Θετική vs Θεωρητική vs Τεχνολογική

venividivici43946

Διάσημο μέλος

Ο venividivici43946 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,392 μηνύματα.
Δηλαδή 10 εκατ. Έλληνες δεν έχουν καλλιεργημένο πνεύμα;
Ή να το πάω λίγο παραπέρα.10 εκατ. Έλληνες επειδή δεν ξέρουν αρχαία και να αναλύουν ένα ποίημα της Πολυδούρη ψηφίζουν αυτούς που ψηφίζουν;

Κατηγορηματικά όχι. Παιδεία είναι ο σεβασμός του δίπλα, των ωρών κοινής ησυχίας, των νόμων, των ατόμων με ειδικές ανάγκες, των ξένων, του περιβάλλοντος, η μη χρήση του αυτοκινήτου για ψύλλου πήδημα η ισότητα όλων στις ευκαιρίες και ούτω καθεξής.

Βλέπεις να ισχύει κάτι από τα προαναφερθέντα; Αντίθετα όλοι κυττούν τη βολή τους, την καταστρατήγηση του δικαίου, το κλέψιμο, το ρουσφέτι, την περιθωριοποίηση του διαφορετικού, όποιο και αν είναι αυτό, στάθμευση όπου τους καπνίσει κλπ.

Αν το μεμονωμένο άτομο συμπεριφέρεται έτσι, γιατί να μας φταίνε οι πολιτικοί; Από το λαό προέρχονται και αυτοί, εμείς τους εκλέγουμε. Άρα ξεκινάμε από το τι μπορεί να κάνει ο καθείς πρώτα για τον εαυτό του και μετά για το κοινωνικό σύνολο. Σε αυτή τη χώρα δεν πρόκειται να γίνει ποτέ αυτό. Οπότε καλλιέργεια δεν πρόκειται να υπάρξει όσα πτυχία και να έχει ο άλλος. Κάνε τις αναγωγές σου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Θάλεια

Διάσημο μέλος

Η Θάλεια αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει από Ιωάννινα (Ιωάννινα). Έχει γράψει 3,424 μηνύματα.
Δεν είπα αυτό φυσικά. Αλλά θεωρητικές επιστήμες δεν είναι η λογοτεχνία και τα αρχαία που κάνουμε στο σχολείο, πρέπει να ξεφύγετε από αυτό το πλαίσιο. ΟΛΑ μας είναι χρήσιμα. Ούτε τα θετικά πρέπει να μηδενίζονται, ούτε τα θεωρητικά.

Ακόμα και το διάβασμα των εφημερίδων που λες, φυσικά και σε κάνει καλύτερο άνθρωπο. Κατανοείς όμως πολλά περισσότερα αν έχεις σπουδάσει πχ. ψυχολογία ή επικοινωνία. Και καταλαβαίνεις ότι σου λένε το 1/4 όσων συμβαίνουν. Άρα πέρα από την έκπτωση στο ταμείο (μαθηματικά) ίσως να ήταν χρήσιμο να μάθεις και την ατζέντα των μέσων (επικοινωνία-ανάλυση λόγου) για να καταλάβεις πώς σε κοροϊδεύουν με το γάντι.

Αυτό έχει να κάνει με τον άνθρωπο.Εγώ ας πούμε τρελαίνομαι για ψυχολογία και διαβάζω σχετικά βιβλία.Αλλά μην τρελαθούμε κιόλας.Η θεωρητική σαν κατεύθυνση δεν προσφέρει στους μαθητές της διαύγεια πνεύματος και δε τους κάνει καλύτερους άνθρωπους διαβάζοντας Αριστοτέλη,Πλάτωνα κ.ά. γιατί τα παιδιά (το ξέρουμε αυτό) μαθαίνουν μέχρι και παπαγαλία τη μετάφραση.Παντού είναι παπαγαλία.Παντού όμως.Με αποτέλεσμα να μην καταλαβαίνουν τι λέει το κείμενο.

Τέλος πάντων.Κατ'εμέ το αν έχεις καλλιεργημένο πνεύμα δεν εξαρτάται από τη θεωρητική σε καμιά περίπτωση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 40 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Όσο εξαρτάται από την θετική και την τεχνολογική, άλλο τόσο εξαρτάται και από την θεωρητική. Εγώ δεν μίλησα για κατευθύνσεις στεγνά, μίλησα για επιστήμες. Και προφανώς, δεν υποτιμώ καμία επιστήμη.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Θάλεια

Διάσημο μέλος

Η Θάλεια αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει από Ιωάννινα (Ιωάννινα). Έχει γράψει 3,424 μηνύματα.
Όσο εξαρτάται από την θετική και την τεχνολογική, άλλο τόσο εξαρτάται και από την θεωρητική. Εγώ δεν μίλησα για κατευθύνσεις στεγνά, μίλησα για επιστήμες. Και προφανώς, δεν υποτιμώ καμία επιστήμη.

Sure.Αλλά τουλάχιστον στη θετικοτεχνολογική μαθαίνεις το λόγο που μπαίνει το αυγό στο ψυγείο και γιατί έχουμε παλίρροιες.
Οι περισπωμένες και τα πνεύματα δε νομίζω να εξηγούν τέτοιου είδους φαινόμενα.


Φιλικά πάντα :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

elenaki92

Δραστήριο μέλος

Η elenaki92 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 590 μηνύματα.
για ακόμη μια φορά αυτή η κόντρα των θεωρητικών και θετικοτεχνολογικών επιστημών... ας καταλάβουμε βρε παιδιά κάποτε ότι το ένα συμπληρώνει το άλλο!!!
αυτό όμως που θα ήθελα να πω είναι ότι η θεωρητική προσφέρει στους μαθητές διαύγεια πνεύματος, αρκεί αυτοί οι ίδιοι να καταλάβουν τί έχει να τους προσφέρει η κατεύθυνσή τους... δυστυχώς είναι πολύ λίγοι αυτοί που συνειδητοποιούν το τί τους προσφέρουν τα αρχαία π.χ.... ευτυχώς ήμουν από τα άτομα που δεν παπαγάλιζαν απλώς, αλλά προσπαθούσαν να κατανοήσουν και το τί ήθελαν αυτοί οι έρμοι οι αρχαίοι μας πρόγονοι να πουν... τελικά μου φάνηκε πολύ χρήσιμο όλο αυτό καθώς στο εξάμηνο που διανύουμε στη σχολή κάνουμε πολιτική φιλοσοφία από τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη μέχρι και τους νεότερους φιλοσόφους...
πάντως θα το ξαναπω και θα συνεχίσω να το λέω: ας σταματήσει πια αυτή η κόντρα!! τα πάντα χρειάζονται!! η θεωρητική σκέψη για να μπορούμε να βάλουμε σε μια λογική σειρά τις σκέψεις μας και για να αρθρώσουμε σωστά μια κουβέντα (αυτά είναι τα βασικά) και η θετικοτεχνολογική σκέψη έχει περισσότερο πρακτική εφαρμογή στην καθημερινότητά μας...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 40 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Για να γράψεις την παραπάνω πρόταση, κάποιος θεωρητικός σου έμαθε να γράφεις...
Μην μηδενίζετε τα πράγματα, όλα είναι απαραίτητα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Sure.Αλλά τουλάχιστον στη θετικοτεχνολογική μαθαίνεις το λόγο που μπαίνει το αυγό στο ψυγείο και γιατί έχουμε παλίρροιες.
Οι περισπωμένες και τα πνεύματα δε νομίζω να εξηγούν τέτοιου είδους φαινόμενα.

Και στη θετικοτεχνολογική βλακείες μαθαίνεις. Τυποποιημένες γνώσεις χωρίς κανένα σκοπό, να μαθαίνεις μόνο για να μαθαίνεις. Μην ψάχνετε να βρείτε νόημα στα μαθήματα του σχολείου, ειδικά σε μαθήματα τα οποία πρόκειται αν εξεταστείς. Πραγματικά δεν καταλαβαίνω το σκοπό αυτών των συγκρίσεων.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Θάλεια

Διάσημο μέλος

Η Θάλεια αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει από Ιωάννινα (Ιωάννινα). Έχει γράψει 3,424 μηνύματα.
Δε μηδενίζω τίποτα.Άλλωστε σου είπα ότι για παράδειγμα μου αρέσει η ψυχολογία,η ποίηση αλλά και τα αρχαία.
Απλά στο σχολείο το μάθημα της θεωρητικής είναι αρκετά επιφανειακό.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,167 μηνύματα.
Θετικοτεχνολογική σκέψη δεν διδάσκεται στο λύκειο. Ένας απόφοιτος λυκείου δεν ξέρει ούτε χημεια ούτε φυσική ούτε βιολογία ούτε μαθηματικά ούτε φυσική σε βάθος πασαλείμματα γίνονται.

Αντιθέτως ένας απόφοιτος θεωρητικής βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο. Ξέρει να αναλύσει επιστημονικά ένα λογοτεχνικό κείμενο ή ποίημα. Να κάνει άγνωστο και να κρίνει επιστημονικά ιστορικές πηγές και να κάνει επιχειρηματολογία.

Το επίπεδο των αποφοίτων της θεωρητικής είναι πολύ πιο ψηλά από το αντίστοιχο θετικοτεχνολογικό στο αντικείμενό τους.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 21,270 μηνύματα.
ρε Γιώργο - φωτεινέ παντογνώστη, από πού έχεις τεκμηριωμένη άποψη για τα πάντα; :hmm: :P
ιατρική σπουδάζεις :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

georgekod92

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο georgekod92 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής Θράκης (Κομοτηνή) και μας γράφει από Κομοτηνή (Ροδόπη). Έχει γράψει 220 μηνύματα.
Παιδιά, προσωπικά θεωρώ, πως η θεωρητική είναι κάπως πιο χρήσιμη. Πάντα αναφέρομαι στις τάξεις Β και Γ λυκείου αποκλειστικά και όχι στις μετέπειτα σπουδές που σαφώς εκεί όλες οι επιστήμες έχουν τη γοητεία τους και τη χρησιμότητά τους(πχ εγώ θεωρώ ως πιο σημαντική την ιατρική, αλλά όπως είπα, στο λύκειο θεωρητική).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,167 μηνύματα.
ρε Γιώργο - φωτεινέ παντογνώστη, από πού έχεις τεκμηριωμένη άποψη για τα πάντα; :hmm: :P
ιατρική σπουδάζεις :P

Προπωνούμε για την επαγγελματική μου σταδιοδρομία.

Πρέπει να έχω άποψη για ότι με ρωτήσει ο ασθενής ακόμα και αν δεν ξέρω την απάντηση. Σημασία δεν έχει αν αυτά που λέω είναι σωστά αλλά ο ασθενής να νομίζει ότι αυτά που λέω είναι σωστά για να μην μου φύγει και πάει στον ανταγωνιστή.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Παιδιά, προσωπικά θεωρώ, πως η θεωρητική είναι κάπως πιο χρήσιμη.

όταν λες πιο χρήσιμη, στην καθημερινή ζωή;
με ποιον τρόπο;
αιτιολόγησέ το λίγο
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

astathmitos

Δραστήριο μέλος

Ο astathmitos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 667 μηνύματα.
όταν λες πιο χρήσιμη, στην καθημερινή ζωή;
με ποιον τρόπο;
αιτιολόγησέ το λίγο
Λιγότερες λέξεις=λιγότερες σκέψεις.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

georgekod92

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο georgekod92 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής Θράκης (Κομοτηνή) και μας γράφει από Κομοτηνή (Ροδόπη). Έχει γράψει 220 μηνύματα.
όταν λες πιο χρήσιμη, στην καθημερινή ζωή;
με ποιον τρόπο;
αιτιολόγησέ το λίγο
Οκ. Λοιπόν, μαθήματα όπως τα αρχαία, η ιστορία και η λογοτεχνία στην τρίτη λυκείου πραγματικά με βοήθησαν πάρα πολύ, σε πολλούς τομείς. Η φιλοσοφική σκέψη που περισσότερο ή λιγότερο σού προσφέρουν τα αρχαία στη γ λυκείου μελετώντας κείμενα των προγόνων μας που έζησαν πριν 2500 χρόνια και έχουν διαχρονικότητα, είναι κάτι συναρπαστικό, δε θα επεκταθώ να τα αναλύσω εδώ, αρκεί να διαβάσει κάποιος, ο οποιοσδήποτε, λίγο από τα κείμενα της γ λυκείου και θα καταλάβει. Ακόμα και οι ''κακοί'' μαθητές μπορούσαν να συμμετέχουν σε συζητήσεις για θέματα όπως η φύση του ανθρώπου κλπ. Επίσης, μελετώντας την αρχαία γλώσσα, εκτός από το γεγονός πως έρχεσαι σε επαφή με μία από τις πιο τέλειες γλώσσες, μαθαίνεις καλύτερα τη σύγχρονη, κάτι πάρα πολύ χρήσιμο. Επίσης, η ιστορία, αν και διδάσκεται κάπως χάλια, προσφέρει κι αυτή πολλά. Είναι πολύ σημαντικό κατά τη γνώμη μου να μαθαίνουμε τη σύγχρονη ιστορία, αυτή του 20ού αιώνα, πράγμα που εγώ και ίσως πολλοί άλλοι της θεωρητικής δυστυχώς δε θα κάναμε αν δεν τη διδασκόμασταν. Τη χρησιμότητα την κατάλαβα πολύ απτά όταν ήρθα να σπουδάσω στην Κομοτηνή και ήξερα από πριν γιατί υπάρχει εδώ μουσουλμανική μειονότητα κλπ... Η λογοτεχνία συμβάλλει ξεκάθαρα στην πνευματική ανάταση, εξυπηρετεί κι αυτή ηθικούς σκοπούς(όχι πως σε κάνει ηθικό) και τέλος ο οποιοσδήποτε θεωρητικός εκτιμά ποιήματα ή διάφορα άλλα κείμενα του Σολωμου, Ρίτσου, Καβάφη κλπ κι ας μην διάβαζε ποτέ! Η θετικοτεχνολογική σε επίπεδο ΛΥΚΕΙΟΥ θεωρώ πως δεν προσφέρει τόσα πολλά, εντάξει, σου μαθαίνει πολύ ενδιαφέροντα πράγματα(πχ φυσική, μαθηματικά) αλλά με τον τρόπο που διδάσκονται η ουσία και η μαγεία τους είναι κτήμα λίγων. Τελειώνοντας το λύκειο πολλοί έχουν απλώς τύπους στο μυαλό τους και φυσικά σε μαθητές που δε διάβαζαν δε μένει σχεδόν τίποτα. Υπενθυμίζω πως αναφέρομαι μόνο σε επίπεδο λυκείου, εξάλλου πιο πάνω έχω αναφέρει πως όνειρό μου θα ήταν να σπουδάσω και μαθηματικά!;)

Να προσθεθεί σε αυτά που είπα και το σχόλιο του Αστάθμιτου, κάτι πολύ σημαντικό.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

pop corn

Πολύ δραστήριο μέλος

Η pop corn αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,161 μηνύματα.
Που θα βρισκόταν τώρα η ανθρωπότητα αν δεν υπήρχαν οι θετικές επιστήμες; προφανώς στις σπηλιές.
Με συγχωρείς που 8α στο πω αλλά ...
Που 8α βρισκόταν τώρα η αν8ρωπότητα αν δεν τπήρχαν οι 8εωρητικές επιστήμες ?
Δηλαδή εσύ νομίζεις πως μόνο η τεχνολογική εξέλιξη μετράει ? και η πνευματική ? προφανώς στις σπηλιές 8α είμασταν αν δεν υπήρχαν και οι 8εωρητικές !!!
Δεν το πιστεύω ότι τη σήμερον ημέρα γίνεται αυτή η συζήτηση και επικρατούν αυτές οι απόψεις . Φυσικά και τα μα8ηματικά είναι απαραίτητα και συντελούν στην ακμή αλλά έλεος...κατά τη γνώμη μου η διαφθορά και πα8ητικόττατα με την οποία δεχόμαστε τα πάντα νομίζω ότι είναι απόρροια του ότι σήμερα ξεχνάμε τη φιλοσοφία και τον σωστό τρόπο σκέψης και μας απασχολεί μόνο να σπουδάσουμε ο,τι 8α έχει άμεσες συνέπειες και 8α διευκολύνει τη ζωή μας , όπως τεχνολογικά επιτευγματα ...
τα παιδιά της θεωρητικής είναι είδος προς εξαφάνιση.
αν όντως ισχύει αυτό λυπάμαι πολύ και επίσης αυτό έχει παρατηρη8εί στο σχολείο σου και σε όλα όσα ξέρω τα παιδιά είναι ίσα κατανεμημένα σε όλες τις κατευθύνσεις !

[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]θα καταφέρουν να βγάλουν τα αρνητικά περισσότερα και θα διορθώσουν τα δύο ορθογραφικά λάθη που έχω κάνει.
και μαζί συμπληρώνω εγώ με τα ορφογραφικά μπορούν να διορ8ώσουν τα κακώς κείμενα μιας κοινωνίας , να ανα8ρέψουν ανθρώπους με ηθικό πνέυμα και ισορροπημένη ζωή αφού επιχειρεί να ανακαλύψει το νόημα της ζωής και όποιος δεν το αναγνωρίζει αυτό είναι πολύ πίσω....
έχουμε αποκλείσει από τη ζωή μας την ομορφιά και τον προβληματισμό και την έξαψη που δημιουργεί ένα ποιήμα και γενικότερα την τέχνη που και αυτή λογικά 8α αμφισβητείς αφού δεν προσφέρει τίποτα υλικό...για αυτό έχουμε γίνει κάτι που όταν διδάσκονταν εις βα8έων τα αρχαία και γενικά η σκέψη δεν ήμασταν ...ΑΜΕΡΙΚΑΝΑΚΙΑ!!!!
[/FONT]
Ίσιδα, νομίζω ότι έχεις σχηματίσει λανθασμένη γνώμη για τις Θετικές Επιστήμες (στο επίπεδο του σχολείου: "θετικά" μαθήματα). Δεν είναι μόνο οι εφαρμογές τους στην Τεχνολογία και η συμβολή τους στην υλικοτεχνική ανάπτυξη του κόσμου που τα κάνει σημαντικά. Αυτό που προέχει για μένα είναι ο τρόπος σκέψης και η φιλοσοφία των Θετικών Επιστημών. Αν νομίζεις ότι Μαθηματικά είναι μόνο "ακαταλαβίστικες" πράξεις και υπολογισμοί είσαι πολύ μακριά από την πραγματικότητα. Ο τρόπος που σκεφτόμαστε, η αναλυτική και συνδυαστική σκέψη που χρειάζονται και που αναπτύσσουν τα Μαθηματικά, η όλη φιλοσοφία τους παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο σ' αυτό που ονομάζεις πνευματική ανάπτυξη. Ναι, οι Θετικές Επιστήμες καλλιεργούν το πνεύμα, το οξίνουν, το κάνουν κοφτερό. Έννοιες όπως "χώρος", "χρόνος", "κίνηση", "ενέργεια" που απασχόλησαν φιλοσόφους όλων των εποχών αποτελούν αντικείμενο μελέτης της Φυσικής Επιστήμης. Ερωτήματα όπως "πώς λειτουργεί ο κόσμος μας;", "τι είναι τα χρώματα;", "πώς λειτουργεί ο εγκέφαλός μου;"...κλπ προσπαθούν να βρουν απάντηση μέσα από επιστήμες όπως Φυσική, Βιολογία, Χημεία...κλπ. Αν αυτό δεν καλλιεργεί το πνεύμα τότε ποιο το καλλιεργεί; Η ηθική διάσταση της επιστήμης ξεπηδάει μέσα από θέματα όπως αυτό της ρίψης ατομικής βόμβας στο Ναγκασάκι και τη Χιροσίμα...
Αυτό είναι μόνο ένα μικρό δείγμα απ' όσα θα μπορούσαμε να πούμε για τις Θετικές Επιστήμες.

Επίσης, μιας και ανέφερες την ποίηση και την τέχνη, πρέπει να ξέρεις ότι και τα Μαθηματικά μια τέχνη είναι γι΄αυτούς που τ' αγαπούν. Δεν είναι μόνο λογική, είναι και δημιουργικότητα. Προσωπικά, αγαπώ πολύ και την ποίηση και την τέχνη και σε πολλά σημεία βλέπω να διασταυρώνονται με τις (θετικές) επιστήμες ή να υπάρχουν κοινοί στόχοι. Σου προτείνω μάλιστα και ένα ενδιαφέρον κατ' εμέ βιβλίο, το "Μαθηματικά & Ποίηση" (Μπάλης Σ.) και ορίστε και μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη του Τομ Πετσίνις (συγγραφέα του βιβλίου "ο γάλλος μαθηματικός") : Μαθηματικά και Ποίηση αγωνίζονται για την ομορφιά


Και στη θετικοτεχνολογική βλακείες μαθαίνεις. Τυποποιημένες γνώσεις χωρίς κανένα σκοπό, να μαθαίνεις μόνο για να μαθαίνεις. Μην ψάχνετε να βρείτε νόημα στα μαθήματα του σχολείου, ειδικά σε μαθήματα τα οποία πρόκειται αν εξεταστείς. Πραγματικά δεν καταλαβαίνω το σκοπό αυτών των συγκρίσεων.
Διαφωνώ. Το γεγονός ότι δεν διδάσκονται σωστά, δεν σημαίνει ότι οι γνώσεις που παίρνεις είναι τυποποιημένες. Για να λύσεις μια σύνθετη άσκηση με παραγώγους, ολοκληρώματα, μιγαδικούς αριθμούς προϋποθέτει μία Α' κατανόηση των διδαχθέντων εννοιών, θεωρημάτων,κλπ από την πλευρά σου. Όσο αχρείαστα κι αν φαίνονται στην παρούσα φάση, είναι σημαντικό σκαλοπάτι για την μετέπειτα πορεία.

Εξάλλου, και αχρείαστα να ήτανε, σε κάποιους ανθρώπους ασκούν μεγάλη γοητεία...:redface:


"Mathematics is one of the essential amanations of the human spirit, a thing to be valued in and for itself like art or poetry"
- Oswald Veblen, 1924.

Προπωνούμε για την επαγγελματική μου σταδιοδρομία.
Πρέπει να έχω άποψη για ότι με ρωτήσει ο ασθενής ακόμα και αν δεν ξέρω την απάντηση. Σημασία δεν έχει αν αυτά που λέω είναι σωστά αλλά ο ασθενής να νομίζει ότι αυτά που λέω είναι σωστά για να μην μου φύγει και πάει στον ανταγωνιστή.
Απαράδεκτος τρόπος σκέψης και δεν κρατιόμουν να μην το πω. Συγγνώμη κιόλας...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 21,270 μηνύματα.
χωρίς μιγαδικές συναρτήσεις δεν μπορείς να μελετήσεις ηλεκτρομαγνητισμό και γενικότερα κβαντομηχανική,...κτλ...:P
μαζί με άλλα εδάφια των μαθηματικών όπως συναρτησιακή ανάλυση (χώροι Hilbert)

όλα αυτά προϋποθέτουν μια άριστη γνώση μαθηματικών σχολείου ως το ελάχιστο προαπαιτούμενο (κάτι σαν το Α στην αλφαβήτα)

Λιγότερες λέξεις=λιγότερες σκέψεις.

astathmite, ένας καθηγητής μου στο Πανεπιστήμιο, μας είχε πει ότι τα μαθηματικά είναι μεταξύ των κενών γραμμών μιας μαθηματικής απόδειξης και όχι αυτά που υπάρχουν σε έναν πίνακα ή σε βιβλίο

η μαθηματική φιλοσοφία με πατέρες τους Αριστοτέλη, Πλάτωνα, D'Alembert, Kant, Mill, Hilbert,... εξηγεί αν η αφαιρετική σκέψη των μαθηματικών σημαίνει όντως λιγότερη σκέψη όπως αυθαίρετα αφήνεις να εννοηθεί
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Οκ. Λοιπόν, μαθήματα όπως τα αρχαία, η ιστορία και η λογοτεχνία στην τρίτη λυκείου πραγματικά με βοήθησαν πάρα πολύ, σε πολλούς τομείς. Η φιλοσοφική σκέψη που περισσότερο ή λιγότερο σού προσφέρουν τα αρχαία στη γ λυκείου μελετώντας κείμενα των προγόνων μας που έζησαν πριν 2500 χρόνια και έχουν διαχρονικότητα, είναι κάτι συναρπαστικό, δε θα επεκταθώ να τα αναλύσω εδώ, αρκεί να διαβάσει κάποιος, ο οποιοσδήποτε, λίγο από τα κείμενα της γ λυκείου και θα καταλάβει. Ακόμα και οι ''κακοί'' μαθητές μπορούσαν να συμμετέχουν σε συζητήσεις για θέματα όπως η φύση του ανθρώπου κλπ. Επίσης, μελετώντας την αρχαία γλώσσα, εκτός από το γεγονός πως έρχεσαι σε επαφή με μία από τις πιο τέλειες γλώσσες, μαθαίνεις καλύτερα τη σύγχρονη, κάτι πάρα πολύ χρήσιμο. Επίσης, η ιστορία, αν και διδάσκεται κάπως χάλια, προσφέρει κι αυτή πολλά. Είναι πολύ σημαντικό κατά τη γνώμη μου να μαθαίνουμε τη σύγχρονη ιστορία, αυτή του 20ού αιώνα, πράγμα που εγώ και ίσως πολλοί άλλοι της θεωρητικής δυστυχώς δε θα κάναμε αν δεν τη διδασκόμασταν. Τη χρησιμότητα την κατάλαβα πολύ απτά όταν ήρθα να σπουδάσω στην Κομοτηνή και ήξερα από πριν γιατί υπάρχει εδώ μουσουλμανική μειονότητα κλπ... Η λογοτεχνία συμβάλλει ξεκάθαρα στην πνευματική ανάταση, εξυπηρετεί κι αυτή ηθικούς σκοπούς(όχι πως σε κάνει ηθικό) και τέλος ο οποιοσδήποτε θεωρητικός εκτιμά ποιήματα ή διάφορα άλλα κείμενα του Σολωμου, Ρίτσου, Καβάφη κλπ κι ας μην διάβαζε ποτέ! Η θετικοτεχνολογική σε επίπεδο ΛΥΚΕΙΟΥ θεωρώ πως δεν προσφέρει τόσα πολλά, εντάξει, σου μαθαίνει πολύ ενδιαφέροντα πράγματα(πχ φυσική, μαθηματικά) αλλά με τον τρόπο που διδάσκονται η ουσία και η μαγεία τους είναι κτήμα λίγων. Τελειώνοντας το λύκειο πολλοί έχουν απλώς τύπους στο μυαλό τους και φυσικά σε μαθητές που δε διάβαζαν δε μένει σχεδόν τίποτα. Υπενθυμίζω πως αναφέρομαι μόνο σε επίπεδο λυκείου, εξάλλου πιο πάνω έχω αναφέρει πως όνειρό μου θα ήταν να σπουδάσω και μαθηματικά!;)

Λοιπόν, γενικά θεωρητική δεν είμαι για να είμαι τόσο συγκεκριμένος όσο θα ήθελα, μερικά πράγματα μόνο.

1) Ιστορία δεν κάνεις μόνο στην κατεύθυνση. Προσωπικά έχω μάθει αρκετά πράγματα από τη γενική παιδεία. Κάτι που μου κάνει εντύπωση όμως είναι ότι όταν είναι ο καθηγητής να εξετάσει στο μάθημα, και οι περισσότεροι δεν ξέρουν να απαντήσουν, πολλοί θεωρητικοί λένε " δεν είναι δίκαιο, ρωτήστε μας της κατεύθυνσης να δείτε που τα ξέρουμε " .Από αυτό συμπεραίνω ότι ενώ μάλλον αυτός που πραγματικά τον ενδιαφέρει η ιστορία δεν θα περιμένει την κατεύθυνση για να διαβάσει και να μάθει, οι περισσότεροι οι οποίοι διαβάζουν , μάλλον το κάνουν για άλλους σκοπούς. Και ως γνωστόν, όταν διαβάζεις κάτι μόνο και μόνο για να επιτύχεις σε μια εξέταση, το πιο πιθανό είναι μετά από λίγο καιρό να το ξεχάσεις ( εκτός βέβαια κι αν το ξαναδείς μέσα στη σχολή).Την ίδια εικόνα έχω επίσης και για τα αρχαία της γενικής. Δεν θέλω να γενικεύσω, αλλά έχω μια μικρή εντύπωση πως κάτι παρόμοιο ισχύει και για τα υπόλοιπα μαθήματα της κατεύθυνσης.

2)Για τις συζητήσεις στο μάθημα, νομίζω πως είναι πιο πολύ θέμα καθηγητή.

3) Νομίζω πως ότι ισχύει για τα μαθηματικά και τη φυσική, ισχύει και για τη λογοτεχνία. Όταν μιλάμε για έναν μαθητή ο οποίος δεν έχει ξαναδιαβάσει ας πούμε Σολωμό, το να του λες μάθε απ' έξω τις σημειώσεις που σου έχω στο φυλλάδιο, με την ερμηνεία του Σολωμού γιατί την Τετάρτη γράφουμε διαγώνισμα δεν νομίζω πως είναι ότι καλύτερο αν θες να του κινήσεις το ενδιαφέρον για να το ψάξει περεταίρω μόνος του. Και γενικά δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει ένα λογοτεχνικό κείμενο να το αναλύουμε. Όταν ο ποιητής ή ο πεζογράφος γράφει δεν νομίζω πως κάθεται να σκεπτεί όλα αυτά που μελετάτε στο σχολείο. Και μου φαίνεται και αρκετά λογικό αν με ρωτάς. Μιλάμε για τέχνη, την τέχνη δεν θα κάτσεις να την υπεραναλύσεις, ούτε θα κάτσεις να ψάξεις κανένα "βαθύτερο νόημα". Υποτίθεται ότι είναι κάτι ελεύθερο, που εσύ το περιεργάζεσαι, και αν σε ταξιδέψει, ή σου ξυπνήσει κάποιο συναίσθημα, έχει καλώς, αλλιώς ποιος ο λόγος να το κουράζουμε το θέμα.

4) Στο θέμα του λεξιλογίου έχετε δίκιο, όμως λεξιλόγιο αναπτύσσεις και στην έκθεση δεν είναι μόνο τα αρχαία. Γενικά όμως δεν νομίζω πως είναι τόσο μεγάλη η διαφορά, και αυτό φαίνεται και από τα στατιστικά στην έκθεση, όπου φαίνεται ότι όλες οι κατευθύνσεις πάνω κάτω έχουν τα ίδια σκορ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

grotesque_mask

Πολύ δραστήριο μέλος

Η in bianco e nero αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει από Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,193 μηνύματα.
ρησπέκτ κλασικά στην ελένη ! (pop corn)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

pop corn

Πολύ δραστήριο μέλος

Η pop corn αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,161 μηνύματα.
ρησπέκτ κλασικά στην ελένη ! (pop corn)
Α μαρή τρελή δεν βαρέθηκες να κάνεις like σε κάθε post;; :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top