metspanos
Πολύ δραστήριο μέλος
Ε, τοτε ουτε θα επρεπε να διδακονται την ελληνικη γλωσσα, αλλα να επιλεγουν ποια γλωσσα θα ηθελαν να διδαχτουν, ουτε την ελληνικη λογοτεχνια κ.τ.λ. Πατε καλα; Η θρησκεια ειναι και μερος της πολιτιστικης ταυτοτητας ενος λαου και η ορθοδοξη πιστη μαζι με την ελληνικη γλωσσα και παιδεια αποτελουν συστατικα στοιχεια της πολιτισμικης μας ταυτοτητας, γι' αυτο και διδασκονται στα θρησκευτικα τα χριστιανικα "πιστευω" κυριως. Και δεν μπορουμε να κατηγορησουμε τους γονεις που βαπτισαν το παιδι τους μικρο χριστιανοπουλο γιατι οπως θεωρησαν καλο να το μορφωσουν χωρις να το ρωτησουν, να το στειλουν αγγλικα, να το μεγαλωσουν με καποιους συγκεκριμενους κανονες ηθικης συμπεριφορας και καποιες νορμες (δεν το ανατρεφουν π.χ. συμφωνα με τα ιδεωδη του αναρχισμου), ετσι εκριναν καλο να το ενταξουν και στη χριστιανικη πιστη, στην οποια ανηκουν κι αυτοι. Κι ερχεται μετα το σχολειο και γνωστοποιει στα παιδια των Ελληνων πολιτων και μετεχοντα στην ελληνικη παιδεια και πολιτισμο τη χριστιανικη θρησκεια, οπως γινεται σε ολες τις ευρωπαϊκες χωρες, οπου το μαθημα των θρησκευτικων διδασκεται ως υποχρεωτικο, επιλεγομενο ή υποχρεωτικο με δυνατοτητα απαλλαγης και για οσους μαθητες απαλλασσονται προβλεπεται η παρακολουθηση αλλου ουδετερου θρησκειολογικου μαθηματος ή μαθηματος ηθικης και φιλοσοφιας. Ας μη εκφερουμε την αποψη που μασ βολευει ιδεολογικα, αλλα αυτη που ειναι ορθη και εχει βασιμα ερεισματαακριβώς
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
vassilis498
Διακεκριμένο μέλος
Ε, τοτε ουτε θα επρεπε να διδακονται την ελληνικη γλωσσα, αλλα να επιλεγουν ποια γλωσσα θα ηθελαν να διδαχτουν, ουτε την ελληνικη λογοτεχνια κ.τ.λ. Πατε καλα; Η θρησκεια ειναι και μερος της πολιτιστικης ταυτοτητας ενος λαου και η ορθοδοξη πιστη μαζι με την ελληνικη γλωσσα και παιδεια αποτελουν συστατικα στοιχεια της πολιτισμικης μας ταυτοτητας, γι' αυτο και διδασκονται στα θρησκευτικα τα χριστιανικα "πιστευω" κυριως. Και δεν μπορουμε να κατηγορησουμε τους γονεις που βαπτισαν το παιδι τους μικρο χριστιανοπουλο γιατι οπως θεωρησαν καλο να το μορφωσουν χωρις να το ρωτησουν, να το στειλουν αγγλικα, να το μεγαλωσουν με καποιους συγκεκριμενους κανονες ηθικης συμπεριφορας και καποιες νορμες (δεν το ανατρεφουν π.χ. συμφωνα με τα ιδεωδη του αναρχισμου), ετσι εκριναν καλο να το ενταξουν και στη χριστιανικη πιστη, στην οποια ανηκουν κι αυτοι. Κι ερχεται μετα το σχολειο και γνωστοποιει στα παιδια των Ελληνων πολιτων και μετεχοντα στην ελληνικη παιδεια και πολιτισμο τη χριστιανικη θρησκεια, οπως γινεται σε ολες τις ευρωπαϊκες χωρες, οπου το μαθημα των θρησκευτικων διδασκεται ως υποχρεωτικο, επιλεγομενο ή υποχρεωτικο με δυνατοτητα απαλλαγης και για οσους μαθητες απαλλασσονται προβλεπεται η παρακολουθηση αλλου ουδετερου θρησκειολογικου μαθηματος ή μαθηματος ηθικης και φιλοσοφιας. Ας μη εκφερουμε την αποψη που μασ βολευει ιδεολογικα, αλλα αυτη που ειναι ορθη και εχει βασιμα ερεισματα
Το αν θα πιστέψει κάποιος στο χριστιανισμό είναι θέμα επιλογής. Υπάρχουν και Έλληνες άθεοι όπως και Έλληνες άλλων θρησκειών και δεν υπάρχει καμιά διάκριση μεταξύ αυτών. Το αν θα μάθει κάποιος ελληνικά δεν είναι θέμα επιλογής. Είναι θέμα ομαλής συμβίωσης, πρέπει ανάμεσα σε ένα έθνος να υπάρχει ένας κοινός τρόπος επικοινωνίας δε νομίζω ό,τι χρειάζεται να εξηγήσω το γιατί. Άρα, η αναλογία είναι ατυχής.
Δεν κατηγορώ το γονέα που θα κάνει το παιδί του χριστιανό, ή μάλλον τον κατηγορώ, αλλά δε θα το πιάσω τώρα άλλο είναι το θέμα μου. Το πώς θα μεγαλώσει ο κάθε γονέας το παιδί του είναι θέμα δικό του εφόσον πάντα κινείται στα πλαίσια της νομιμότητας. Όταν μιλάμε όμως για την ελληνική δημόσια εκπαίδευση, έναν κρατικό θεσμό, θα έπρεπε να υπάρχει λογοδοσία για τέτοια ζητήματα.
Το τι σημαίνει ότι ο χριστιανισμός είναι επίσημη θρησκεία του κράτους και πώς αυτό συνεπάγεται πως θα πρέπει να προπαγανδίζεται καθολικά δεν το καταλαβαίνω.
Και κάτι τελευταίο, εξ ορισμού κάθε άποψη μας βολεύει για αυτό και την υιοθετούμε. Άλλωστε κάθε άποψη είναι υποκειμενική και αντανακλά τη δική μας αντίληψη των πραγμάτων και όχι κάτι το κοινά αποδεκτό για να θέταμε θέμα αντικειμενικότητας.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Chris Black
Εκκολαπτόμενο μέλος
Η γλώσσα αποτελεί ουσιώδες και σημαντικότατο εργαλείο μέσω του οποίου ο άνθρωπος κοινωνικοποιείται, επικοινωνεί με τους άλλους και γενικότερα εντάσσεται στον κοινωνικό του περίγυρο. Είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ανθρώπινης επικοινωνίας. Έτσι δεν αποτελεί θέμα επιλογής του κάθε ατόμου από την στιγμή που γεννιέται και μεγαλώνει σε μια κοινωνία στην οποία χρησιμοποιείται μια συγκεκριμένη και κοινώς κατανοητή γλώσσα. Με άλλα λόγια αν ένα άτομο δεν χρησιμοποιεί μια γλώσσα η οποία είναι κατανοητή από τους γύρω του, τότε δεν μπορεί να κοινωνικοποιηθεί σωστά,δεν μπορεί να επικοινωνήσει με άλλα άτομα, δε μπορεί να ενταχθεί σε κοινωνικές ομάδες και στην κοινωνία γενικότερα.Ε, τοτε ουτε θα επρεπε να διδακονται την ελληνικη γλωσσα, αλλα να επιλεγουν ποια γλωσσα θα ηθελαν να διδαχτουν, ουτε την ελληνικη λογοτεχνια κ.τ.λ. Πατε καλα; Η θρησκεια ειναι και μερος της πολιτιστικης ταυτοτητας ενος λαου και η ορθοδοξη πιστη μαζι με την ελληνικη γλωσσα και παιδεια αποτελουν συστατικα στοιχεια της πολιτισμικης μας ταυτοτητας, γι' αυτο και διδασκονται στα θρησκευτικα τα χριστιανικα "πιστευω" κυριως. Και δεν μπορουμε να κατηγορησουμε τους γονεις που βαπτισαν το παιδι τους μικρο χριστιανοπουλο γιατι οπως θεωρησαν καλο να το μορφωσουν χωρις να το ρωτησουν, να το στειλουν αγγλικα, να το μεγαλωσουν με καποιους συγκεκριμενους κανονες ηθικης συμπεριφορας και καποιες νορμες (δεν το ανατρεφουν π.χ. συμφωνα με τα ιδεωδη του αναρχισμου), ετσι εκριναν καλο να το ενταξουν και στη χριστιανικη πιστη, στην οποια ανηκουν κι αυτοι. Κι ερχεται μετα το σχολειο και γνωστοποιει στα παιδια των Ελληνων πολιτων και μετεχοντα στην ελληνικη παιδεια και πολιτισμο τη χριστιανικη θρησκεια, οπως γινεται σε ολες τις ευρωπαϊκες χωρες, οπου το μαθημα των θρησκευτικων διδασκεται ως υποχρεωτικο, επιλεγομενο ή υποχρεωτικο με δυνατοτητα απαλλαγης και για οσους μαθητες απαλλασσονται προβλεπεται η παρακολουθηση αλλου ουδετερου θρησκειολογικου μαθηματος ή μαθηματος ηθικης και φιλοσοφιας. Ας μη εκφερουμε την αποψη που μασ βολευει ιδεολογικα, αλλα αυτη που ειναι ορθη και εχει βασιμα ερεισματα
Χωρίς γλώσσα που να είναι κατανοητή από τα άλλα άτομα στον κοινωνικό σου περίγυρο, δε ''ζεις''.
ΧΩΡΙΣ θρησκεία ή με διαφορετική θρησκεία, ζεις.
Για να μην μπερδεύουμε apples με oranges.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
metspanos
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Chris Black
Εκκολαπτόμενο μέλος
Ξεχνάς...η διδασκαλια της ελληνικης λογοτεχνιας ή ιστοριας ειναι θεμα ομαλης συμβιωσης;
Ε, τοτε ουτε θα επρεπε να διδακονται την ελληνικη γλωσσα, αλλα να επιλεγουν ποια γλωσσα θα ηθελαν να διδαχτουν...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
metspanos
Πολύ δραστήριο μέλος
ωραιο επιχειρημαΞεχνάς...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Chris Black
Εκκολαπτόμενο μέλος
Το ξέρω...ωραιο επιχειρημα
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
metspanos
Πολύ δραστήριο μέλος
δεν εχω να πω τιποτε πλεον. Πειστηκα απο τα τελευταια τρανταχτα επιχειρηματα σου.Το ξέρω...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Chris Black
Εκκολαπτόμενο μέλος
Δε μου λες αγαπητό μου χρυσόψαρο, που ακριβώς είδες πιο πάνω κάποιον να λέει ότι η διδασκαλία της ελληνική λογοτεχνίας ή ιστορίας είναι θέμα ομαλής συμβίωσης?δεν εχω να πω τιποτε πλεον. Πειστηκα απο τα τελευταια τρανταχτα επιχειρηματα σου.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
metspanos
Πολύ δραστήριο μέλος
Δεν ειπα οτι ειναι θεμα ομαλης συμβιωσης, αρα οπως τα θρησκευτικα δεν ειναι απαραιτητο να τα μαθαινει καποιος στο σχολειο, γιατι ειναι μεσο προπαγανδας, κατ' εσε, ομοιως δεν πρεπει να διδασκονται τα αλλοδαπα παιδια στα σχολεια την ελληνικη ιστορια ή τον ελληνικο πολιτισμο, αφου δεν τους ειναιμ απαραιτητα για την ομαλη τους συμβιωση στην ελληνικη κοινωνια και γιατι ετσι τους γινεται προπαγανδα για την Ελλαδα, πραγμα βεβαια με το οποιο δεν συμφωνω ουτε φυσικα και με το πρωτο. Το πιασες; (μονο εσυ θα βαζεις τετοιαΔε μου λες αγαπητό μου χρυσόψαρο, που ακριβώς είδες πιο πάνω κάποιον να λέει ότι η διδασκαλία της ελληνική λογοτεχνίας ή ιστορίας είναι θέμα ομαλής συμβίωσης?
δες κι αυτο να ξεγκαβωθεις
https://www.orthmad.gr/node/364
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
vassilis498
Διακεκριμένο μέλος
Η διδασκαλία της ελληνικής ιστορίας είναι θέμα γνώσεων, η διδασκαλία της λογοτεχνίας ( ελληνική ή μη ) πιο πολύ για θέμα καλλιέργειας μου κάνει, αλλά δε θα πιάσουμε όλα τα μαθήματα τώρα.η διδασκαλια της ελληνικης λογοτεχνιας ή ιστοριας ειναι θεμα ομαλης συμβιωσης; Η θρησκεια ειναι μελος του επιστητου και ειναι απαραιτητη η γνωσιολογικη της προσεγγιση, γιατι επηρεαζει την κουλτουρα, τον πολιτισμο και την καθημερινη ζωη καθε λαου.
Συμφωνώ ότι η θρησκεία μπορεί να επηρεάζει πολλές πτυχές της καθημερινότητας κάποιου αλλά δεν καταλαβαίνω πώς αυτό συνδέεται με την υποχρεωτική της διδασκαλεία. Όπως επίσης δεν καταλαβαίνω γιατί θα έπρεπε το σχολείο να έχει λόγο στη διαμόρφωση της ( θρησκευτικής ) κουλτούρας ενός λαού από τη στιγμή που μιλάμε για μια χώρα με ανεξιθρησκεία.
Ο ελληνικός λαός δεν ενδιαφέρεται επίσης για πολλά άλλα θέματα που θα έπρεπε να ενδιαφέρεται. Aυτό δε σημαίνει ότι πρόκειται για κάτι το φυσιολογικό.Και στην προκειμενη περιπτωση η πλειοψηφια του ελληνικου λαου και του μαθητικου κοσμου δεν ενοχλειται απο την υπαρξη του μαθηματος αυτου (οπως φαινεται και σε αυτη τη δημοσκοπηση και σε αλλες). Το πολυ πολυ καποιοι ζητουν να διδακονται εξισου και αλλα θρησκευματα.
Το μάθημα των θρησκευτικών σε κάθε χώρα συνδέεται με την κατανομή των θρησκειών στην κάθε χώρα, όσο και με την εξουσία που έχει η θρησκευτική αρχή σε αυτή. Καμία κυβέρνηση δε θα πήγαινε ποτέ κόντρα στους παπάδες από τη στιγμή που ασκούν επιρροή σε πιστούς. Από μια μίνι-έρευνα που μόλις έκανα παρατηρώ ότι αυτό που είναι υποχρεωτικό σε Γερμανία και Φινλανδία είναι η συμμετοχή σε κάποιο αντίστοιχο μάθημα σε σχέση με τη θρησκεία του καθενός όποια κι αν είναι αυτή, όπως και το ότι αν κάποιος είναι άθεος μπορεί να παρακολουθήσει ηθική ή φιλοσοφία. Στη Γερμανία δε, απο 14 χρονών και πάνω το παιδί είναι ελεύθερο να αποφασίσει το ίδιο αν θέλει να κάνει θρησκευτικά οποιασδήποτε μορφής. Αλλά αυτά διαφέρουν εκεί ανάλογα και με το κρατίδιο.Και στη Φιλανδια ή στη Γερμανια, οπου το μαθημα ειναι υποχρεωτικο, δεν ειναι προηγμενες οι χωρες αυτες; Εδω σε πρωην κομουνιστικες χωρες σκεφτονται να επαναφερουν το μαθημα.
Επίσης μια και μιλάμε για χώρες, στη Γαλλία ( εξίσου ανεπτυγμένη ) ως ένα κράτος αμιγώς άθεων μάθημα τέτοιο δεν υπάρχει καν.
Τέτοιες χώρες όμως δεν αποτελούν πρότυπα ανάπτυξης για τέτοιος κανονισμούς. Μέχρι να φτάσουμε εκεί υπάρχει μια σειρά θεμάτων που έχουν να κάνουν τόσο με θρησκευτικές ελεθερίες όσο και με το όλο θέμα διαχωρισμού κράτους-εκκλησίας. Και εκεί πίστεψέ με, θα θέλαμε πολύ να μοιάσουμε στους Ευρωπαίους. Το σκέφτομαι κάθε φορά που μου έρχεται στο μυαλό η εικόνα του να σταυροκοπιέσαι κάθε πρωί πριν μπεις στην αίθουσα για να κάνεις μάθημα κάτω από την εικόνα του χριστούλη. Αυτά κι αν είναι γελοιότητες.
Αν υπηρχε προβλημα προσηλυτισμου ή προπαγανδας μεσω των θρησκευτικων, αυτο θα λυνοταν δικαστικα απο τα ανωτατα δικαστηρια της χωρας μας και τα διεθνη.Ποτε δεν τεθηκε τετοιο θεμα.
Γιατί ποιος είπε ότι δέχομαι την ελληνική δικαιοσύνη ως αμερόληπτη;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
ΑΓΝΗΓΙΩΡΓΟΣ
Πολύ δραστήριο μέλος
Καλώς ή κακώς όπως δηλώνοντας Έλληνας μαθαίνεις για την Ελληνική ιστορία,έτσι και δηλώνοντας Χριστιανός Ορθόδοξος μαθαίνεις για την Ορθοδοξία.
Κατά την άποψή μου θα έπρεπε να ήταν μάθημα επιλογής για όποιονενδιαφέρεται.
Θα έβρισκα επίσης ενδιαφέρον να υπήρχε ως μάθημα επιλογής και κάτι σαν"Ιστορία Θρησκειών" ή κάτι παρόμοιο για τη μελέτη άλλων θρησκειών.Ξεχωριστό όμως από τα Θρησκευτικά.
Δεν βρίσκω το λόγο να καταργηθούν, όπως ακριβώς ως μάθημα επιλογής υπάρχει ηαστρονομία, γιατί να μην υπάρχουν και τα θρησκευτικά. Όσο για την προπαγάνδατων βιβλίων αυτών μάλλον στα αντίθετα αποτελέσματα οδηγούν και όχι στον προσηλυτισμό.Μαθαίνοντας για τη θρησκεία στην οποία ανήκεις -έστω στα χαρτιά- μπορείς να τηναμφισβητήσεις ή και να την αρνηθείς. Αγνοώντας την όμως; Δεν πιστεύω στηνυποτιθέμενη πλύση εγκεφάλου που μερικοί υποστηρίζουν ότι γίνεται στα δημοτικά(δεν είμαστε Αμερική εδώ...). Αν ίσχυε κάτι τέτοιο, δεν θα υπήρχε αυτή ηαμφισβήτηση από τους νέους σήμερα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
metspanos
Πολύ δραστήριο μέλος
1ον: Αντε την ελληνικη δικαιοσυνη δεν τη δεχεσαι. Την ευρωπαϊκη ή τη διεθνή; Η Ελλαδα δεν εχει ποτε καταδικαστει δικαστικα, γιατι στη χωρα της διδασκεται το μαθημα αυτο, ετσι οπως διδασκεται.Η διδασκαλία της ελληνικής ιστορίας είναι θέμα γνώσεων, η διδασκαλία της λογοτεχνίας ( ελληνική ή μη ) πιο πολύ για θέμα καλλιέργειας μου κάνει, αλλά δε θα πιάσουμε όλα τα μαθήματα τώρα.
Συμφωνώ ότι η θρησκεία μπορεί να επηρεάζει πολλές πτυχές της καθημερινότητας κάποιου αλλά δεν καταλαβαίνω πώς αυτό συνδέεται με την υποχρεωτική της διδασκαλεία. Όπως επίσης δεν καταλαβαίνω γιατί θα έπρεπε το σχολείο να έχει λόγο στη διαμόρφωση της ( θρησκευτικής ) κουλτούρας ενός λαού από τη στιγμή που μιλάμε για μια χώρα με ανεξιθρησκεία.
Ο ελληνικός λαός δεν ενδιαφέρεται επίσης για πολλά άλλα θέματα που θα έπρεπε να ενδιαφέρεται. Aυτό δε σημαίνει ότι πρόκειται για κάτι το φυσιολογικό.
Το μάθημα των θρησκευτικών σε κάθε χώρα συνδέεται με την κατανομή των θρησκειών στην κάθε χώρα, όσο και με την εξουσία που έχει η θρησκευτική αρχή σε αυτή. Καμία κυβέρνηση δε θα πήγαινε ποτέ κόντρα στους παπάδες από τη στιγμή που ασκούν επιρροή σε πιστούς. Από μια μίνι-έρευνα που μόλις έκανα παρατηρώ ότι αυτό που είναι υποχρεωτικό σε Γερμανία και Φινλανδία είναι η συμμετοχή σε κάποιο αντίστοιχο μάθημα σε σχέση με τη θρησκεία του καθενός όποια κι αν είναι αυτή, όπως και το ότι αν κάποιος είναι άθεος μπορεί να παρακολουθήσει ηθική ή φιλοσοφία. Στη Γερμανία δε, απο 14 χρονών και πάνω το παιδί είναι ελεύθερο να αποφασίσει το ίδιο αν θέλει να κάνει θρησκευτικά οποιασδήποτε μορφής. Αλλά αυτά διαφέρουν εκεί ανάλογα και με το κρατίδιο.
Επίσης μια και μιλάμε για χώρες, στη Γαλλία ( εξίσου ανεπτυγμένη ) ως ένα κράτος αμιγώς άθεων μάθημα τέτοιο δεν υπάρχει καν.
Τέτοιες χώρες όμως δεν αποτελούν πρότυπα ανάπτυξης για τέτοιος κανονισμούς. Μέχρι να φτάσουμε εκεί υπάρχει μια σειρά θεμάτων που έχουν να κάνουν τόσο με θρησκευτικές ελεθερίες όσο και με το όλο θέμα διαχωρισμού κράτους-εκκλησίας. Και εκεί πίστεψέ με, θα θέλαμε πολύ να μοιάσουμε στους Ευρωπαίους. Το σκέφτομαι κάθε φορά που μου έρχεται στο μυαλό η εικόνα του να σταυροκοπιέσαι κάθε πρωί πριν μπεις στην αίθουσα για να κάνεις μάθημα κάτω από την εικόνα του χριστούλη. Αυτά κι αν είναι γελοιότητες.
Γιατί ποιος είπε ότι δέχομαι την ελληνική δικαιοσύνη ως αμερόληπτη;
2ον: Και στη Γαλλια σε καποιες περιοχες (Αλσατια, αν το λεω καλα, κ.ά.) διδασκεται μαθημα θρησκευτικων και υπηρχε σαν σκεψη μεχρι προτινος τουλαχιστον να επανελθει το μαθημα σε ολη τη χωρα υπο καποια μορφη. Και ποιες χωρες ειναι προτυπα αναπτυξης; Οι κομουνιστικες, οπου η θρησκεια και η Εκκλησια διωκόταν απηνως;
3ον: Με τις δημοσκοπησεις που ανεφερα ο λαος δεν δειχνει οτι δεν ενδιαφερεται, αλλα παιρνει θεση ξεκαθαρα: θελει να διδασκεται το μαθημα αυτο, απλως υπο αλλη μορφη ισως (θρησκειολογικη). Και στη δημοκρατια κυριαρχος ειναι ο λαος. Εκτος αν εσυ δεν εισαι υπερ του δημοκρατικου πολιτευματος
4ον: Και η διδασκαλια της θρησκειας ειναι θεμα γνωσεων. Και γιατι να ειναι αλλα μαθηματα υποχρεωτικα π.χ. Οικιακη Οικονομια και να μην ειναι τα θρησκευτικα; Προκειται για καθαρα γνωσιολογικο μαθημα με εμφαση στην ορθοδοξη θρησκεια. Εδω ακομη και σε τηλεπαιχνιδια και κουιζ υπαρχουν ερωτησεις θρησκευτικου περιεχομενου.
5ον: Το θεμα μας ειναι το μαθημα των θρησκευτικων, οχι η προσευχη και ο εκκλησιασμος στα σχολεια
Παντως δες αυτο οσον αφορα τηη εικονα του Χριστουλη, που λες https://www.churchofcypruseu.com/index.php?option=com_content&view=article&id=216%3A-2011&catid=40%3A2011-06-11-01-53-30&Itemid=95&lang=el
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
DrHouse
Διάσημο μέλος
Δεν βρίσκω το λόγο να καταργηθούν, όπως ακριβώς ως μάθημα επιλογής υπάρχει ηαστρονομία, γιατί να μην υπάρχουν και τα θρησκευτικά.
Το ενα ειναι επιστημη,ενω το αλλο οχι.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
JKaradakov
Τιμώμενο Μέλος
Ναι αλλά εγώ το λέω με διαφορετικό σκεπτικό. "Φορτώνεις" ουσιαστικά μια θρησκεία σε έναν άνθρωπο(-μωρό) που δεν έχει ιδέα περί τίνος πρόκειται. Από που κι ως που του καθορίζεις τι θρησκεία θα ακολουθήσει;
το πιο δυνατό χαρτί;;;;;;
οκ.
Μάλλον μόνο η δική μου γιαγιά με έσκιαζε (σκιάζει) περί του θέματος. Αλήθεια, άνετα θα αντάλλαζα (στην τότε ηλικία) τη γιαγιά μου με ένα τέτοιο βιβλίο, λιγότερο κακό θα μου έκανε (φαντάσου, όποτε είμαι εκκλησία και σκέφτομαι τα δικά μου, εεεε μου ξεφεύγει καμιά βρισιά, τότε οι εφιάλτες έχουν παντού τη γιαγιά μου... "πρέπει να σεβόμαστε το χώρο του Θεού, μεγάλη αμαρτία να μην τον προσέχουμε ή να βρίζουμε εκεί μέσα... ΘΑ ΤΑ ΠΛΗΡΏΣΟΥΜΕ ΌΛΑ ΑΥΤΆ ΚΆΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΉ, ΌΛΟΙ ΜΑΣ ΘΑ ΤΑ ΠΛΗΡΏΣΟΥΜΕ")
Τι τα θυμήθηκα τώρα;
ΜΑΜΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ ΜΟΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥ!
Αν έχετε μάθει να τα ρίχνεται όλα στην εκπαίδευση, πάω πάσο. Δε συνεχίζω άλλο.
Αλλά μην εθελοτυφλούμε. ΤΕΡΆΣΤΙΟ μέρος ευθύνης έχουμε και εμείς,το κάθε Ελληνικό Χριστιανικό σπίτι.
Γιατί μπορεί να γκρινιάζουμε,αλλά δεν είδα κανέναν δήθεν προοδευτικό να μην βαπτίζει το βρεφάκι ή να κρατάει το παιδί μακριά από την εκκλησία ώσπου να μεγαλώσει και να αποφασίσει.
Δεν τα ρίχνω στην εκπαίδευση. Απάντησε μου μόνο σε αυτό.
Όταν ήσουν μικρή τι παιχνίδια έπαιζες; Παρατήρησε λίγο τι παιχνίδια παίζουν τα σημερινά μικρά παιδιά και δες την διαφορά. Τα πάντα παίζουν ρόλο στην ανάπτυξη νοοτροπίας σε ένα μικρό παιδί. Όταν είμαστε μικρά παιδιά είμαστε άγραφοι χάρτες ότι μας πούνε το πιστεύουμε χωρίς να το αμφισβητήσουμε.
Εδώ ένα προσφατο παράδειγμα για το πόσο εύκολα χειραγωγήσιμοι είμαστε όταν είμαστε μικροί.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
kwstasIdealism
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
metspanos
Πολύ δραστήριο μέλος
Ειναι και υπαγεται στις θεωρητικες επιστημες, γι' αυτο και υπαρχουν θεολογικες σχολες σε ολα τα ευρωπαϊκα και αμερικανικα πανεπιστημια, ή στις ηθικες λεγομενες επιστημες, συμφωνα με την ταξινομηση της ακαδημιας αθηνων.Το ενα ειναι επιστημη,ενω το αλλο οχι.
οταν η εκκλησια διατηρουσε σχολεια επι τουρκοκρατιας ή και σημερα ακομα στη διασπορα, τοτε ειναι καλα, δεν μας περαζει ο εναγκαλισμος της εκκλησιας με την παιδεια. Τωρα μας ενοχλει. Ω της υποκρισιας!Η καταργηση τους ειναι οχι μονο ειναι αμεση αλλα και αναγκαια,καμια σχεση το κρατος δεν πρεπει να εχει με την εκκλησια
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Chris Black
Εκκολαπτόμενο μέλος
Κάτσε να το πάρουμε απ'την αρχή γιατί θα μας τρελάνεις. Η επέμβασή μου στην όλη συζήτηση ξεκίνησε εξαιτίας της εντελώς άτοπης και ατυχούς αναλογίας σου σε σχέση με την θρησκεία και με την γλώσσα, λέγοντας από την πλευρά μου πάνω κάτω πως η θρησκεία είναι κάτι που(υποτίθεται) διαλέγεις εσύ ενώ η γλώσσα είναι κάτι το οποίο δε μπορείς να διαλέξεις από την στιγμή που ζεις σε μια κοινωνία στην οποία χρησιμοποιείται κυρίως μια συγκεκριμένη και κοινώς κατανοητή γλώσσα, καθώς αποτελεί εργαλείο μέσω του οποίου επιτυγχάνεται η ομαλή συμβίωση μεταξύ μελών του κοινωνικού συνόλου και μπλα μπλα μπλα... Και μέρος της απάντησής σου ήταν :Δεν ειπα οτι ειναι θεμα ομαλης συμβιωσης, αρα οπως τα θρησκευτικα δεν ειναι απαραιτητο να τα μαθαινει καποιος στο σχολειο, γιατι ειναι μεσο προπαγανδας, κατ' εσε, ομοιως δεν πρεπει να διδασκονται τα αλλοδαπα παιδια στα σχολεια την ελληνικη ιστορια ή τον ελληνικο πολιτισμο, αφου δεν τους ειναιμ απαραιτητα για την ομαλη τους συμβιωση στην ελληνικη κοινωνια και γιατι ετσι τους γινεται προπαγανδα για την Ελλαδα, πραγμα βεβαια με το οποιο δεν συμφωνω ουτε φυσικα και με το πρωτο. Το πιασες; (μονο εσυ θα βαζεις τετοια
Ολίγον άσχετο δε νομίζεις? Κανείς δε είπε ότι η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας και ιστορίας είναι θέμα ομαλής συμβίωσης.η διδασκαλια της ελληνικης λογοτεχνιας ή ιστοριας ειναι θεμα ομαλης συμβιωσης;
2ον
Με κάνεις πλάκα? Τι είδους νοητικές ακροβασίες είναι αυτές? Σου λέω η κοινή γλώσσα είναι θέμα ομαλής συμβίωσης και λειτουργίας της κοινωνίας, τι σχέση έχουν τα υπόλοιπα που λες για ελληνική ιστορία και πολιτισμό?...κατ' εσε, ομοιως δεν πρεπει να διδασκονται τα αλλοδαπα παιδια στα σχολεια την ελληνικη ιστορια ή τον ελληνικο πολιτισμο, αφου δεν τους ειναιμ απαραιτητα για την ομαλη τους συμβιωση στην ελληνικη κοινωνια και γιατι ετσι τους γινεται προπαγανδα για την Ελλαδα...
Επίσης, τα παιδάκια που είναι αλλόθρησκα έτσι και αλλιώς παίρνουν απαλλαγή απ'τα θρησκευτικά, το θέμα μας είναι τα ελληνόπουλα που από το σχολείο κιόλας τα προσηλυτίζουν σε μια θρησκεία και στουμπώνουν στο κεφάλι τους έναν σορό παπάρες, από ηλικία που δεν μπορούν να κρίνουν σωστά αυτά που τους λένε με αποτέλεσμα να τα καταπίνουν αμάσητα. (μετά σου λέει έχουμε ελεύθερη επιλογή). Κάτι εντελώς διαφορετικό συμβαίνει με την ιστορία γιατί πολύ απλά το μάθημα της ιστορίας δεν βασίζεται σε κάτι που έχει να κάνει αποκλειστικά με την πίστη όπως η θρησκεία, είναι ένα μάθημα που βασίζεται σε έναν πολύ μεγάλο βαθμό σε ΓΕΓΟΝΌΤΑ που συνέβησαν you know (χωρίς να αποκλείουμε φυσικά ότι αρκετές φορές η ιστορία όπως διδάσκεται στα σχολεία τονίζει κάποια πράγματα και γράφει στα αποτέτοια της κάποια άλλα, και γι'αυτό ίσως θα έπρεπε να γίνουν αλλαγές στον τρόπο που διδάσκεται). Τέλοσπάντων το θέμα του thread δεν είναι η ιστορία, είναι τα θρησκευτικά, προσπάθησε να μένεις λίγο στο θέμα.
Επιπλέον, θα ήθελα να σας πω όλους εσάς που γουστάρετε τα θρησκευτικά, πως υπάρχουν μέρη στα οποία μπορεί να διδαχθεί η θρησκεία σε παιδιά και όπου όλοι σας μπορείτε να σνιφάρεται άφθονες ποσότητες θρησκευτικής κατάνυξης. Αυτά τα μέρη λέγονται κατηχητικά. Όσοι λοιπόν έχετε όρεξη για θρησκευτικά να σας βλέπω κάθε σαββατοκύριακο εκεί και να αφήσετε τ σχολεία κατά μέρος.
Ως προς τι θα με ξεγκαβώσει αυτό παρακαλώ?δες κι αυτο να ξεγκαβωθεις
https://www.orthmad.gr/node/364
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
vassilis498
Διακεκριμένο μέλος
1ον: Αντε την ελληνικη δικαιοσυνη δεν τη δεχεσαι. Την ευρωπαϊκη ή τη διεθνή; Η Ελλαδα δεν εχει ποτε καταδικαστει δικαστικα, γιατι στη χωρα της διδασκεται το μαθημα αυτο, ετσι οπως διδασκεται.
2ον: Και στη Γαλλια σε καποιες περιοχες (Αλσατια, αν το λεω καλα, κ.ά.) διδασκεται μαθημα θρησκευτικων και υπηρχε σαν σκεψη μεχρι προτινος τουλαχιστον να επανελθει το μαθημα σε ολη τη χωρα υπο καποια μορφη. Και ποιες χωρες ειναι προτυπα αναπτυξης; Οι κομουνιστικες, οπου η θρησκεια και η Εκκλησια διωκόταν απηνως;
3ον: Με τις δημοσκοπησεις που ανεφερα ο λαος δεν δειχνει οτι δεν ενδιαφερεται, αλλα παιρνει θεση ξεκαθαρα: θελει να διδασκεται το μαθημα αυτο, απλως υπο αλλη μορφη ισως (θρησκειολογικη). Και στη δημοκρατια κυριαρχος ειναι ο λαος. Εκτος αν εσυ δεν εισαι υπερ του δημοκρατικου πολιτευματος
4ον: Και η διδασκαλια της θρησκειας ειναι θεμα γνωσεων. Και γιατι να ειναι αλλα μαθηματα υποχρεωτικα π.χ. Οικιακη Οικονομια και να μην ειναι τα θρησκευτικα; Προκειται για καθαρα γνωσιολογικο μαθημα με εμφαση στην ορθοδοξη θρησκεια. Εδω ακομη και σε τηλεπαιχνιδια και κουιζ υπαρχουν ερωτησεις θρησκευτικου περιεχομενου.
5ον: Το θεμα μας ειναι το μαθημα των θρησκευτικων, οχι η προσευχη και ο εκκλησιασμος στα σχολεια
Παντως δες αυτο οσον αφορα τηη εικονα του Χριστουλη, που λες https://www.churchofcyUkrainepruseu.com/index.php?option=com_content&view=article&id=216%3A-2011&catid=40%3A2011-06-11-01-53-30&Itemid=95&lang=el
Συνεχίζεις να μου επικαλείσαι τη νομιμότητα σε μια συζήτηση στην οποία δε χωράει. Δεκάρα δε δίνω τι λέει το ελληνικό ή ευρωπαϊκό ή οποιοδήποτε άλλο δικαστήριο εφόσον μιλάμε για τέτοια θέματα και ούτε εσύ θα πρεπε. Από πότε θα πρεπε να δεχόμαστε ως αυθεντία το νόμο που κάποιοι άλλοι διαμορφώνουν; Δική σου κρίση δεν έχεις; Για σένα είναι όλα ιδανικά, όπως θα πρεπε να είναι;
Αν ήταν σε κάθε αντίστοιχη συζήτηση να καταλήγαμε κατευθείαν σύμφωνα με το τι είναι νόμιμο και τι όχι τι χάνουμε το χρόνο μας να το κλείσουμε το μαγαζάκι.
Δεν έχω σκοπό να πιάσω την κάθε χώρα μία μία για να δείξω κάτι που δε με ενδιαφέρει. Η επιρροή που έχει η εκκλησία στο λαό και στην κεντρική εξουσία είναι παγκόσμιο φαινόμενο όχι ελληνικό. Όσο πιο βαθιά θρησκευόμενη είναι μια χώρα τόσο πιο σημαντική θέση έχουν τα θρησκευτικά σε αυτήν και αυτό ισχύει και για τις πρώην κομμουνιστικές, πάρ' τες μια μια στο wiki και διαπίστωσέ το μόνος σου. Η ανάπτυξη έχει πολλές πτυχές οι θρησκευτικές ελευθερίες είναι μία μόνο από αυτές κι εκεί πάλι πολλά πράγματα διαφέρουν.
Άρα μια χαρά ενοχλείται . Ε οκ κι εμένα αν ρώταγες θρησκειολογία θα τα 'θελα αλλά όχι στο δημοτικό και στο γυμνάσιο και σαν μάθημα επιλογής στο λύκειο. Όταν θα είναι σε θέση ο μάθητής να αξιολογήσει αυτά που καλείται να μάθει χωρίς να προπαγανδίζεται χωρίς να το καταλαβαίνει. Ένα μάθημα στο λύκειο που μιλά αμερόληπτα για τα βασικά γνωρίσματα της κάθε θρησκείας έχει γνωσιακό χαρακτήρα. Ένα μάθημα στο δημοτικό που σου μιλάει για το πόσο καλός ήταν χριστούλης είναι καθαρή προπαγάνδα.
Τα θρησκευτικά σύμβολα και οι θρησκευτικές τελετές σε δημόσιους χώρους είναι ενδεικτικά του κατά πόσο ένα κράτος έχει ουδέτερο ή όχι χαρακτήρα. Υπάρχουν χώρες που μπορεί τα θρησκευτικά να διδάσκονται κανονικά αλλά σε τέτοιους τομείς είναι πολύ πιο μπροστά.
Για το λινκ, αν και νομίζω σου απάντησα ση πρώτη παράγραφο, κάτι που μου έκανε εντύπωση ( και επιβεβαιώνει αυτό που λέω παραπάνω ).
(παραβλέπω το πολυτονικό )Στό σκεπτικό τῆς ἀπόφασης διευκρινίζεται ὅτι ναί μέν τά κράτη-μέλη τοῦ ΣτΕ ἔχουν τήν ὑποχρέωση νά σέβονται, κατά τήν διάρκεια τῆς ἐκπαιδευτικῆς διαδικασίας, τίς θρησκευτικές καί φιλοσοφικές πεποιθήσεις τῶν γονέων ἀλλά, στήν προκειμένη περίπτωση, ἡ παρουσία τοῦ σταυροῦ στίς σχολικές αἴθουσες, δέν ἀντιστρατεύεται τό δικαίωμα τῶν γονέων, νά ἀνατρέφουν τά παιδιά τους, ἀνάλογα μέ τίς δικές τους θρησκευτικές καί φιλοσοφικές πεποιθήσεις.
Δηλαδή σαν να μας λένε "και τι σε ενδιαφέρει εσένα τι κάνει το σχολείο αφού εσύ σπίτι σου είσαι ελεύθερος να το αναθρέψεις όπως νομίζεις".
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
metspanos
Πολύ δραστήριο μέλος
Θα σε ξεγκαβωσει ως προς το οτι σε ολες τις χωρες ακομη και στη Σουηδια, που ειναι μια ελευθεριαζουσα κοινωνια διδασκεται το μαθημα των θρησκευτικων και μαλιστα υποχρεωτικα. Στις πιο πολλες χωρες της Ευρωπης επικρατει θρησκευτικη αδιαφορια και υπαρχει μεγαλο ποσοστο αθεων, κι ομως τα θρησκευτικα διδασκονται. Στα κατηχητικα γινεται κατηχηση, στα σχολεια παρεχονται γνωσεις για τη θρησκεια, εξ ου και η βαθμολογηση. Την ιστορια και τη λογοτεχνια την αναφερω γιατι οπως στα θρησκευτικα θα μπορουσε να απαλλαγει καποιος αθεος, ετσι και σε αυτα τα μαθηματα θα μπορουσε να ζητησει απαλλαγη ενας αλλοδαπος μαθητης, αλλα ακομη κι ενας Ελληνας μαθητης με διεθνιστικη ιδεολογια ομως και να θεσει θεμα οτι μεσω των μαθηματων αυτων προσπαθει το σχολειο να του κανει πλυση εγκεφαλουκαι να του εμφυσησει μια εθνικιστικη ιδεολογια. Κι αφου τα παιδια ειναι βαπτισμενα χριστιανοπουλα, γιατι να μην παρακολουθουν το μαθημα. Εσενα τι λογος σου πέφτει; Εξαλλου οποιος θελει σημερα μπορει να απαλλαγει απο το μαθημα χωρις να δηλωσει το λογο, αρα ατυπα εχει μεταταραπει το μαθημα σε επιλεγομενο. Κι ομως η πλειοψηφια των μαθητων το παρακολουθει. Εσυ γιατι ενοχλεισαι τοσο; Κι αντε η ιστορια ειναι γεγονοτα. Η λογοτεχνια ειναι γεγονοτα; Δεν ειναι ιδεες και θεωριες; Ετσι και η θρησκεια ειναι και γεγονοτα ιστορικα (εμφανιση, εξελιξη και εξαπλωση καθε θρησκειας), ειναι και ιδεες ειναι και θεωριες. Αρα ειναι διδακτεα.Οι πολιτες της Ελλαδας ειναι και μελη στη συντριπτικη πλειοψηφια της εκκλησιας και ορθοδοξοι χριστιανοι κι εκρινε δικαιο το ελληνικο κρατος σεβομενο και το θεσμο της Εκκλησιας που συμπαρασταθηκε πολλες φορες στο εθνος να παρεχει στα παιδια των πολιτων του θρησκευτικη παιδεια κατα βαση ορθοδοξη χριστιανικη. Αλλο τωρα αν εσενα σε ενοχλει αυτο. Δεν ζουμε επι κομουνισμου. Κι εμενα δεν μου αρεσει το ποδοσφαιρο, ομως δεν διαμαρτυρομαι, οταν η κρατικη τηλεοραση, που κι εγω την πληρωνω ως Ελλην πολιτης παιζει ποδοσφαιρικους αγωνες, γιατι σεβομαι την πλειοψηφια του ελληνικου λαου και δη του ανδρικου που ειναι ποδοσφαιροφιλος.Κάτσε να το πάρουμε απ'την αρχή γιατί θα μας τρελάνεις. Η επέμβασή μου στην όλη συζήτηση ξεκίνησε εξαιτίας της εντελώς άτοπης και ατυχούς αναλογίας σου σε σχέση με την θρησκεία και με την γλώσσα, λέγοντας από την πλευρά μου πάνω κάτω πως η θρησκεία είναι κάτι που(υποτίθεται) διαλέγεις εσύ ενώ η γλώσσα είναι κάτι το οποίο δε μπορείς να διαλέξεις από την στιγμή που ζεις σε μια κοινωνία στην οποία χρησιμοποιείται κυρίως μια συγκεκριμένη και κοινώς κατανοητή γλώσσα, καθώς αποτελεί εργαλείο μέσω του οποίου επιτυγχάνεται η ομαλή συμβίωση μεταξύ μελών του κοινωνικού συνόλου και μπλα μπλα μπλα... Και μέρος της απάντησής σου ήταν :
Ολίγον άσχετο δε νομίζεις? Κανείς δε είπε ότι η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας και ιστορίας είναι θέμα ομαλής συμβίωσης.
2ον Με κάνεις πλάκα? Τι είδους νοητικές ακροβασίες είναι αυτές? Σου λέω η κοινή γλώσσα είναι θέμα ομαλής συμβίωσης και λειτουργίας της κοινωνίας, τι σχέση έχουν τα υπόλοιπα που λες για ελληνική ιστορία και πολιτισμό?
Επίσης, τα παιδάκια που είναι αλλόθρησκα έτσι και αλλιώς παίρνουν απαλλαγή απ'τα θρησκευτικά, το θέμα μας είναι τα ελληνόπουλα που από το σχολείο κιόλας τα προσηλυτίζουν σε μια θρησκεία και στουμπώνουν στο κεφάλι τους έναν σορό παπάρες, από ηλικία που δεν μπορούν να κρίνουν σωστά αυτά που τους λένε με αποτέλεσμα να τα καταπίνουν αμάσητα. (μετά σου λέει έχουμε ελεύθερη επιλογή). Κάτι εντελώς διαφορετικό συμβαίνει με την ιστορία γιατί πολύ απλά το μάθημα της ιστορίας δεν βασίζεται σε κάτι που έχει να κάνει αποκλειστικά με την πίστη όπως η θρησκεία, είναι ένα μάθημα που βασίζεται σε έναν πολύ μεγάλο βαθμό σε ΓΕΓΟΝΌΤΑ που συνέβησαν you know (χωρίς να αποκλείουμε φυσικά ότι αρκετές φορές η ιστορία όπως διδάσκεται στα σχολεία τονίζει κάποια πράγματα και γράφει στα αποτέτοια της κάποια άλλα, και γι'αυτό ίσως θα έπρεπε να γίνουν αλλαγές στον τρόπο που διδάσκεται). Τέλοσπάντων το θέμα του thread δεν είναι η ιστορία, είναι τα θρησκευτικά, προσπάθησε να μένεις λίγο στο θέμα.
Επιπλέον, θα ήθελα να σας πω όλους εσάς που γουστάρετε τα θρησκευτικά, πως υπάρχουν μέρη στα οποία μπορεί να διδαχθεί η θρησκεία σε παιδιά και όπου όλοι σας μπορείτε να σνιφάρεται άφθονες ποσότητες θρησκευτικής κατάνυξης. Αυτά τα μέρη λέγονται κατηχητικά. Όσοι λοιπόν έχετε όρεξη για θρησκευτικά να σας βλέπω κάθε σαββατοκύριακο εκεί και να αφήσετε τ σχολεία κατά μέρος.
Ως προς τι θα με ξεγκαβώσει αυτό παρακαλώ?
Οι νομοι στηριζονται σε διεθνεις συμβασεις και συμφωνιες αποδεκτες απο τους λαους, αρα εχουν λαϊκο ερεισμα. Μια πολιτισμενη κοινωνια λειτοιυργει με νομους και αποφαινονται τα δικαστηρια, οταν υπαρχει διαφωνια μεταξυ των πολιτων. Δεν ενοχλουνται οι μαθητες παρα μονο αυτοι που λενε να καταργηθει τελειως το μαθημα. Οι αλλοι ή δεχονται το μαθημα, οπως εχει ή λενε να γινει θρησκειολογικο δηλαδη διαφωνουν στη μορφη του οχι στην υπαρξη του. Το "τι καλος ηταν ο Χριστουλης" διδακεται γιατι ειναι η θεωρια της χριστιανικης πιστης για το προσωπο του Χριστου, εινα μια υποκειμενικη γνωμη για σενα που ειναι ομως μια απο τις αρχες της χριστιανικης πιστης. Οπως στη λογοτεχνια μπορει να πει καποιος οτι συμφωνα με το ταδε λογοτεχνικο ρευμα ο δεινα ποιητης δεν ειναι καλος, αυτο ειναι μεν μια υποκειμενικη γνωμη, ειναι ομως μια απο τις αρχες του συγκεκριμενου λογοτεχνικου ρευματος, αρα ειναι διδακτεα.Συνεχίζεις να μου επικαλείσαι τη νομιμότητα σε μια συζήτηση στην οποία δε χωράει. Δεκάρα δε δίνω τι λέει το ελληνικό ή ευρωπαϊκό ή οποιοδήποτε άλλο δικαστήριο εφόσον μιλάμε για τέτοια θέματα και ούτε εσύ θα πρεπε. Από πότε θα πρεπε να δεχόμαστε ως αυθεντία το νόμο που κάποιοι άλλοι διαμορφώνουν; Δική σου κρίση δεν έχεις; Για σένα είναι όλα ιδανικά, όπως θα πρεπε να είναι;
Αν ήταν σε κάθε αντίστοιχη συζήτηση να καταλήγαμε κατευθείαν σύμφωνα με το τι είναι νόμιμο και τι όχι τι χάνουμε το χρόνο μας να το κλείσουμε το μαγαζάκι.
Δεν έχω σκοπό να πιάσω την κάθε χώρα μία μία για να δείξω κάτι που δε με ενδιαφέρει. Η επιρροή που έχει η εκκλησία στο λαό και στην κεντρική εξουσία είναι παγκόσμιο φαινόμενο όχι ελληνικό. Όσο πιο βαθιά θρησκευόμενη είναι μια χώρα τόσο πιο σημαντική θέση έχουν τα θρησκευτικά σε αυτήν και αυτό ισχύει και για τις πρώην κομμουνιστικές, πάρ' τες μια μια στο wiki και διαπίστωσέ το μόνος σου. Η ανάπτυξη έχει πολλές πτυχές οι θρησκευτικές ελευθερίες είναι μία μόνο από αυτές κι εκεί πάλι πολλά πράγματα διαφέρουν.
Άρα μια χαρά ενοχλείται . Ε οκ κι εμένα αν ρώταγες θρησκειολογία θα τα 'θελα αλλά όχι στο δημοτικό και στο γυμνάσιο και σαν μάθημα επιλογής στο λύκειο. Όταν θα είναι σε θέση ο μάθητής να αξιολογήσει αυτά που καλείται να μάθει χωρίς να προπαγανδίζεται χωρίς να το καταλαβαίνει. Ένα μάθημα στο λύκειο που μιλά αμερόληπτα για τα βασικά γνωρίσματα της κάθε θρησκείας έχει γνωσιακό χαρακτήρα. Ένα μάθημα στο δημοτικό που σου μιλάει για το πόσο καλός ήταν χριστούλης είναι καθαρή προπαγάνδα.
Τα θρησκευτικά σύμβολα και οι θρησκευτικές τελετές σε δημόσιους χώρους είναι ενδεικτικά του κατά πόσο ένα κράτος έχει ουδέτερο ή όχι χαρακτήρα. Υπάρχουν χώρες που μπορεί τα θρησκευτικά να διδάσκονται κανονικά αλλά σε τέτοιους τομείς είναι πολύ πιο μπροστά.
Για το λινκ, αν και νομίζω σου απάντησα ση πρώτη παράγραφο, κάτι που μου έκανε εντύπωση ( και επιβεβαιώνει αυτό που λέω παραπάνω ).
(παραβλέπω το πολυτονικό )
Δηλαδή σαν να μας λένε "και τι σε ενδιαφέρει εσένα τι κάνει το σχολείο αφού εσύ σπίτι σου είσαι ελεύθερος να το αναθρέψεις όπως νομίζεις".
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 20 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 104 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
- Hased Babis
- Evenstar
- patatosalata22
- Libertus
- Unboxholics
- gmoutzour
- Bleach_enjoyer
- despoina13
- Hecticism
- iiTzArismaltor_
- Helen06
- charmander
- BatGuin
- Ioan02
- Alessandra Eliza
- Corfu kitty
- kiyoshi
- kost28
- jYanniss
- Albert.123
- bbb
- Scandal
- fgk
- AggelikiGr
- Debugging_Demon
- NeosUser2023
- Arvacon
- constansn
- Reader
- American Economist
- Μήτσος10
- marina.marina
- Basilis0
- Kate1914
- phleidhs
- nearos
- giannhs2001
- Aggel0sss
- Nick_nt
- Pierre Bezukhov
- Maynard
- Αναστασία197
- Lifelong Learner
- mel<3
- Ness
- Twittn
- johnsala
- Abiogenesis
- arko
- george777
- Drglitterstar
- art_of_poetry
- Joji
- Praxis
- angies
- augustine
- Νομάρχης
- SoyN
- katia.m
- PanMoonlight
- ar_rubelen
- spring day
- lepipini
- DeWiN
- fmarulezkd
- Samuel
- Fanimaid123
- Νατασα 1
- Βλα
- Fanimaid
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.