαια αξίζει να σημειωθεί ότι ότι έγινε, έγινε με σκοπό να βοηθηθούμε προκειμένου να διευρυνθούν οι επιλογές μας. Απλά θεωρώ ότι γίνεται, πρέπει να γίνεται με ορθό τρόπο.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
dimpaokara
Εκκολαπτόμενο μέλος
Εμένα προσωπικά μου άρεσε,γιατί είμαι ανάμεσα σε οικονομικά και πληροφορική,και τώρα δημιούργησαν ένα πεδίο που τα περιέχει και τα δύο!!!!!.
Ωστόσο το παράξενο είναι, γιατί έχουν εντάξη μαθήματα σε όλες τις κατευθύνσεις που δεν εξετάζονται πανελλαδικός??.......
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
memento_mori
Νεοφερμένος
Με τους παλιούς απόφοιτους τι γίνεται όμως;
Καμιά πληροφορία κανείς;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
DumeNuke
Τιμώμενο Μέλος
Δηλαδή ισχύει τούτο εδώ από την επόμενη χρονιά;
Με τους παλιούς απόφοιτους τι γίνεται όμως;
Καμιά πληροφορία κανείς;
Διαβάζοντας επί τροχάδι το δελτίο τύπου έχω τα εξής σχόλια:
1. Ακόμα να καταργηθεί ο καρκίνος (Έκθεση) από πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα.
2. Ουσιαστική αλλαγή του συστήματος μεταξύ φετινού συστήματος και αυτού που θα ισχύσει του χρόνου δεν υπάρχει. Αντί να υπάρχουν 3 διαφορετικές κατευθύνσεις, υπάρχουν καμιά 10αριά. Και εξακολουθεί να υπάρχει ένα μάθημα επιλογής, το οποίο, σε συνδυασμό με το πακέτο της κατεύθυνσης, καθορίζει το πεδίο που πας.
3. Εξακολουθεί να υπάρχει δυνατότητα σε θεωρητικούς να πάνε σε θετικοτεχνολογικές επιστήμες και το αντίστροφο. Πάντα με μειωμένα μόρια.
4. Δεν υπάρχει αισθητή αλλαγή στα μαθήματα.
5. Λιγότερα μαθήματα σημαίνει μεγαλύτερη βαρύτητα έκαστου στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού. Αν θεωρήσουμε ότι ο τρόπος υπολογισμού των μορίων παραμένει ο ίδιος, με 6 μαθήματα, κάθε μάθημα διαμορφώνει κατά 13,3% τον τελικό βαθμό. Με 4 μαθήματα, κάθε μάθημα επηρεάζει κατά 20% τον τελικό βαθμό. Ένα λάθος, μια απροσεξία, έχει μεγαλύτερες επιπτώσεις.
6. Λιγότερα μαθήματα = λιγότερο φόρτος διαβάσματος. Εκτός αν υπάρξει ταυτόχρονη αύξηση της δυσκολίας των θεμάτων. Για παράδειγμα, αν το επίπεδο δυσκολίας των Μαθηματικών διαμορφωθεί σε αυτό του 2013... Ζήσε Μάη να φας τριφύλλι.
Γενικότερα, οι λέξεις που χαρακτηρίζουν αυτή τη μεταρρύθμιση είναι η προχειρότητα, η αβεβαίοτητα και η αστάθεια. Από τη στιγμή που ανακοινώθηκαν οι αλλαγές για τη γενιά του '98, το σύστημα έχει αλλάξει ένα σκασμό φορές, τα χρονοδιαγράμματα που ορίζονται στους νόμους δεν έχουν τηρηθεί (θα έπρεπε να είχε ανακοινωθεί απο πέρσυ ποια τμήματα ανήκουν σε ποια επιστημονικά πεδία ) και, στην τελική, δεν είναι και τίποτα το καινοτόμο. Ξηλωμένο και ξαναμπαλωμένο του σύστημα που ισχύει και φέτο είναι...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
jims
Πολύ δραστήριο μέλος
1. Ακόμα να καταργηθεί ο καρκίνος (Έκθεση) από πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα.
Αυτό το επιχείρημα ειλικρινά δεν το κατανοώ. Δηλαδή κάποιος ο οποίος επρόκειτο να εισαχθεί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, δεν πρέπει να διαθέτει καλή (για να μην πω άριστη) γνώση της γλώσσας. Δηλαδή πως είναι δυνατόν κάποιος να μελετήσει ένα πανεπιστημιακό σύγγραμμα ή πως θα μπορέσει να εκπονήσει μία εργασία εάν δεν έχει οπλίσει τη γλωσσική του φαρέτρα με το κατάλληλο λεξιλόγιο. Και φυσικά η καλή γνώση της γλώσσας δεν είναι ένα προσόν το οποίο πρέπει να διαθέτει κάποιος ο οποίος θα ασχοληθεί με ανθρωπιστικές ή κοινωνικές επιστήμες (όπως είθισται να θεωρείται), αλλά είναι ένα εφόδιο το οποίο το χρειάζεται ακόμα και αυτός που θα ασχοληθεί με τις θετικές επιστήμες (φυσικές-τεχνολογικές επιστήμες, επιστήμες υγείας κ.λ.π.). Λόγου χάρη ένας φυσικός δεν πρέπει να διαθέτει ένα γλωσσικό πλούτο προκειμένου να περιγράψει με ακρίβεια ένα φυσικό φαινόμενο ή π.χ. ένας γιατρός δεν πρέπει να έχει ορθή έκφραση; Επομένως ποιόν εξυπηρετεί η λογική της κατάργησης της έκθεσης από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα; Αναγνωρίζω βέβαια το γεγονός ότι είναι μάθημα "αγκάθι" λόγω της υποκειμενικότητας του. Βέβαια και πάλι δεν αποτελεί λύση ο εξοβελισμός του από τις εισαγωγικές.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Stavri_
Τιμώμενο Μέλος
Αρχικά θα απαντήσω σε σένα Jim, και μετά θα σχολιάσω αν μου επιτραπεί και τις απόψεις του Dume.Αυτό το επιχείρημα ειλικρινά δεν το κατανοώ. Δηλαδή κάποιος ο οποίος επρόκειτο να εισαχθεί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, δεν πρέπει να διαθέτει καλή (για να μην πω άριστη) γνώση της γλώσσας. Δηλαδή πως είναι δυνατόν κάποιος να μελετήσει ένα πανεπιστημιακό σύγγραμμα ή πως θα μπορέσει να εκπονήσει μία εργασία εάν δεν έχει οπλίσει τη γλωσσική του φαρέτρα με το κατάλληλο λεξιλόγιο. Και φυσικά η καλή γνώση της γλώσσας δεν είναι ένα προσόν το οποίο πρέπει να διαθέτει κάποιος ο οποίος θα ασχοληθεί με ανθρωπιστικές ή κοινωνικές επιστήμες (όπως είθισται να θεωρείται), αλλά είναι ένα εφόδιο το οποίο το χρειάζεται ακόμα και αυτός που θα ασχοληθεί με τις θετικές επιστήμες (φυσικές-τεχνολογικές επιστήμες, επιστήμες υγείας κ.λ.π.). Λόγου χάρη ένας φυσικός δεν πρέπει να διαθέτει ένα γλωσσικό πλούτο προκειμένου να περιγράψει με ακρίβεια ένα φυσικό φαινόμενο ή π.χ. ένας γιατρός δεν πρέπει να έχει ορθή έκφραση; Επομένως ποιόν εξυπηρετεί η λογική της κατάργησης της έκθεσης από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα; Αναγνωρίζω βέβαια το γεγονός ότι είναι μάθημα "αγκάθι" λόγω της υποκειμενικότητας του. Βέβαια και πάλι δεν αποτελεί λύση ο εξοβελισμός του από τις εισαγωγικές.
Ό,τι γράφεις για τη σπουδαιότητα και αναγκαιότητα της γλώσσας, σε χρήση και κατανόηση, είναι πέρα για πέρα ορθός συλλογισμός κατ' εμέ. Ναι, έχεις δίκιο, είναι αδιανόητο, για έναν νέο που επιθυμεί να εισαχθεί στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, το γεγονός της αδυναμίας χειρισμού του γλωσσικού πλούτου, της αδυναμίας γλωσσικής έκφρασης και γνώσης. Δε λογίζεται υπό φυσιολογικές συνθήκες, δυνατότητα δραστηριοποίησης στο χώρο των σπουδών, για άτομα που παρουσιάζουν ανικανότητα στο να χειριστούν την ίδια τους τη γλώσσα, το εργαλείο δηλαδή μέσω του οποίου εξασφαλίζεται η προσφορά και η αποδοχή της γνώσης, πληροφορίας και ενημέρωσης.
Όμως, κατά πόσο το μάθημα της Έκφρασης-Έκθεσης που διδάσκεται στο Λυκειακό πλαίσιο, είναι αυτό που σε καθιστά εν δυνάμει γνώστη της Ελληνικής γλώσσας;; Κατά πόσο, ο μαθητής εξοπλίζεται με τα απαραίτητα και αναγκαία γλωσσικά εφόδια, μέσω του μαθήματος αυτού;; Κατά πόσο θεωρείς, πως τα γλωσσικά εχέγγυα του καθενός μας, γεννήθηκαν από το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, που διδάσκεται στους σχολικούς κόλπους; ...
Θες να είμαι ειλικρινής;; Πραγματικά, η συνεισφορά του μαθήματος αυτού για το σκοπό που αναφέρεις (και που φυσικά είναι αδιαφιλονίκητα επιτακτικός) είναι μηδαμινή. Πιστεύεις πως οι φοιτητές (οι κάθε λογής φοιτητές), οφείλουν τις γλωσσικές τους "κατακτήσεις" στην Έκφραση-Έκθεση;; Όχι. Οφείλουν τον γλωσσικό τους εξοπλισμό, στη δική τους ενασχόληση με τον γλωσσικό κόσμο. Οφείλουν τα όσα γνωρίζουν, στη δική τους "μελέτη" και περιπλάνηση στο πεδίο των λέξεων, της έκφρασης, της γλωσσικής δυνατότητας/ικανότητας. Δες το προσωπικά. Όσα γνωρίζεις, στα "έμαθε" το γλωσσικό σχολικό μάθημα;; Γιατί εμένα (που όπως ανέφερες κάπου στο σχόλιό σου), που είμαι και φοιτήτρια θετικής επιστήμης (Φυσικό), τα όσα ξέρω, είναι αποκλειστικά αποτέλεσμα και απόρροια της δικής μου προσωπικής "ερασιτεχνικής αφιέρωσης" από μικρή ηλικία στον κόσμο της Λογοτεχνίας και της Γλωσσολογίας. Όταν έμαθαν οι φιλόλογοι καθηγητές μου στο σχολείο πως επέλεξα τη θετική κατεύθυνση, δεν είναι υπερβολή να σου πω, πως με έπιασαν ένας ένας, προσωπικά, προκειμένου να με "νουθετήσουν". Και φυσικά και οι ίδιοι γνώριζαν μετά βεβαιότητας, πως οι "θεωρητικές" μου ικανότητες δεν οφείλονταν ούτε κατά διάνοια στα σχολικά πλαίσια. Το μάθημα της Έκθεσης, είναι η προσωποποίηση και ο ορισμός της στείρας γνώσης που βασίζεται στην απομνημόνευση, και στη λειτουργεία του "κουτιού". Τι εννοώ;; Δε μαθαίνεις να χειρίζεσαι ορθώς τη γλώσσα. Μαθαίνεις να χειρίζεσαι αποδεκτά τη γλώσσα, με έναν συγκεκριμένο τρόπο, "καθηγητικά" αποδεκτό, προκειμένου να επιτύχεις την πλησιέστερη καθολικά επιθυμητή, απόδοση. Θέτεις την έκφρασή σου, σε όρια, την περιφράττεις, και την τυποποιείς. Δε σε μαθαίνει η Έκφραση-Έκθεση να εκφράζεσαι και να αποκωδικοποιείς νοήματα. Σε μαθαίνει να προσαρμόζεσαι, σχεδόν υποσυνείδητα και οριοθετικά, σε αυτό που επιβάλλει ο συγκεκριμένος τρόπος εξέτασης. Πίστεψέ με, οι γλωσσικές μου ικανότητες προ Πανελληνίων, ίσως ήταν κατιτίς πιο ανεπτυγμένες από ότι έπειτα από το πέρας αυτών, αλλά αν "έδινα" το μάθημα πριν την "καθωσπρέπει" προετοιμασία μου, δε θα έγραφα 90 ούτε κατά διάνοια!
Το σχολικό μάθημα της Έκθεσης, απλά σου διδάσκει πως να παραθέτεις τα όσα ΗΔΗ γνωρίζεις. Δε σου μαθαίνει "γνώσεις", σου μαθαίνει τρόπο αποδεκτό να τις πλασάρεις.
Οπότε, σε αυτό έχει δίκιο ο Dume. Όπως είναι διαμορφωμένο το συγκεκριμένο μάθημα, δεν έχει κάτι ουσιαστικό να σου προσφέρει. Σε περιχαρακώνει, δε σε εξελίσσει, δε σου επιτρέπει να "εκφραστείς", όπως ο τίτλος του μαθήματος προαναγγέλλει.
Εν ολίγοις, επιθυμούμε καθολικώς να ευπρεπίσουμε το εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά δεν αλλάζουμε τη σάπια βάση του. Απλά ρίχνουμε γαρνιτούρα στην κορυφή του. Ίσα ισα για να γυαλίζει φαινομενικά από απόσταση. Αν πλησιάσεις όμως, κλείνεις τη μύτη σου από τη δυσωδία! ΄Έτσι συμβαίνει και με το μάθημα της γλώσσας.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
jims
Πολύ δραστήριο μέλος
Όμως, κατά πόσο το μάθημα της Έκφρασης-Έκθεσης που διδάσκεται στο Λυκειακό πλαίσιο, είναι αυτό που σε καθιστά εν δυνάμει γνώστη της Ελληνικής γλώσσας;; Κατά πόσο, ο μαθητής εξοπλίζεται με τα απαραίτητα και αναγκαία γλωσσικά εφόδια, μέσω του μαθήματος αυτού;; Κατά πόσο θεωρείς, πως τα γλωσσικά εχέγγυα του καθενός μας, γεννήθηκαν από το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, που διδάσκεται στους σχολικούς κόλπους; ...
Θες να είμαι ειλικρινής;; Πραγματικά, η συνεισφορά του μαθήματος αυτού για το σκοπό που αναφέρεις (και που φυσικά είναι αδιαφιλονίκητα επιτακτικός) είναι μηδαμινή. Πιστεύεις πως οι φοιτητές (οι κάθε λογής φοιτητές), οφείλουν τις γλωσσικές τους "κατακτήσεις" στην Έκφραση-Έκθεση;; Όχι. Οφείλουν τον γλωσσικό τους εξοπλισμό, στη δική τους ενασχόληση με τον γλωσσικό κόσμο. Οφείλουν τα όσα γνωρίζουν, στη δική τους "μελέτη" και περιπλάνηση στο πεδίο των λέξεων, της έκφρασης, της γλωσσικής δυνατότητας/ικανότητας. Δες το προσωπικά. Όσα γνωρίζεις, στα "έμαθε" το γλωσσικό σχολικό μάθημα;; Γιατί εμένα (που όπως ανέφερες κάπου στο σχόλιό σου), που είμαι και φοιτήτρια θετικής επιστήμης (Φυσικό), τα όσα ξέρω, είναι αποκλειστικά αποτέλεσμα και απόρροια της δικής μου προσωπικής "ερασιτεχνικής αφιέρωσης" από μικρή ηλικία στον κόσμο της Λογοτεχνίας και της Γλωσσολογίας. Όταν έμαθαν οι φιλόλογοι καθηγητές μου στο σχολείο πως επέλεξα τη θετική κατεύθυνση, δεν είναι υπερβολή να σου πω, πως με έπιασαν ένας ένας, προσωπικά, προκειμένου να με "νουθετήσουν". Και φυσικά και οι ίδιοι γνώριζαν μετά βεβαιότητας, πως οι "θεωρητικές" μου ικανότητες δεν οφείλονταν ούτε κατά διάνοια στα σχολικά πλαίσια. Το μάθημα της Έκθεσης, είναι η προσωποποίηση και ο ορισμός της στείρας γνώσης που βασίζεται στην απομνημόνευση, και στη λειτουργεία του "κουτιού". Τι εννοώ;; Δε μαθαίνεις να χειρίζεσαι ορθώς τη γλώσσα. Μαθαίνεις να χειρίζεσαι αποδεκτά τη γλώσσα, με έναν συγκεκριμένο τρόπο, "καθηγητικά" αποδεκτό, προκειμένου να επιτύχεις την πλησιέστερη καθολικά επιθυμητή, απόδοση. Θέτεις την έκφρασή σου, σε όρια, την περιφράττεις, και την τυποποιείς. Δε σε μαθαίνει η Έκφραση-Έκθεση να εκφράζεσαι και να αποκωδικοποιείς νοήματα. Σε μαθαίνει να προσαρμόζεσαι, σχεδόν υποσυνείδητα και οριοθετικά, σε αυτό που επιβάλλει ο συγκεκριμένος τρόπος εξέτασης. Πίστεψέ με, οι γλωσσικές μου ικανότητες προ Πανελληνίων, ίσως ήταν κατιτίς πιο ανεπτυγμένες από ότι έπειτα από το πέρας αυτών, αλλά αν "έδινα" το μάθημα πριν την "καθωσπρέπει" προετοιμασία μου, δε θα έγραφα 90 ούτε κατά διάνοια!
Το σχολικό μάθημα της Έκθεσης, απλά σου διδάσκει πως να παραθέτεις τα όσα ΗΔΗ γνωρίζεις. Δε σου μαθαίνει "γνώσεις", σου μαθαίνει τρόπο αποδεκτό να τις πλασάρεις.
Είναι αναμφισβήτητα αποδεκτό ότι η διδαχή της γλώσσας δεν γίνεται και με τον πιο ορθό τρόπο. Φυσικά γι' αυτό το γεγονός (και επιτρέψτε μου να το αναφέρω αυτό) υπαίτιοι είναι οι περισσότεροι φιλόλογοι. Και δεν ισχυρίζομαι κάτι τέτοιο προκειμένου να κατηγορήσω μόνο και μόνο τους καθηγητές αλλά το πρόβλημα της λανθασμένης διδασκαλίας του μαθήματος έχει τις ρίζες του εκεί και θα το εξηγήσω αμέσως παρακάτω. Υπάρχουν καθηγητές-φιλόλογοι οι οποίοι δεν καταβάλλουν καν την προσπάθεια να εξηγήσουν στο μαθητή πως πρέπει να γράψει μία έκθεση. Λόγου χάρη πως πρέπει να είναι σωστά δομημένη μια παράγραφο, δηλαδή με ποιον τρόπο θα επιτευχθεί μια αλληλουχία νοημάτων μέσα σε μία παράγραφο (τα θεωρούν φυσικά δεδομένα). Υπάρχουν ορισμένοι οι οποίοι μέσα σε δέκα λεπτά αναλύουν μία ολόκληρη θεματική ενότητα-εάν είναι δυνατόν (θα μου πεις είναι και η ύλη που τρέχει, αλλά υπάρχουν και καθηγητές οι οποίοι στο δύωρο της εβδομάδας καταφέρνουν να βγάλουν και την ύλη και με τον σωστό τρόπο). Δεν μπαίνουν καν στη διαδικασία να προτείνουν στην τάξη να διαβάσει ένα λογοτεχνικό βιβλίο το οποίο μετά από κάποιον χρονικό διάστημα να το εξετάσουν. Πώς είναι δυνατόν επομένως ο μαθητής να αποκτήσει γλωσσικό πλούτο χωρίς την ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων; Επίσης πολλοί μοιράζουν στους μαθητές θεματικά υλικά και δεν καταλαβαίνουν ότι πρέπει να εξηγήσουν στο μαθητή πως να αξιοποιήσει ένα υλικό και όχι απλώς να το απομνημονεύσει. Πώς επομένως ο μαθητής θα αποκτήσει το προσωπικό του "στυλ" στην έκφραση; Οι μαθητές πάνε στο λύκειο και με το που ακούν τη λέξη περίληψη σε κοιτούν με το βλέμμα της αγελάδας (και δεν υπερβάλλω, μου έχει τύχει τέτοια περίπτωση). Απόρροια όλων αυτών δηλαδή, είναι οι μαθητές να έχουν πάει στο λύκειο και να μην έχουν τη γνώση πολύ βασικών πραγμάτων. Και βέβαια οι καθηγητές στο λύκειο από που να πρωτοξεκινήσουν. Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι ότι εάν οι καθηγητές δεν αλλάξουν τον τρόπο τον οποίο παραδίδουν το μάθημα της γλώσσας, το αποτέλεσμα θα είναι πάντα να υπάρχει ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών το οποίο θα αισθάνεται μία απέχθεια γι' αυτό το μάθημα και θα μαστίζεται από το πρόβλημα της γλωσσικής ανεπάρκειας.
Υπάρχουν βέβαια και οι φωτεινές εξαιρέσεις φιλολόγων οι οποίοι καθιστούν τόσο ελκυστικό το συγκεκριμένο μάθημα που πραγματικά δεν θέλεις να χτυπήσει το κουδούνι.
Επομένως η γενεσιουργός αιτία του γεγονότος ότι το μάθημα της γλώσσας δεν δίνει στο μαθητή τα απαραίτητα γλωσσικά εφόδια, βρίσκεται στους καθηγητές και άρα δεν συνιστά λύση η κατάργησή του από τις εισαγωγικές αλλά η αλλαγή του τρόπου διδασκαλίας του εκ μέρους των καθηγητών.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 001921
Επισκέπτης
Όντως, ούτε εκείνοι, μόνο εκείνοι της τρίτης ομάδας προσανατολισμού.
Είναι δύσκολο να καταλάβουμε ότι τα οικονομικά ανήκουν στις κοινωνικές επιστήμες (αν θέλουν ας φτιάξουν ξεχωριστό πεδίων για τα business-related) και η πληροφορική στις τεχνολογικές επιστήμες; Γιατί πρέπει σώνει και καλά να υπάρχει πέμπτο πεδίο; Πόσο αδιάβαστοι είναι στο Υπουργείο τέλος πάντων;
Όλοι αυτοί που τα σχεδιάζουν όλα αυτά, είναι άνθρωποι που νομίζουν ότι είναι κάποιοι και ότι γνωρίζουν. Από ότι φαίνεται όμως... @#$^&#%@$%#%^ γνωρίζουν(συγγνώμη, αλλά δεν ήθελα να το πω). Οικονομικά και Πληροφορική; Πραγματικά, Γιώργο, και λίγα λες. Με ΤΕΤΟΙΑ ΑΣΧΕΤΟΣΥΝΗ... τι να πω. Και πάλι, θα είμαστε πειραματόζωα. Δηλαδή, αυτός που θέλει να ασχοληθεί με Πολιτικές-Νομικές, ίσως και Οικονομικές, πρέπει να διαλέξει, γιατί το σύστημα αντί να δίνει στην θεωρητική την δυνατότητα να ανοίξει και το πεδίο των οικονομικών, του δίνει την ικανότητα να ανοίγει το πεδίο των επιστημών υγείας! Ή αυτός που θέλει να περάσει πληροφορική να μην μπορεί να ανοίξει και τις θετικές-τεχνολογικές σπουδές... Πραγματικά, είμαστε για κλάματα... ΈΛΕΟΣ!!!!!!!1
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Θανασης Α.
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 12 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 11 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.