Πανεπιστήμια Α.Ε.

Isiliel

Επιφανές μέλος

Η Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 52 ετών και μας γράφει από Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 13,854 μηνύματα.
Της ΑΝΝΑΣ ΑΝΔΡΙΤΣΑΚΗ, από την Ελευθεροτυπία online


Το «παρωχημένο και εσωστρεφές» Πανεπιστήμιο της Μεταπολίτευσης φεύγει, το σύγχρονο ανώτατο Ιδρυμα της αριστείας, της ανταγωνιστικότητας και της ανάπτυξης έρχεται. Το δρόμο θα στρώσουν οι ριζικές αλλαγές σε διοίκηση-φοίτηση-χρηματοδότηση των Ιδρυμάτων αλλά και στη «γεωγραφία» της Ανώτατης Εκπαίδευσης.





Το στίγμα έδωσε, χθες, από τους Δελφούς ο πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου:
- Οι φοιτητές θα εισάγονται απ' ευθείας σε σχολές ή και στα ίδια τα ΑΕΙ, θα αλλάζουν -αν θέλουν- αντικείμενο σπουδών, αλλά θα πρέπει να περνούν τα προαπαιτούμενα για να φθάσουν στο πτυχίο.
- Η χρηματοδότηση θα ακολουθεί τον φοιτητή και όχι το Ιδρυμα.
- Το Ιδρυμα θα έχει οικονομική αυτοτέλεια, ευθύνη για τη μισθοδοσία αλλά και δυνατότητα πρόσληψης καθηγητών «υψηλού κύρους».
- Πανεπιστήμια και ΤΕΙ θα συνδέονται με επιχειρήσεις και ερευνητικά κέντρα, θα ανοιχτούν στην ελεύθερη αγορά.
«Είμαστε στις τρεις πρώτες χώρες ως προς το ποσοστό των νέων που μπαίνουν στα τριτοβάθμια Ιδρύματα, αλλά είμαστε στην 118η θέση ως προς την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού μας συστήματος», δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός, χθες, στην εναρκτήρια συνάντηση της δημόσιας διαβούλευσης που θα διαρκέσει τρεις μήνες (θα ολοκληρωθεί στο τέλος του χρόνου). «Η παιδεία είναι πυρήνας των αλλαγών, όχι μόνο για το αύριο αλλά και για το σήμερα. Είναι βασικό ζητούμενο για την επιβίωση της χώρας», τόνισε, για να σκιαγραφήσει το σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα που θα συντελέσει στην έξοδο από την κρίση. Τα βασικά σημεία του νέου προφίλ των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ προσδιορίζουν:
- Τη σύνδεση με τη Διά Βίου Μάθηση για να «πέσουν τα τείχη» μεταξύ των βαθμίδων εκπαίδευσης και των τομέων επιστήμης. «Γιατί να μην εισάγεται κανείς κατ' ευθείαν στο Ιδρυμα, ώστε ο πρώτος να έχει ευρύτητα επιλογών και το δεύτερο δυνατότητα διαμόρφωσης πτυχίων;», αναρωτήθηκε χαρακτηριστικά.
- Τη σύνδεση με την περιφερειακή ανάπτυξη και την αγορά εργασίας που θα επέλθει και μέσα από τη χωροταξική αναδιάρθρωση με τις συγχωνεύσεις και το κλείσιμο Ιδρυμάτων και τμημάτων.
- Την εξωστρέφεια των Πανεπιστημίων και τη διεθνοποίησή τους, ώστε να μπορούν να δέχονται και καθηγητές και φοιτητές από το εξωτερικό. «Είμαστε από τις 30 πλουσιότερες χώρες αλλά έχουμε κακή διαχείριση πλούτου. Πρέπει να αναδείξουμε όλες τις δυνάμεις μας» τόνισε.
Ως εκ τούτου, κρίνεται επιβεβλημένο από την κυβέρνηση να μείνει πίσω το σημερινό Πανεπιστήμιο και μαζί όλη η παθογένεια που ξεκινά από «το σκοταδισμό, την αδιαφάνεια και την αναχρονιστικότητα» και φθάνει στις «πελατειακές σχέσεις, τις συναλλαγές φοιτητικών παρατάξεων με καθηγητές για θέματα εξετάσεων και βαθμούς, καθώς και την εξάντληση της περιφερειακής ανάπτυξης στους φοιτητές-πελάτες των τοπικών μπαρ, στους ενοικιαστές δωματίων, άντε και σε κανένα καλό γαμπρό ή νύφη».
Η υπουργός Παιδείας το είπε αλλιώς: «Η περίοδος του Πανεπιστημίου της Μεταπολίτευσης έχει κλείσει τον ιστορικό της κύκλο». Ωρα για το «νέο Πανεπιστήμιο». Και για όσους θέλουν να καταλάβουν τη νέα εποχή, εξήγησε: «Αν κάποτε το ζητούμενο ήταν να μπει η πολιτική στο Πανεπιστήμιο, τώρα είναι η πολιτική για τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ».
Πυλώνες της φιλόδοξης μεταρρύθμισης (που πρώτη αποκάλυψε η «Ε» τον περασμένο Μάιο), που φυσικά θα συνδυαστεί και με το νέο υπό κατάρτιση εξεταστικό σύστημα (από το 2013), είναι:
- Ουσιαστική αυτοτέλεια των Ανώτατων Ιδρυμάτων.
- Θεσμική εισαγωγή της αξιολόγησης και κοινωνικής λογοδοσίας.
- Διεθνοποίηση της λειτουργίας των Ιδρυμάτων και τόνωση της εξωστρέφειας.
- Σύνδεσή τους με την κοινωνία και την οικονομία, με μετρήσιμα στοιχεία ως προς την πρόοδό τους σε στοχοθετημένα πεδία (έρευνα, τεχνολογία, κοινωνία της γνώσης).
Ολα αυτά θα γίνουν με τη δημιουργία νέας ταυτότητας για τα Ιδρύματα (θα οριοθετηθούν εκ νέου οι όροι Πανεπιστήμιο και ΤΕΙ), νέας ταυτότητας για τον φοιτητή (που θα σπουδάζει σε νέο, σύγχρονο, ευέλικτο περιβάλλον με διεθνή προπτυχιακά, μεταπτυχιακά κ.ά.), νέας ταυτότητας για τους καθηγητές (εκλογή από ξένους εμπειρογνώμονες, ανταγωνιστικότητα κ.ά.) και τέλος με τη χωροταξική και θεματική αναδιάρθρωση.*





ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ
Διαφορετικό σύστημα ανάλογα με τα μέγεθος και το προφίλ του κάθε ιδρύματος. Σύμφωνα με πληροφορίες, στόχος είναι ένα λιτό θεσμικό πλαίσιο που θα δίνει τις βασικές κατευθύνσεις-προδιαγραφές και ένας ισχυρός εσωτερικός κανονισμός που θα ορίζει όλα τα πεδία λειτουργίας του ιδρύματος.
Προτείνονται:
- Βασική ακαδημαϊκή μονάδα είναι η σχολή στην οποία θα γίνεται πλέον η εισαγωγή των φοιτητών και από την οποία θα παίρνουν πτυχία. Καταργούνται τα τμήματα. Μετά το πρώτο έτος θα γίνεται η κατανομή των προγραμμάτων σπουδών ενώ θα ευνοείται και η αλλαγή προγραμμάτων σπουδών κατά τη διάρκεια φοίτησης.
- Κατάργηση του συστήματος διδασκαλίας με διαλέξεις σε αμφιθέατρα. Σχεδιάζεται το προφίλ του εκπαιδευτηρίου με καταγραφή της παρουσίας και της απόδοσης των φοιτητών.
- Σπουδές κατ' έτος, κατ' εξάμηνο, θέσπιση προαπαιτούμενων για τη συνέχιση και την ολοκλήρωση των σπουδών. Μέτρο που εντάσσεται στην καταπολέμηση των «αιώνιων» φοιτητών.
- Κατάργηση των εξεταστικών περιόδων.
- Σύστημα πιστοποίησης σπουδών.
- Εφαρμογή του ευρωπαϊκού συστήματος (ECTS) με βάση τις διδακτικές μονάδες, οι οποίες θα αποτελούν και σημαντικό κριτήριο για τη διάρκεια των σπουδών.
- Υιοθέτηση ψηφιακού συγγράμματος. Η ηλεκτρονική παραγγελία τους συμβάλλει στην καταγραφή των ενεργών φοιτητών αλλά... και των «αιωνίων».
- Οργάνωση Κέντρων Αριστείας.
- Αναδιάρθρωση του θεσμού της πρακτικής άσκησης.
- Νέος σχεδιασμός για τον συντονισμό μεταπτυχιακών με τρόπο που θα ορίζει το κάθε ίδρυμα.
- Σύνδεση των προγραμμάτων της Διά Βίου Μάθησης με τα Ανώτατα Ιδρύματα, καθώς όλες οι βαθμίδες της εκπαίδευσης θα ενταχθούν στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων. Στο ίδιο πλαίσιο και με εισιτήριο την πιστοποίηση ή τη συλλογή πιστοποιήσεων επαγγελματικών δικαιωμάτων (από διάφορους τίτλους) θα πραγματοποιούνται και οι μετακινήσεις (ή μεταπηδήσεις) από βαθμίδα σε βαθμίδα.

ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΕ ΑΕΙ - ΤΕΙ

1 Συμβούλια διοίκησης για στρατηγικό σχεδιασμό και οικονομικά. Πρυτάνεις, μόνο για ακαδημαϊκά
2 Οικονομική αυτοτέλεια στα ιδρύματα. Υπεύθυνα και για μισθοδοσία.
3 Σύνδεση αξιολόγησης - χρηματοδότησης.
4 Σύνδεση χρηματοδότησης με ελεύθερη αγορά. Δημιουργία Ανεξάρτητης Αρχής Χρηματοδότησης των ΑΕΙ.
5 Εισαγωγή σε σχολές ή και σε ΑΕΙ. Δυνατότητα αλλαγής σπουδών μετά το α' έτος.
6 Κάρτα - κουπόνι φοιτητή, που του εξασφαλίζει την προσωπική του χρηματοδότηση.
7 Κατάργηση διδασκαλίας με διαλέξεις σε αμφιθέατρα, καταγραφή παρουσιών και απουσιών.
8 Θέσπιση προαπαιτούμενων για τη συνέχιση των σπουδών.
9 Ψηφιακά συγγράμματα.
10 Περιφερειακά συμβούλια, αρμόδια για πανεπιστήμια, ΤΕΙ και ερευνητικά κέντρα. «Καλλικράτης» σε όλα τα Ιδρύματα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

pop corn

Πολύ δραστήριο μέλος

Η pop corn αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,161 μηνύματα.
Μάλιστα...Πάμε γι' άλλα λοιπόν...
Εμένα πάντως κάτι μου βρωμάει σ' όλο αυτό...:hmm::whistle:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 21,480 μηνύματα.
Άρα παραδέχονται δημοσίως ότι η υπάρχουσα ανώτατη παιδεία μπάζει; Τότε γιατί όλοι εμείς εδώ και χρόνια, προτιμάμε Ελληνική ανώτατη παιδεία και δεν γυρνάμε την πλάτη;

Τι ωραίες που είναι οι εκλογολογικές υποσχέσεις για επικοινωνιακούς λόγους κάθε κυβέρνησης. :hmm:Από το 1840 όλο μεταρρυθμίσεις στην παιδεία γίνονται και στον ίδιο παρανομαστή είμαστε. Όλο το πάμε από εκεί, όλο το πάμε από εδώ, όλος ο λαός στα Πανεπιστήμια, αξίζοντες και μη. Για δουλειές δεν μιλάει κανείς. Όλα ρόδινα για σπουδές, προγράμματα σπουδών, αριστεία, επιλογές, ευελιξιμότητες...κτλ. Όλα αυτά τα μέτρα-αντίγραφα του ΜΙΤ, σε ποια αγορά εργασίας θα απευθύνονται; Της αποβιομηχανοποιημένης Ελλαδίτσας του ρουσφετιού και τις αρπακόλας; Τα μέτρα αυτά θα ισχύουν με τις παρατάξεις στο παιχνίδι; Γιατί η απλή λογική μου, λέει πως αν εφαρμοστούν όσα λέει πιο πάνω, πολλοί θα πάνε σπίτι τους. Για αξιοκρατία δεν μίλησε κανείς. Για μικροκομματικές λογικές πολλών καθηγητών ΔΕΠ (που είναι όργανα κομμάτων); Αυτοί τι θα κάνουν; Θα το βουλώσουν;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,173 μηνύματα.
Στις αλλαγές υτάρχουν και θετικά και αρνητικά.
Μεγάλο αρνητικό ότι στις προλήψεις θα έχει ευθύνη η διοίκηση του πανεπιστημίου (θα προτιμούσα οι προσλήψεις να γίνονται από το ΑΣΕΠ που είναι πιο αντικειμενικός φορέας) όπως γίνεται σε όλο τον δημόσιο τομέα.
Θα μπαίνουν οι υποψήφιοι κατευθείαν στα πανεπιστήμια (οι παραπαιδεία θα περάσει στους πανεπιστημιακούς) ... πολύ αρνητικό.....
Η είσοδος manager και η οικονομική (αυτοτέλεια) και συνεργασία με ερευνητικά κέντρα τα βρίσκω πολύ θετικά αρκεί να μην επιλέγονται με κομματικά κρητήρια όπως γίνονται στα νοσοκομεία τώρα. Επίσης θετικό βρίσκω και την απομάκρυνση των φοιτητών από την διοίκηση του πανεπιστημίου.
Η συγχώνευση τμημάτων είναι επίσης πολύ θετικό μέτρο.
Κατάργηση διδασκαλίας με διαλέξεις στα πανεπιστήμια (και πως θα γίνονται οι διαλέξεις με βελονισμό;) Η καταγραφή παρουσιών είναι θετικό μέτρο.
Ψηφιακά συγγράματα (θετικό μέτρο, αλλά κάποια βιβλία πρέπει να δίνονται κανονικά).
Κάρτα κουπόνι (δεν κατάλαβα ακριβώς)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 21,480 μηνύματα.
Κάποιοι καθηγητές που ενώ είναι εξαίρετοι επιστήμονες, δεν ξέρουν να διδάξουν ή όταν αναλαμβάνουν ένα ενδιαφέρον μάθημα του αλλάζουν τον πολυέλαιο. Αυτοί τι θα κάνουν; Θα απολυθούν;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

johnyy

Νεοφερμένος

Ο johnyy αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών. Έχει γράψει 29 μηνύματα.
ακουσα οτι σχεδιαζουν με το νεο νομοσχεδιο οι φοιτητες να εχουν περασει υποχρεωτικα τα μαθηματα ενος ετους για να πανε στο επομενο. ακομη αν σε ενα μαθημα κοπεις καποιες φορες(δεν γνωριζω ποσες) θα διαγραφεσαι απο τη σχολη. δεν ειναι πολυ αδικο αυτο για τα παιδια που περασαν σε πανεπιστημιο με πανελλαδικες??
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

182

Νεοφερμένος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Φοιτητής και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 95 μηνύματα.
φυσικά και είναι άδικο, γιαυτό εαν ισχύσει θα είναι για τις επόμενες γενιές :P
αλλα γενικότερα μου φαίνεται πλ δύσκολο να γινει κάτι τέτοιο
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Boom

Επιφανές μέλος

Ο Boom αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 12,249 μηνύματα.
Ήδη σε κάποιες σχολές χάνεις τα επιλεγόμενα αν δεν τα περάσεις σε ένα χ διάστημα.

Ίσως να λείπουν κίνητρα στους φοιτητές. Καλό μου ακούγεται. :hmm:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,173 μηνύματα.
Αντιδρούν φοιτητές και πανεπιστημιακοί καθηγητές στο υπό επεξεργασία σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Η υπουργός, Άννα Διαμαντοπούλου μίλησε το απόγευμα, στη Σύνοδο των Πρυτάνεων που πραγματοποιείται στο Ρέθυμνο και οι εργασίες της ολοκληρώνονται σήμερα.

Οι βασικές αλλαγές που προωθούνται είναι:

* Ενίσχυση της αυτοδιοίκησης, μέσω της εκχώρησης αρμοδιοτήτων, τις οποίες σήμερα έχει το Υπουργείο Παιδείας και Διά Βίου Μάθησης (μισθοδοσία, έγκριση πιστώσεων και διορισμών). Σύμφωνα με το υπουργείο «κάθε Ίδρυμα οφείλει να είναι σε θέση να διαχειριστεί και να υποστηρίξει τις επιλογές του. Είναι απαραίτητη η δημιουργία οργάνων που θα λειτουργούν με υψηλή αποτελεσματικότητα, διαφάνεια, και θα υπόκεινται σε ουσιαστική λογοδοσία. Η πλήρης αυτοδιοίκηση των Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης ικανοποιεί ένα ισχυρό και για πολλά χρόνια σταθερό αίτημα της ακαδημαϊκής κοινότητας που αποσκοπεί στη συνεχή βελτίωση της ποιότητας της Ανώτατης Εκπαίδευσης».

* Μετάβαση από το σημερινό σύστημα σε αυτό της διοίκησης από το Συμβούλιο Διοίκησης και τη Σύγκλητο κάθε Ιδρύματος. Στόχος της διαβούλευσης είναι ο λεπτομερής προσδιορισμός της σύνθεσης, της συγκρότησης και της κατανομής αρμοδιοτήτων μεταξύ των οργάνων της νέας διοίκησης των Ιδρυμάτων, ώστε να πληρούνται οι συνθήκες για την αποτελεσματική, διαφανή και ποιοτική τους λειτουργία. Είναι αναγκαιότητα η λειτουργία θεσμικών αντίβαρων για προγραμματισμό και έλεγχο.

* Το Συμβούλιο Διοίκησης προτείνεται να αποτελείται από άμεσα εκλεγμένα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας του Ιδρύματος, εξωτερικά μέλη, φοιτητές και εκπροσώπους του διοικητικού προσωπικού. Τα εξωτερικά μέλη του Συμβουλίου είναι σημαντικές προσωπικότητες που έχουν διακριθεί σε διάφορους τομείς της επιστήμης, των γραμμάτων, των τεχνών και της ευρύτερης κοινωνίας, τα οποία επιλέγονται ως άτομα και όχι ως ex ufficio εκπρόσωποι φορέων ή οργανισμών. Στόχος είναι η δημιουργία ισχυρών δομών που θα εγγυώνται τις ξεκάθαρες αρμοδιότητες και την αποφυγή φαινομένων δυαρχίας.

* Η διοίκηση και οργάνωση που διασφαλίζουν τις συνταγματικά κατοχυρωμένες ελευθερίες, αποτρέπουν τη βία, τον κομματισμό και την ευνοιοκρατία και οδηγούν σε Ανώτατα Ιδρύματα μοντέλα εξωστρέφειας και χρηστής διαχείρισης.

* Δημόσια ειδική υπηρεσία ή ανεξάρτητη αρχή αναλαμβάνει τη διαχείριση και κατανομή της δημόσιας χρηματοδότησης στα Ιδρύματα, την κοστολόγηση των υπηρεσιών, την επεξεργασία σχετικών δεικτών και προτύπων και τη συλλογή των απαραίτητων στοιχείων από τα Ιδρύματα.

* Θεσμικοί κανόνες με κίνητρα για χορηγίες ή δωρεές και αξιοποίηση της περιουσίας των Ιδρυμάτων.

* Αλλάζουμε την εσωτερική οργάνωση των Ιδρυμάτων και των προγραμμάτων σπουδών. Στόχος, το πτυχίο με αντίκρισμα. Με πραγματική ελευθερία εκπαιδευτικών και επαγγελματικών επιλογών για τους φοιτητές.

* Ευέλικτα δομημένα προγράμματα σπουδών, για τα οποία έχει ευθύνη η σχολή, με ποιότητα διεθνούς εμβέλειας που εξασφαλίζεται και με την εισαγωγή διαδικασιών πιστοποίησή τους από διεθνούς σύνθεσης επιτροπές επιστημόνων και με διδακτικό προσωπικό με επιστημονική αναγνώριση και αφιερωμένο στα καθήκοντά του.

* Οι νέοι φοιτητές εισάγονται σε Σχολές ή ανάλογα με τις συνθήκες σε Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Πανεπιστήμιο ή Τεχνολογικό ίδρυμα). Εντάσσονται στα επιμέρους προγράμματα σπουδών της Σχολής, μετά από το τέλος του πρώτου έτους, ανάλογα με τις επιδόσεις και τις προτιμήσεις τους.

* Ενθαρρύνεται η κινητικότητα των φοιτητών μεταξύ προγραμμάτων σπουδών (στη Σχολή, το Ίδρυμα και άλλα Ιδρύματα της χώρας αλλά και στο εξωτερικό).

* Το διδακτικό προσωπικό κρίνεται, αξιολογείται και εξελίσσεται με διαδικασίες που δεν επιτρέπουν σε κανέναν την αμφισβήτηση της επιστημονικής τους αξίας. Αναπροσδιορίζονται οι βαθμίδες του διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού. Θεσμοθετείται η δυνατότητα ταυτόχρονης υπηρεσίας σε ελληνικό και ΑΕΙ άλλης χώρας.

* Ενθαρρύνονται Κέντρα Αριστείας που αναδεικνύουν τις καλές πρακτικές στη μάθηση. Οι περιοχές αριστείας στηρίζονται, αναδεικνύονται και η ποιότητά τους διαχέεται παντού.

* Δημιουργείται Εθνικό Πανεπιστημιακό Κέντρο μέσω του οποίου στηρίζονται οι επιστημονικές και τεχνολογικές καινοτομίες των Ιδρυμάτων, τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας και τα πνευματικά τους δικαιώματα.

* Σε κάθε Πανεπιστήμιο θεσμοθετούνται Σχολές Μεταπτυχιακών Σπουδών, που οργανώνουν μεταπτυχιακά προγράμματα ειδίκευσης, οργανωμένα προγράμματα διδακτορικών σπουδών και απονέμουν μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών.

* Τα πλήρως αυτοδιοικούμενα Ιδρύματα έχουν την ευθύνη για την οργάνωση των σπουδών και τη συνεχή βελτίωση της ποιότητάς τους, με τη στήριξη της πολιτείας. Τα θέματα που αφορούν στην οργάνωση των σπουδών, τις διαδικασίες εξετάσεων και φοίτησης εξειδικεύονται στον Εσωτερικό Κανονισμό του κάθε Ιδρύματος, μέσα σε ευρύ πλαίσιο που ορίζει η πολιτεία.

* Στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής Διά Βίου Μάθησης τα ΑΕΙ προσφέρουν αυτοτελώς ή μέσω των Ινστιτούτων τους προγράμματα Διά Βίου Μάθησης. Τα προγράμματα προσφέρονται είτε στους χώρους του Ιδρύματος, είτε εκτός του Ιδρύματος είτε εξ αποστάσεως, σύμφωνα και με τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας για γνώση και νέες σύγχρονες δεξιότητες.

Σε ανοιχτή συνέλευσή τους, φοιτητές και καθηγητές, χθες το βράδυ στο Ρέθυμνο όπου νωρίτερα πραγματοποίησαν πορεία διαμαρτυρίας , κατήγγειλαν το νομοσχέδιο ως "ταφόπλακα, για την δωρεάν παιδεία" και καταστροφικό για όλη την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ο κοσμήτορας της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών, Σκεύος Παπαϊωάννου, κάνει λόγο για μία αργόσυρτη διαδικασία που έχει αρχίσει εδώ και δεκαετίες.

"Οι προθέσεις της κυβέρνησης που ανακοινώθηκαν στους Δελφούς θα είναι η χαριστική βολή στο πανεπιστήμιο και σε αυτό η πανεπιστημιακή κοινότητα έχει αγωνιστικές προθέσεις και θα αντιδράσει", ανέφερε ο Τηλέμαχος Ιατρίδης εκπροσωπώντας τον Ενιαίο Φορέα Διδασκόντων της Φιλοσοφικής Σχολής κατήγγειλε ότι συκοφαντούνται οι καθηγητές και το δημόσιο πανεπιστήμιο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΟΛΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 21,480 μηνύματα.
Mε τις φοιτητικές παρατάξεις μέσα στις σχολές τι θα γίνει; Άκουσα ότι πάει να μπει χέρι και να φύγουν..Αληθεύει;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,173 μηνύματα.
Οι νέοι φοιτητές εισάγονται σε Σχολές ή ανάλογα με τις συνθήκες σε Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Πανεπιστήμιο ή Τεχνολογικό ίδρυμα). Εντάσσονται στα επιμέρους προγράμματα σπουδών της Σχολής, μετά από το τέλος του πρώτου έτους, ανάλογα με τις επιδόσεις και τις προτιμήσεις τους.]
Περίφημα μετά τις ξένες γλώσσες, τις εισαγωγικές και τον ΑΣΕΠ σκοπεύουν να περάσουν την παραπαιδεία και στην τριτοβάθμια....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

kritikaros

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Παναγιώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών, Φοιτητής και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 367 μηνύματα.
Mε τις φοιτητικές παρατάξεις μέσα στις σχολές τι θα γίνει; Άκουσα ότι πάει να μπει χέρι και να φύγουν..Αληθεύει;


αν γίνει αυτό εγώ θα αρχίσω να τρέχω στους δρόμους γυμνός.
το τελευταίο που θα αλάξει ποτέ στις σχολές είναι αυτό νομίζω μιας και όλοι κυβερνώντες και αντιπολιτευόμενοι εκεί βρίσκουν τα ζωάκια τους κα ιπετώντας τους λίγο τυράκι φτιάχνουν τους νέους ψηφοφόρους.

τα υπόλοιπα δεν τα εξετάζω καν θεωρητικά όλα ωραία αλλά στην πράξη τι θα γίνει πχ. βιβλία μεν έχουν πάρει ήδη κάπιοι και ξέρω πειπτώσεις όπου στάλθηκαν και με κούριερ αλλά να δούμε πότε θα έρθουν κα ιοι δεύτερες παραγγελίες....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 21,480 μηνύματα.
Η Διαμαντοπούλενα το είπε ότι κάτι θα αλλάξει. :) Δεν μπορείς να απαιτείς αλλαγές ενώ συντηρείς τα καρκινώματα και τον νεποτισμό. Ήδη προς τον δρόμο της δημοσιότητας από την ΕΡΤ, για πρώτη φορά πήραν τα σκάνδαλα της οικογενειοκρατίας της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ (Σκάνδαλο Χριστινάκη),...κτλ. Κάτι είναι και αυτό...

Ήδη ένας κορυφαίος επιστήμονας ονόματι Αργυρός από το ΕΜΠ που εδράζεται τώρα στις ΗΠΑ με μια μεγάλη πολυεθνική εταιρεία, συνομίλησε με την Διαμαντοπούλενα (όπως και άλλοι κορυφαίοι έλληνες επιστήμονες της διασποράς από την Σίλικον Βάλλεϋ) και διαπίστωσαν ότι η Ελλάδα είναι αποφασισμένη να αλλάξει κεφάλαιο στην Τριτοβάθμια Παιδεία. Οι αλλαγές θα είναι ριζικές, θα πονέσουν καρέκλες,...εν ολίγοις θα γίνει ότι έπρεπε να γίνει επί Καποδίστρια το 1830. Είναι πλέον μονόδρομος. Αλλιώς η Ελλάδα θα υπεισέλθει στην αφάνεια...

Παναγιώτη και εγώ γυμνός θα τρέχω στο Πανεπιστήμιο χέρι χέρι με γυμνές φοιτήτριες αν φύγουν τα κόμματα από το Πανεπιστήμιο. Θέλω να ελπίζω ότι θα αλλάξει κάτι...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,173 μηνύματα.
Για να γλυτώσουμε από τις φοιτητικές "κομματικές" παρατάξεις και γενικά από τον κομματικό συνδικαλισμό στο δημόσιο τομέα μια λύση υπάρχει. Να χάσουν την εξουσία τους τα κόμματα.

Αυτό γίνεται με έναν τρόπο αλλαγή του πολιτεύματος από προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική δημοκρατία σε προεδρική δημοκρατία.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

pop corn

Πολύ δραστήριο μέλος

Η pop corn αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,161 μηνύματα.
Ξέρει κανείς τι ώρα θα μιλήσει η Διαμαντοπούλου σήμερα στη σύνοδο στην Κρήτη???
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Selestian

Δραστήριο μέλος

Ο Selestian αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών Κρήτης (Ηράκλειο) και μας γράφει από Ολλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 591 μηνύματα.
Ποσο συντομα θα γινει αυτη η "ιδιοτικοποιηση" των πανεπηστημιων ; Μου ακουγεται πολυ δυσκολο ετσι οπως τα εχουν/εχουμε κανει...παιζονται πολλα πραγματα... Απο τη μια πιστευω θα ειναι καλυτερα γιατι θα διωξουν τις παραταξεις και θα προσπαθει το καθε πανεπηστημιο να ειναι ανταγωνιστικο και με αυτο τον τροπο θα ανεβαινει το επιπεδο σπουδων και οτι εχει να κανει σχετικο με την ποιοτητα του καθε πανεπηστημιου. Επισης , οι νεοεισακθοντες θα εχουν ενα προκατασκευαστικο ετος και ετσι θα μπορουν να διαπιστωσουν καλυτερα τι επιστημη τους ελκει και που μπορουν να τα καταφερουν καλυτερα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,173 μηνύματα.
Αυτό με το προπαρασκευαστικό έτος είναι μεγάλο fail.... Eκτός από την παραπαιδεία που θα φέρει στην τριτοβάθμια από όσο κατάλαβα πλέον με τις πανελλαδικές οι μαθητές θα διαλέγουν ιδρύματα και όχι σχολές/τμήματα. Στα μηχανογραφικά θα επιλέγονται ιδρύματα όπως ΕΜΠ, ΑΣΣΟΕ κ.λπ. Δηλαδή π.χ. κάποιος τον ενδιαφέρει να γίνει πολιτικός μηχανικός, συγκεντρώνει μεγάλη βαθμολογία στις πανελλαδικές και επιλέγει ΕΜΠ και περνά. Στο προπαρασκευαστικό έτος όμως επειδή συνήθως ΕΜΠ επειδή είναι Αθήνα θα έχει πιο δύσκολο ανταγωνισμός από άλλα ιδρύματα δεν καταφέρνει να περάσει πολιτικός μηχανικός αλλά άλλη σχολή του ιδρύματος. Έτσι θα έχουμε κάποιον που έχει συγκεντρώσει μεγάλύτερη βαθμολογία από κάποιους άλλους στις πανελλαδικές να μην σπουδάζει αυτό που θέλει ενώ άλλοι με χαμηλότερη βαθμολογία επειδή πέρασαν σε επαρχιακό πανεπιστήμιο με λιγότερο ανταγωνισμό αυτό που θέλει...

Εντελώς άκυρο απορώ πως τα σκέφτονται......
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 40 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Είναι λίγο περίεργο αυτό με το ότι θα δηλώνουν ιδρύματα...Δηλαδή κάποιος θα δηλώσει Πανεπιστήμιο Αθηνών, και θα θέλει ιατρική...θα κάνει το ίδιο προπαρασκευαστικό έτος με κάποιον που θα θέλει θεολογία....;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Selestian

Δραστήριο μέλος

Ο Selestian αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών Κρήτης (Ηράκλειο) και μας γράφει από Ολλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 591 μηνύματα.
Αυτό με το προπαρασκευαστικό έτος είναι μεγάλο fail.... Eκτός από την παραπαιδεία που θα φέρει στην τριτοβάθμια από όσο κατάλαβα πλέον με τις πανελλαδικές οι μαθητές θα διαλέγουν ιδρύματα και όχι σχολές/τμήματα. Στα μηχανογραφικά θα επιλέγονται ιδρύματα όπως ΕΜΠ, ΑΣΣΟΕ κ.λπ. Δηλαδή π.χ. κάποιος τον ενδιαφέρει να γίνει πολιτικός μηχανικός, συγκεντρώνει μεγάλη βαθμολογία στις πανελλαδικές και επιλέγει ΕΜΠ και περνά. Στο προπαρασκευαστικό έτος όμως επειδή συνήθως ΕΜΠ επειδή είναι Αθήνα θα έχει πιο δύσκολο ανταγωνισμός από άλλα ιδρύματα δεν καταφέρνει να περάσει πολιτικός μηχανικός αλλά άλλη σχολή του ιδρύματος. Έτσι θα έχουμε κάποιον που έχει συγκεντρώσει μεγάλύτερη βαθμολογία από κάποιους άλλους στις πανελλαδικές να μην σπουδάζει αυτό που θέλει ενώ άλλοι με χαμηλότερη βαθμολογία επειδή πέρασαν σε επαρχιακό πανεπιστήμιο με λιγότερο ανταγωνισμό αυτό που θέλει...

Εντελώς άκυρο απορώ πως τα σκέφτονται......
Βασικα δεν καταλαβα ακριβως πως θα γινεται η εισαγωγη σε καποια σχολη...εγω ειχα διαβασει οτι στο προκατασκευαστικο ετος θα πρεπει να δειξουν οτι μπορουν να αντεπελξεθουν στα μαθηματα του πανεπηστημιου και οτι στη συνεχεια επιλεγουν την σχολη της αρεσκιας τους. Δεν ειχα ακουσει τιποτα για μορια και τετοια...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 21,480 μηνύματα.
Είναι λίγο περίεργο αυτό με το ότι θα δηλώνουν ιδρύματα...Δηλαδή κάποιος θα δηλώσει Πανεπιστήμιο Αθηνών, και θα θέλει ιατρική...θα κάνει το ίδιο προπαρασκευαστικό έτος με κάποιον που θα θέλει θεολογία....;

Όχι αλλά με όσους άλλους επέλεξαν την Σχολή Επιστημών Υγείας με τμήματα (ιατρικής, φαρμακευτικής, κτηνιατρικής, οδοντιατρικής, νοσηλευτικής).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 4 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 1 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top